Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Hij zegt dat hij graag voor Kroatië wil spelen omdat hij toch nooit in aanmerking komt voor het Argentijnse elftal. Dat zegt wel iets.
Van www.espanyol.theoffside.com:
Van www.espanyol.theoffside.com:
Verder is er maar weinig over hem te vinden. Blijkbaar nooit een groot talent geweest.Are Espanyol drilling for gold right now? Not likely as he’s due at the Montjuic for the summer, but striker Dario Cvitanich, the Argentinian-Croatian who plays for Banfield, “El Taladro (or The Drill), is on the Espanyol radar. Some reports have Paco Herrera already having signed him for some help up front, I guess it means he’s ignoring the black hole we have in the back, and as usual the player and both clubs have denied any deal. Rather than do the legwork myself on this story I went with someone who has actually seen him play. I asked Tim Vickery of the BBC World Service about Cvitanich.
” (He’s) just coming up 24, with around 25 goals in 80ish league games. Interesting striker and worth a look. No Olympic sprinter, but quick enough, can combine outside the area and finish first time in it. Have to say, though, that the standard there in Argentina is not great. He’ll find it a step up. Argentine football has plenty of strikers who couldn’t quite make the grade in Europe.”
Big thanks to Tim for coming through. Let’s see who I can get to chime in next week. What do I think on Cvitanich though? I think if he were 17 and not 24, then maybe he’d be able to grow into the standard of play in Spain, but this is a guy that may be another in a long line of forwards that stayed a little long in South America before leaving for Europe. Depor are also in for him as are of course Boca Juniors who are set to lose Rodrigo Palacio to Chelsea if you believe the rumors. He says he’d rather go to Europe, Banfield would rather do that deal than let him sign for los xeneises. In the end, I think Espanyol would be better served to look to Eastern Europe or Africa for bargain-basement help in the summer.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik weet alleen dat Skilled hem wel goed vond en dat Thomas vervolgens dit over hem schreef:
In deze topic staat er meer over hemThomas schreef:Goed spitsje inderdaad, die Cvitanich. Wat ik vooral zo mooi aan hem vind is dat hij met de rug naar de goal de meest onmogelijke ballen doodstil weet te leggen. Hij is nog wel een beetje warrig in z'n acties af en toe, maar dat onrustige hebben die Balkan boys wel vaker.
Uh, hij valt dus wel op. Hij presteert gewoon bij Banfield, hoor. Zelf heb ik niet veel meer gezien dan wat verdwaalde beelden, maar ik heb natuurlijk veel van Thomas gehoord. Ga alleen niet alles wat hij gezegd heeft hier plaatsen, want ik weet niet of hij dat wilt. Als hij dat wil, doet-ie dat wel.joey schreef:Die speler is met 23 nog niet opgevallen. Dat vind ik een veeg teken. Op welk niveau mogen we hem inschatten, Bertje?
In ieder geval een speler die sterk is in het 'voetballende' gedeelte van de spits-positie. Aan de hand van wat ik heb gehoord ben ik positief. Thomas ook.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kan hij een man passeren?Bertje schreef:Uh, hij valt dus wel op. Hij presteert gewoon bij Banfield, hoor. Zelf heb ik niet veel meer gezien dan wat verdwaalde beelden, maar ik heb natuurlijk veel van Thomas gehoord. Ga alleen niet alles wat hij gezegd heeft hier plaatsen, want ik weet niet of hij dat wilt. Als hij dat wil, doet-ie dat wel.joey schreef:Die speler is met 23 nog niet opgevallen. Dat vind ik een veeg teken. Op welk niveau mogen we hem inschatten, Bertje?
In ieder geval een speler die sterk is in het 'voetballende' gedeelte van de spits-positie. Aan de hand van wat ik heb gehoord ben ik positief. Thomas ook.
De komst van Ursaiz vond ik ook origineel. Rommedahl! had ik nooit aan gedacht. Kuffour: een vondst!Jesse schreef:Het is in ieder geval orgineel nieuws. Dit tien keer liever dan een Koevermans.
De naam van de rubriek is toch "onbetrouwbaar transfernieuws!"
We zullen weer veel namen voorbij zien komen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Darío Cvitanich

Club: Banfield
Geboortedatum: 16 mei 1984 (23 jaar)
Nationaliteit: Argentijns (dubbele nationaliteit)
Lengte: 1,75 meter
Gewicht: 67 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: spits
Rugnummer: 20
Cvitanich is een redelijk compleet en listig spitsje. Hij gebruikt z'n lichaam vrij goed om de bal af te schermen en probeert vaak de snelle aanval op te zetten door te kaatsen. Hij kan ook vrij snel wegdraaien en z'n schot is prima. Fysiek houdt hij goed stand. Op dat gebied vind ik hem ook steeds sterker worden. Hij is in de lopende duels steeds moeilijker om te krijgen. Hij is beweeglijk, tamelijk handig in de kleine ruimte en ondanks z'n lengte ook sterk door de lucht. Z'n timing door de lucht is uitstekend. Hij kiest ook slim positie voor de goal en behoudt goed het overzicht. Z'n balbehandeling is uitstekend en vooral erg functioneel. Minpunt vind ik dat hij soms wat beslister zou moeten zijn in z'n keuzes. Op het moment dat hij nu contact heeft met de medespeler die aan de bal is lijkt hij vaak te twijfelen tussen in de bal komen of snel wegdraaien en zich aanspeelbaar maken in de diepte. Beide kan hij prima, want hij is redelijk explosief en wendbaar en na de eerste paar meters maakt hij goed tempo. Het is geen supersnelle speler, maar wel snel genoeg en wat dat betreft sowieso een verbetering ten opzichte van Huntelaar. Wat ik echt geweldig aan hem vind is hoe hij de moeilijkste ballen met de rug naar de goal toe aangespeeld kan krijgen en ze op een goede dag toch keer op keer doodstil weet te leggen. Hij is qua doelgerichtheid ook sterker gaan spelen en dat wijzen de cijfers ook uit. Hij draait bovenin mee op de topscoorderslijst, de lijst van beste assistgevers en qua gemiddelde beoordelingen. Hij is klaar voor de stap naar Europa. Over z'n statistieken zou ik me niet al teveel zorgen maken. Hij is bij Banfield namelijk begonnen als rechtsbuiten en dat heeft aan z'n doelpuntengemiddelde geknaagd. Ik heb ook vaak gelezen dat hij als aanvallende middenvelder zou zijn, maar neem van mij aan dat het een spits is.
