Spanje
Moderator: mods
Dat weet ik wel zeker. Heb zelf vanaf het begin gezegd dat Koeman niet aan deze klus had moeten beginnen. Niet op dat moment, midden in een seizoen.Marillion schreef:Wat zal Koeman balen dat hij hier aan begonnen is zeg. Nu heeft zijn reputatie in Spanje een flinke beschadiging opgelopen terwijl hij in Nederland waarschijnlijk nog een titel aan zijn cv had kunnen toevoegen.
Hij heeft daarmee zichzelf overschat en de toestand aldaar zwaar onderschat. Valencia stond nog vierde toen Koeman kwam hoor ik steeds. Dat klopt, maar die positie vertekende de werkelijke situatie bij de club.
De laatste weken voor Koeman's komst was namelijk de neergaande spiraal juist vol ingezet met achtereenvolgende kansloze nederlagen tegen Espanyol, Rosenborg, Sevilla en met name thuis tegen Real Madrid (1-5).
Wat de oorzaken van de ellende waren is me onbekend. Misschien waren het de gevolgen van de competentiestrijd tussen toenmalig TD Carboni en coach Flores. Wellicht hadden oudgedienden als Albelda en Canizares teveel invloed binnen de selectie en club gekregen.
Hoe dan ook, feit is dat er reeds toen een mentaal zeer labiele spelersgroep stond en nu nog altijd staat. Een spelersgroep die bijvoorbeeld totaal niet met de druk en tegenslagen kan omgaan. Volgens mij is Valencia er b.v. maar 1 keer in geslaagd een achterstand om te buigen. Niet toevallig juist tegen Real in Bernabeu waar je op zich niet zo veel te verliezen hebt.
Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom het in het bekertoernooi wel een stuk beter ging. Op dat soort potjes staat doorgaans toch wat minder druk.
Anyway, Koeman heeft van alles geprobeerd om de neergang te stoppen. Tot en met het lozen van een aantal vermeende rotte appels (of dat daadwerkelijk zo was weet ik verder niet). Het heeft allemaal niets geholpen, sterker nog het is alleen maar van kwaad tot erger gegaan.
Eigenlijk wel logisch, mede gezien het gegeven dat die verwijderde spelers de club niet verlieten maar nog gewoon meetrainden met de selectie.
En daarbinnen nog altijd companen hadden, hetgeen uiteraard bepaald niet bevorderlijk is voor de eenheid binnen een spelersgroep. Er was in ieder geval geen sprake van een ideale werksituatie.
Maar goed, Koeman is en blijft eindverantwoordelijk voor de resultaten en die waren in de competitie gewoon slecht. En, behalve in Alkmaar, vlieg je er dan gewoon uit, klaar.
Uithuilen en (eventueel) ergens opnieuw beginnen, is het enige dat rest.
Gewoon een treetje lager, een europese topclub als Valencia is wat te hoog gegrepen voor Koeman. Geen schande trouwens.Jim schreef: Uithuilen en (eventueel) ergens opnieuw beginnen, is het enige dat rest.
Van mij had Koeman de nieuwe bondscoach mogen worden, hij is toch echt een veel betere trainer dan die grijze muis die het nu gaat doen.
voetbal24.nlVeel interesse voor ontslagen KoemanDoor David Kuipers
Vrijdag, 25 april 2008, 13:57
Nog geen week na het ontslag van Ronald Koeman bij Valencia stromen de aanbiedingen binnen. Ondanks de tegenvallende resultaten van zijn laatste werkgever is er veel interesse voor de Nederlandse trainer.
``Sinds zijn ontslag bij Valencia hebben vijf clubs en een nationale voetbalbond bij mij aangeklopt," zegt Koemans zaakwaarnemer Ger Lagendijk tegen VI. ``Namen noem ik niet, dat heeft in dit stadium geen zin."
Maar het is volgens Lagendijk niet erg waarschijnlijk dat Koeman meteen aan een volgende klus begint. ``Ronald heeft duidelijk aangegeven dat hij eerst enkele maanden rust wil nemen voordat hij met iets nieuws begint. Voorlopig zal hij dus vooral op de golfbaan te vinden zijn."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Cluijffert
Internationals Vicente en Joaquin klagen over Koeman
Joaquin en Vicente zijn blij dat Ronald Koeman weg is als trainer van Valencia. 'Ik heb helemaal niets geleerd.'
De twee Spaanse internationals spraken in afzonderlijke interviews over Koeman, die maandag na een half jaar moest opstappen bij Valencia. Joaquin was een vaste waarde onder de Nederlandse trainer. Van de 34 duels onder Koeman speelde hij er dertig, waaronder 23 in de basis. Vicente speelde minder, mede door een blessure. Hij kwam tot 23 optredens, waarvan elf in de basis. Maar tijdens de bekerfinale tegen Getafe was hij gepasseerd en zat hij op de tribune.
'Het is triest, maar zo is het wel', haalt Vicente (foto boven) zijn schouders op tegenover Radio 9. 'Van andere trainers heb ik als speler altijd iets geleerd. Maar nu helemaal niets.' Vicente is zeer uitgesproken over de rol van Koeman, die hij de grote schuldige noemt van de gevallen status van topclub Valencia, die nog maar twee punten boven de degradatiestreep staat.
Uit de woorden van Joaquin (foto midden) en Vicente blijkt dat de selectie zich vooral irriteerde aan het 4-3-3- systeem van Koeman. 'We hebben altijd het best gespeeld met 4-4-2 of 4-4-1-1, maar toen Koeman kwam veranderde hij dat. Zijn systeem werkte niet, maar hij ging ermee door', aldus Vicente. 'We hebben er duizend keer over gesproken, maar elke keer ging hij er maar meer door. Nu zijn het vertrouwen en het geloof teruggekeerd en ik ben ervan overtuigd dat er weer mooie jaren aankomen, waarin we weer zullen zijn
wie we altijd zijn geweest.'
Ploeggenoot Joaquin was iets aardiger voor Koeman. 'Niet alles was slecht', vertelde de aanvaller onder meer aan persbureau EFE. Toch: 'Het waren niet de slechtste maanden van mijn loopbaan, maar wel de meest verwarrende. Ik wist totaal niet waar ik aan toe was. Er zaten wat trieste momenten bij.'
'Geen enkele keer is hij naar me gekomen om te praten. En ik heb het gevoel dat hij niet eerlijk tegen me was.' Voorbeelden gaf Joaquín niet. 'Er is veel gebeurd, maar ik kan even geen situatie schetsen. (...) Ik voelde me niet gerespecteerd. Hij was niet de trainer die me mijn beste spel heeft laten spelen.'
http://www.vi.nl
Joaquin en Vicente zijn blij dat Ronald Koeman weg is als trainer van Valencia. 'Ik heb helemaal niets geleerd.'
De twee Spaanse internationals spraken in afzonderlijke interviews over Koeman, die maandag na een half jaar moest opstappen bij Valencia. Joaquin was een vaste waarde onder de Nederlandse trainer. Van de 34 duels onder Koeman speelde hij er dertig, waaronder 23 in de basis. Vicente speelde minder, mede door een blessure. Hij kwam tot 23 optredens, waarvan elf in de basis. Maar tijdens de bekerfinale tegen Getafe was hij gepasseerd en zat hij op de tribune.
'Het is triest, maar zo is het wel', haalt Vicente (foto boven) zijn schouders op tegenover Radio 9. 'Van andere trainers heb ik als speler altijd iets geleerd. Maar nu helemaal niets.' Vicente is zeer uitgesproken over de rol van Koeman, die hij de grote schuldige noemt van de gevallen status van topclub Valencia, die nog maar twee punten boven de degradatiestreep staat.
Uit de woorden van Joaquin (foto midden) en Vicente blijkt dat de selectie zich vooral irriteerde aan het 4-3-3- systeem van Koeman. 'We hebben altijd het best gespeeld met 4-4-2 of 4-4-1-1, maar toen Koeman kwam veranderde hij dat. Zijn systeem werkte niet, maar hij ging ermee door', aldus Vicente. 'We hebben er duizend keer over gesproken, maar elke keer ging hij er maar meer door. Nu zijn het vertrouwen en het geloof teruggekeerd en ik ben ervan overtuigd dat er weer mooie jaren aankomen, waarin we weer zullen zijn
wie we altijd zijn geweest.'
Ploeggenoot Joaquin was iets aardiger voor Koeman. 'Niet alles was slecht', vertelde de aanvaller onder meer aan persbureau EFE. Toch: 'Het waren niet de slechtste maanden van mijn loopbaan, maar wel de meest verwarrende. Ik wist totaal niet waar ik aan toe was. Er zaten wat trieste momenten bij.'
'Geen enkele keer is hij naar me gekomen om te praten. En ik heb het gevoel dat hij niet eerlijk tegen me was.' Voorbeelden gaf Joaquín niet. 'Er is veel gebeurd, maar ik kan even geen situatie schetsen. (...) Ik voelde me niet gerespecteerd. Hij was niet de trainer die me mijn beste spel heeft laten spelen.'
http://www.vi.nl
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- martijn401
nu.nlValencia wint zonder Koeman
Uitgegeven: 27 april 2008 19:13
VALENCIA - Nog geen week na het ontslag van Ronald Koeman heeft Valencia weer eens gewonnen in de Primera Division. De dolende topclub won in eigen huis eenvoudig van Osasuna (3-0). Valencia nam daardoor wat afstand van de degradatiestreep.
ANP
De opvolger van Koeman, Salvador 'Voro' Gonzalez, gaf zondag doelman Santiago Cañizares zijn plaats onder de lat terug. De ervaren Spanjaard werd samen met David Albelda en Miguel Angel Angulo kort na de komst van Koeman in Spanje buiten de selectie gezet.
De drie spelers moesten sinds januari voor zichzelf trainen. Na het ontslag van Koeman haalde de interim-trainer het trio direct terug bij de selectie.
David Villa (strafschop), Mata en Joaquín maakten de doelpunten voor Valencia. De ploeg staat vijftiende met 42 punten. Door de winst van de Copa del Rey, de Spaanse beker, speelt Valencia volgend seizoen wel Europees voetbal.
TT.**** "Pep Guardiola opvolger Rijkaard"
**Josep Guardiola volgt volgend seizoen
bij FC Barcelona Frank Rijkaard op als
coach,zo melden diverse Spaanse media.
Oud-speler 'Pep' Guardiola is momenteel
trainer van het tweede elftal.
Zowel voorzitter Laporta als directeur
sport Beguiristain zijn voorstander van
de trainerswissel.De clubleiding heeft
aangegeven zich pas na het seizoen uit
te laten over de kwestie.
Rijkaard werd in de zomer van 2003/2004
coach bij Barça,dat onder zijn leiding
twee keer kampioen werd.In 2006 werd de
Champions League gewonnen.De laatste
jaren waren,met alleen de bekerwinst in
2007,minder succesvol.Rijkaard heeft
nog een contract tot medio 2009.
Blij met de punten ...
Nou, Barca met het tweede elftal, een scheids die wel heel makkelijk voor RM fluit en een keeper die vandaag wel heel nadrukkelijk stond te soliciteren naar grabbelaar van het jaar .. tel uit je winst.
Rijkaard gaat op tijd weg, nog een jaar met deze ongemotiveerde spelers en al zijn verdiensten voor dit elftal zouden wel heel snel vergeten kunnen worden ...
Rijkaard gaat op tijd weg, nog een jaar met deze ongemotiveerde spelers en al zijn verdiensten voor dit elftal zouden wel heel snel vergeten kunnen worden ...
Blij met de punten ...
Tja, als je ziet wat beide hebben binnengehaald aan spelers is het voor beide maar minnetjes wat prijzen betreft ...Real Ajax schreef:Ach, sinds Barça niks meer presteert is deze draad zo stilletjes, dan kijk je toch niet op een paar minuten.
Laatst gewijzigd door 999 op wo mei 07, 2008 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Flut keeper is ook weer overdreven, maar wel zoals je zegt als Barca nu eens voor een echt goede keeper gaat ... eigenlijk begrijp ik daar niks van ...Jöhnk schreef:Ik vind het een flutkeeper. Je kunt er niet van op aan terwijl een keeper juist rust, zekerheid en vertrouwen moet geven en uitstralen.
Onbegrijpelijk dat ze Gomes niet kopen.
Blij met de punten ...