Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 3:33 pm

goodfella schreef:Kakkerlakken hebben El Ahmadi iig binnen. En psv heeft voor een prikkie (mocht VVV degraderen) Amrabat en die Manco. Eigenlijk had Ajax al deze moeten contracteren. Haal maar een stuk of 10 van zulke spelers. Sulejmani, Defour, Bradley...laat ze maar vechten voor die speelminuten.
Feyenoord had voor Deco moeten gaan, GF. Niet voor KEA. :hypocrite.gif:

Speltip 25: weet waar je kansen liggen.

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 3:42 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Huh? Liever een jongen van 18 voor 4 ton halen die kan uitgroeien tot een diamantje dan een uitgerangeerde 30'er halen die 2 miljoen salaris per jaar moet hebben. Of snap ik het nu niet?
Je snapt het juist prima.
Ik wil het eigenlijk niet eens bevatten.

"Modric?"

"Nou, daar heb ik mijn twijfels over. Moet ie 1 miljoen kosten? Nou dat is toch echt een te groot risico. Nee, bedankt!"

"Luque?"

"Ik weet het niet, maar voor 2 miljoen salaris per jaar proberen we het gewoon joh."

Zou het zo gegaan zijn?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo apr 16, 2008 3:42 pm

goodfella schreef:
Spijker schreef:3,4 jaar terug kon men niet zien dat ze tot zulke diamantjes uit zouden groeien. Van Geel ging voor 'zekerheidjes'. En dit is dus een falende scouting. Oog hebben voor jong talant, dat maakt nu net het verschil. Aan de andere kant, hoeveel spelers zullen er per dag aangeboden worden aan Ajax?
Huh? Liever een jongen van 18 voor 4 ton halen die kan uitgroeien tot een diamantje dan een uitgerangeerde 30'er halen die 2 miljoen salaris per jaar moet hebben. Of snap ik het nu niet?
Jazeker en dat probeert Ajax soms ook. Er komen regelmatig spelers op proef voor een stage. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik was ook met stomheid geslagen door het rijtje wat jij nu noemt, maar je kunt niet 4 jaar vantevoren weten of iemand tot een topper uit zal groeien ja of nee, dat bedoel ik ermee te zeggen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 3:45 pm

Ajax gaat voor de hype van het moment. Als Aissati goed speelt dan wil Ajax hem hebben, als Aissati op de bank zit dan wil Ajax hem niet meer hebben.

Soms zul je een gokje moeten nemen met spelers die heel goed kunnen worden.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo apr 16, 2008 3:47 pm

Klopt en dan kom ik weer uit de bij de scouting. Waarom scoutten we een paar jaar terug nog nog de Zlatannetjes en de Maxwelletjes?

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 3:47 pm

Spijker schreef:
goodfella schreef:
Spijker schreef:3,4 jaar terug kon men niet zien dat ze tot zulke diamantjes uit zouden groeien. Van Geel ging voor 'zekerheidjes'. En dit is dus een falende scouting. Oog hebben voor jong talant, dat maakt nu net het verschil. Aan de andere kant, hoeveel spelers zullen er per dag aangeboden worden aan Ajax?
Huh? Liever een jongen van 18 voor 4 ton halen die kan uitgroeien tot een diamantje dan een uitgerangeerde 30'er halen die 2 miljoen salaris per jaar moet hebben. Of snap ik het nu niet?
Jazeker en dat probeert Ajax soms ook. Er komen regelmatig spelers op proef voor een stage. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik was ook met stomheid geslagen door het rijtje wat jij nu noemt, maar je kunt niet 4 jaar vantevoren weten of iemand tot een topper uit zal groeien ja of nee, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Maar van Rommedahl en Luque weet je sowieso dat het geen toppers worden. Plus dat ze ook nog eens duurder zijn. Klinkt dat logisch? Ik vind van niet. Spelers als Amrabat en El Ahmadi moet je gewoon kopen. Mislukt er een? So be it. De ander slaagt en gaat voor 12 miljoen naar een Europese (sub)topper. En dan maak je alles bij elkaar toch nog een miljoen of 4 winst.

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 3:51 pm

Spijker schreef:Klopt en dan kom ik weer uit de bij de scouting. Waarom scoutten we een paar jaar terug nog nog de Zlatannetjes en de Maxwelletjes?
Dat was een incident hoor. Van Luque heeft men hoge verwachten en men hoopt dat ie meer speeltijd krijgt. Over Suarez hoor je niemand.

Met Kennedy heeft Ajax ook gegokt en verloren. Moet je er wakker van liggen? Nee, hij heeft maar 1.2 miljoen gekost en levert nog wel een half miljoen op. Over Luque en Rommedahl moet je, je wel zorgen maken. Want die zijn blij dat ze op hun oude dag nog bij Ajax mogen voetballen (en vooral veel geld mogen incasseren).

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 3:51 pm

Spijker schreef:Klopt en dan kom ik weer uit de bij de scouting. Waarom scoutten we een paar jaar terug nog nog de Zlatannetjes en de Maxwelletjes?

Maar scouten is ook knopen door hakken. Over Defour bv is wel een positief rapport geschreven, maar het management wilde hem vervolgens niet graag genoeg hebben.

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 3:54 pm

Jöhnk schreef:

Maar scouten is ook knopen door hakken. Over Defour bv is wel een positief rapport geschreven, maar het management wilde hem vervolgens niet graag genoeg hebben.
Goed gezegd. Knopen doorhakken idd en je niet ongerust maken omdat er misschien een investering van 2 miljoen tussen zit die het niet waar gaat maken. Knopen doorhakken en niet bang zijn om eens een verkeerde aankoop te doen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 16, 2008 3:55 pm

We weten in ieder geval wat die zoektocht naar 'zekerheidjes' bij Ajax oplevert: de ene miskoop na de andere.

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 3:57 pm

Thomas schreef:We weten in ieder geval wat die zoektocht naar 'zekerheidjes' bij Ajax oplevert: de ene miskoop na de andere.
Bij zekerheidjes moet je het in de categorie Stam, Cocu en Davids zoeken. Jongens als Landzaat en Hofland zijn al een te groot risico.

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 16, 2008 11:13 pm

Knopen doorhakken en niet bang zijn om eens een verkeerde aankoop te doen.
Er had ook een andere zin kunnen staan, maar steeds weer lees ik dat Ajax "iemand niet koopt" of de verkeerde haalt (meestal gratis!); Ajax faalt, blijkbaar wordt die ander een ster (Je moet eens weten hoeveel namen er per seizoen genoemd worden), maar er wordt steeds voorbij gegaan aan de andere partijen.

Waarom zou "zo'n toekomstige ster" naar Ajax komen? Modric wint van Ajax, Standard Luik wordt wel kampioen, in Spanje verdien je veel meer. Er zijn genoeg redenen om niet te komen, zo groot is Ajax niet (meer).

De zaakwaarnemer adviseert vaak de ploeg waar de zaakwaarnemer het meest verdient. Ik weet niet of Ajax die zaakwaarnemer voldoende "toeschuift".

Wordt die Ahmadi wel die grote ster? Ik ben blij dat Landzaat niet is gekomen! Ik wacht wel af, wie er in september staan, we mogen met elf man beginnen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Kaboem

Bericht door Kaboem » do apr 17, 2008 8:21 am

Jöhnk schreef:

Als het goed is bemoeit de scouting zich verder niet met het doorhakken van knopen, dat is aan het management. Als het management niet voldoende vertrouwen heeft in het scoutingsapparaat dan verval je dus in zekerheidjes.
Bertje for President!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 10:15 am

Kan, maar als er geen vertrouwen in de scouting was begrijp ik niet waarom die scouting nooit op de schop gegaan is.

Het is volgens mij ook een kwestie van mentaliteit. Om te durven investeren in jong talent heb je ballen nodig. En oog voor talent uiteraard.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:36 am

De scouts moeten uitsluitend goede spelers aanbrengen. Dan is het nog risico genoeg.

Ik denk dat Ajax ook te bureaucratisch is, niet slagvaardig genoeg. Je kunt een speler ook doodscouten.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » do apr 17, 2008 12:42 pm

Demosthenes schreef:
Knopen doorhakken en niet bang zijn om eens een verkeerde aankoop te doen.