Persoonlijk zou ik blij zijn met zijn komst. Over Huntelaar is er nog geen duidelijkheid, maar met een aanvalstrio (dromen mag) bestaande uit Sulejmani, Cvitanich en Suárez zou Ajax er voorin uitstekend voor staan.

Club: Banfield
Geboortedatum: 16 mei 1984 (23 jaar)
Nationaliteit: Argentijns (dubbele nationaliteit)
Lengte: 1,75 meter
Gewicht: 67 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: spits
Rugnummer: 20
Cvitanich is een redelijk compleet en listig spitsje. Hij gebruikt z'n lichaam vrij goed om de bal af te schermen en probeert vaak de snelle aanval op te zetten door te kaatsen. Hij kan ook vrij snel wegdraaien en z'n schot is prima. Fysiek houdt hij goed stand. Op dat gebied vind ik hem ook steeds sterker worden. Hij is in de lopende duels steeds moeilijker om te krijgen. Hij is beweeglijk, tamelijk handig in de kleine ruimte en ondanks z'n lengte ook sterk door de lucht. Z'n timing door de lucht is uitstekend. Hij kiest ook slim positie voor de goal en behoudt goed het overzicht. Z'n balbehandeling is uitstekend en vooral erg functioneel. Minpunt vind ik dat hij soms wat beslister zou moeten zijn in z'n keuzes. Op het moment dat hij nu contact heeft met de medespeler die aan de bal is lijkt hij vaak te twijfelen tussen in de bal komen of snel wegdraaien en zich aanspeelbaar maken in de diepte. Beide kan hij prima, want hij is redelijk explosief en wendbaar en na de eerste paar meters maakt hij goed tempo. Het is geen supersnelle speler, maar wel snel genoeg en wat dat betreft sowieso een verbetering ten opzichte van Huntelaar. Wat ik echt geweldig aan hem vind is hoe hij de moeilijkste ballen met de rug naar de goal toe aangespeeld kan krijgen en ze op een goede dag toch keer op keer doodstil weet te leggen. Hij is qua doelgerichtheid ook sterker gaan spelen en dat wijzen de cijfers ook uit. Hij draait bovenin mee op de topscoorderslijst, de lijst van beste assistgevers en qua gemiddelde beoordelingen. Hij is klaar voor de stap naar Europa. Over z'n statistieken zou ik me niet al teveel zorgen maken. Hij is bij Banfield namelijk begonnen als rechtsbuiten en dat heeft aan z'n doelpuntengemiddelde geknaagd. Ik heb ook vaak gelezen dat hij als aanvallende middenvelder zou zijn, maar neem van mij aan dat het een spits is.
Persoonlijk zou ik blij zijn met zijn komst. Over Huntelaar is er nog geen duidelijkheid, maar met een aanvalstrio (dromen mag) bestaande uit Sulejmani, Cvitanich en Suárez zou Ajax er voorin uitstekend voor staan.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma apr 21, 2008 1:19 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja, wat wil je nu? Een spits als Huntelaar die er 30+ maakt, maar minder bijdraagt aan het voetballende gedeelte. Of iemand die minder scoort, maar waar het team beter van wordt.
Het komt op mij over als een type spits dat goed met z'n rug naar de goal kan spelen. Vanaf dat punt maakt hij of zelf de actie, of legt hij hem weer terug. Ik denk dat Ajax dat goed kan gebruiken.
Het komt op mij over als een type spits dat goed met z'n rug naar de goal kan spelen. Vanaf dat punt maakt hij of zelf de actie, of legt hij hem weer terug. Ik denk dat Ajax dat goed kan gebruiken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Maar zoveel scoort hij niet en volgens Thomas heeft hij ook op rechts gespeeld. Dat zie ik aan die paar beelden niet af. Want op die beelden is hij steeds eindstation. Op rechts heb je normaal gesproken een actie en een goede voorzet/eindpass nodig.
Volgens de T. is de transfer nog niet zeker. Ajax is alleen in gesprek met Banfield.
Volgens de T. is de transfer nog niet zeker. Ajax is alleen in gesprek met Banfield.
ma 21 apr 2008, 05:30
Ajax wil Cvitanich
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax heeft het oog laten vallen op Dario Cvitanich. De 23-jarige spits speelt bij het Argentijnse Banfield en wordt ook begeerd door Espanyol. De Amsterdammers hebben hem al enkele malen bekeken en zijn momenteel in gesprek met Banfield. Dat hij een contract voor vijf seizoenen heeft getekend is voorbarig. Cvitanich bezit zowel de Argentijnse als Kroatische nationaliteit. In de laatste vier seizoenen kwam hij in 75 competitiewedstrijden tot 24 treffers.