FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)
En om de aanstichters te straffen moet Ajax de drie punten kado krijgen? Het feit dat PSV daar, bij verlies tegen Vitesse, wellicht ook een beetje mee wordt gestraft, telt niet? Als we dan toch collectief aan het straffen zijn, danmaar goed. En als er een ploeg is die straf verdient, is het natuurlijk PSV wel!

I think I lost my fucking headache
Maar er kan woensdag gespeeld worden! Net als wanneer een plaatselijke tornado afgelopen zondag het spelen onmogelijk had gemaakt.
Stel nou dat Ajax wint van Groningen en Heracles. Vitesse kan bij winst tegen PSV negende worden. Maar helaas, een malloot gooit een granaat op het veld. Staken en PSV dire punten dan maar?
Stel nou dat Ajax wint van Groningen en Heracles. Vitesse kan bij winst tegen PSV negende worden. Maar helaas, een malloot gooit een granaat op het veld. Staken en PSV dire punten dan maar?
Deze fik heeft niks te maken met Ajax-haat hoor. Ik heb het gevoel dat een heleboel mensen dat nu denken, maar die 2 dingen staan toch echt los van elkaar.
Er is gewoon heel dom veel teveel wc papier en confetti meegenomen naar het stadion. Dacht dat iedereen het onderscheid wel kon maken, maar daar heeft de media en veel publiek toch moeite mee blijkbaar.
De GF heeft blijkbaar de bedoeling gehad om groots uit te pakken voor deze wedstrijd. Groningen heeft daar maar al te graag toestemming voor gegeven, aangezien deze sfeeracties altijd postief bijdragen aan de sfeer en de negatieve stemming meestal wel onderdrukken. Dat was ook precies het geval vlak voor de wedstrijd. Het was eventjes een groot feest in het vak. Die paar smeulende vuurtjes voor het vak vond niemand bedreigend, ook de medewerkers van FC Groningen blijkbaar niet (wat wel ontzettend stom is natuurlijk). Tijdens de spelersopkomst gingen de rest van de (5!) pleerollen per stoel, verdeeld over 2 ringen, de lucht in, met alle gevolgen van dien.
Neemt niet weg dat ik me kapot schaam voor hetgeen er gebeurd is. Maar het was toch echt een uit de hand gelopen sfeeractie, zeker geen uit de hand gelopen haatcampagne.
Er is gewoon heel dom veel teveel wc papier en confetti meegenomen naar het stadion. Dacht dat iedereen het onderscheid wel kon maken, maar daar heeft de media en veel publiek toch moeite mee blijkbaar.
De GF heeft blijkbaar de bedoeling gehad om groots uit te pakken voor deze wedstrijd. Groningen heeft daar maar al te graag toestemming voor gegeven, aangezien deze sfeeracties altijd postief bijdragen aan de sfeer en de negatieve stemming meestal wel onderdrukken. Dat was ook precies het geval vlak voor de wedstrijd. Het was eventjes een groot feest in het vak. Die paar smeulende vuurtjes voor het vak vond niemand bedreigend, ook de medewerkers van FC Groningen blijkbaar niet (wat wel ontzettend stom is natuurlijk). Tijdens de spelersopkomst gingen de rest van de (5!) pleerollen per stoel, verdeeld over 2 ringen, de lucht in, met alle gevolgen van dien.
Neemt niet weg dat ik me kapot schaam voor hetgeen er gebeurd is. Maar het was toch echt een uit de hand gelopen sfeeractie, zeker geen uit de hand gelopen haatcampagne.
Een ander punt: zou Ajax nu of nadat we woensdag van Groningen hebben gewonnen, bij Vitesse aan de lijn hangen en daarbij -doe eens een gooi- 2 ton per speler in het vooruitzicht stellen bij winst op PSV? Commercieel gezien lijkt zelfs het bieden van het dubbele zinnig, de waarde van directe plaatsing is nogal groot.
Zoiets was vorig jaar toch ook gaande of waren dat verhaaltes.
Gebeuren zulke dingen nou wel of niet?
(Ik volg niet alles - dus misschien wordt hier ergens al lang er breed over gediscussieerd)
Zoiets was vorig jaar toch ook gaande of waren dat verhaaltes.
Gebeuren zulke dingen nou wel of niet?
(Ik volg niet alles - dus misschien wordt hier ergens al lang er breed over gediscussieerd)
Ik zeg hiermee niet dat ik FC Groningen wil vrijpleiten voor vervolging en dergelijke trouwens. Maar teksten als degraderen, puntenaftrek vind ik echt te ver gaan. Verder hebben jullie deze wedstrijd in ieder geval binnen. Zondag had het nog een moeilijke pot voor jullie kunnen worden, nu wordt het een saaie 2/3-0 voor Ajax. 100% gegarandeerd.
Ik weet niet wat ik had gezegd als er doden waren gevallen, dat is immers niet gebeurd.
Maar ik vind dat een wedstrijd zoveel mogelijk gespeeld moet worden, desnoods zonder publiek. Punten aan een derde partij geven, is de opperste vorm van competitievervalsing.
Jij vindt in mijn voorbeeld dat PSV zonder te spelen kampioen moet worden, Johnk?
