ADTottenham lonkt naar Gomes
EINDHOVEN/LONDEN - Tottenham Hotspur bereidt een bod voor op PSV-doelman Heurelho Gomes. De Engelsen zouden bereid zijn de vastgestelde transfersom in het contract van de goalie – naar verluidt 14,5 miljoen euro – te betalen.
Gomes verlengde in december zijn contract in Eindhoven tot 2013. De Braziliaan ving de aandacht van de Engelsen tijdens de onderlinge confrontatie in de achtste finales van de UEFA Cup.
Gomes keepte toen fabelachtig en sleepte PSV er persoonlijk door in de strafschoppenserie. De scouts van de Spurs volgen de doelman sindsdien aandachtig en zijn overtuigd geraakt van zijn kwaliteiten. Inmiddels heeft Tottenham bij de adviseurs van Gomes geïnformeerd naar de voorwaarden in zijn contract. Die zouden voor de Londenaren geen probleem zijn. PSV zegt overigens officieel nog niets uit Engeland gehoord te hebben.
Heurelho Gomes heeft zelf altijd gezegd dat hij nog minimaal een jaar bij PSV wil blijven. Op de vraag of hij ook volgens seizoen nog in Eindhoven keept, zei hij gisteren. ,,Dat weet ik echt niet."
PSV 2007 - 2008 (deel II)
Het stinkt aan alle kanten!
Wat sneu toch allemaal.

Kampioensfeest ‘Ajax heeft grote mond’
Perez ook kampioen
Door: Remco Janssen
Gepubliceerd: gisteren 23:20
Update: vandaag 06:58
Met een vierde titel op rij op zak vonden de PSV’ers het tijd een paar openstaande rekeningen te vereffenen. Met Kenneth Perez, met Ajax en met de vele criticasters.
Kenneth Perez zal zondagmiddag na de wedstrijd vreemd hebben opgekeken toen hij zijn voicemail afluisterde. Naast de nodige berichtjes van familie en vrienden (‘Hé Kenneth, balen man!’) had hij ook een berichtje van zijn oude PSV-makkers ontvangen.
De PSV-selectie had nog een rekening openstaan met hun voormalige teamgenoot, die mid-seizoen met ruzie uit Eindhoven vertrok en hoopte met Ajax zijn oude werkgever van de titel te houden. Enkele spelers konden het niet laten om de huidige Ajax-speler eens uitgebreid te sarren.
In de overvolle kleedkamer in Arnhem, waar PSV even tevoren routineus de kampioensschaal ophaalde tegen Vitesse, toetste een van de spelers op een mobieltje het nummer van de Deen in. De telefoon stond uit en schakelde direct over op voi-cemail, de voltallige PSV-selectie zong - met de kampioensschaal in de hand - de berichtenservice van hun oude ploegmaatje vol.
‘Kenneth Perez, Kenneth Perez, Kenneth, Kenneth, Kenneth Perez.’
Gevolgd door: ‘Helemaal niets in Amsterdam, helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in Amsterdam.’
Het ‘bedankje’ kenschetst de verhoudingen tussen de recordkampioen Ajax (29 keer) en PSV (21 keer). Diverse PSV-spelers hekelden nadien de media, die op de hand zouden zijn van Ajax. Maar ook de Amsterdamse club kreeg er van langs. Ibrahim Afellay: ‘Zij hebben een grote mond, ik heb zelf liever de titel.’
PSV-doelman Gomes voelde de kritiek op het ‘laffe’ spel van PSV als een persoonlijke aanval. ‘Iedereen heeft het altijd maar over het voetbal van Ajax’, zei de Braziliaan. ‘Maar wij hebben wél mooi vier punten tegen ze gehaald. Drie uit in de Arena, één thuis. Zodoende komen wij boven Ajax uit. Ja, dan raak ik wel geïrriteerd als er gezegd wordt dat Ajax beter voetbal speelt dan wij. Diegene die aan het einde helemaal bovenaan staat, is wat mij betreft de beste ploeg. En dat zijn wij.’
De spreekkoren richting hun voormalige teamgenoot Perez waren echter niet gemeen, zelfs niet een tikkeltje vilein bedoeld, bezwoer zijn oud-ploegmaat Jan Kromkamp. Perez’ vele goals (acht in totaal), zijn talloze assists, daarmee had de Deen in de eerste seizoenshelft ook zo zijn bijdrage geleverd aan de titel. Kromkamp: ‘Persoonlijk ben ik hem daar erg dankbaar voor. Ik vind het nog steeds jammer dat hij is vertrokken.’
Wat zou Perez zelf vinden? ‘Helemaal niets in Amsterdam’, staat er op zijn voicemail.
www.depers.nl
I think I lost my fucking headache
Wat betreft de meesten hier hier: Dank !
En heel veel succes in de play offs
Het was weer erg gezellig in Eindhoven gister
PS: Afellay had volkomen gelijk met zijn commentaar richting Ajax
PPS:
En heel veel succes in de play offs

