Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:39 am

Baseman schreef:Tuurlijk Joey...het enige dat bekend is is dat de Ajax spelers de Excelsior spelers een premie hebben beloofd, maar die premie vervolgens nooit hebben betaald. Ondanks dat Excelsior wist te winnen van AZ.
Dat gerucht ging. Meer niet. De KNVB heeft het onderzocht, maar er is geen bewijs voor gevonden.
Maar stel dat, dan moest PSV Excelsior natuurlijk betalen.... :biggrin.gif:
Daarbij is wijzen naar een ander een teken van zwakte.
PSV maakte het toen waar, Ajax niet. Dat kun je alleen jezelf aanrekenen.
De plotselinge strijdlust van Willem ll was moeilijk te verklaren. Willem ll legt Ajax namelijk nooit iets in de weg. Dus voor hetzelfde geld was Willem ll 'aangemoedigd'. Het zou wel iets voor Scheringa zijn, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 10:46 am

Interesseert me niets. Ajax liet het zelf gewoon afweten. Wij konden daar kampioen worden en daarvoor moesten we doelpunten maken. Dat was het enige wat voor ons telde. En we hebben daar niet alles voor gegeven.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:51 am

Dat is ook zo, maar ik geloof er niets van dat Willem ll opeens heel erg zijn best ging doen omdat HtC iets had geroepen of iemand in de spelerstunnel.
Ajax boekte daar trouwens een 'normale' overwinning. Ik vind niet dat Ajax die dag slecht gepresteerd heeft. We hebben het in de eerste seizoenshelft af laten weten. Net als dit seizoen trouwens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 11:01 am

Klopt, we hebben het ook dat jaar al eerder laten afweten.

Maar ook in de wedstrijd tegen Willem II zag ik niet de absolute wil om daar gewoon zoveel mogelijk doelpunten te maken. Ja, ze wilden best winnen hoor. Maar met de stand in Arnhem in je achterhoofd was er maar één ding dat telde: scoren!

En de spelers straalde destijds niet uit dat ze daar echt alles aan deden. In dit soort situaties moet je nooit wijzen naar anderen. Niet naar je tegenstander, niet naar de tegenstander van je concurrent, niet naar de concurrent zelf én niet naar de arbitrage. Het enige wat je in zelf in de hand hebt is je eigen prestatie. En daar moet je dan ook alles voor geven. Maar dat is een kwaliteit die we gewoon missen in deze selectie.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 11:09 am

Marillion schreef:Maar dat is een kwaliteit die we gewoon missen in deze selectie.
Dat zie je ook terug bij de jeugd. Heel vrijblijvend allemaal.

Daar kun je ook op selecteren. Dus begrijp ik niet dat Ajax spelers als Luque of Perez koopt. Nog meer slappe hap.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do apr 17, 2008 11:11 am

Ik kan me niet voorstellen dat Scheringa geld heeft geboden aan Willem II. Denk echt dat het door de laatdunkende uitspraken van Ten Cate kwam met z'n 'Kesler kan maar beter naar Tilburg komen met de schaal' etc. etc. Je moet wel altijd naar buiten toe met respect over je tegenstander praten, en nu kwam het over alsof we tegen een bierelftal moesten aantreden waar we wel even met 0-6 overheen zouden gaan walsen.
Als ik Willem II'er was zou ik ook helemaal over de zeik zijn van zo'n uitspraken en er alles aandoen om iemand als ten Cate te fucken.

Daarbij heb ik aardig wat mensen gesproken die destijds dicht op het eerste elftal zaten (alles komt nu ineens weer naar boven he :blush.gif: ) en die verklaarden allemaal dat iedereen dolgraag kampioen wilde worden. Maar het is echt een mentale kwestie dan, ze gaven later aan helemaal gestoord te worden van dat scorebord in het stadion waarop de virtuele stand te zien was. Het was gewoon een krankzinnige middag, en iedereen voelde dat. AZ chokete, maar Ajax ook gedeeltelijk. Wij als supporters zijn al duizend doden gestorven op de tribune, bij de spelers zit ook alles in hun koppies. Het zijn ook allemaal gewoon jochies van 22 en ze weten dat alles afhangt van één doelpunt.
En na de wedstrijd zaten ze echt met z'n allen he-le-maal kapot. De wil was er, maar het is net als met Europacupfinales...het ziet er ineens allemaal een stuk minder soepel uit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 17, 2008 11:12 am

