De B-junioren
Moderator: mods
Zo te lezen is het best een talent. Al denkt ene Bertje daar anders over.
Ook buitenlandse topclubs hadden interesse (AS).
Aanvullend:
Ook buitenlandse topclubs hadden interesse (AS).
Aanvullend:
ASDrie talenten versterken de B1
Met het oog op komend seizoen heeft Ajax alvast drie spelers van amateurclubs aangetrokken voor de nieuwe B1 (lichting '92). Het gaat om rechtsbuiten Jody Lukoki van Young Boys, linksbuiten Nout Barentsen van Always Forward en centrale verdediger Juanito Wassenaar, die nu nog speelt bij Zeeburgia.
TB doet ook een duit in het zakje:Jöhnk schreef:Zo te lezen is het best een talent. Al denkt ene Bertje daar anders over.
Voor de ontwikkeling van een speler is het beter om o.a. met Ajax,Feyenoord,AZ of Psv mee te trainen. Er word vaker getraind en veel meer individueel gericht,waardoor je beter wordt. In de toekomst weet je nooit of ze het 1ste halen, vaak is dat niet zo maar ze zijn wel completere spelers, die naar een andere eredivisie club kunnen
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het zijn wel grappenmakers, die AT'ers:
15:40 15/04/2008 | Thomas
Die Hahn is blijkbaar een groot talent? Kan iemand me vertellen wat zijn kwaliteiten zijn? Recuperatievermogen? Heeft iemand toevallig nog wat DVD'tjes van hem liggen? Alvast bedankt!
15:43 15/04/2008 | Steef
Ja, maar die ga jíj niet krijgen, concurrent. ;)
Jammer, voor Sparta, dat ze zo'n groot talent kwjit zijn.
15:45 15/04/2008 | Baseman
Ach, Gomes is tóch een stuk beter!
15:50 15/04/2008 | Scherrer
Jongens, wegwezen nou. Deze site is alleen voor Rótterdammers.
15:53 15/04/2008 | Thomas
Steef, je hebt PM!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Van die al die anderen weet ik het zo net nog niet, maar dat het 'onze' Thomas is, is zeker:
15:40 15/04/2008 | Thomas
Die Hahn is blijkbaar een groot talent? Kan iemand me vertellen wat zijn kwaliteiten zijn? Recuperatievermogen? Heeft iemand toevallig nog wat DVD'tjes van hem liggen? Alvast bedankt!
15:53 15/04/2008 | Thomas
Steef, je hebt PM!
-
- AT Toto winner 15/16
of ze durven er nu niet voor uit te komenBenji schreef:Ik denk dat het latere bericht (met uitspraken van AT'ers) gebaseerd is op stereotypen en volledig verzonnen is. Iets in die richting...

Zou kunnen, maar heb je er bewijzen voor?Benji is scherp.

Blijkt een "storm in een glas water" te zijn? Komt die keeper wel?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
ADAjax en AZ winkelen bij Sparta
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Sparta raakt één van de grootste talenten uit de jeugdopleiding kwijt aan Ajax. Warner Hahn, keeper van B1 en doelman van Oranje onder 16 jaar verkiest een verblijf bij de Amsterdamse club boven de opgebloeide jeugdopleiding van de Kasteelclub.
Kort nadat de doelman zijn vertrek aankondigde, gaf ook verdediger Giliano Wijnaldum aan te zullen verkassen. De broer van Feyenoord-prof Georginio, eveneens jeugdinternational, kiest voor AZ.
De 15-jarige Hahn stond ook in de nadrukkelijke belangstelling van Arsenal. De Engelse topclub nodigde de fysiek sterke doelverdediger van Surinaamse afkomst eerder al uit om drie dagen rond te kijken bij de ‘Gunners’. Hahn sprak er onder anderen met Liam Brady, voormalig international van Ierland en hoofd opleidingen van Arsenal. Uiteindelijk kwam het niet tot een vertrek naar de club van stadgenoot Robin van Persie. ,,Kiezen voor de jeugdopleiding Arsenal is niet eenvoudig,’’ zegt Hahn. ,,Waarom niet? Verhuizen, alles achter laten in Nederland. Mijn schoolopleiding. Ik zag het nog niet zitten.’’
