FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
petrafcg

Bericht door petrafcg » ma apr 14, 2008 2:56 pm

Beloki schreef:Dit gaat toch nergens over. Jans wil niet meer spelen, zegt hij.
hij had gelijk stond op de tribune waar de brand was en het w as echt niet normaal

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 2:58 pm

Nee, er kon niet gespeeld worden. Belachelijk dat de KNVB probeerde door te drukken dat de wedstrijd tóch begon. Na zoiets ga je niet meer voetballen, kom op, zeg. :1evil.gif:

Denk maar aan het Heizeldrama. Voetbalbonzen... :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 14, 2008 2:59 pm

Voetske schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ik snap je post niet helemaal.
Ze hebben geen ruk met de sfeeractie te maken zeg je. En de sfeeractie zorgt wel voor de fik. Zonder pleerollen was er ook geen fik geweest.

Die shirts kom je overal tegen. De media heeft hier veel ophef over gemaakt, maar dit soort shirts, sjaals, etc bestaan al jaren.
O en dan is het goed, de volgende keer KILL AJAX of zoiets.Of ALLE BOEREN DOOD .. Het gaat toch elk jaar steeds een stapje verder.Kijk van zo'n aktie als bij Heitinga krijg ik kippenvel op mijn armen.Van deze en andere t-shirt zooi die er alleen maar zijn om de tegenstander te kwetsen NIET.
De haat van Ajacieden richting Feyenoord gaat verder dan die van Groningen tegen Ajax. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, maar het gaat wat te ver om te beweren dat FC Groningen supporters nu een nieuw fenomeen hebben geintroduceerd.
De ramp ontstond uit een uit de hand gelopen sfeeractie. Je kunt nog steeds vaststellen dat er een ongezond agressieve sfeer hing, maar voordat die uit de klauwen kon lopen, was er de brand uit de sfeeractie. We zullen het dus nooit weten of er uit de haat iets ernstigs was voortgekomen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 3:07 pm

Als ik de verhalen op www.fcgforum.nl goed begrijp, gooiden mensen brandende pleerollen vanaf de tweede ring naar beneden. Er was wel degelijk sprake van escalatie.

999

Bericht door 999 » ma apr 14, 2008 3:10 pm

LucaS schreef:
Voetske schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ik snap je post niet helemaal.
Ze hebben geen ruk met de sfeeractie te maken zeg je. En de sfeeractie zorgt wel voor de fik. Zonder pleerollen was er ook geen fik geweest.

Die shirts kom je overal tegen. De media heeft hier veel ophef over gemaakt, maar dit soort shirts, sjaals, etc bestaan al jaren.
O en dan is het goed, de volgende keer KILL AJAX of zoiets.Of ALLE BOEREN DOOD .. Het gaat toch elk jaar steeds een stapje verder.Kijk van zo'n aktie als bij Heitinga krijg ik kippenvel op mijn armen.Van deze en andere t-shirt zooi die er alleen maar zijn om de tegenstander te kwetsen NIET.
De haat van Ajacieden richting Feyenoord gaat verder dan die van Groningen tegen Ajax. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, maar het gaat wat te ver om te beweren dat FC Groningen supporters nu een nieuw fenomeen hebben geintroduceerd.
De ramp ontstond uit een uit de hand gelopen sfeeractie. Je kunt nog steeds vaststellen dat er een ongezond agressieve sfeer hing, maar voordat die uit de klauwen kon lopen, was er de brand uit de sfeeractie. We zullen het dus nooit weten of er uit de haat iets ernstigs was voortgekomen
Ik keur het van welke clubsupporter dan ook niet goed.Simpel.Maar vertel mij nu maar eens wat FUCK AJAX, of FUCK FEYENOORD t-shirts bijdragen aan sfeer ?.Niks, het kweekt nog meer haat t.o.v. elkaar ...

Uit de hand gelopen sfeeraktie, hoezo ?.Volgens mij is dit nietde eerste keer dat ik toilet papier ( aangestoken ) zie branden in een stadion.Verder is het natuurlijk wel elke kaar wat er " uit de hand loopt ".

Getuigen zeggen dat er enkelen zijn geweest die bewust dit hebben aangestoken.Er zouden er ook zijn geweest die hun aansteker in het vuur hebben gegooid .. ik vraag me af of zulke gasten wel hersens hebben in hun bovenkamer ...

Verder, komt er nog ooit een seizoen dat eens zonder " incidenten " zal verlopen ?.Ik bedoel voor het zelfde geld wordt Psv kampioen en zitten ze in Groningen met een dode ... lekker zou dat zijn geweest voor het voetbal ... ( en nabestaande ) ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 14, 2008 3:16 pm

Voetske, we zijn het helemaal eens over wat wel en niet bij een wedstrijd thuishoort. Ik verbaas me alleen over de reacties hier. Ik lees over puntenaftrek, degradatie, boetes, wedstrijd zonder te spelen voor Ajax. Zulke reacties heb ik nou nog nooit gelezen wanneer Ajax supporters eens iets flikten. Niet 1 x
Dan lees ik altijd dat het de schuld is van de politie, de NS, het weer, de media. EN als 'we' al denken dat onze supporters zich hebben misdragen, hoeft dat nooit een puntenaftrek voor Ajax op te leveren. Beetje dubbele standaard, lijkt het wel

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 3:28 pm

Bij deze wedstrijd had alles drie keer gecontroleerd moeten worden. Bij twijfel niet toestaan. Zoals Mike zegt:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Groningen is naar mijn mening wel te makkelijk accoord gegaan met deze actie. Bij Ajax zou dit niet gelukt zijn. Alles moet brandvertragend zijn, en dat zijn pleerollen natuurlijk niet.
Wij moeten altijd alle certificaten overhandigen van impregnatie aan Ajax, anders komt er niets binnen.... dat is Groningen wel kwalijk te nemen.
En dan lees je dat deze pleerollen zo in de fik te steken waren. De verantwoordelijkheid van FC Groningen.

En die pleerollen zíjn in de fik gestoken. De verantwoordelijkheid van de supporters van FC Groningen.

Maatregelen zijn dus wel op hun plaats. Er is sprake van nalatigheid (ook verder wat de veiligheidsmaatregelen betreft) en bepaalde supporters hebben zich schuldig gemaakt aan opzettelijke brandstichting. Het een en het ander moet je hard aanpakken, want dit soort praktijken leveren groot gevaar op voor de veiligheid van de toeschouwers.

Ik heb het niet over puntaftrek, degradatie of dat soort dingen. Geef Groningen maar een boete van.... Hoeveel miljoen hadden ze ook al weer aan Ajax verdiend? :666.gif: :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 14, 2008 3:30 pm

Wat wat mij betreft echt meer aan het licht gesteld moet worden is de zieke houding van sommige supporters. Kijk, ik snap de irritatie bij Groningen-supporters wel. Ze raken drie goede spelers kwijt en terwijl ze dachten dat zij in opkomst waren en Ajax in verval, wilden alle drie die spelers op hun blote knietjes naar Amsterdam. Zuur, maar zo werkt de voetbalwereld nu eenmaal. Be a man and get over it. Ajax is de laatste jaren wel meer en/of betere spelers op een vervelende manier kwijtgeraakt (Sneijder, Trabelsi, Ibrahimovic, Maxwell). Ik vind die jankende Groningers maar wankers, eerlijk gezegd.

999

Bericht door 999 » ma apr 14, 2008 3:33 pm

LucaS schreef:Voetske, we zijn het helemaal eens over wat wel en niet bij een wedstrijd thuishoort. Ik verbaas me alleen over de reacties hier. Ik lees over puntenaftrek, degradatie, boetes, wedstrijd zonder te spelen voor Ajax. Zulke reacties heb ik nou nog nooit gelezen wanneer Ajax supporters eens iets flikten. Niet 1 x
Dan lees ik altijd dat het de schuld is van de politie, de NS, het weer, de media. EN als 'we' al denken dat onze supporters zich hebben misdragen, hoeft dat nooit een puntenaftrek voor Ajax op te leveren. Beetje dubbele standaard, lijkt het wel
Degraderen slaat natuurlijk nergens op, 0-3 kan volgens het regelment ook niet, maar wat er nu gebeurt, de wedstrijd met publiek op woensdag laten spelen omdat het de KNVB nu effe niet uitkomt om een zwaardere straf op te leggen klopt natuurlijk ook van geen kant.

Je zult toch een signaal naar de club of supporters af moet geven, want anders is het wachten op het volgend " geintje " .. dat dan wel eens een keer vreselijk uit de klauwen gaat lopen ....

@Thomas, tja en Groningen haalt weer ergens anders spelers weg .. inderdaad jankers ...
FC Groningen wil imagoschade snel wegpoetsen
GRONINGEN - De schade aan het stadion van FC Groningen is volgens algemeen directeur Hans Nijland nog wel te overzien. De geleden imagoschade na de brand op de dag van het duel met Ajax is een ander verhaal. „Dat willen we snel wegpoetsen”, zei de directeur maandag. „En daar beginnen we woensdag mee.”

Die avond ontvangt Groningen Ajax weer, maar dan om te voetballen. „We willen dat de inhaalwedstrijd van komende woensdag een compleet andere sfeer kent dan die van afgelopen zondag”, stelt Nijland. „We steken er dan ook veel energie in om een gezondere voetbalsfeer te creëren.”

Welke maatregelen de club zal nemen om de veiligheid te vergroten, moet maandag aan het eind van de dag bekend worden. De directeur raadt het supporters in ieder geval af om zoals zondag in anti-Ajaxshirts op de tribune te verschijnen.

Aan de nazorg hecht de club veel waarde. Het slachtoffer van de brand dat nog in het ziekenhuis ligt, kan maandagavond een bezoekje van de club verwachten. „Of Hans Nijland of Ed Zijp, voorzitter van de Raad van Commissarissen, gaat vanavond even langs”, laat een woordvoerder weten. De 27 overige gewonden zijn allemaal alweer thuis en krijgen vanavond allemaal een telefoontje van de voetbalclub.
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 3:59 pm

Noem dat maar eens een gezonde voetbalsfeer. :smallgrin.gif:

Hier kun je zien hoe die brand eruit ziet vanuit het Ajax-vak:

http://www.zuidh.nl/films-2007/Groningen-Ajax-brand.wmv

Begint na een minuut of vijf.

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 14, 2008 4:04 pm

Ik heb nergens begrepen dat Groningen geen straf krijgt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2008 4:20 pm

We zullen wel zien.

Dat de raddraaiers er woensdag weer in mogen voorspelt alleszins weinig goeds.

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 14, 2008 4:30 pm

Ik heb begrepen dat de Shirtsponsor z'n contract niet wil verlengen vanwege dit incident , maar dat er nml wel 2 nieuwe sponsoren zich hebben aangemeld. De namen worden niet genoemd maar de geruchten gaan over een WC rollen fabrikant en een bekend blus merk, met als logo Antiblus Fuck 100% de Blus hij doet het niet... :oops.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 14, 2008 4:54 pm

Jöhnk schreef:We zullen wel zien.

Dat de raddraaiers er woensdag weer in mogen voorspelt alleszins weinig goeds.
En wie zijn de raddraaiers? Iedereen op die tribune, iedereen die een hekel aan Ajax heeft, alle Groningensupporters?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2008 4:59 pm

Tja, wie zijn de raddraaiers? Dat zouden we allemaal wel willen weten. Feit is dat ze er gewoon bij zijn als je woensdag iedereen weer toelaat.

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 14, 2008 5:06 pm

Wat ik wel heel apart vind is dat zo'n reglementaire maatregel voor de gedupeerde club wel gehanteerd kan worden in de beker, maar niet in de competitie. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

natuurijk wel
in een bekercompetitie tref je alleen de ploeg zelf

in de competitie kunnen andere ploegen ook benadeeld worden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 14, 2008 5:23 pm

In zo'n situatie is er altijd wel een partij die gedupeerd wordt. In de beker zou je ook kunnen zeggen dat het nadelig is voor de concurrentie als Ajax de uitwedstrijd bij Groningen niet hoeft te spelen en zomaar doorgaat. Nee, het slaat toch echt nergens op.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 14, 2008 5:38 pm

‘Ajax wilde geen 0-3′
Uitgegeven: 14 april 2008 15:04
Laatst gewijzigd: 14 april 2008 15:04

AMSTERDAM - Geruchten dat Ajax een reglementaire 0-3 overwinning toegekend wilde krijgen, worden door de club tegengesproken. Interim-algemeen directeur Henri van der Aat benoemt dit tot 'onzin'.

Het eredivisieduel FC Groningen - Ajax kon zondag niet gespeeld worden doordat stadion Euroborg vlam vatte. Van der Aat ontkent dat Ajax vervolgens een reglementaire 0-3 overwinning verlangde. “Wij hebben tussen half drie en kwart voor drie wel wat telefonisch overleg gehad met diverse mensen en gevraagd wat de regels voorschrijven. Dat is iets anders dan een verzoek neerleggen om die wedstrijd met 0-3 te winnen, want op dat moment wilden we nog gewoon voetballen”, zegt hij op de website van de Amsterdammers.

Compliment
Van der Aat, die zondag zelf ook aanwezig was in Groningen, had goede woorden over voor de Ajax-supporters. “Het ontruimen van het Ajax-vak is prima verlopen, daar wil ik ze een groot compliment voor maken.” Mede daarom heeft Ajax besloten diezelfde supporters woensdag de busreis naar Groningen te vergoeden.

Imagoschade
FC Groningen likt ondertussen de wonden. Het is druk doende het stadion tijdig te herstellen voor het inhaalduel. Groningen-directeur Hans Nijland zit echter minstens zo erg met de opgelopen imagoschade in zijn maag. “Dat willen we snel wegpoetsen, en daar beginnen we woensdag mee.”"We willen dat de inhaalwedstrijd een compleet andere sfeer kent dan die van afgelopen zondag”, stelt Nijland. “We steken er dan ook veel energie in om een gezondere voetbalsfeer te creëren.”

Welke maatregelen de club zal nemen om de veiligheid te vergroten, moet maandag aan het eind van de dag bekend worden. De directeur raadt het supporters in ieder geval af om zoals zondag in anti-Ajaxshirts op de tribune te verschijnen.

Nazorg
Aan de nazorg hecht de club veel waarde. Het slachtoffer van de brand dat nog in het ziekenhuis ligt, kan maandagavond een bezoekje van de club verwachten. “Of Hans Nijland of Ed Zijp, voorzitter van de Raad van Commissarissen, gaat vanavond even langs”, laat een woordvoerder weten. De 27 overige gewonden zijn allemaal alweer thuis en krijgen vanavond allemaal een telefoontje van de voetbalclub.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 7:47 pm

Op dit filmpje zie je dat er van alles naar beneden gegooid wordt, óók brandend pleepapier:

http://nl.youtube.com/watch?v=2OPO2Z0aaRc

let op bij 1:56

Grunn

Bericht door Grunn » ma apr 14, 2008 8:51 pm

Klopt, ik heb het inmiddels ook gezien. Dat is dan wel echt een enorme malloot geweest. Dit soort dingen waren mij in het stadion volledig ontgaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 9:10 pm

Dat kan ik me levendig voorstellen. Het gaat zo snel. Die staaf ooit moet vlakbij mij gegooid zijn. Niets van gemerkt. Ik zag pas dat er wat gebeurd was toen de keeper op de grond lag.

Ik ben in elk geval blij dat FC Groningen nu stelling neemt tegen de (ook verbale) agressie. Beter laat dan nooit. Hopelijk verloopt alles woensdag rustig en kan er gewoon gevoetbald worden.

Stel je voor dat PSV gisteren kampioen was geworden. Was dat volledig ondergesneeuwd. :666.gif: :smallgrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » ma apr 14, 2008 9:31 pm

Het zou wat zijn als Ajax zou winnen in Groningen. Dan wordt gewoon twee seizoenen achter elkaar op de laatste speeldag bepaald wie er kampioen wordt. Door Vitesse...

jabu

Bericht door jabu » ma apr 14, 2008 9:32 pm

Dat heeft Vitesse vorig jaar inderdaad wel met die slappe houding gedaan. Hopenlijk hebben ze dit jaar wel het plichtsbesef om er op z'n minst een wedstrijd van te maken.

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 14, 2008 9:45 pm

Woensdag 16 april 2008

TELE2 VOETBAL 1
Geen uitzending op kabel (via SPORT1 Extra) ivm PSV-TV

17:45 – 18:45 uur Highlights speelronde 32
18:45 – 18:55 uur De Geschiedenis
18:55 – 19:25 uur Ajax TV
19:25 – 22:00 uur FC Groningen - Ajax (LIVE) ( + interviews/persconferentie )
De Geschiedenis Nou op 13 April brandende Tribunes veel WC rollen , supporters die vooraf zongen Fuck Ajax en de Vlam in de WC rol :neutral.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » ma apr 14, 2008 9:53 pm

Jabu schreef:Dat heeft Vitesse vorig jaar inderdaad wel met die slappe houding gedaan. Hopenlijk hebben ze dit jaar wel het plichtsbesef om er op z'n minst een wedstrijd van te maken.
Ik kan geen reden bedenken waarom ze dat niet zouden doen. Ze hebben evenveel punten als de nummer 10, hoogstwaarschijnlijk een play-off positie. Zelfs de zekere nummer 9 positie is nog haalbaar.

Ik kan me niet voorstellen dat Vitesse Europees voetbal zomaar laat liggen nu het voor het oprapen ligt.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie