Hoe wordt AJAX wel kampioen?
Moderator: mods
- martijn401
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ehr.. Ik begrijp dat het makkelijk is om te vergeten, maar Zlatan is toch echt een jaar uitgefloten, voordat hij ineens begon te voetballen (tegen Lyon).GangstaRiB schreef:Ik wil dat er nu eens duidelijkheid gaat komen voor volgend seizoen. Gaat we afscheid nemen van de nu toch al uitgerangeerde Van Geel? Kopen we een paar toptalenten die gelijk voor een kwaliteitsinjectie gaan zorgen? Je zag met de lichting van Zlatan en Trabelsi dat je niet ingeburgerd hoeft te zijn om gelijk beter te prestereren. Kwaliteit zorgt er altijd voor je beter bent. Daarom wil ik geen goedkope zooi meer.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
Boeie, ik heb hem nooit uitgefloten en behoudens een tiental fluiters, zag iedereen toch wel een topper in hem.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ehr.. Ik begrijp dat het makkelijk is om te vergeten, maar Zlatan is toch echt een jaar uitgefloten, voordat hij ineens begon te voetballen (tegen Lyon).GangstaRiB schreef:Ik wil dat er nu eens duidelijkheid gaat komen voor volgend seizoen. Gaat we afscheid nemen van de nu toch al uitgerangeerde Van Geel? Kopen we een paar toptalenten die gelijk voor een kwaliteitsinjectie gaan zorgen? Je zag met de lichting van Zlatan en Trabelsi dat je niet ingeburgerd hoeft te zijn om gelijk beter te prestereren. Kwaliteit zorgt er altijd voor je beter bent. Daarom wil ik geen goedkope zooi meer.
De pers was in het begin ook uitermate negatief, maar Zlatan was wel vanaf het begin een etter die het elke tegenstander moeilijk maakte. Toen hij daadwerkelijk in vorm geraakte, werd hij alweer verkocht.
-
- AT Toto winner 15/16
Ben er eigenlijk ook wel een beetje bang voor ja.MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:ik wil .... RUST.
Ben blij dat het er weer opzit voor dit seizoen. Iedereen die nog naar de plee offs gaat, veel plezier.
Jullie zien mij weer ergens in Juli en dan zeggen we net als ieder jaar dat PSV weer een stuk slechter is geworden en dat we eindelijk weer kampioen gaan worden.
En na 34 wedstrijden zeggen we weer hetzelfde als nu.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Monkey Tonk
Uurtje punniken en alles is weer goed.Neefkens schreef:Misschien een moment van bezinning, dat heb je vaker op memorabele dagen.![]()
Ik zat gewoon te denken hoe het in godsnaam mogelijk is dat we met zoveel potentie qua geld, jeugd, naamsbekendheid er zo'n onvoorstelbare teringzooi van gemaakt hebben. Jullie weten dat 1 van mijn "afwijkingen" is dat ik altijd positieve elementen ergens uit probeer te halen. Sommigen maakten een karikatuur van me, nog ergens wel begrijpelijk ook.![]()
Het enige dat ik nu nog kan verzinnen aan positiefs, is dat het alleen maar beter kan en dat er ingrediënten zijn waar iets goeds mee te doen valt.

Het is een rotzooi. Maar ik heb de deur nog niet helemaal in het slot gegooid qua invloed van Cruijff wanneer van Basten volgend jaar aan het roer staat. Die twee blijven echt wel verder communiceren. Lijkt er meer op dat Cruijff zijn naam er niet aan wil verbinden als het niet 100% 'Cruijff' is. Begrijpelijk.
Verder hebben we, qua geld, geen kans meer totdat de UEFA de scheefgetrokken verhoudingen gelijk trekt. Wie zit er nou te wachten op een CL waarin de enige vraag is of er dit jaar drie Engelse, Italiaanse, of Spaanse teams in de halve finale staan?
Zolang de fans dit pikken, doet de UEFA niks. En dus doet Ajax voor spek en bonen mee. En dat is niet des Ajax'. Vindt je het gek dat de club in een existentiele crisis zit, of dat de gezichten niet allemaal dezelfde kant meer op staan? Vroeger was iedereen het eens over het doel. De TOP! Nu? Een beetje meedobberen voor de sier? Tsj. FUCK THE UEFA!!!
- Cluijffert
echt small talk.
Ajax is niet eens top in Nederland, dus waar we hebben het helemaal over?
in Nederland, een stuk meer realism. Je kan niet verwachten van een elftal met een groot deel jeugd talents (waarvan de meesten mediocre at most) dat die spelers en dus automatisch de team consistent performen. Zonder consistency geen kampioen.
Dat kan pas als de team al jaren samenspeelt en ervaring heeft gebouwd, maar dat is tegenwoordig utopian.
