Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » di apr 22, 2008 11:50 am

bryan schreef:Leo en Rommedahl zijn nuttige spelers voor de breedte in de selectie.
Dan heb ik liever Martina en een nog te halen exoot voor de breedte. Ajax begint ondertussen weer een te ruime selectie te krijgen.

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 22, 2008 12:16 pm

Nou het zal mij benieuwen of dit wasted money is of dat we een goeie aankoop hebben gedaan. Zijn nog maar weinig zuid Amerikanen doorgebroken bij Ajax zeg maar gerust 0
Laatst gewijzigd door Toppie op wo apr 23, 2008 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Beloki

Bericht door Beloki » di apr 22, 2008 12:17 pm

Maxwell nu alweer vergeten? Suarez doet het ook niet slecht.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

elliquido

Bericht door elliquido » di apr 22, 2008 12:34 pm

mischien nog een buitenspeler die wel een voorzet beheerst?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 12:35 pm

Precies, niet overdrijven.

Je zou wel kunnen stellen dat we nog geen succes hebben gehad met een Argentijn. Ik wil de transfers van Gabrich en Rosales tenminste niet als doorslaand succes beschouwen.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 22, 2008 12:37 pm

Juan!
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 12:39 pm

Oh ja, die wilde ik ook nog noemen maar hij was me alweer ontschoten. Kun je nagaan wat die voor een verpletterende indruk heeft gemaakt.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 22, 2008 2:18 pm

Jöhnk schreef:Nul.

Perez zou ik weg doen hoor.
Bron?

Verder zou ik Perez houden, als supersub is hij altijd leuk om erbij te hebben.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 2:23 pm

Is mijn inschatting.

Ik ben bang dat Perez zich niet in de rol van invaller kan schikken. Verkoop hem maar aan AZ of Feyenoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 22, 2008 2:26 pm

Die willen hem vast niet meer. Misschien kan hij terecht bij een subtopper.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » di apr 22, 2008 2:42 pm

joey schreef:Die willen hem vast niet meer. Misschien kan hij terecht bij een subtopper.
Ik denk dat Jöhnk dat ook bedoelt :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 5:18 pm

Jöhnk schreef:Klopt.

Hij schijnt echter vooral op te vallen door misplaatst vedettegedrag en niet door goed voetbal.
Gisteravond in ieder geval wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 24, 2008 8:12 pm

Jöhnk schreef: Ik ben bang dat Perez zich niet in de rol van invaller kan schikken.
Dat is een fabeltje. Je kent de bron van dat onzinverhaal, say no more.

Ik vind het i.i.g. positief dat jongens als Marina en Goossens een kans schijnen te krijgen bij de selectie van Ajax-1. Ik kan niet inschatten of ze al dan niet de kwaliteiten hebben, maar liever een jonkie de kans geven dan mensen als Leonardo en Luque aantrekken. Dat past niet bij Ajax.

MVB zou er m.i. verstandig aan doen er een hele kliek van onze aanvallers uit te smijten. Luque, Urzaiz, Leo, Kennedy (die is me echt vies tegengevallen, zowel qua spel als qua mentaliteit), Mitea en die Armenier. Rommedahl zou ik erbij houden, Perez ook.

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 24, 2008 9:55 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Ik ben bang dat Perez zich niet in de rol van invaller kan schikken.
Dat is een fabeltje. Je kent de bron van dat onzinverhaal, say no more.
Dit heeft-ie toch gewoon zelf toegegeven?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 24, 2008 10:01 pm

Ja, en zijn zaakwaarnemer ook. Die heeft ook gezegd dat Perez zich bij Ajax niet altijd prettig heeft opgesteld (in zijn eerste periode).

Perez kan beter elders gaan ballen. Voor Ajax is hij te statisch.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 24, 2008 11:34 pm

Als Perez zich zou kunnen schikken in een rol als invaller zou ik hem er bij houden. Manucharyan zou ik ook niet weg doen. Die jongen heeft intrinsiek talent. Komend jaar moet hij naar Ajax 1 gehaald worden en aanhaken.

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 25, 2008 8:31 am

Jammer voor Ajax alleen dat zelfs glas een stuk sterker is dan Manucharyan...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr apr 25, 2008 9:16 am

Manucharyan is vrijwel het hele jaar fit geweest.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 26, 2008 8:12 pm

Ajax zet in op Cvitanich en Spijkerman
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Ajax hoopt het vrije weekeinde te kunnen benutten voor het vastleggen van Dario Cvitanich. In de afgelopen week heeft de clubleiding hard gewerkt aan de voorwaarden voor het halen van de 23-jarige Argentijn, maar het lukte nog niet hem gisteren in Nederland te krijgen voor een medische keuring.