Maar ik vind dat een wedstrijd zoveel mogelijk gespeeld moet worden, desnoods zonder publiek. Punten aan een derde partij geven, is de opperste vorm van competitievervalsing.
Jij vindt in mijn voorbeeld dat PSV zonder te spelen kampioen moet worden, Johnk?
-
- AT Toto winner 15/16
Ja, ik denk dat die mensen er wel bij waren. Lees maar eens wat Waas eerder schrijft over de sfeer in het supportershome. Er waren er (blijkbaar) genoeg die hoopten dat de wedstrijd gestaakt zou worden.
De meeste supporters niet. Begrijp me goed. Maar ik geloof niet dat het toeval was. Zelfs Nijland, het opperhoofd handen in onschuld wassen, geeft toe dat hij vooraf heeft wakkergelegen van deze wedstrijd.
De meeste supporters niet. Begrijp me goed. Maar ik geloof niet dat het toeval was. Zelfs Nijland, het opperhoofd handen in onschuld wassen, geeft toe dat hij vooraf heeft wakkergelegen van deze wedstrijd.
Het stinkt aan alle kanten!
Als deze wedstrijd zonder problemen begonnen was, dan was er een zeer grote kans dat het gestaakt zou worden i.v.m. spreekkoren.
Dit werd al meerdere malen grondig besproken door de mensen die in het supportershome aanwezig waren.
Ik kan geen respect hebben voor mensen die dit soort onzin uitkramen. Je benadeelt alleen maar je eigen club, en de rest van de wel-willende supporters van Groningen. (zo'n 95%?)
Dit werd al meerdere malen grondig besproken door de mensen die in het supportershome aanwezig waren.
Ik kan geen respect hebben voor mensen die dit soort onzin uitkramen. Je benadeelt alleen maar je eigen club, en de rest van de wel-willende supporters van Groningen. (zo'n 95%?)
Persoonlijk voel ik er niet zoveel voor om de punten cadeau te krijgen. En vind ik hoe dan ook niet dat Ajax dat moet eisen. Daar is onze club te groot voor. Dat past niet bij Ajax. Wat ik wel heel apart vind is dat zo'n reglementaire maatregel voor de gedupeerde club wel gehanteerd kan worden in de beker, maar niet in de competitie. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Dank u.Grunn schreef:Deze fik heeft niks te maken met Ajax-haat hoor. Ik heb het gevoel dat een heleboel mensen dat nu denken, maar die 2 dingen staan toch echt los van elkaar.
Gewoon een uit de klauwen gelopen sfeeractie. Groningen is naar mijn mening wel te makkelijk accoord gegaan met deze actie. Bij Ajax zou dit niet gelukt zijn. Alles moet brandvertragend zijn, en dat zijn pleerollen natuurlijk niet.
Wij moeten altijd alle certificaten overhandigen van impregnatie aan Ajax, anders komt er niets binnen.... dat is Groningen wel kwalijk te nemen.
Ik dacht dat na Volendam hier richtlijnen voor waren??
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Die shirts hebben toch niets met de plee rollen te maken?Voetske schreef:Ik denk dat als die Nijland duidelijk had gemaakt dat die T-shirtjes ( en het stadion niet inkomen ) niet kunnen, men al een heel eind op weg was geweest ...
Over die shirts kan ik me al helemaal niet druk maken. Bij Ajax-feijenoord draagt ook een groot deel anti feijenoord shirts. En dat zal andersom ook zo zijn. En waarschijnlijk bij andere derbies ook.
Tuurlijk wel, je geeft die gasten het idee dat alles geoorloofd is om de tegenstander te treffen, verder hebben ze ook geen ruk met een sfeer aktie te maken.MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Die shirts hebben toch niets met de plee rollen te maken?Voetske schreef:Ik denk dat als die Nijland duidelijk had gemaakt dat die T-shirtjes ( en het stadion niet inkomen ) niet kunnen, men al een heel eind op weg was geweest ...
Over die shirts kan ik me al helemaal niet druk maken. Bij Ajax-feijenoord draagt ook een groot deel anti feijenoord shirts. En dat zal andersom ook zo zijn. En waarschijnlijk bij andere derbies ook.
Blij met de punten ...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Ik snap je post niet helemaal.
Ze hebben geen ruk met de sfeeractie te maken zeg je. En de sfeeractie zorgt wel voor de fik. Zonder pleerollen was er ook geen fik geweest.
Die shirts kom je overal tegen. De media heeft hier veel ophef over gemaakt, maar dit soort shirts, sjaals, etc bestaan al jaren.
Ze hebben geen ruk met de sfeeractie te maken zeg je. En de sfeeractie zorgt wel voor de fik. Zonder pleerollen was er ook geen fik geweest.
Die shirts kom je overal tegen. De media heeft hier veel ophef over gemaakt, maar dit soort shirts, sjaals, etc bestaan al jaren.
O en dan is het goed, de volgende keer KILL AJAX of zoiets.Of ALLE BOEREN DOOD .. Het gaat toch elk jaar steeds een stapje verder.Kijk van zo'n aktie als bij Heitinga krijg ik kippenvel op mijn armen.Van deze en andere t-shirt zooi die er alleen maar zijn om de tegenstander te kwetsen NIET.MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ik snap je post niet helemaal.
Blij met de punten ...