Marillion schreef: Maar ook in de wedstrijd tegen Willem II zag ik niet de absolute wil om daar gewoon zoveel mogelijk doelpunten te maken. Ja, ze wilden best winnen hoor. Maar met de stand in Arnhem in je achterhoofd was er maar één ding dat telde: scoren!
Gisteren tegen Groningen vond ik dat ook, voor Groningen stond er niks meer op het spel maar vond ze met meer fanatisme spelen dan AJAX, zeker 2de helft tot aan de 1-2, ik dacht nog, als AJAX deze pot niet wint dan zou ik echt de manier waarop schandalig vinden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 11:48 am

Prestige. Dit was de wedstrijd van het jaar voor Groningen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 18, 2008 8:03 am

Vitesse zal PSV geen gunst doen
Door EDDY VAN DER LEY

ANRHEM - Op de slotdag van de competitie is de onbetwiste sleutelrol voor Vitesse. Bij een Arnhemse zege op PSV strijkt Ajax hoogstwaarschijnlijk met de eer van de landstitel.

,,Reken er maar op dat we heel graag van PSV willen winnen,'' bezigt topscorer Santi Kolk krijgshaftige taal.

Het Gelredome is zondag het brandende middelpunt van de Nederlandse voetbalwereld. Alle ogen zullen zijn gericht op Vitesse, dat de sleutel in handen heeft om PSV op het uur U van de landstitel af te houden.

Op papier brengt de landskampioen een surplus aan kwaliteit aan de aftrap, maar dat zegt in deze fase van de competitie weinig. In het Gelredome komen zondag andere, meer mentale facetten als stressbestendigheid en koudbloedigheid om de hoek kijken.

PSV zal het in Arnhem zelf moeten doen. Van Vitesse hoeft de landskampioen geen gunst te verwachten. Na wéér een turbulent en wisselvallig seizoen aast de thuisclub in een (verwachtings)vol Gelredome op een waardig slotakkoord. Bij een zege maakt Vitesse nog kans op de tiende plaats, die mogelijk recht geeft op een ticket voor de play-offs om UEFA Cup-voetbal.

Ook argumenten van sentimentele aard spelen een rol. Sterkhouders als clubicoon Theo Janssen, aanvoerder Remco van der Schaaf en Belgisch international Gill Swerts werken zondag hun laatste competitiewedstrijd af in het geel-zwart van de Arnhemse voetbaltrots. Het drietal is gebrand op een afscheid in stijl.

Of Santi Kolk volgend seizoen nog in het Gelredome te bewonderen valt, is de vraag. De handige aanvaller, goed voor twaalf doelpunten en zes assists, staat in de belangstelling van een verschillende (top)clubs. Tegen PSV kan hij nog eens laten zien wat hij waard is. ,,Voor mij, maar ook voor andere jongens, is de wedstrijd een mooie etalage'', zegt Kolk. ,,Ik heb persoonlijk een goed seizoen gedraaid, maar weet nog niet wat ik ga doen. Ik heb nog een contract tot 2011, maar bij Vitesse zal niet de gedachte leven dat ik de verbintenis helemaal uitdien.''

Kolk brandt van eerzucht. Hij wil dolgraag van PSV winnen. ,,Ik hoopte vurig dat Ajax FC Groningen zou verslaan, zodat alle aandacht op onze wedstrijd zou komen te liggen. Dat geeft nog een extra stuk motivatie, los van het feit dat je als sportman altijd honderd procent hoort te geven. Ik vind het 'kicken' om onder druk te spelen, maar de échte druk ligt natuurlijk bij PSV. Zij hadden allang kampioen kunnen zijn en moeten nu een punt halen. Ik ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan.'' De aanvaller taxeert de winstkansen op fifty-fifty, maar beseft dat voorspellingen geen enkele waarde hebben.

Ook trainer Aad de Mos is gefocust op stuntwerk. Hij heeft zich binnen Vitesse volstrekt onmogelijk gemaakt, maar beseft dat een zege op PSV niet verkeerd is voor zijn cv en imago.
Met een besloten training bereidt De Mos zijn manschappen voor op het beladen treffen met de landskampioen. ,,Besloten training of niet, we zullen er zondag opkletsen'', stelt Kolk. ,,We willen onszelf en de supporters iets moois bieden.''
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 18, 2008 9:47 am