Bij Sparta hield men serieus rekening met een vertrek van de talentvolle doelverdediger. Maar toen Hahn bekendmaakte dat hij niet naar Engeland, maar naar Amsterdam wilde vertrekken, was er verbazing. ,,Met Ajax was er ook al langer contact,’’ zegt Hahn, die na een gesprek met Henny de Regt, hoofd amateurscouting op de Toekomst, zijn overschrijving mocht inleveren. ,,Ik ga in Amsterdam in het B1-elftal spelen. Nee, nog niet met een contract op zak, dat moet ik de komende jaren afdwingen. Maar ik ben erg blij met mijn overstap. Ajax is natuurlijk een enorm grote club. Ja, groter dan Sparta.’’
Hahn begon als pupil bij Alexandria ’66 en had bij die amateurclub nog de huidige eerste elftalspeler Nathan Rutjes als oefenmeester. Al bij de E-pupillen stond hij op de ledenlijst van Sparta. ,,Dit seizoen speelde ik in het B1-elftal van trainer Arjan van der Laan. Ook bij het Nederlands elftal krijg ik van bondscoach Ruud Dokter veel speeltijd. Of ik een talent ben? Dat is aan anderen om te beoordelen. En hoe ze bij Sparta reageerden toen ik vertelde dat ik voor Ajax had gekozen? Ze vonden het volgens mij jammer, maar het is mijn keuze.’’
Laatst gewijzigd door joey op za apr 19, 2008 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Het was mooi weer, veel meer was het niet. De wedstrijd was al even bezig toen ik arriveerde, het was 1-0 door een doelpunt van Ricardo van Rhijn. Het werd vlak voor tijd 1-1 uit een corner. De Utrecht-verdediger kon ongehinderd inkoppen.
Veel zin om te schrijven, na de deceptie van Ajax 1, heb ik niet, maar vooruit: de plicht roept.
Een zwakke wedstrijd, zeker de laatste tien minuten voor rust en de eerste tien na rust. In die fase was Utrecht misschien wel de betere ploeg (geen groot verschil).De Ajacieden wisten elkaar niet goed te vinden en het grote verschil met de Utrechtspelers was het fysieke gedeelte. In de duels was Utrecht sterker en de B1 was niet in staat de bal het werk te laten doen, m.a.w. er waren veel duels. De kracht van Utrecht was trouwens ook te zien aan de ingooien, zo ver gooit geen speler van Ajax 1 (op Ogararu na)
Het middenveld speelde voor rust zonder Rik Schouw maar met Roly B (beiden gisteren ook een helft in de A1) en met Mitchel Schildwacht. waar is Jeffrey Dekker? Acterin in de vertrouwde opstelling voorin ook.
De buitenspelers werden onvodoende aangespeeld, maar boden zich ook niet echt goed aan. Geoffrey C. kwam in de eerder genoemde fase weinig in het spel voor.
Na die tien minuten in de tweede helft (invaller keeper Kees Heemskerk redde nog een keer op het nippertje en maakte een veel betere inruk dan onze Griekse vriend in de eerste helft) werd Ajax weer sterker en creeërde Geoffrey C. zelf een paar kansen/kansjes. In één ervan had hij de bal à la Wesley Sneijder afgelopen week, in het doel kunnen krullen, maar schoot hij de bal in handen van de keeper.
Vlak voor tijd dacht Rodney S. met een hakje een medespeler aan te kunnen spelen, maar het werd een tegenstander. Vrije trap, direct erna een corner en het was 1-1. In de laatste minuut kreeg Utrecht nog een corner en weer een vrije kopkans, nu net over.
In de verdediging maakte Lorenzo B. een goede indruk, was Ricardo van Rhijn verdedigend veel te slordig, dekte niet goed en verspeelde door laksheid als laatste man een keer de bal. Bryan O. begon slecht, maar herstelde zich goed. René O. speelde onopvallend en viel geblesseerd uit. Daan Brinkman verving hem.
