FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 10:11 pm

Joeska schreef:Surrealistisch is het: het idee dat het woensdag gewoon weer moet.

Reglementaire overwinning zou 100% terecht zijn.
Dan kan alleen bij bekerwedstrijden, zeggen ze net bij Studio Voetbal.

Tenzij de politie staakt en er geen nieuwe datum gevonden wordt, natuurlijk. Dan kan het wél. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

MVH

Bericht door MVH » zo apr 13, 2008 10:16 pm

En heeft dat KNVB-rapport dat nog moet komen nog enige invloed?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2008 10:17 pm

Lijkt me niet. Het staat al vast dat die wedstrijd woensdag moet worden gespeeld. Bovendien is het dus kennelijk niet eens mogelijk om er een reglementaire overwinning voor Ajax van te maken.

Het onderzoek zal er puur op gericht zijn om te kijken wie schuldig is en wat daar voor een straf uit zal rollen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 10:18 pm

Nee dus. De wedstrijd wordt sowieso gespeeld.

Gerucht gaat dat Groningen in de plee-offs een of meer wedstrijden zonder publiek moet spelen. Daar hebben we dan een hoop aan. :excited.gif:

MVH

Bericht door MVH » zo apr 13, 2008 10:20 pm

Oké. Ben heel benieuwd naar de sfeer woensdag.

Grunn

Bericht door Grunn » zo apr 13, 2008 10:42 pm

De sfeer zal woensdag heel gelaten zijn, neem dat maar van mij aan. Ik kan me verder werkelijk niet voorstellen dat er nog een oververhitte sfeer zal ontstaan. Dat zou ook erg onterecht zijn.

Het was een raar einde van een volkomen uit de hand gelopen opgeklopte, gehypte frustratie onder onze supporters van een verloren seizoen, die maandenlang heeft lopen broeien naar deze wedstrijd toe. Al deze frustratie is met dit drama letterlijk in rook opgegaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 10:58 pm

Grunn schreef:Het was een raar einde van een volkomen uit de hand gelopen opgeklopte, gehypte frustratie onder onze supporters van een verloren seizoen, die maandenlang heeft lopen broeien naar deze wedstrijd toe. Al deze frustratie is met dit drama letterlijk in rook opgegaan.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Godzijdank valt de schade nog mee. Er zijn niet eens doden gevallen. Maar mensen (supporters, bestuursleden, et cetera) zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Voor hetzelfde geld was het helemaal verkeerd afgelopen.

Woensdag dan maar voetballen. Ik kan me voorstellen dat de spelers (van beide teams) niet staan te springen, maar er zit niets anders op.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo apr 13, 2008 11:23 pm

Afbeelding

Vluchtgedrag? yeah right.. aanpakken al deze supporters..

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma apr 14, 2008 4:33 am

Davids schrikt van paniek in kinderogen

Groningen - Door brand is doorgaan van duel tussen clubs met rivaliserende supporters onverantwoord.

Edgar Davids is sinds kort 35 jaar, maar nooit in zijn gelauwerde loopbaan maakte hij zoiets bizars mee als zondag in Groningen, zo zegt hij in de catacomben van de Euroborg.

Brand op de tribune, vluchtende fans, rook in de kleedkamer, spelers met hun shirt voor de neus.

Davids zag gillende mensen en ontwaarde paniek in de ogen van jongetjes die mascotte waren en dachten de dag van hun leven te hebben. De voetballers en de knulletjes stonden nog niet goed en wel opgesteld, of ze renden weer naar de kant. Ze zagen supporters die over de wand van plexiglas klommen. Naderend onheil. Nee, Edgar Davids kon zich goed voorstellen dat FC Groningen - Ajax werd afgelast.

Anderen vatten het gemakkelijker op. Ze staan alweer aan het bier in de businessclub als chaos bezit heeft genomen van het veld.

In moreel opzicht was voetballen ‘onverantwoord’ geweest volgens Davids; niet alleen omdat spelers last hadden van de rook, misselijk waren of hoofdpijn hadden, en omdat van een voorbereiding geen sprake meer kon zijn.

‘In het begin was het op het veld niet uit te houden. Je weet ook niet wat de gevolgen zijn van al die rook, als je een intensieve wedstrijd gaat spelen. Bovendien zag ik gewonden. Dat was aangrijpend. Dan ga je nadenken.’

Maar Davids voelt zich ook benadeeld, nu het competitieverloop is scheefgetrokken. Ajax heeft tot woensdag, als het duel wordt ingehaald in de Euroborg, een duel minder afgewerkt dan koploper PSV.

Davids kan volledig meegaan in de volgende redenering: stel dat Ajax vroeg op voorsprong was gekomen in Groningen, dan was de druk op PSV gegroeid, zeker na de achterstand tegen FC Twente. Enfin: ‘Wij hebben niet kunnen spelen, buiten de schuld van Ajax om. En dat is een feit.’ Hij zou een reglementaire nederlaag van FC Groningen niet helemaal onlogisch vinden.

De Ajax-bazen wilden zover niet gaan. Directeur Van der Aat zei pas maandag te praten over wat te doen, een uitspraak die al min of meer achterhaald was toen de KNVB het duel weer vaststelde.

Ron Jans, trainer van FC Groningen, had nog nooit zo’n verantwoordelijkheid gevoeld, bij de afgelasting. ‘Een ontruiming brengt risico’s met zich mee.’

Wat heet. Het stadion zit nog voor driekwart vol als directeur Nijland aankondigt dat het duel is afgelast. Honderden naar buiten gevluchte mensen zijn weer naar binnen gegaan, als ze begrijpen dat er toch wordt gevoetbald. ‘We hadden al met 2-0 kunnen voorstaan’, zegt een grapjas.

Risicoverhogend werkt de afkeer van bepaalde kringen rond FC Groningen jegens Ajax. De brand staat daar overigens los van, want die werd gesticht door een paar Groningers, in hun eigen vak.

In 1991 ging de onderlinge wedstrijd al eens niet door nadat in de stad Groningen antisemitische pamfletten waren uitgedeeld, waarin een aanval op Ajax-supporters werd aangekondigd.

Vijf jaar geleden vatte de spelersbus van Ajax vlam, in de nacht voor de wedstrijd in Groningen. Terwijl de Ajacieden sliepen, hoorde spits Sonck buiten geknetter. Hij schoof het gordijn open en maakte kamergenoot Soetaers wakker. Die schakelde het alarm in. Ajax won met 3-1 en toenmalig trainer Ronald Koeman constateerde dat de maatschappij verrot was.

Zondag hing boven een tribune een spandoek. Transferwindow: Van Geels hamsterweken. FC Groningen dacht dit seizoen een ploeg te hebben die bij de eerste vijf moest kunnen eindigen. Vlak voor de competitie vertrok Suarez, na een arbitragezaak, naar Ajax, waar Van Geel technisch directeur is.

In de winterstop, toen Ajax behoorlijk in paniek was na een slechte serie, werden Lindgren en Silva overgenomen.

Vooral om Silva ontstond commotie. Groningen wilde de rechtsback niet laten vertrekken, waarna de Uruguayaan weigerde de training te bezoeken en een transfer afdwong.

En dus was de wedstrijd al wekenlang onderwerp van gesprek in Groningen. Supportersclubs verkochten ongeveer 1500 T-shirts met de tekst: Fuck Ajax, 110% anti-Amsterdam, waarin zelfs kinderen van een jaar of tien liepen.

Als de brand uitslaat, rent een aantal van de naar het veld gevluchte supporters richting de hoek met Ajax-fans, om te provoceren en een poging te wagen de confrontatie te zoeken.

Vooral Ajax-fans reageren later woedend als directeur Nijland in de middencirkel de afgelasting aankondigt. ‘Voetballen, voetballen’, schreeuwen ze.

Edgar Davids daarentegen vindt dat een wijs besluit is genomen. In tenue stappen de Ajacieden de bus in. Douchen is onmogelijk.
De Volkskrant
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 14, 2008 7:47 am

Ik heb me dood lopen ergeren... Ik zit hier met een open been (schaafwonden) en een blauwe rug... Mensen liepen lettelijk over andere mensen heen, ik heb mensen omhoog moeten helpen (en ik ben niet dat je zegt reuzachtig breed gebouwt) die anders gewoon onder de voet gelopen waren. Ook het later uitfluiten en het zingen van laat je club niet in de steek wat ze op de lange zijde deden maakte me pissed.... Ik heb wel moeten rennen, maar liet ik daarmee me club in de steek? waren hooguit 20 idioten die nu een nekschot verdienen die het in de fik hebben gezet... Niet heel noord is zo! Ik heb het trouwens allemaal op film.

Me jas/paspoort/anti ajax shirtjes zijn allemaal afgebrand, ik zat op de plek waar nu de stoeltjes zwart zijn...
Jammer dat het zo moest, en naar mijn mening stom dat ze eerst zeggen wedstrijd gaat wel door (om te zorgen dat niet zou excaleren denk ik) en vervolgens toch niet te doen. Ook zullen de boetes en sancties wel niet te overzien zijn... Geen europees voetbal voor ons denk ik

FcGrunn

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 14, 2008 8:03 am

Zlatan Son of God schreef:Afbeelding

Vluchtgedrag? yeah right.. aanpakken al deze supporters..
Deze figuren zijn duidelijk niet aan het vluchten, maar maken van de gelegenheid gebruik om de Ajax-aanhang te provoceren. Sanctie? Heel simpel: gewoon de straf opleggen die ook zónder brand staat op het betreden van het speelveld. 450 euro boete en een stadionverbod.

K.
Still alive...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma apr 14, 2008 8:04 am

Fans vluchten voor vuur

maandag 14 april 2008 | 03:48

GRONINGEN - Er komt een diepgaand onderzoek naar de brandstichting gistermiddag in het Groningse voetbalstadion Euroborg tijdens de wedstrijd van FC Groningen tegen Ajax.

Afbeelding

Volgens burgemeester Wallage van Groningen gebruikt de politie daarbij filmbeelden om de daders te vinden.

De brandjes in Euroborg ontstonden toen supporters van FC Groningen vlak voor het eerste fluitsignaal wc-rollen in brand staken en op het speelveld gooiden. Het vuur greep zo snel om zich heen dat de fans op de bewuste Noord-tribune in paniek naar buiten snelden of het speelveld betraden. Toegesnelde hulpverleners hielpen negentien supporters met ademhalingsproblemen. Eén fan brak een enkel. Het vuur was pas na ruim een halfuur geblust.

In totaal moesten 28 mensen naar de twee Groningse ziekenhuizen en de doktersdienst. Van hen waren er gisteravond 24 alweer thuis. De andere vier moesten de nacht doorbrengen in het hospitaal.

Het werpen van wc-rollen maakte deel uit van een ludieke actie van de fanatieke aanhang van FC Groningen. Directeur Hans Nijland was op de hoogte van de actie van de fans. "Maar ik wist natuurlijk niet dat enkele dwazen het toiletpapier in brand zouden steken. Achteraf hadden we dit misschien niet moeten toestaan." De supportersvereniging nam 's avonds afstand van de gebeurtenissen. De vereniging wil bespreken hoe herhaling te voorkomen valt.

De autoriteiten waren vooral bezorgd door de rookontwikkeling van de brandende plastic kuipstoeltjes. "Je weet niet of daar stoffen in zitten die slecht zijn voor de gezondheid. De brandjes zijn echter snel geblust."

Veel spelers van beide ploegen hadden zoveel last van ademhalingsproblemen dat ze ook een uur na de geplande aanvangstijd niet aan het duel konden beginnen.

De KNVB besloot in overleg met de clubs de wedstrijd woensdagavond te laten inhalen, met publiek. Bert van Oostveen, competitieleider van de KNVB, benadrukte voor dat besluit al dat de wedstrijd niet achter de groene tafel kon worden afgedaan. "Er komt nooit een reglementaire uitslag. Voor PSV is dit duel namelijk ook belangrijk." Ajax heeft door het gelijkspel van PSV namelijk nog steeds uitzicht op de landstitel.

Verslagenheid fans na bijna-ramp in Euroborg

maandag 14 april 2008 | 03:43

Woede op de 'raddraaiers' die deze ellende hebben veroorzaakt, maar ook op de clubleiding. "Je zag dit van tevoren aankomen" , zegt Willem de Jager uit Groningen. "Ze hebben nota bene toegestaan dat die Fanatics pallets vol wc-papier het stadion in mochten brengen.

En dat de nooduitgangen en brandblussers dan niet werken! Dit stadion is echt niet veilig."

Richard Sissingh stond op de eerste rij, vlak achter het plexiglas. Als vaste supporter van de 'Noordcurve'. "Er lagen allemaal pleerollen. We gooiden ze toen de spelers op het veld kwamen. Ik weet niet hoe, maar op een paar plekken ging dat papier branden. Dat moet wel opzettelijk zijn gebeurd. Het waaide en een windvlaag zorgde ervoor dat brandend papier het vak inwaaide en dat ook een paar spandoeken vlam vatten."

Het werd zo heet dat het glas begon te barsten. Sissingh: "Wij probeerden nog het vuur te doven, maar daar was geen beginnen aan. Bij een volgende windvlaag ontstond er paniek. Ik ben naar boven gerend om uit het vuur te blijven. Boven en buiten was het een chaos, waardoor de brandweer en de ambulances er niet goed door konden. Vreselijk man, wat een ramp."

Bé van der Weide is nog hevig aangedaan als hij buiten op adem komt. "Ik heb kinderen in paniek en naar adem happend naar boven zien vluchten. Er kwam geen druppel water uit de brandblussers en de nooduitgangen bleven dicht. We konden niet weg. Dit was erger dan een horrorfilm."

Even verderop zit Jan Koster uit Groningen met een woeste blik in zijn ogen. Hij heeft ademhalingsmoeilijkheden van de rook. "Ze waren zó laf allemaal om meteen weg te vluchten", gromt hij. "Ik zat op de Z-side en heb meteen een brandblusser gepakt en ben gaan blussen terwijl iedereen om me heen wegrende. Er was geen water genoeg."

Een groepje supporters van de harde kern staat schaapachtig te lachen. Een deel van hen probeerde in de ontstane paniek het Ajax-vak te bestormen. "Ja wat moet je dan als je op het veld staat en je kan geen kant op? Dan ga je 'joden' aanvallen, wat moet je anders!" En het hele groepje ligt dubbel van het lachen.

Albert Benninga uit Tynaarlo komt al veertig jaar bij de FC. "Maar zo erg als dit heb ik het nog nooit meegemaakt. Een zwarte dag. Dit heeft gróte consequenties. Hoe kón het bestuur zo dom zijn al dat papier toe te laten? En dan laten ze nog omroepen ook dat je het papier niet in de brand mag steken. De club treft echt blaam." "Van mij hoeft het zo niet meer" , zegt een man die vloekend de Euroborg verlaat. "Ik ga vandaag niet meer naar binnen en misschien kom ik wel nooit meer. Dit is mijn club niet meer."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 14, 2008 8:04 am

Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken.

Het sfeertje was aardig explosief, mede door de overdreven reactie van Nijland eerder dit seizoen. De niet-zo-snuggere Groningen supporters herkennen daarin een vrijbrief om lekker los te gaan tegen Ajax.

Ik vind dat er vanuit Groningen zijde laakbaar gehandeld is. Waarom geen scherpere controle op goederen die het stadion ingingen? Er was al lang van te voren duidelijk geworden dat de supporters van Groningen op rottigheid uitwaren.

En verder hoor ik de KNVB alleen maar praten over de competitie die op deze manier een beetje uit de pas loopt. Eigenlijk blijft Groningen buiten schot. Het is lullig dat het zo kort voor het einde van de competitie gebeurd, maar Ajax kan hier barweinig aan doen en wij hebben dan ook weinig aan een overhaaste beslissing van de KNVB.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 14, 2008 8:16 am

In de ArenA hebben we ook al eens meegemaakt dat het bestuur toestemming had gegeven om rollen papier te gooien. Mijn vrienden en ik kwamen het vak binnen, we zagen die pallets papier staan en dachten: da's dom, want dat gaat natuurlijk in de fik. En ja hoor. We mochten die dag (alléén die dag) van geluk spreken dat we zulke brede grachten hebben in de ArenA: alle brandende zooi lag in de gracht, waardoor er geen ongelukken zijn gebeurd. Tientallen stewards zijn lang in de weer geweest met brandblussers.

En bij FC Groningen staan ze het gewoon toe... Uitgerekend bij déze wedstrijd, terwijl de agressie in de lucht hing. Echt zéér verwijtbaar, vind ik.

Wat is het fundamentele verschil met bijvoorbeeld het 'staafincident', behalve dan dat dit veel ernstiger is? Toen: een groepje begint hekken te slopen en met staven te gooien. Er wordt een speler geraakt en de wedtrijd wordt gestaakt. Nu: een groepje steekt papier in de fik en gooit dat op het veld. Uiteindelijk kampen vrijwel alle (!) spelers met ademhalingsklachten, maar liggen er ook 28 supporters in het ziekenhuis én moet de wedstrijd worden afgelast. Daar komt nog bij dat het bestuur hier echt blaam treft, omdat ze dat papier hebben toegestaan.

Ajax verloor destijds reglementair met 0-3, werd voor een jaar verbannen uit Europa, en moest de daaropvolgende drie thuiswedstrijden in Duitsland spelen. Kortom: het zou een absoluut schandaal zijn als FC Groningen hier mee weg kwam, zeker na het incident met de spelersbus van een paar jaar geleden. Dit staat niet op zichzelf.

Dapper hoor: beetje uit 'jodenhaat' pyromaantje spelen, eerst midden in de nacht op de parkeerplaats bij het spelershotel en daarna in de chaos in je eigen vak. Met je pakkie lucifers... En volgend seizoen weer met 61 supporters op de buscombi naar de ArenA. Maar wíj zijn natuurlijk de nepsupporters, de laffe neuzen die altijd wegrennen en hun vriend in de steek laten...

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 8:36 am

Het verschil heet PSV, Ko. De KNVB durft geen beslissing te nemen die nadelig voor PSV zou kunnen zijn. Je kunt je de reacties in Eindhoven wel voorstellen.
Bert van Oostveen, competitieleider van de KNVB, benadrukte voor dat besluit al dat de wedstrijd niet achter de groene tafel kon worden afgedaan. "Er komt nooit een reglementaire uitslag. Voor PSV is dit duel namelijk ook belangrijk."
Gisteren zeiden ze in Studio Voetbal dat een reglementaire nederlaag niet mogelijk is, dat zouden de reglementen niet toestaan. Maar de KNVB legt wél een reglementaire nederlaag op als een wedstrijd niet kan doorgaan er wordt geen nieuwe datum voor dat duel gevonden. Voor iets dus waar de thuisspelende club niets aan kan doen. Zeer eigenaardig.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma apr 14, 2008 8:59 am

Ik zelf wel een vermoeden dat er zo binnen de KNVB gedacht werd, maar het slaat natuurlijk nergens op. Wel zogenaamd heel strict toen met die politiestakingen, waar Ajax niks aan kon doen en dan nu zo slap optreden.

Duidelijkheid graag. Welke regel(s) in het strafboek, etc.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 9:05 am

Ik vind het trouwens jammer voor de goedwillende supporters van FC Groningen. Hoe zij zich voelen kan ik wel raden. Ik heb zeker geen hekel aan FC Groningen. Jammer dat ze gefrustreerd doen tegen ons. Maar dat schrijf ik voor een groot gedeelte toe aan het ontactische gedrag van meneer Nijland. (Gisteren ook weer; geen woord van excuus aan het adres van Ajax, terwijl Ajax toch zwaar gedupeerd is. Tja...)

Ik lees nu op www.fcgforum.nl dat de supporters van Groningen onderling ruzie hebben. De leden van de harde kern van Groningen zijn boos op de rest omdat ze zijn uitgefloten. Tja, dan moet je je eigen vak maar niet in de fik steken. Natuurlijk doet niet iedereen dat, maar het gebeurt niet toevallig juist daar. Net zoals het niet toevallig juist gisteren gebeurde.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 14, 2008 9:29 am

joey schreef:Ik vind het trouwens jammer voor de goedwillende supporters van FC Groningen.
Ja, ik ook. Natuurlijk. Als er zoiets gebeurt, zijn er altijd veel goedwillende supporters de lul. Dat is bij elke club zo, dus ook bij FC Groningen.

K.
Still alive...

Ramona

Bericht door Ramona » ma apr 14, 2008 9:33 am

Juist daarom, omdat de situatie zo explosief was al, snap ik de knulligheid niet? :confused.gif:

Moet je eens zien hoelang dit duurde...en al bezig was voor de aftrap, begreep ik...

jabu

Bericht door jabu » ma apr 14, 2008 9:36 am

Snuggere figuren ook die er wc-rollen op blijven gooien. :eusa_naughty.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 14, 2008 9:38 am

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Ik vind het trouwens jammer voor de goedwillende supporters van FC Groningen.
Ja, ik ook. Natuurlijk. Als er zoiets gebeurt, zijn er altijd veel goedwillende supporters de lul. Dat is bij elke club zo, dus ook bij FC Groningen.

K.
Tja, jij was er ongetwijfeld ook bij. Toen met de staaf. Zoiets vergeet je nooit meer. Het besef dat het je eigen mensen zijn die de boel zo verzieken... Voor mij hét dieptepunt in mijn 'carrière' als supporter. :sad.gif:

Hoe dan ook, de gebeurtenissen van gisteren passen wel in het beeld van dit seizoen. Een seizoen vol teleurstellingen. Ik zal blij zijn als de laatste wedstrijd gespeeld is.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 14, 2008 9:50 am

joey schreef:Hoe dan ook, de gebeurtenissen van gisteren passen wel in het beeld van dit seizoen. Een seizoen vol teleurstellingen. Ik zal blij zijn als de laatste wedstrijd gespeeld is.
Ik ook. Volledig met je eens: het was een baggerseizoen, en dat zal ik zelfs blijven zeggen als we op de één of andere manier nog als eerste over de finish kukelen.

Ik reken er niet op, hoor. Ik was gisteren niet in Groningen, maar in Nijmegen bij NEC - Vitesse. Ik heb Vitesse dus zien spelen en ik vind het maar een wankel ploegje. Ze waren in de tweede helft wel beter en kregen ook wat kansjes, maar NEC was gewoon steviger, hechter, meer vastberaden. Vitesse gaf me een 'Ajax-gevoel': paar leuke spelers, maar domweg geen team, geen echte macht, niet in staat om een tegenstander écht bij de keel te grijpen.

Ik kan me niet voorstellen dat die van PSV gaan winnen, volgende week.

Maar stel je voor: PSV 'blokkeert', Vitesse lelt er een zondagsschot in - en Ajax wint van Heracles. Dan zijn we dus kampioen. Kan zomaar gebeuren. Ik word dan gek van vreugde en zal maandag dan wel met een kater in mijn mandje liggen, maar toch: als de euforie is weggeëbt zal de conclusie blijven dat het een treurigstemmend kutseizoen was, met een armetierige, deerniswekkende kampioen van de armoede, wie het ook wordt.

Ik kan me van Ajax amper een écht goeie pot voetbal herinneren, en zelfs de wedstrijden waarin ze de tegenstander (al was het maar een zwakke) volledig in hun greep hadden, zijn op de vingers van één hand te tellen. Ajax zou echt de slapste kampioen zijn die Nederland in jaaaaaren gehad heeft, en dat geldt voor het PSV van dit seizoen (in iets mindere mate) ook. Armoe troef. Ik heb echt niet of nauwelijks genoten, behalve bij vlagen van Heerenveen en Twente.

K.
Still alive...

jabu

Bericht door jabu » ma apr 14, 2008 9:53 am

Kowalczyk schreef:Ajax zou echt de slapste kampioen zijn die Nederland in jaaaaaren gehad heeft, en dat geldt voor het PSV van dit seizoen (in iets mindere mate) ook. Armoe troef. Ik heb echt niet of nauwelijks genoten, behalve bij vlagen van Heerenveen en Twente.

K.
Ik heb ook regelmatig van Feyenoord genoten :666.gif: .

Ramona

Bericht door Ramona » ma apr 14, 2008 9:59 am

Kowalczyk schreef: Ik was gisteren niet in Groningen, maar in Nijmegen bij NEC - Vitesse. K.

Ook bruin geworden in het zonnetje, Ko of zat je bij de bobo's aan de overkant...?

Lekker sfeertje wel he...? :neutral.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2008 10:11 am

Interview Nijland: http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-368679/

Fuck Ajax shirtjes worden dus geweerd.

Plaats reactie