Daarnaast, 343/433 is een niet makkelijk system. Zit je met middelmatig spelers, je moet overwegen om een makkelijker offensive systeem te nemen, wat aansluit op je spelers.
Dus pas nadat we een solide defensie hebben, dan pas weer verder praten over een-op-een defensie.
Met een dogma van een team uit bijna alleen jeugd talents + 343/433 we worden nooit meer kampioen.
in Nederland, een stuk meer realism. Je kan niet verwachten van een elftal met een groot deel jeugd talents (waarvan de meesten mediocre at most) dat die spelers en dus automatisch de team consistent performen. Zonder consistency geen kampioen.
Dat kan pas als de team al jaren samenspeelt en ervaring heeft gebouwd, maar dat is tegenwoordig utopian.
Daarnaast, 343/433 is een niet makkelijk system. Zit je met middelmatig spelers, je moet overwegen om een makkelijker offensive systeem te nemen, wat aansluit op je spelers.
Dus pas nadat we een solide defensie hebben, dan pas weer verder praten over een-op-een defensie.
Met een dogma van een team uit bijna alleen jeugd talents + 343/433 we worden nooit meer kampioen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- Monkey Tonk
1) opleiden van specifieke buitenspelers.
2) meer trainen op afronden. Met scherpe afronders heb je twee keer minder kansen nodig.
2) ophouden met het uitstampen van rebels. Teveel brave jongetjes.
3) aanhouden van spelers tot 25 jaar, als Ajax dit wil. (verzin maar een manier).
4) spelers van jongs af aan laten meedenken over de manier van spelen. Leer ze om in het veld verbeteringen te maken als het niet loopt.
5) spelers uit de regio. Ik wil Amsterdamse bluf op het veld terug zien. Een Oostblokker begrijpt dat nooit.
6) niet meer dan twee of drie buitenlanders.
2) meer trainen op afronden. Met scherpe afronders heb je twee keer minder kansen nodig.
2) ophouden met het uitstampen van rebels. Teveel brave jongetjes.
3) aanhouden van spelers tot 25 jaar, als Ajax dit wil. (verzin maar een manier).
4) spelers van jongs af aan laten meedenken over de manier van spelen. Leer ze om in het veld verbeteringen te maken als het niet loopt.
5) spelers uit de regio. Ik wil Amsterdamse bluf op het veld terug zien. Een Oostblokker begrijpt dat nooit.
6) niet meer dan twee of drie buitenlanders.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ik wil min. 2 volwaardige vervangers voor Heitinga en liefst die er al staan... Geen Kuffour of zoiets... Daarnaast breedte op de bank zoals in de jaren '90. Hopelijk blijft Huntelaar en samen met Suarez kunnen ze leuke dingen doen.Jansma schreef:echt small talk.
Daarnaast zou het mij niet verbazen en zou ik het niet erg vinden om van het tradionele 4/3/3 af te stappen.
Geld maken of weggegevn staat met hetgene wat je in het veld hebt staan.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ik wil een degelijke verdediging.
Ik wil dat iemand ingrijpt de volgende keer dat de trainer een degelijke verdediger met leidende capaciteiten (type Escude) aan de eerste beste bieder probeert weg te smijten. Met Escude en Stam achterin was Ajax vorig seizoen kampioen, dit seizoen CL gehaald, met alle gevolgen van dien qua financiën en aantrekkingskracht. Dank u wel Danny Blind.
Ik wil dat de supporters hun eigen spelers niet uitfluiten.
Ik wil een goede grasmat.
Ik wil een paar echte hard bastards op het middenveld zien, zeker nu dat er straks ook al geen Davids meer is.
Ik wil dat iemand ingrijpt de volgende keer dat de trainer een degelijke verdediger met leidende capaciteiten (type Escude) aan de eerste beste bieder probeert weg te smijten. Met Escude en Stam achterin was Ajax vorig seizoen kampioen, dit seizoen CL gehaald, met alle gevolgen van dien qua financiën en aantrekkingskracht. Dank u wel Danny Blind.
Ik wil dat de supporters hun eigen spelers niet uitfluiten.
Ik wil een goede grasmat.
Ik wil een paar echte hard bastards op het middenveld zien, zeker nu dat er straks ook al geen Davids meer is.
Ik denk dat je met dit team wel in staat moet zijn om Nac, PSV en Twenthe voor te blijven:
---------------------------------Vd Sar ------------------------------------
Daniel Alves ---------Ferdinand--Chivu-----------------Maxwell
------------------Mascherano ---Kaka-----Fabregas
Messi------------------------Zlatan --------------------------C. Ronaldo
---------------------------------Vd Sar ------------------------------------
Daniel Alves ---------Ferdinand--Chivu-----------------Maxwell
------------------Mascherano ---Kaka-----Fabregas
Messi------------------------Zlatan --------------------------C. Ronaldo
IK GELOOF!!!!!!