Op het middenveld was Roly B. in normale doen, Rodney S viel niet tegen, hij was nu wat aanvallender ingesteld en lijkt mij op de eerste meters iets sneller dan zijn broer (de halve familie was trouwens aan het kijken!) Mitchel Schildwacht mocht de vrije trappen nemen, niet Rodney S!!! Mitchel speelde mee. Rik Schouw speelde in de tweede helft niet echt goed.
In de voorhoede: buitenspelers: te weinig actie, drang. Lorenzo E. vind ik trouwens toch terugvallen, na de winterstop. Geoffrey C. kan zelf een kans scheppen, kan ongelooflijk snel draaien en schoot een keer zo ongelooflijk hard! Waarom krijgt hij geen kans in de A1?
Leuk voor Costas Peristides was dat zijn ouders er waren (ze wonen toch in Griekenland?)
Veel zin om te schrijven, na de deceptie van Ajax 1, heb ik niet, maar vooruit: de plicht roept.
Een zwakke wedstrijd, zeker de laatste tien minuten voor rust en de eerste tien na rust. In die fase was Utrecht misschien wel de betere ploeg (geen groot verschil).De Ajacieden wisten elkaar niet goed te vinden en het grote verschil met de Utrechtspelers was het fysieke gedeelte. In de duels was Utrecht sterker en de B1 was niet in staat de bal het werk te laten doen, m.a.w. er waren veel duels. De kracht van Utrecht was trouwens ook te zien aan de ingooien, zo ver gooit geen speler van Ajax 1 (op Ogararu na)
Het middenveld speelde voor rust zonder Rik Schouw maar met Roly B (beiden gisteren ook een helft in de A1) en met Mitchel Schildwacht. waar is Jeffrey Dekker? Acterin in de vertrouwde opstelling voorin ook.
De buitenspelers werden onvodoende aangespeeld, maar boden zich ook niet echt goed aan. Geoffrey C. kwam in de eerder genoemde fase weinig in het spel voor.
Na die tien minuten in de tweede helft (invaller keeper Kees Heemskerk redde nog een keer op het nippertje en maakte een veel betere inruk dan onze Griekse vriend in de eerste helft) werd Ajax weer sterker en creeërde Geoffrey C. zelf een paar kansen/kansjes. In één ervan had hij de bal à la Wesley Sneijder afgelopen week, in het doel kunnen krullen, maar schoot hij de bal in handen van de keeper.
Vlak voor tijd dacht Rodney S. met een hakje een medespeler aan te kunnen spelen, maar het werd een tegenstander. Vrije trap, direct erna een corner en het was 1-1. In de laatste minuut kreeg Utrecht nog een corner en weer een vrije kopkans, nu net over.
In de verdediging maakte Lorenzo B. een goede indruk, was Ricardo van Rhijn verdedigend veel te slordig, dekte niet goed en verspeelde door laksheid als laatste man een keer de bal. Bryan O. begon slecht, maar herstelde zich goed. René O. speelde onopvallend en viel geblesseerd uit. Daan Brinkman verving hem.
Op het middenveld was Roly B. in normale doen, Rodney S viel niet tegen, hij was nu wat aanvallender ingesteld en lijkt mij op de eerste meters iets sneller dan zijn broer (de halve familie was trouwens aan het kijken!) Mitchel Schildwacht mocht de vrije trappen nemen, niet Rodney S!!! Mitchel speelde mee. Rik Schouw speelde in de tweede helft niet echt goed.
In de voorhoede: buitenspelers: te weinig actie, drang. Lorenzo E. vind ik trouwens toch terugvallen, na de winterstop. Geoffrey C. kan zelf een kans scheppen, kan ongelooflijk snel draaien en schoot een keer zo ongelooflijk hard! Waarom krijgt hij geen kans in de A1?
Leuk voor Costas Peristides was dat zijn ouders er waren (ze wonen toch in Griekenland?)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 10/11
Een stukje/interviewtje over Geoffrey Castillion als opwarmer voor het EK-17.
Ik kan er toch slecht tegen, een mannetje van 16 die nu al over een buitenlandse club loopt te praten.Geoffrey Castillion wil Cesc Fabregas achterna
Het winnen van de ‘Golden Boy-award’ als beste speler op het UEFA EK Onder 17. Het lukte grote namen als Fernando Torres (2001), Wayne Rooney (2002), Cesc Fabregas (2004) en vorig jaar Bojan Krkic. Een illuster rijtje, waar Geoffrey Castillion (16) maar al te graag tussen wil staan. Volgende maand krijgt hij die kans, op het EK in Turkije.
,,Geoffrey Castillion is lang, sterk, snel, doelgericht, met een prachtige balaanname. Dat Onder 17 zich voor het EK heeft geplaatst, ligt voor een belangrijk deel aan hem. Nieuwe Kluivert? Laten we, voor Geoffrey, hopen van niet.” Journalist en columnist Henk Spaan, 24 maart 2008.
Het zijn lovende woorden voor een speler van zijn leeftijd. Maar Geoffrey Castillion (foto) kan dan ook terugkijken op een zeer succesvol seizoen. Met Ajax B1 werd hij kampioen van Nederland, in de beslissende wedstrijd tegen AZ maakte Castillion de winnende treffer én met negentien doelpunten staat hij bovenaan de topscorerslijst. Bovendien tekende de jeugdige goaltjesdief eerder dit jaar zijn eerste profcontract. Tot en met de zomer van 2011 voetbalt hij in Amsterdam.
Ook internationaal stond Castillion het afgelopen jaar zijn mannetje. In de EK-kwalificatiereeks met Oranje scoorde niemand vaker dan hij (zeven goals). Op de eeuwige topscorerslijst bij Onder 17 is hij inmiddels terug te vinden op de vijfde plaats. Met acht doelpunten in twaalf wedstrijden is hij koplopers Jan Vennegoor of Hesselink en Collins John (beide tien treffers) tot twee treffers genaderd. Het zijn cijfers die er niet om liegen.
Geschiedenis schrijven
Op het Europees kampioenschap in Turkije (4 t/m 16 mei) krijgt Castillion de kans om geschiedenis te schrijven. ,,Nog twee doelpunten erbij, dat moet lukken”, vertelt hij optimistisch. ,,We spelen minimaal drie poulewedstrijden. Dus ik krijg zeker mijn kansen. Bovenaan de eeuwige topscorerslijst staan, dat zou écht fantastisch zijn. Ik ga zeker mijn best doen in de geschiedenisboeken te komen.”
Een Europese titel voor Onder 17 zou het feest compleet maken, weet ook Castillion. ,,Maar dat wordt niet gemakkelijk. In mijn ogen zijn Frankrijk en titelverdediger Spanje de grote favorieten. We hebben wél genoeg kwaliteit om bij de eerste twee landen in de poule te komen. Servië en Schotland moeten we kunnen kloppen. Gastland Turkije wordt de zwaarste tegenstander in de groep. Ze spelen thuis en hebben altijd een geweldige jeugdopleiding. Het gaat zeker spannend worden.”
Dromen over Arsenal
De Engelse topclub Arsenal loopt als een rode draad door het voetballeven van Castillion. Door zijn uiterlijk en speelstijl wordt hij vaak vergeleken met Emmanuel Adebayor, de huidige topscorer van de Londense ploeg. Castillion vindt het een mooie vergelijking, maar spiegelt zich liever aan een oud-speler van Arsenal: Thierry Henry. ,,Hij is mijn idool. Ik vind hem echt een geweldige voetballer.”
Dan is er tot slot nog Cesc Fabregas. De Spaanse middenvelder werd in 2004 verkozen tot ‘Golden Boy’, als beste speler van het UEFA EK Onder 17. Een jaar later vertrok hij naar Arsenal. Een droomscenario, waar ook Castillion stiekem wel oren naar heeft. ,,Ooit wil ik ook in Londen spelen”, besluit hij. ,,Arsenal is mijn droomclub.”