Het was weer erg gezellig in Eindhoven gister

PS: Afellay had volkomen gelijk met zijn commentaar richting Ajax

PPS:
Eindhoven is weer de gekstuh
Door PETER GROENENDIJK
EINDHOVEN - Voor de vierde keer op rij viert Eindhoven de landstitel van PSV. En dat betekent: gezelligheid troef. Hier wel.
Aan de rand van het Eindhovense Stadhuisplein, waar tienduizenden PSV-fans zich hossend voorbereiden op de huldiging van hun helden, staat Trudy Jansen. Ze is 64 jaar en draagt een PSV-shirt. Of ze het niet eng vindt in die dronken massa? ,,Welnee,’’ zegt Trudy. ,,Je bent hier niet in Amsterdam, hè. Hier houden we het gewoon gezellig.’’ Net als ze aan een volgende zin wil beginnen, wordt ze omhelst door een wildvreemde man. Ook al in PSV-tenue. ,,Eindhoven de gekstuh!’’
Eindhoven weet wel hoe het een feestje moet vieren. De stad oefent dan ook vaak genoeg: vandaag is al weer de vierde titel op rij behaald. Het leidt tot een massaal volksfeest in het hart van de Lichtstad. Maar naast de uitzinnigheid valt ook de gemoedelijkheid op.
De laatste drie keer dat de titel níet voor PSV was - in 1999, 2002, en 2004 - ging het immers steeds mis. In zowel Amsterdam als Rotterdam liepen huldigingen compleet uit de hand, met veel schade en massale arrestaties tot gevolg. De Amsterdamse burgemeester Job Cohen had daarom een eventuele huldiging van Ajax op het Amsterdamse Leidseplein dit jaar al bij voorbaat geschrapt.
Van die angst is in Eindhoven niets te merken. Hier een daar sneuvelt een abri, maar ‘dat gebeurt elk weekend’, zegt een agent. En verbaal is het misschien allemaal niet verheffend - vooral Amsterdam en het vrouwelijk geslacht moeten het ontgelden - maar massale kwetsende spreekkoren blijven uit. De boventoon voeren toch vooral liedjes als ‘Boeren, boeren’ en de zin die inmiddels kan worden gezien als de officieuze slogan van de vijfde stad van Nederland: ‘Eindhoven de gekstuh!’
Zou het, behalve de Brabantse gemoedelijkheid, misschien ook een beetje gewenning zijn? Zou na de vierde landstitel op rij de verzadiging toeslaan, waardoor het feestgeruis wat minder intens is dan elders? Onzin, zegt Sebastiaan Jongejan uit Eindhoven. Met zijn vrienden is hij, net als in de drie voorgaande jaren, ‘helemaal los aan het gaan’ vanwege het kampioensschap. ,,Het is toch schitterend om weer boven Amsterdam te staan? Dit feest is net zo groot als de vorige keer. De beste zijn, dat went nooit!’’
Dat blijkt wel als de fans na uren wachten hun helden dan echt mogen toejuichen. De rondrit van de selectie, dwars door het hart van de stad, verandert de omgeving van het Stadhuisplein in een zee van juichende mensen. De spelers worden toegejuicht als volkshelden, alsof PSV niet voor de 21ste maar voor de eerste keer kampioen is geworden.
Het feest ontbrandt pas écht als de spelers het balkon van het stadhuis beklimmen. Fans steken fakkels aan, waardoor de spelers en het publiek elkaar minutenlang amper kunnen zien. De massa zingt de spelers een voor een toe, maar het populairste lied blijft een plaagstootje richting de rivaal: ‘Helemaal niets in Amsterdam...’
De politie verricht over de hele avond een paar aanhoudingen, maar het blijft rustig. Als PSV volgend jaar weer kampioen wordt, kan de ploeg met een gerust hart opnieuw in de binnenstad worden gehuldigd.
www.sportwereld.nl
Vreemde berichtgeving van De Pers, PSV heeft helemaal geen rekening open staan met Perez. Dat heet nu voetbalhumor, zoals Sportwereld terecht aangeeft:
PSV belt Perez: 'Kenneth bedankt’