Wordt die Ahmadi wel die grote ster? Ik ben blij dat Landzaat niet is gekomen! Ik wacht wel af, wie er in september staan, we mogen met elf man beginnen!
Ik vind El Ahmadi een prima voetballer. Zijn komst maakt een vertrek van de Guzman wellicht logisch. Dan leveren ze in ieder geval heel wat doelpunten in. El Ahmadi is namelijk meer een breier. ;-)

Iedereen is blij dat Landzaat niet is gekomen. We hechten enorm veel waarde aan de oudere, ervaren speler. Ik ben daar op dit moment wel van genezen. Bij Ajax hebben we Stam gehad en Davids (wel door een blessure...) die het verschil niet kunnen/konden maken. Bij 010 hebben ze van Bronckhorst en Makaay die het tij niet konden keren na de winterstop. Veelzeggend. Het doet me denken aan de terugkeer van Aron Winter. Man, als een kind zo blij dat een basisspeler van Internazionale naar Ajax kwam. Hij heeft nooit het verschil gemaakt bij Ajax. Ik denk dat 010 met zijn dertigers hetzelfde lot wacht.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do apr 17, 2008 1:41 pm

Al deze geruchten waren leuk in februari/maart, nu niet meer hoor. Waar de fuck zijn de aankopen? Zelfs feyenoord is momenteel beter bezig dan ons (op dat vlak).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 17, 2008 2:11 pm

Mr. Ajax schreef:Al deze geruchten waren leuk in februari/maart, nu niet meer hoor. Waar de fuck zijn de aankopen? Zelfs feyenoord is momenteel beter bezig dan ons (op dat vlak).
Ajax (MvG) zal roepen dat het zich afgelopen winter al voldoende heeft versterkt: Silva, Perez, Lindgren en Kuffour. Voor volgend seizoen ligt Dylan Claassen al vast, m.a.w. de selectie is compleet op de vervanger van Heitinga na.

Verwacht niet te veel, tenzij Ajax kampioen wordt. Zo niet, dan eerst de play-offs afwachten en mochten we die winnen, dan weer de voorronde cl afwachten en dan .... zijn we te laat en wachten tot de volgende winter.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 2:46 pm

Kuffour? Ik mag hopen dat die binnenkort weer weg is, zeg. :1evil.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » do apr 17, 2008 3:20 pm

Demosthenes schreef:
Mr. Ajax schreef:Al deze geruchten waren leuk in februari/maart, nu niet meer hoor. Waar de fuck zijn de aankopen? Zelfs feyenoord is momenteel beter bezig dan ons (op dat vlak).
Ajax (MvG) zal roepen dat het zich afgelopen winter al voldoende heeft versterkt: Silva, Perez, Lindgren en Kuffour. Voor volgend seizoen ligt Dylan Claassen al vast, m.a.w. de selectie is compleet op de vervanger van Heitinga na.

Verwacht niet te veel, tenzij Ajax kampioen wordt. Zo niet, dan eerst de play-offs afwachten en mochten we die winnen, dan weer de voorronde cl afwachten en dan .... zijn we te laat en wachten tot de volgende winter.
Daar geloof ik weinig tot niks van aangezien 1 van de voorwaarden van van Basten om bij Ajax te tekenen was dat hij mocht investeren. Van Geel en van Basten zijn het erover eens dat het kapitaal op het geld moet staan.

Ik ga iig uit van de komst van Suljemani.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 3:25 pm

Van Geel is het nu in alles met Van Basten eens. :hypocrite.gif:

Ik ben doodsbenauwd dat Van Basten Engelaar en Koevermans haalt voor een bak geld.

goodfella

Bericht door goodfella » do apr 17, 2008 3:27 pm

Ik weet nog steeds niet wat ik van Engelaar moet denken. Ja, hij is te oud. Maar sinds hij fit is begon Twente wel weer te winnen. Misschien is het wel toeval.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 3:32 pm

Het is een hele goede voetballer. Maar ik heb ook mijn twijfels. Dat het voor de eredivisie een goede aanwinst zal zijn ben ik wel van overtuigd. Alleen of hij Ajax ook naar een hoger plan brengt?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 3:34 pm

Statische hap. Net Perez maar dan een klasse minder.

goodfella

Bericht door goodfella » do apr 17, 2008 3:35 pm

Jöhnk schreef:Statische hap. Net Perez maar dan een klasse minder.
Nou, dat lijkt me wel heel erg sterk. :smallgrin.gif:

Gesloten