KNVB.nl
Ik erger me meer aan Henk Spaan. Die kerel moet zijn kop houden. Steeds maar weer junioren op het paard zetten. Pffff. 
Het is een wel lang eind, die jongen. Vooral als je hem naast Sneijdertje zet.

Grote onzin om te doen alsof dit Oranje zich plaatst dankzij Castillion. Het is juist een groep met een goed gemiddelde.

Het is een wel lang eind, die jongen. Vooral als je hem naast Sneijdertje zet.

Grote onzin om te doen alsof dit Oranje zich plaatst dankzij Castillion. Het is juist een groep met een goed gemiddelde.
knvb.nlAjax hofleverancier EK-selectie Onder 17
De selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar voor het Europees kampioenschap is bekend. KNVB-coach Albert Stuivenberg heeft achttien spelers opgeroepen voor de eindronde die plaatsvindt van 4 tot en met 16 mei in het Turkse Antalya.
Met maar liefst zeven afgevaardigden is Ajax hofleverancier, Feyenoord is met vijf spelers een goede tweede. PSV levert twee genodigden.
Nederland is tijdens het UEFA EK onder 17 in groep A gekoppeld aan het gastland, Schotland en Servië. De groepsduels staan voor 4, 7 en 10 mei op het programma. De halve finales zijn op 13 mei, de finale wordt gespeeld op 16 mei. In groep B strijden Zwitserland, Frankrijk, Ierland en regerend Europees kampioen Spanje om de bovenste twee plaatsen die recht geven op de halve finale.
De EK-selectie bestaat uit de volgende achttienspelers:
Roly Bonevacia, Lorenzo Burnet, Geoffrey Castillion, Lorenzo Ebecilio, Dico Koppers, Ricardo van Rhijn en Rodney Sneijder (allen Ajax), Oguzhan Özyakup (AZ), Jeffrey Bruma (Chelsea), Jerson Cabral, Jordy Clasie, Tim Eekman, Ricky van Haaren en Rajiv van La Parra (allen Feyenoord), Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen), Youness Mokhtar en Jeroen Zoet (beiden PSV) en Fons Mulder (FC Utrecht).
Op de stand-bylijst staan de volgende elf spelers:
Florian Jozefzoon en Rik Schouw (beiden Ajax), Robbert van der Post (Feyenoord), Danny Hoesen (Fortuna Sittard), Lion Kaak (De Graafschap), Quenten Martinus en Jurjan Wouda (beiden sc Heerenveen), Imad Najah (PSV), Shayron Curiel (Spartaan ’20), Ninos Gouriye (FC Twente/Heracles) en Hamza Konus (FC Utrecht).
De EK-openingswedstrijd Turkije-Nederland (4 mei) is op papier een herhaling van de EK-finale drie jaar geleden. In 2005 versloegen de Turken het team van toenmalig KNVB-coach Ruud Kaiser met 2-0. Op 7 mei is Servië de opponent, het derde groepsduel van Onder 17 is met Schotland op 10 mei.
Onder 17 dankt deelname op het hoogste Europese niveau aan twee succesvolle kwalificatieronden. Het eerste kwalificatietoernooi in Albanië leverde enkel winstpartijen op. De tweede en beslissende kwalificatieronde, in eigen land, was spannender. Pas op de slotdag werd Nederland groepswinnaar met zes punten uit drie duels. Noorwegen, Bosnië-Herzegovina en Hongarije hadden het nakijken.
De bekendmaking van de selectie volgt een dag na het oefenduel met België, waarin Nederland ondanks een 0-0 eindstand vertrouwen putte uit het vertoonde spel. Coach Albert Stuivenberg kijkt uit naar de serieuze trip naar Turkije. ‘Het EK is voor de ontwikkeling van deze jonge spelers erg belangrijk. We spelen tegen de beste landen van Europa. Daar worden we alleen maar beter van.’
Het stinkt aan alle kanten!