Door PETER VAN DUYL
ARNHEM - Toen alle fotografen de kleedkamer van PSV hadden verlaten en de deur hermetisch op slot ging, toetste Danny Koevermans het nummer van Kenneth Perez in en hief de selectie van de kampioen een eensluidend lied aan.’Kenneth bedankt, Kenneth bedankt’.
Het was een plagerijtje dat in het voetbal volkomen gebruikelijk is. Perez kwam vorig jaar zomer van Ajax naar Eindhoven, maar verhuisde in de winterstop weer terug naar de Arena. Daardoor was de Deen gisteren niet in Arnhem maar in Amsterdam en miste hij zijn eerste kampioensschaal.
Spijt heeft Perez nooit gehad van zijn terugkeer naar het rood-wit van Ajax, toch was het gisteren een zure dag voor hem. ,,Geen feestdag, nee," aldus de sierlijke aanvaller. ,,Dit voelt niet als mijn kampioenschap, ook niet een beetje. Ik heb vandaag een titel verloren, niet gewonnen."
Voor de winter was Perez in Eindhoven niet altijd basisspeler, maar wél belangrijk voor PSV. Hij maakte acht goals en was ook nog eens goed voor vijf assists. Op de laatste speeldag van 2007 won PSV in een erbarmelijke wedstrijd met 2-0 van NAC. Perez was goed voor een goal en een assist op Danny Koevermans. Hij wist toen al dat hij terug zou gaan naar Ajax.
,,Ach, ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik ooit in mijn leven voor PSV heb gespeeld," zegt Perez nu. ,,Ik ben ook blij voor die jongens, met wie ik goed heb samengewerkt. En dat ze me bellen, dat hoort er nu eenmaal bij. Het is voor mij een teken dat ze me nog niet vergeten zijn."
Overigens heeft Perez geen recht op de kampioenspremie of een deel daarvan. Als een speler bij een club vertrekt, ondertekent hij een formulier waarin hij afstand doet van alle financiële afspraken.
- Jinne
- Site Admin
Precies, dat K-Marokkaantje heeft zelf een grote mond. Kan je sowieso niet echt hebben met maar 72 punten als totaal vind ik.
En volgens mij valt het ook wel met die grote mond van onze kant dit seizoen. Heeft er iemand gezegd dat wij het beste voetbal van Nederland spelen?
En volgens mij valt het ook wel met die grote mond van onze kant dit seizoen. Heeft er iemand gezegd dat wij het beste voetbal van Nederland spelen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Er zijn altijd randdbebielen, maar de afgelopen 4 jaar is het gelukkig steeds gebleven bij enkele kleine opstootjes en niets meer.LucaS schreef:Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij ging het vorig jaar ook mis in het o zo gemoedelijke eindhoven
Dat snap ik.Jöhnk schreef:Vind je? Doe mij het commentaar van Gomes maar.
Maar ik vond het ook storend als bijv. Vermaelen het (ongeveer) 2 weken geleden ineens nodig vond om commentaar te geven op het spel van PSV. Laat hem zich maar eerst bezig houden met zijn eigen spel en zijn eigen club. Dus ik begrijp de irritatie bij jonge spelers als Afellay en Marcellis en hun uitlatingen daarover.
Wat Feyenoord is voor Ajax is Ajax nu eenmaal voor PSV, dé rivaal.
Vertonghen.Baseman schreef:Dat snap ik.Jöhnk schreef:Vind je? Doe mij het commentaar van Gomes maar.
Maar ik vond het ook storend als bijv. Vermaelen het (ongeveer) 2 weken geleden ineens nodig vond om commentaar te geven op het spel van PSV. Laat hem zich maar eerst bezig houden met zijn eigen spel en zijn eigen club. Dus ik begrijp de irritatie bij jonge spelers als Afellay en Marcellis en hun uitlatingen daarover.
Ik snap het ook hoor.
Dat blijkt.Wat Feyenoord is voor Ajax is Ajax nu eenmaal voor PSV, dé rivaal.
Concurrenten zijn we helaas al een tijdje niet meer.