Darío Cvitanich.
Ajax koerste sowieso al niet op het tijdschema dat Cvitanich zelf in zijn hoofd had. De aanvaller deed het de afgelopen dagen via de website van zijn club Banfield voorkomen alsof zijn transfer naar Amsterdam al een feit was.

Mocht de speler met een Argentijns en een Kroatisch paspoort zich in de loop van volgende week bij Ajax melden, dan beschouwt men dat in Amsterdam als meegenomen. In de week van de eerste play-off- duels hoopt Ajax ook andere zaken af te ronden.

Een daarvan is het bereiken van een definitief akkoord met Hennie Spijkerman. De huidige assistent-trainer is het beoogde nieuwe hoofd scouting. Spijkerman zal in zijn nieuwe rol rechtstreeks rapporteren aan hoofdtrainer Marco van Basten, die straks leiding geeft aan de hele afdeling betaald voetbal in de Arena, waaronder een hoofd scouting.

Ter ondersteuning van Van Basten denkt Ajax er over om een technisch coördinator aan te stellen. Die kan een aantal administratieve taken overnemen uit het pakket van de opgestapte technisch directeur Martin van Geel. Van Geel handelt nog wel enkele lopende dossiers af die betrekking hebben op de jeugdopleiding. Ajax betrekt hem niet meer in toekomstige deals.

De technisch-directeur speelde nog een grote rol in het scoutings- en onderhandelingstraject met Dario Cvitanich en diens club. Nu hij weg is, nemen financieel directeur Jeroen Slop en algemeen directeur ad interim Henri van der Aat die taken over. Zij staan ook klaar om actie te ondernemen richting andere potentiële versterkingen die Van Basten in deze periode aandraagt.

Naast Cvitanich heeft Van Basten in elk geval Miralem Sulejmani van Heerenveen als prioriteit bestempeld. Ajax-scouts speuren in het buitenland verder koortsachtig naar een opvolger van John Heitinga. Over zijn huidige vervanger in de A-selectie, de Ghanees Samuel Kuffour, is intern nog geen definitieve beslissing genomen.

In principe wil Ajax zaken afronden voor 20 mei. Die dag begint Van Basten met het Nederlands elftal de voorbereiding op het EK. Die campagne duurt voor Oranje en hem in elk geval tot in de derde week van juni.

En als Nederland op het EK de poulefase overleeft zelfs nog langer. Van Basten leidt zijn eerste training bij Ajax officieel op 7 of 14 juli.Dat is afhankelijk van de vraag of de club zich in de play-offs plaatst voor de voorronde van de Champions League.

Mocht Ajax in de eerste ronde van de toegift afrekenen met Heerenveen, dan speelt het daarna uit tegen NAC of FC Twente op 10 of 11 mei. Als datum voor de return in de Arena is 18 mei vastgelegd.
AD

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za apr 26, 2008 8:16 pm

Valt me 100% mee dat ze bij Ajax eens een keer op de lijn van AT zitten, namelijk dat de selectie in principe rond moet zijn voor de voorbereiding van het EK. Lijkt zowaar op iets van planning.

Nu de uitvoering nog. Sulejmani, twee verdedigers en een creatieve middenvelder. Wordt moeilijk, maar het is echt het minimale, uitgaand van een vertrek van Huntelaar en Heitinga.

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 26, 2008 9:24 pm

Twee verdedigers? Staat dat dan ergens? Wat mij betreft is dát de lijn van AT.

In elk geval de mijne. :1evil.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za apr 26, 2008 10:18 pm

Cvitanic is dus nog geen Ajacied?

Verder stemt die bericht me vrij positief. Ik weet alleen niet wat ik van Spijkerman moet denken, maar volgens mij weet niemand hier dat. Afwachten dus.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 27, 2008 1:43 am

Hij moet nog medisch gekeurd worden, Mr. Ajax. Dat is alles.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 27, 2008 7:03 am

Jöhnk schreef:Ajax-scouts speuren in het buitenland verder koortsachtig naar een opvolger van John Heitinga.
Moeten ze nu nog zoeken? Het is al máánden duidelijk dat Heitinga vertrekt. :1evil.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo apr 27, 2008 7:48 am

Ik vond het wel een mooie tekst van de journalist: "speuren koortsachtig".... :smallgrin.gif:

Gesloten