Engeland en Schotland
Moderator: mods
Deze wilde ik jullie niet onthouden.

Hugo BorstDirk Kuyt heeft een behoorlijk hoog Rita Verdonk-gehalte
Hoeveel kilometers zou hij dinsdagavond in totaal hebben afgelegd? Dirk Kuyt leek wel een bootwerker.
Leek? Wás! Eentje van honderd jaar geleden toen er nog geen CAO bestond. Tien uur achtereen laden en lossen. In de handen spugen, wrijven – de mouwen zijn al opgestroopt – en aan het werk, zonder klagen. Zijn laad- en loswerk voor Liverpool is niet onopgemerkt gebleven. Zijn eigen trainer, Benitez, en de coach van tegenstander Arsenal, Wenger, prezen hem na afloop van de kwartfinale (1-1) de hemel in.
Ian Rush had Dirk eerder een veer in zijn reet gestoken. Kennen we Ian Rush nog? Hij scoorde 25 jaar geleden zo gemakkelijk voor Liverpool dat Juventus hem kocht. Maar in Italië ging het fout. Legendarische (Cruijffiaanse) uitspraak van Rush in een Engelse tabloid op de vraag waarom het niet lukte. Rush: ,,It’s like another country over there.’’
Dirk heeft zich wél moeiteloos aangepast in het buitenland. Al na een wedstrijd of drie hadden de fans van Liverpool het gezien. Als Dirk aanzette, spatten kluiten aarde op. Er volgde een hard schot of een sliding. Dirk was één van hen. Een buitenlander zonder kapsones. Geen zakkenvuller. Niet lullen maar poetsen - afijn, laat alle cliché’s er maar op los.
Dit seizoen kwam de klad er een beetje in. Dirk scoorde in de competitie nauwelijks. Verloor zijn plaatsje in de spits aan Fernando Torres. Geen schande. De Spanjaard is een fenomenale midvoor, een klasse beter dan Dirk. Ook bij Oranje was hij toen geen zekerheidje meer. Hij had zijn basisplaats al eerder verloren, aan Van Nistelrooy, maar de bondscoach selecteerde hem vervolgens ook niet voor de bank. Hij mocht thuisblijven.
Uiteraard geeft Dirk nooit op. In de haven zeggen ze: een jongen van Jan pak de leuning. En zo is het: de leuning is de kalklijn. Dirk staat sinds een week of zes hangend rechts. Het leuke is dat Liverpool een beetje zoals Oranje speelt. Drie man achter één diepe spits: Babel, Gerrard, Kuyt. Ian Rush schreef in een column dat de opleving van Liverpool niet alleen het werk is van twee briljante voetballers (Gerrard, Torres).
Zijn credits gaan naar Dirk. Zijn loop- en sleurwerk draagt bij aan de prestaties van Liverpool, aldus Rush.
Veel voetballers werken als een paard maar voetballen als een ezel. Zo niet Dirk. Wie Arsenal-Liverpool aanschouwde moet dat beamen. Dirk deed het niet alleen op kracht. Hij speelde slim en juist door de combinatie inzet-inzicht was hij niet te stoppen.
Marco van Basten zag de wedstrijd in het stadion. Ik vroeg hem gisteren of hij ook zo onder de indruk was?
Van Basten: ,,Ik was heel tevreden over Kuyt.’’
Als spits lijkt Dirk afgevallen nu Van Nistelrooy, Huntelaar en Vennegoor of Hesselink min of meer vaststaan. Kan het zo zijn dat je hem gaat selecteren voor een van de drie posities achter de diepe spits?’
Van Basten: ,,Ja, dat zou heel logisch zijn.’’
Badinerend gezegd kunnen we Sneijder, Van der Vaart, Seedorf, Van Persie en Ibrahim Afellay mooiweervoetballers noemen. Drie van hen komen achter Van Nistelrooy te spelen. Het is niet onlogisch om daar – als dat nodig is - iets meer kracht aan toe te voegen.
,,Dat klopt wel,’ zei Van Basten. ,,Maak je er een beetje lief stukje van?’’
Nou en of. Dit is een heel lieve column aan het worden, al zeg ik het zelf. En niet ten onrechte, want Dirk is weer helemaal terug. Hij past ook zo fijn bij deze tijdspanne. Laten we vaststellen dat Dirk een behoorlijk hoog Rita Verdonk-gehalte heeft. Vertaald naar Oranje denk je bij Trots op Nederland meteen aan Dirk Kuyt, een voetballer met blond haar, blauwe ogen en dikke kuiten.
Hij is zo’n fijne knul. Neem Peter Crouch, de twee meter lange spits van Liverpool die op de reservebank is geraakt. In de eerste regels van zijn biografie lezen we dat hij de komst van Dirk naar Liverpool vreesde. Nu hij hem goed kent kan hij maar één ding stellen: Dirk is geen concurrent maar een vriend.
Ook scheidsrechter Pieter Vink gedroeg zich dinsdagavond als Dirks vriend. Hij verzuimde een overtreding van zijn streekgenoot te bestraffen met een pingel.
Nu moet ik niet klef eindigen door te stellen dat Dirk ieders vriend is. Er zijn voetballers die kippenvel krijgen van al zijn positivisme en goedertierenheid. Maar omdat dit een lief stukkie is, ga ik daar niet dieper op in. Misschien tijdens het EK, tenminste als Dirk door Van Basten geselecteerd wordt natuurlijk.

- DCLXVI
- Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
- Contacteer:
Rita Verdonk-gehalte? Toen ik de laatste regels van het stukje las ("er zijn voetballers die kippenvel krijgen van al zijn positivisme en goedertierenheid") dacht ik even dat deze column over Neefkens ging...
Of zijn Neefkens en Rita in het dagelijs leven een en dezelf-... toch eens even door mijn decimale naamgenoot laten navragen in de muffe catacomben van de modkelder.

Of zijn Neefkens en Rita in het dagelijs leven een en dezelf-... toch eens even door mijn decimale naamgenoot laten navragen in de muffe catacomben van de modkelder.

Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees
- martijn401
- martijn401
-
- AT Toto winner 15/16
Speciaal voor Wimpey:
- Chelsea al 16 duels ongeslagen
- Chelsea in 2008 ongeslagen
- Chelsea in de halve finale van de CL
Ach ja....als het goed gaat deelt HtC alleen maar hesjes uit en als hij ruzie maakt met spelers dus blijkbaar wel iets in te brengen heeft dan is het weer die arrogante kwal
Ach ja....als het goed gaat deelt HtC alleen maar hesjes uit en als hij ruzie maakt met spelers dus blijkbaar wel iets in te brengen heeft dan is het weer die arrogante kwal
IK GELOOF!!!!!!
Hij is hulptrainer. Grant is daar de verantwoordelijke man. Chelsea presteert ook zeker niet beter dan de afgelopen jaren. Maar goed, ze zouden de CL kunnen winnen. Die zin had iedereen hier overigens ook al in kunne typen voordat TC daarnaar toe gingRishi schreef:Speciaal voor Wimpey:
I think I lost my fucking headache
Ten Cate heeft het waarschijnlijk goed naar zijn zin bij Chelsea, prima toch? Ik zou alleen zijn invloed op het spel van Chelsea niet overwaarderen, in positieve noch negatieve zin.
Uiteindelijk wordt het succes toch afgemeten aan de gehaalde resultaten, niet aan het mooie voetbal, zeker bij een club als Chelsea.
Uiteindelijk wordt het succes toch afgemeten aan de gehaalde resultaten, niet aan het mooie voetbal, zeker bij een club als Chelsea.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Speciaal voor Rishi:Rishi schreef:Speciaal voor Wimpey:
- HtC is de assistent van Grant en nummer 3 in de pikorde na Steve Clarke
- Chelsea kan na het gelijkspel thuis tegen Wigan (!) de titel wel vergeten
- Chelsea speelt belabberd toevalsvoetbal
- Chelsea wint ook de CL niet. Chelsea wint helemaal niets dit seizoen.
En wat gebeurt er dan met HtC? Juist.

Weetje wat zo leuk is aan jou. Dat je het HtC WEL aanrekent dat ze toevalsvoetbal spelen maar er ook bij zegt dat hij MAAR 3e is in de pikorde.wimpey schreef:Speciaal voor Rishi:Rishi schreef:Speciaal voor Wimpey:
- HtC is de assistent van Grant en nummer 3 in de pikorde na Steve Clarke
- Chelsea kan na het gelijkspel thuis tegen Wigan (!) de titel wel vergeten
- Chelsea speelt belabberd toevalsvoetbal
- Chelsea wint ook de CL niet. Chelsea wint helemaal niets dit seizoen.
En wat gebeurt er dan met HtC? Juist.
En Chelsea heeft nog genoeg kans op de titel en de CL.
IK GELOOF!!!!!!