- SylvievdVaart
Oh jaJöhnk schreef:Vertonghen.
Ik snap het ook hoor.

Natuurlijk kunnen ze het beter niet zeggen en verwoordt bijv. Gomes het perfect, maar spelers als Marcellis en Afellay zijn nog jong en roepen iets vanuit hun emotie. Lijkt me niet zoveel mis mee. Andersom zou het ook zo gaan.
Volgend seizoen verwacht ik van wel !Dat blijkt.
Concurrenten zijn we helaas al een tijdje niet meer.
Ajax heeft veel geld en ik kan me niet voorstellen dat ze weer voornamelijk middelmaat kopen, ik denk dat er wel een paar leuke spelers bij gaan komen. Zou mooi zijn als het een spannende competitie wordt en blijft, hopelijk ook met wat beter voetbal.
Wat een bullshit, als je over twee hele competities drie punten meer haalt, ben je concurrenten van elkaar. En nogmaals, dat zeg ik niet om Ajax omhoog te schrijven. Integendeel, het nivo van beide ploegen is de laatste twee seizoenen om te huilen. Een echte ploeg had dit jaar 90 punten gehaald
Als wij Gomes hadden gehad en zij Stekelenburg waren wij kampioen geworden. Zeker weten.Jinne schreef:Feyenoord niet nee, maar Ajax nog zeker wel. Doelsaldo vorig jaar en nu maar 3 puntjes, die zo te zijn herleiden naar een paar arbitrale beslissingen in plaats van de 5e doelman van Brazilie.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mwah. Ik ben nu wel op een punt aangekomen dat er fors geïnvesteerd dient te worden, hoor. Al die gratis crap hoef ik niet meer.Benji schreef:Ik weet niet of de feiten me ondersteunen, maar voor m'n gevoel gaat het Ajax altijd een stuk beter af als ze weinig te besteden hebben i.p.v. een godsvermogen...
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Maar het is wel een feit dat veel van onze talenten pas een kans kregen als het op de transfermarkt niet lukte. En dan niet alleen de mindere spelers. Zo zou Ajax Ronaldo hebben gekocht als Philips daar geen stokje voor gestoken had, en had Kluivert dus nieta an spelen toegekomen. hetzlefde gold in de begin jaren '80 voor Rijkaard, vanenburg en Kieft. Geld heeft Ajax zelden veel goeds gebracht. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat nu ook zo is.
Ja, een onbegrijpelijke zet van MVG. Spreekt totaal geen visie uit. Bij PSV lachen ze zich rot. Dat is nog het ergste.
Kijk, Ronaldo vind ik nog tot daar aan toe. Zelfs als het ten koste was gegaan van Kluivert. Ronaldo was buitencategorie. Dan had Kluivert maar een jaartje in Ajax 2 moeten spelen. Ronaldo was toch niet lang gebleven.

Kijk, Ronaldo vind ik nog tot daar aan toe. Zelfs als het ten koste was gegaan van Kluivert. Ronaldo was buitencategorie. Dan had Kluivert maar een jaartje in Ajax 2 moeten spelen. Ronaldo was toch niet lang gebleven.
- martijn401