OPEN BRIEF

Afgelopen woensdag rekende de trainer van Ajax na de wedstrijd in Groningen de pers voor dat zijn ploeg nog een kans had om kampioen te worden. De trainer van Groningen die meeluisterde vond die kans niet erg groot. Hij zei: “Ik zou maar niet teveel op de medewerking van Vitesse rekenen.” Er werd gelachen.
Uiteraard is het voor elke Vitesse-supporter pijnlijk om te horen dat dit het imago is dat onze club heeft opgebouwd. Nog pijnlijker is het echter om te constateren dat het geschetste beeld van een ploeg die niet het maximale doet en op beslissende momenten nooit thuis geeft, grotendeels op waarheid berust. Op het gevaar af dat deze brief -net als eerder na de bekernederlaag tegen Eindhoven- in het verkeerde keelgat schiet van onze gevoelige spelersgroep, vind de supportersvereniging dat er nu namens alle supporters een kritisch geluid mag klinken. Wij weigeren te accepteren dat onze club het imago krijgt van een stelletje losers omdat leden van de spelersgroep en technische staf hun persoonlijke belangen en ruzies belangrijker vinden dan de naam van de club. In het voetbal tellen de resultaten en dat betekent dat niemand binnen spelersgroep of technische staf zich op dit moment een grote mond kan veroorloven. Hier past schaamte!

De supporters hebben wel recht van spreken! Wij hebben dit jaar wel alles gedaan wat in onze macht lag om Vitesse te steunen. We hebben opnieuw een seizoenkaart aangeschaft en zijn massaal naar het stadion blijven komen. We hebben met ludieke en waardige acties de directie van Vitesse gesteund bij het gezond maken van de club. Wij waren in tegenstelling tot de meerderheid van de spelers wel in het gemeentehuis. Wij hebben de wedstrijden in Heerenveen, Eindhoven, Venlo uitgezeten. Wij waren er vorige week ook toen ons elftal alles deed behalve strijden voor de laatste strohalm en achteraf ook weer in meerderheid afhaakte bij het bedanken van het publiek om zich in de kleedkamer voor te bereiden op een nieuw moddergevecht in de media.

Spelers en technische staf, zo kan het niet langer! Komend weekend zijn alle camera’s weer op ons gericht. Uiteraard kan één wedstrijd een in sportief opzicht volledig mislukt seizoen niet goedmaken, maar er is een kans op een beetje eerherstel. Strijd vanuit één teamgedachte voor elkaar en voor ons en laat de broodvoetballers die dat allemaal niet zoveel zegt in ieder geval werken voor de centen. Technische staf zorg voor rust en gebruik de wedstrijd niet voor een nieuw experiment. Gun ons een wedstrijd waarin een aantal spelers die wellicht nooit meer het geel/zwart zullen aantrekken kunnen uitblinken. Zodat ze waardig afscheid kunnen nemen

Heren, er staat zondag meer op het spel dan de eer. Verspeel niet het laatste beetje vertrouwen van de supporters die jullie de afgelopen tijd zijn blijven steunen en die daarvoor weinig hebben teruggekregen.

Misbruik onze clubliefde niet opnieuw!
Vreet het gras op!

Namens de supporters van Vitesse,
Het bestuur van de SV

Bron: SV 18-04-2008

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 18, 2008 9:49 am

Shirt Huntelaar bonus Vitesse

"Ajax heeft zich wel een beetje belachelijk gemaakt", zegt Aad de Mos. De trainer van Vitesse vroeg op 27 januari van dit jaar na Vitesse-Ajax om het shirt van Klaas-Jan Huntelaar. "Voor een invalide jongen in Arnhem. Dat zou geregeld worden", aldus de trainer. "Maar ondanks meerdere telefoontjes naar teammanager David Endt gebeurde er bijna vier maanden niets." Tot gisteren althans. "Vier dagen voor Vitesse-PSV, nu Ajax ons nodig heeft, hoorde ik dat het shirt alsnog naar het Gelredome wordt opgestuurd. Kennelijk is dat de bonus die in het vooruitzicht wordt gesteld."
Bron: De Telegraaf 18-04-2008

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 9:57 am

Kijk dat is mooi, die open brief. Nu maar hopen dat de spelers lezen én zich er iets van aantrekken. Treurig van dat shirt van Huntelaar
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 18, 2008 11:28 am

Inderdaad!

Ik koop een shirt van Vitesse met de naam van de speler die de winnende maakt!
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr apr 18, 2008 12:02 pm

Wouter schreef:
Shirt Huntelaar bonus Vitesse

"Ajax heeft zich wel een beetje belachelijk gemaakt", zegt Aad de Mos. De trainer van Vitesse vroeg op 27 januari van dit jaar na Vitesse-Ajax om het shirt van Klaas-Jan Huntelaar. "Voor een invalide jongen in Arnhem. Dat zou geregeld worden", aldus de trainer. "Maar ondanks meerdere telefoontjes naar teammanager David Endt gebeurde er bijna vier maanden niets." Tot gisteren althans. "Vier dagen voor Vitesse-PSV, nu Ajax ons nodig heeft, hoorde ik dat het shirt alsnog naar het Gelredome wordt opgestuurd. Kennelijk is dat de bonus die in het vooruitzicht wordt gesteld."
Bron: De Telegraaf 18-04-2008
Op zich wel een beetje triest.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 12:11 pm

Beschamend. Waarom kan Ajax zulke dingen niet goed regelen?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr apr 18, 2008 12:27 pm

Erg vervelend, hoewel het wel Aadje is die het zegt. En die neem ik eigenlijk nooit serieus. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 12:33 pm

Dat verzint hij heus niet.

Ajax is erg slecht in die dingen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr apr 18, 2008 12:37 pm

Nou, dat ben ik niet met je eens. Ajax is normaal gesproken juist erg goed in dat soort dingen. Ze stellen altijd shirts, kaarten, spelers etc. beschikbaar voor 'uitzonderlijke gevallen'.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 12:38 pm

Ik bedoel dat men nogal slordig met mensen omgaat.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr apr 18, 2008 12:41 pm

Vind ik dus echt niet. Voorbeeldje: Mijn seizoenskaart had ik een keer uitgeleend aan de vader van een vriend van me. Om de een of andere vreemde reden kwam mijn kaart er niet doorheen. Meneer werd dus op Zuid H (Het was net na Ajax - utrecht) hardhandig het stadion uitgewerkt. Ik heb Ajax gebeld en een paar dagen later zat ie bij een thuiswedstrijd op de eretribune met oprechte excuses. Prima opgelost!

Beloki

Bericht door Beloki » vr apr 18, 2008 6:32 pm

Sansoni en VD Schaaf hebben er zin in:
"Natuurlijk moeten wij zondag een resultaat neerzetten, maar wij kunnen wel 'vrij' spelen. De druk ligt bij PSV en we moeten proberen om daar van te profiteren", aldus de verdediger.

Sansoni speelde tot dusver 26 competitiewedstrijden en scoorde daarin eenmaal (Roda JC-uit, red.). Het slotduel in de competitie is een mooi affiche volgens hem. "Ik heb gehoord dat het zondag druk wordt in het stadion en daar doe je het als voetballer voor. Het zal ons extra motiveren om ee goed resultaat neer te zetten. Of dat voldoende zal zijn om verder te gaan? Dat zullen we zondag merken."
Sansoni
'Wel een verschil: kampioen moeten worden of 10e'

Remco van der Schaaf speelt zondag tegen PSV zijn laatste competitiewedstrijd voor Vitesse. De aanvoerder is aan het einde van het seizoen transfervrij en kiest voor een nieuw avontuur. 'Ik ben nog helemaal niet bezig met volgend seizoen. De wedstrijd tegen PSV is veel belangrijker. We hebben nog altijd kans op de Play-offs.'

"Mijn laatste wedstrijd? Ho ho", zegt Van der Schaaf. "Het wordt mijn laatste competitiewedstrijd. De kans is aanwezig dat we nog niet uitgevoetbald zijn en zolang er een kans is, moet je er voor gaan. Ik heb er vertrouwen in dat we het kunnen halen. FC Groningen zal de sportieve plicht vervullen en waarom zouden zij niet in Utrecht kunnen winnen? Wij moeten dan minimaal een punt pakken om de Play-offs te bereiken."

Ook al heeft Van der Schaaf een verleden bij PSV, sentimenten spelen bij de middenvelder niet mee in het duel aanstaande zondag. "Nee, ik wil een passend afscheid bij en met Vitesse. De druk is bij PSV ook groter dan bij ons. Het is toch een verschil: kampioen kunnen worden of spelen om de tiende plaats en afhankelijk zijn van andere uitslagen. Als PSV-er is het niet fijn om na afloop in de bus te stappen met helemaal niks. Zij moeten, terwijl wij nog een kans maken. Het kan leuk worden zondag."
En Van der Schaaf. Beiden op Vitesse.nl
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Beloki

Bericht door Beloki » vr apr 18, 2008 6:47 pm

Omdat we positief blijven :ajaxscarf.gif: :
Vitesse-speler wil geen geld
door onze Telesportredactie

ARNHEM - Remco van der Schaaf kan zondag zijn oude werkgever PSV van de landstitel afhouden. De middenvelder van Vitesse stond namelijk van 2002 tot 2005 onder contract bij de Eindhovense club. "Ik heb samen gespeeld met jongens als Gomes, Ibrahim Afellay en Jefferson Farfan. Ik heb ze deze dagen nog niet gesproken. En geen van beide clubs (red. Ajax en PSV) hoeft met enveloppen met geld aan te komen zetten", verklaarde Van der Schaaf.

"Ik wil sowieso winnen. Ik ga ervan uit dat FC Groningen de sportieve plicht doet tegen FC Utrecht, zodat wij alsnog als tiende kunnen eindigen. PSV kan de borst meer dan nat maken.”

Van der Schaaf vertrekt na dit seizoen bij Vitesse. "Het wordt waarschijnlijk mijn laatste grote wedstrijd in het Gelredome. Dat speelt wel een beetje mee.”
Janssen: PSV met angst naar Arnhem
door onze Telesportredactie

ARNHEM - Theo Janssen verwacht dat PSV met enige angst naar Arnhem komt. Hij kan met Vitesse zondag de Brabanders alsnog van de titel afhouden. "De situatie is onvergelijkbaar met vorig jaar. Toen lag de druk niet bij PSV. Ze speelden onbevangen omdat ze dachten de titel al te hebben verspeeld", aldus de middenvelder. "Nu is dat anders. Ik denk ook niet dat ze gaan gokken op een gelijkspel, dat is te gevaarlijk. Wellicht dat we via onze snelle voorhoedespelers toe kunnen slaan.”

Janssen is wel minder uitgesproken dan zijn trainer Aad de Mos, die vandaag in Telesport nog verklaarde dat 'PSV onder de druk gaat bezwijken'. "Als je reëel bent, is PSV normaal gesproken beter dan wij. Alleen als zij een mindere dag hebben en wij stijgen boven onszelf uit, maken we een goede kans. En anders heeft PSV de titel gewoon verdiend.”

Janssen verruilt na dit seizoen Vitesse voor FC Twente. De geboren Arnhemmer verlaat Vitesse na ruim tien jaar. "Natuurlijk speelt dat zondag een rol”, erkent hij. "Ik wil het publiek nog wel wat laten zien.”
Beiden de T.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 18, 2008 8:21 pm

Vitesse heeft wel de mazzel thuis te spelen, de PSV'ers gaven vorig seizoen namelijk aan dat ze mede dankzij het publiek fanatiek bleven doorjagen op doelpunten in die laatste thuiswedstrijd.

Maar deze keer is de 0 houden voor PSV ook goed, dus dat scheelt weer.
PSV zal 1 of hooguit 2 keer moeten scoren verwacht ik, dan moet minimaal een punt geen probleem zijn.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za apr 19, 2008 1:24 pm

Ik denk dat PSV het wel gaat redden... helaas.
Vitesse blokkeert doorverkochte kaartenDoor Yvonne Dombrakis
Zaterdag, 19 april 2008, 13:38

Toen AZ vorig seizoen op de laatste speeldag kampioen kon worden tegen Excelsior, zat heel Woudestein vol met Alkmaarse fans die hun club kwamen aanmoedigen. Voor soms honderden euro's kochten zij de seizoenkaarten van Excelsior-fans, die er daarna toch niets meer aan hadden. Bij Vitesse zijn ze strenger met de kaartenhandel. PSV kan daar zondag kampioen worden.

``In verband met de geconstateerde illegale doorverkoop van plaatsbewijzen voor de wedstrijd tegen PSV, laat Vitesse weten dat kaarten die door Vitesse-supporters via internet te koop worden of zijn aangeboden en waarvan de plaats is achterhaald, zullen worden geblokkeerd. Dit betekent dat de koper van de betreffende kaart(en) aanstaande zondag geen toegang heeft tot het stadion en de wedstrijd", valt te lezen op de clubwebsite van de Arnhemmers.

De club adviseert PSV-aanhangers geen tickets via het illegale circuit te kopen, aangezien de kans bestaat dat zij met deze duurbetaalde kaarten voor een dichte poort staan.
hoe willen ze dat doen??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo apr 20, 2008 11:45 am

Santi Kolk, jalalala!

:hupajax.gif: !Vitesse! :hupajax.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie