Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 13, 2008 7:15 pm

Mijn voorspelling is dat we ons niet gaan kwalificeren voor het volgende WK met zo'n clown op de bank.

goodfella

Bericht door goodfella » zo apr 13, 2008 7:23 pm

Het is inderdaad een enorme clown die v. Marwijk. Bij onze oosterburen waren ze ook niet zo gecharmeerd van hem. Eeuwig zonde dat de KNVB hem zo graag wilde contracteren. Die man had voor altijd bij 010 moeten blijven.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 13, 2008 8:32 pm

Jesse schreef:Laat NEC en Roda er maar vandoor gaan met de overige tickets.
Vitesse, Jesse.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 8:35 pm

Peter schreef:
Vitesse, Jesse.
Dat rijmt. :headbang.gif: :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 8:43 pm

Peter schreef:
Vitesse, Jesse.
Mwah, voor Ramona mag NEC van mij wel een ticket pakken. Uiteraard gaat Vitesse winnen van PSV, maar als NEC gewoon zelf wint van NAC is iedereen blij.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma apr 14, 2008 7:33 am

:blush.gif:

Dank je wel, Jesse...

Winnen zie ik niet gauw gebeuren bij NAC, ook omdat de achterhoede van NEC 'weg' is...maar gelijkspelleke moet te doen zijn...en idd...Vitesse moet gewoon voor de 10e plaats gaan!

jabu

Bericht door jabu » ma apr 14, 2008 8:02 am

goodfella schreef:Het is inderdaad een enorme clown die v. Marwijk. Bij onze oosterburen waren ze ook niet zo gecharmeerd van hem. Eeuwig zonde dat de KNVB hem zo graag wilde contracteren. Die man had voor altijd bij 010 moeten blijven.
Dat zie je toch verkeerd, goodfella. Ik heb begrepen dat Van Marwijks' schoonzoon Mark 'messianischer Erlöser' von Bommel, de internationale topmiddenvelder is die Van Basten heeft geschoffeerd en die Oranje tot grote hoogte gaat doen stijgen. :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 14, 2008 8:20 am

Weer dreigt mislukt jaar Feyenoord
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Een grabbelende keeper, hier en daar wat pech en vier geblesseerde basisspelers; aan excuses gistermiddag geen gebrek bij Feyenoord.

Na de 3-1 nederlaag tegen Willem II rest echter maar één conclusie: het eredivisieseizoen dreigt voor de Rotterdamse club opnieuw faliekant te mislukken.Slechts een misstap volgende week van de concurrenten SC Heerenveen (thuis tegen Excelsior) of FC Twente (thuis tegen Willem II) kan Feyenoord nog aan plek bij de eerste vijf helpen. Mits het zelf zijn slotduel met Roda JC wint in de Kuip.

De hoon vanuit het uitvak in Tilburg deed terugdenken aan het afgelopen rampseizoen, toen Feyenoord een jaar beleefde dat het nooit meer wenste mee te maken. Met wegwerpgebaren en middelvingers werden de spelers gisteren richting kleedkamer gedirigeerd, na alweer de tiende nederlaag van het seizoen. Schlemiel Sherif Ekramy keek minutenlang verdwaasd voor zich uit, het hoofd diep gebogen. Twee blunders van de doelman leidden het verlies in tegen het fanatiek strijdende Willem II.

De bekerfinale is een reddingsboei geworden voor Feyenoord, nu plaatsing voor Europees voetbal via de competitie steeds verder uit zicht raakt. Die wedstrijd op 27 april tegen Roda JC - zaterdagochtend binnen een paar minuten volledig uitverkocht - bepaalt normaal gesproken het verschil tussen een positieve noot of een schrijnende afgang. Want hoeveel tekortkomingen de huidige Feyenoord-selectie ook nog kent, een club met zóveel (ex-)internationals staat voor schut op de zesde plaats.

De aanstaande bondscoach Bert van Marwijk zal dat niet anders voelen. Na een veelbelovende start van het seizoen zakte Feyenoord veel te diep weg, met voetbal dat vaak inspiratieloos oogde. Ook de trainer mag zich dat aanrekenen. Te vaak begon zijn ploeg slap en apathisch aan een wedstrijd, te weinig vooruitgang was zichtbaar in het voetbal. Op de keren dat Feyenoord wél goed voor de dag kwam, volgde meestal een teleurstelling.

Ook de overwinning op FC Utrecht van vorige week gaf Feyenoord geen extra duwtje in de goede richting. Zonder Giovanni van Bronckhorst, Roy Makaay, Denny Landzaat en Henk Timmer verloor de Rotterdamse ploeg terecht van Willem II, dat vecht tegen degradatie. ,,Ik ben trots op mijn ploeg,’’ zei trainer Andries Jonker van de Brabanders.

De kiem voor de nederlaag van Feyenoord werd in de eerste twintig minuten gelegd. Willem II begon vlijmscherp aan de wedstrijd en de tegenstander wankelde. ,,Als je in de openingsfase de rust bewaart, maak je een tegenstander die tegen degradatie vecht steeds nerveuzer,’’ aldus Van Marwijk. ,,Maar wij gaven Willem II juist kracht, door twee goals op een onbegrijpelijke manier weg te geven.’’

De openingstreffer viel in de zevende minuut, toen Christophe Gregoire een bal in het strafschopgebied slingerde. Ekramy kwam ver en dapper zijn doel uit, maar verloor onderweg opeens de controle over de bal. Frank Demouge profiteerde van het slippertje: 1-0. Dik tien minuten later was het opnieuw raak, wederom na een fout van de Feyenoord-keeper. Ekramy wilde een vrije trap van Mohamed Messoudi wegstompen, maar wederom Demouge was eerder bij de bal: 2-0.

,,Daarna kenden we een goede fase en was het wachten op de 2-1,’’ zag Van Marwijk. ,,Maar in plaats van te scoren, gingen we wéér in de fout.’’ Nu was het Theo Lucius die slecht anticipeerde op een diepe bal van Frank van der Struijk. Saïd Boutahar, toch niet de snelste, won het sprintduel van Lucius en maakte koel 3-0, na 36 minuten spelen.

In de tweede helft had Feyenoord het overwicht, maar kansen bleven schaars. André Bahia maakte nog wel 3-1, maar echt spannend werd het nooit meer. ,,Een plek bij de eerste vijf wordt heel moeilijk nu, maar onmogelijk is het ook niet,’’ aldus Van Marwijk. ,,We geven het nog absoluut niet op.’’

Ekramy beleeft ware nachtmerrie

TILBURG - Met zijn gezicht beschaamd naar de grond zocht Sherif Ekramy gistermiddag in Tilburg vergeefs naar de oorzaak van zijn dramatsiche optreden.

,,Dit was een hele slechte dag voor me,’’ stamelde de aangeslagen Feyenoord-doelman, die met twee blunders de meeste schuld had aan de 3-1 nederlaag tegen Willem II.

De 24-jarige Egyptenaar leek in de zevende minuut vol overtuiging uit zijn doel te komen om een voorzet van Christophe Gregoire uit de lucht te plukken, maar tastte volledig mis waarna Frank Demouge eenvoudig kon scoren. Als enige in het stadion zag de doelman dat zijn misser werd ingeleid door een overtreding. ,,Ik werd bij de eerste goal in mijn rug geduwd,’’ aldus Ekramy. ,,Zo heb ik het tenminste gezien en gevoeld. Ik kon niet begrijpen waarom de scheidsrechter niet floot. De 2-0 was een fout van mij. Dat was duidelijk.’’

Als vervanger van de geblesseerde Henk Timmer keepte Ekramy in Tilburg zijn eerste wedstrijd van het seizoen. Misschien was het ook wel gelijk zijn laatste in Rotterdamse dienst. Naar verwachting kan Timmer volgende week tegen Roda JC weer spelen. De fysiek imponerende Ekramy, wiens contract nog een seizoen doorloopt, werd door Feyenoord drie jaar geleden als een groot talent binnengehaald.

Die belofte heeft de keeper, aan wiens gedrevenheid in de Kuip wordt getwijfeld, nooit in kunnen lossen.

Met de 19-jarige Erwin Mulder en de 18-jarige Braziliaan Darley heeft Feyenoord inmiddels twee andere talentvolle keepers voor de toekomst in huis. Met name van de stoïcijnse Mulder wordt veel verwacht. Maar of hij er al aan toe is om Timmer over een jaar als eerste keus te vervangen, is de vraag.

Hoewel Ekramy in de aanloop naar het duel met Willem II kampte met een knieblessure, had trainer Bert van Marwijk geen twijfel toen Timmer niet bleek te kunnen spelen.

,,Sherif is zaterdag nog getest en hij was topfit,’’ aldus Van Marwijk. ,,Hij is tweede keeper en dan moet je keepen. Het is alleen niet zo goed uitgepakt.’’

,,Als je komt, moet je hem hebben,’’ liet ook keeperstrainer Patrick Lodewijks aan duidelijkheid niets te wensen over. ,,Dit is heel vervelend voor hem. Of ik een verklaring heb? Sherif heeft de laatste maanden alles getraind. Aan gebrek aan ritme kan het niet liggen. Misschien wilde hij zich te graag bewijzen. Normaal gesproken zijn hoge ballen geen probleem voor hem.’’

Ondanks zijn blunders liet Van Marwijk zijn doelman de hele wedstrijd staan. ,,Ik denk niet dat ik hem verder had geholpen als ik hem had gewisseld,’’ verklaarde hij. ,,Als er nog iets was gebeurd, was ik er niet aan ontkomen. Ik heb extra op hem gelet. Hij pakte na de 2-0 nog een paar hoge ballen. In de rust heb ik niet meer overwogen Ekramy te wisselen. Voor hem was het beter dat hij de wedstrijd heeft uitgespeeld.’’

,,Het is tegenwoordig in om vroeg te wisselen,’’ sprak verdediger Kevin Hofland na afloop. ,,Bij Vitesse halen ze spelers er na vijf minuten al uit. Ekramy roept twee keer los en heeft hem niet. Dat zijn twee fouten. Maar ik vind dat je iemand ook de kans moet geven om zich te herstellen.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 15, 2008 10:03 am

Bosz: Pas zondag balans opmaken

ROTTERDAM - Mag je na 33 wedstrijden concluderen dat het eredivisieseizoen zo goed als mislukt is? Peter Bosz: ,,Daar mag je me zondag over terugbellen.

Peter Bosz. FOTO PIM RAS
Ik ben een optimist. FC Twente en SC Heerenveen moeten eerst nog maar eens zien te winnen. En ik besef heel goed dat ook wijzelf tegen Roda JC een cruciale wedstrijd spelen. ’’

Maar het is toch een feit dat jullie met een zesde plaats ver ondermaats presteren?

,,De balans maak je op na 34 wedstrijden, niet na 33. Het heeft geen enkele zin nu al conclusies te trekken. Dat deed ik vorige week niet en dat doe ik nu ook niet.’’

Het lijkt bijzonder rustig bij Feyenoord, maar wordt het in deze fase niet eens tijd dat er iemand met de vuist op tafel slaat?

,,Blijkbaar is het in die zin nooit goed. Als wij met de vuist op tafel willen slaan, doen we dat intern en niet in de krant. Wij geloven dat dat de beste manier is om de rust te bewaren. Natuurlijk kraken wij heus wel harde noten, dat doen we iedere dag. We kijken voortdurend naar de situatie zoals hij is. Maar ik zie het nut er niet van in om daar van alles over te roepen. Zeker niet kort voor de laatste wedstrijd van het seizoen.’’

Afgelopen seizoen kozen jullie met Leo Beenhakker bewust voor een schokeffect in een vergelijkbare fase van het seizoen.

,,Nee, we kozen voor een interim-trainer die in een korte tijd iets teweeg kan brengen bij een spelersgroep. Iemand - Leo Beenhakker - die op dat terrein heel veel ervaring heeft. Dat is iets anders dan een schokeffect. Nadat Erwin Koeman uit eigen beweging was opgestapt, was dat een bewuste keuze.’’

Maar in de huidige situatie zien jullie het nut niet van een dergelijke ingreep?

,,Nee, geen optie.’’

Jullie hebben dus nog voldoende vertrouwen dat Feyenoord met Bert van Marwijk bij de eerste vijf eindigt?

,,Ja. Bovendien spelen we daarna nog een bekerfinale. Een wedstrijd die bepaalt of Feyenoord voor het eerst sinds zes jaar weer eens een hoofdprijs wint. Een wedstrijd op zich, maar wel een hele belangrijke. We hebben nog steeds langs twee wegen de kans om Europees voetbal af te dwingen.’’

Op welke manier kijken jullie met de nieuwe trainer Gertjan Verbeek richting het nieuwe seizoen?

,,Gertjan is één dag in de week vrij, die benutten we om naar komend jaar te kijken. Dat doen we in volgorde van urgentie, waarbij de staf en de selectie uiteraard prioriteit hebben. Maar inhoudelijk kan en wil ik daar nog niets over zeggen.’’
AD

Ik durf die conclusie wel te trekken. Feyenoord is in een jaar tijd niets opgeschoten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di apr 15, 2008 10:28 am

Bosz heeft kennelijk de hoop dat Verbeek al met z'n koppie bij zijn nieuwe werkgever zit aankomende zondag. Dan moeten ze zelf natuurlijk nog wel iets halen in de try-out van de bekerfinale.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 15, 2008 10:49 am

Ze winnen helaas de beker toch wel.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di apr 15, 2008 1:02 pm

joey schreef: Ik durf die conclusie wel te trekken. Feyenoord is in een jaar tijd niets opgeschoten.
Sterker nog, Feyenoord heeft zich door dure spelers zonder restwaarde te kopen flink in de vingers gesneden! Waar gaan ze nu het geld vandaan halen voor de broodnodige versterkingen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 15, 2008 1:17 pm

De Guzman verkopen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di apr 15, 2008 1:18 pm

joey schreef:De Guzman verkopen.
En hoeveel procent gaat daarvan naar investeerders? En je moet je team versterken. Dus je betere spelers verkopen om een goede speler te kopen schiet niet op..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2008 2:01 pm

Dat zou ik ook wel willen weten.

Uiteindelijk is het een zegen dat al die oudjes van 'het lijstje' naar Feyenoord zijn gekomen. Misschien wel de laatste stuiptrekking van Feyenoord.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 15, 2008 2:06 pm

Nee dat denk ik niet, bij een club als fnoord zullen er altijd mensen klaar staan met geld als het echt nodig is, bij AJAX uiteraard ook. Of er moet iemand als vd Herik aan de macht zijn, dan zullen ze wat huiverig zijn.

gaizka

Bericht door gaizka » di apr 15, 2008 9:43 pm

Toine van Peperstraten meldt zojuist in het sportjournaal dat de onderhandelingen tussen Feijenoord en El Ahmadi in de afrondende fase belandt zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 15, 2008 9:44 pm

Goede voetballer wel.

peter

Bericht door peter » di apr 15, 2008 9:45 pm

Crossposter. :smallgrin.gif:

Goeie aankoop voor Feyenoord. Gelukkig is het geen verdediger of spits, want dan zou het nog eens wat kunnen worden ook daar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 15, 2008 10:04 pm

Toch jammer. Het is een prima middenvelder.

Maar goed, zolang ze Hofland en Bahia laten staan hoor je mij niet klagen.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2008 10:12 pm

gaizka schreef:Toine van Peperstraten meldt zojuist in het sportjournaal dat de onderhandelingen tussen Feijenoord en El Ahmadi in de afrondende fase belandt zijn.
En de onderhandelingen tussen Feyenoord en Twente? Die lijken me interessanter.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 15, 2008 10:14 pm

Ja, dat is waar. Twente is niet de makkelijkste partij. Kijk maar naar de situatie met Engelaar en Ajax en eerder Rutten met PSV. Maar het feit dat hij kennelijk toestemming had om te onderhandelen geeft wel iets aan. Misschien is er clausule beschikbaar?
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di apr 15, 2008 10:16 pm

Als er een clausule is, dan zouden er toch wel betere clubs moeten komen? :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2008 11:10 pm

'Transfer El Ahmadi naar Feyenoord bijna rond'
15 april 2008

Karim El Ahmadi lijkt volgend seizoen zijn opwachting te gaan maken in De Kuip. Volgens de NOS is de 23-jarige middenvelder van FC Twente dicht bij een overstap naar Feyenoord. De transfer zou zich in een afrondende fase bevinden.

Afgelopen weekend deed El Ahmadi tegenover FCUpdate.nl al lichtelijk geheimzinnig over zijn toekomst. "Er is nog niets getekend, of iets dergelijks. Of dit mijn laatste seizoen bij Twente is? Ach, ik sluit niets uit. Maar ik wil eerst dit seizoen gewoon goed afmaken en met Twente in de top-vijf eindigen. Daarna kijken we wel verder", zo liet hij zondag weten.

El Ahmadi heeft nog een contract tot medio 2011 in Enschede, waardoor Feyenoord waarschijnlijk een fors bedrag betaalt om het Marokkaanse talent over te nemen
FC Update

Slaap lekker verder Ajax. :kots:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo apr 16, 2008 6:00 am

Ze slapen niet... ze zijn druk bezig met Engelaar... :-) KOmt helemaal goed
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie