PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 11, 2008 8:34 pm

Jöhnk schreef:Iets anders: zou generaal Lazovic nog steeds beter vinden dan Suarez?
Wie zwijgt, zegt liever niets. :666.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2008 8:35 pm

Jabu schreef:
Baseman schreef:Zoals het vertrek van Alex ook zwaar telt, maar dat is nu eenmaal het gevolg van spelen in Nederland. Geen tientallen miljoenen tv geld per jaar.
Volgens mij is het vertrek van Alex juist het gevolg van het feit dat PSV haar ziel aan Chelsea heeft verpacht. :666.gif:
Als ze dat niet hadden gedaan dan had hij er uberhaupt nooit gespeeld. Dat soort spelers kun je nu eenmaal niet lang vasthouden. Of je ze nou koopt, huurt of leent.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » za apr 12, 2008 7:24 am

Het eerste jaar van algemeen directeur Jan Reker bij PSV was tumultueus. De opvolging van Ronald Koeman werd een martelgang. Erwin Koeman was boos, omdat hij de toezegging meende te hebben om assistent onder Huub Stevens te worden. Keeperstrainer Joop Hiele voelde zich na negen jaar trouwe dienst als oud vuil behandeld. De geschorste Manuel da Costa werd opgesteld in de bekerwedstrijd bij Heerenveen. En de nieuwe Braziliaanse keeperstrainer Flavio Tenius meldde op de website van zijn club Cruzeiro dat hij een tweejarig contract had getekend bij PSV, zonder dat Stevens ervan af wist. Morgen – indien PSV van FC Twente wint en de 21e landstitel is bemachtigd – is alles vergeten of in elk geval vergeven. „De club staat er uitstekend voor”, aldus Reker.

Algemeen directeur Jan Reker (PSV) hoopt tumultueus jaar af te sluiten met landstitel

Eind goed, al goed

EINDHOVEN, zaterdag

„Door flink in de kosten te snijden, schrijven we zwarte cijfers”, zegt Jan Reker vol trots. „Voordat ik de baan accepteerde, heb ik de jaarstukken gezien en die waren niet bepaald rooskleurig. Al moet ik eerlijk zeggen dat Rob Westerhof al een omslag maakte. De les uit het verleden is dat – zelfs als je jaren achter elkaar kampioen wordt – de bomen niet tot in de hemel groeien. Dat besef is er nu.”

Wat is uw aandeel in het aanstaande landskampioenschap?

„Dat weet ik niet en dat interesseert me niet. Sef, de technische staf, de spelers en de hele organisatie die er achter staat, zijn het belangrijkste. Alles is heel betrekkelijk. Ik heb Kenneth Perez aan Ajax terug verkocht. Als hij hier de winnende goal had gemaakt tijdens PSV-Ajax en dat ons de titel had gekost, was ik de kopvan-jut geweest.”

Na de soap rond de opvolging van Ronald Koeman zei u: ’Van de tien beslissingen die ik neem, zijn er acht goed, is er één matig en één fout.’ Het leek dit jaar andersom. Waar heeft u het meeste spijt van?

„Ik héb geen fouten gemaakt. Maar er zijn wel dingen die ik nu anders had gedaan. Zo had ik mijn mond moeten houden tot de nieuwe trainer naast me zat. Ik dacht Martin Jol en anders Fred Rutten binnen te hebben. Ik was te open. Maar dat zit nu eenmaal in mijn karakter.”

Na het vertrek van Ronald Koeman heeft u zich laten ontvallen dat hij niet echt bij PSV paste. Kunt u uitleggen waarom niet?

„Ronald was een heel ander type dan Guus Hiddink, was minder warm naar zijn spelers toe. Al heeft hij er wel aan gewerkt om dat te veranderen. Ik heb heel veel respect voor Ronald dat hij het heeft aangedurfd om Guus op te volgen.

Hij heeft zijn nek uitgestoken, het lang goed gedaan, maar de klad is erin gekomen. Het was een wonder dat PSV vorig jaar kampioen werd.”

Waarom is Huub Stevens in uw ogen de ideale man voor PSV?

„Huub is wél een warme persoonlijkheid en zit op de lijn van Guus. Hij is inderdaad veeleisend, maar dat moet elke coach zijn. Huub heeft hier als jeugdtrainer Peter Hoekstra onder zijn hoede gehad, een jongen die tijdens de trainingen veel op zijn kop kreeg. In interviews heeft hij aangegeven dat hij het meeste heeft geleerd van Huub. Wat was vroeger de beste leraar op school? Die strenge, maar rechtvaardige!”

Zijn jonge jongens als Ibrahim Afellay, Ismail Aissati en Otman Bakkal te behouden voor de club?

„We hoeven niet te verkopen om de huishouding rond te krijgen, maar elke PSV’er heeft een clausule in zijn contract met een gelimiteerde transfersom. Als dat bedrag wordt neergelegd, kunnen wij er niet veel meer aan doen. We zijn in elk geval trots dat Ibrahim en Ismail hun verbintenis hebben verlengd. Ik heb één gesprek gevoerd met Ibrahim, omdat Stan Valckx werd geopereerd. De opmerking ’als ik me ermee bemoei, tekenen ze zo bij’ heb ik alleen gemaakt om rust te creëren en Stan de tijd en ruimte te geven de deal rond te maken.”

Aan de ene kant bezuinigt u op parkeerkosten van het personeel, maar anderzijds betaalt u jonge spelers riante salarissen. Hoe valt dat te rijmen?

„Salarissen zie ik niet als kosten. Daar staat duidelijk iets tegenover. Door in salarissen te snijden, demotiveer je mensen. Dat ben ik niet van plan.”

De Champions League is een must voor PSV. Is het niet gevaarlijk dat de club zó afhankelijk is van de inkomsten uit het miljoenenbal?

„Daar zijn we inderdaad te afhankelijk van geweest en dat proberen we te veranderen. Hoe? Door extra in te zetten op de scouting en opleiding en meer inkomsten te genereren op alle mogelijke terreinen. We zouden op dit moment de Champions League niet één keer in de twee jaar kunnen missen. Een situatie als bij Ajax is voor ons funest. Dan moeten we spelers verkopen. En als je dan niet de goede opvolgers haalt, heb je een groot probleem.”

Hoe staat de club er op dit moment voor?
„We behalen – zonder Alex en Cocu – de vierde titel in vier jaar, de hele as heeft bijgetekend, we hebben al twee aankopen verricht en er staan 4000 mensen op een wachtlijst voor een seizoenskaart. Beter kan haast niet.”

Heeft u ooit getwijfeld of PSV wel kampioen zou worden?
„Ja, natuurlijk. Als je reëel bent, weet je dat er een keer een jaar is dat je geen kampioen wordt. Het wordt elk jaar moeilijker, omdat de concurrentie niet stilzit. Feyenoord krijgt een stadion voor 75.000 toeschouwers en de contracten die Ajax heeft gesloten met Aegon en Adidas zetten ons op achterstand. We hebben met Philips gesproken om te praten over een nieuwe, verbeterde verbintenis.”
De T.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » za apr 12, 2008 7:52 am

Heeft u ooit getwijfeld of PSV wel kampioen zou worden?
„Ja, natuurlijk. Als je reëel bent, weet je dat er een keer een jaar is dat je geen kampioen wordt. Het wordt elk jaar moeilijker, omdat de concurrentie niet stilzit. Feyenoord krijgt een stadion voor 75.000 toeschouwers en de contracten die Ajax heeft gesloten met Aegon en Adidas zetten ons op achterstand. We hebben met Philips gesproken om te praten over een nieuwe, verbeterde verbintenis.”
De vraag gaat waaarschijnlijk over het sportieve aspect van voetballen, maar bij psv heeft de algemeen directeur (of wat hij officieel ook is) oog voor andere zaken, of eigenlijk maar één zaak: geld. Blijft weinig over van de "gevulde-koeken-van-tante-Annie-beleving".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 12, 2008 8:31 am

Huub Stevens een warme persoonlijkheid? :smallgrin.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za apr 12, 2008 9:16 am

PSV is iets teveel gewend aan het jaarlijks ophalen van de titel en begint amsterdamse trekjes te krijgen. Ze zouden zo af en toe eens een jaartje geen kampioen kunnen worden... Alweer een extra reden om de schaal een keer of vijf achter elkaar naar Amsterdam te halen!
Jan Reker schreef:Als je reëel bent, weet je dat er een keer een jaar is dat je geen kampioen wordt.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 12, 2008 9:29 am

„Ik héb geen fouten gemaakt. ”
Die man is niet wijs. Stevens is 3e keus, daar is ie lekker mee. Er wordt hem een keeperstrainer in de maag gesplitst, ook niet ideaal. Bij een toch loyaal iemand als Koeman heeft Reker het verbruid. M.a.w.; de juiste man op de juiste plek! Die dombo gaat nog wel meer fouten maken.

Wouter

Bericht door Wouter » za apr 12, 2008 10:34 am

Jöhnk schreef:Thomas toch. :1evil.gif:

Veel mensen daar 'zijn als Ajaxfan begonnen'. Pfff. Hoe kun je jezelf dan nog serieus nemen?
Dat geldt toch sowieso vaak voor topclubs? Hoe veel mensen waren opeens Ajacied in 1995?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za apr 12, 2008 10:48 am

Dat zijn dus ook geen Ajacieden.

999

Bericht door 999 » zo apr 13, 2008 7:16 am

Historie geeft PSV vleugels

Van onze Telesportredactie

EINDHOVEN, zondag

Hoewel de kansloze nederlaag van PSV tegen Fiorentina en het op de loer liggende ’instortingsgevaar’ de harten van de Ajax-fans sneller doet kloppen, is de kans dat PSV de landstitel alsnog verspeelt uiterst klein. Thuiswinst tegen FC Twente volstaat vandaag om de schaal omhoog te mogen houden. En in de geschiedenis van het betaalde voetbal kwam het nog niet voor dat de Eindhovenaren een kampioenswedstrijd verprutsten.

Elke keer als een punt moest worden behaald of een zege noodzakelijk was, deden de PSV’ers (minimaal) wat er werd verwacht. „En dat is een prettig gegeven”, was ook algemeen directeur Jan Reker op de hoogte van de fraaie historische gegevens. Ook als PSV niet wint van de tukkers, kan in het gunstigste geval de platte kar van stal worden gehaald. „Als Ajax punten verspeelt bij FC Groningen”, aldus Reker. „Maar daar gaan we niet van uit. Als je zelf ’gewoon’ wint, verhoogt dat de feestvreugde.”

Het is voor trainer Sef Vergoossen een streep door de rekening dat hij hoogstwaarschijnlijk niet kan beschikken over Ibrahim Afellay, Otman Bakkal én Ismail Aissati. Afellay is geschorst en Bakkal en Aissati zijn mogelijk niet fit genoeg om zelfs maar op de reservebank te zitten.

Daarover wordt vanochtend pas een beslissing genomen. Vergoossen kiest daarom zo goed als zeker voor de ’UEFA Cupvariant’ met een verstevigd middenveld (Timmy Simons, Edison Mendez en Jason Culina) en Balazs Dzsudzsak en Jefferson Farfan op de flanken.

Diverse Engelse media meldden dat Gomes afgelopen donderdag in het duel met Fiorentina werd bekeken door Arsenal. „Die club zit hier bijna wekelijks op de tribune”, reageerde Reker schouderophalend. „Arsenal heeft zich in elk geval nog niet officieel gemeld.”

Opstelling PSV: Gomes; Kromkamp, Marcellis, Salcido, Alcides; Culina, Simons, Mendez; Farfán, Koevermans, Dzsudzsak.
De T.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 13, 2008 9:44 am

Heel goed, draai je zelf (= Psv) maar een loer voor ogen met dat soort statistieken. En ik las ergens dat Twente 25 jaar geleden voor het laatst gewonnen heeft in Eindhoven. Ook zo'n fijne inslaapsusser. :666.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 10:07 am

U hebt goede hoop, Nestor? :666.gif:

Ik merk dat ik toch een heel klein beetje zenuwachtig word. Waarom weet ik bij god niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 13, 2008 11:32 am

Wat zou Harm nu aan het doen zijn?

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 13, 2008 12:44 pm

Jöhnk schreef:Iets anders: zou generaal Lazovic nog steeds beter vinden dan Suarez?
De generalissimo voorspelde voor aanvang van het seizoen ook dat ik mijn 'ongelijk' v.w.b. Da Costa nog wel een keer zou moeten bekennen. :smallgrin.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 13, 2008 12:51 pm

wimpey schreef:
De generalissimo voorspelde voor aanvang van het seizoen ook dat ik mijn 'ongelijk' v.w.b. Da Costa nog wel een keer zou moeten bekennen. :smallgrin.gif:
Had je maar gelijk over Koster gehad...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 13, 2008 1:06 pm

Jansma schreef:
wimpey schreef:
Had je maar gelijk over Koster gehad...
Een behoorlijke adje interim noemde ik hem, geloof ik. Vind ik nog steeds. Niets minder dan bijv. HtC.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 1:09 pm

Jöhnk schreef:Wat zou Harm nu aan het doen zijn?
Naar de nagelstudio, na al dat kluiven.... :aai.gif: :smallgrin.gif:

generaal

Bericht door generaal » zo apr 13, 2008 2:09 pm

Lef Vergoossen :kots:

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 13, 2008 3:44 pm

generaal schreef:Lef Vergoossen :kots:
Het elftal is niet minder kut dan de trainer. De verlosser Vergoossen heeft nu evenveel verliespunten gepakt als Koster bij ons na de winterstop.

Volgens jou lag het voor de winterstop aan Wouters en erna aan Lef Loossen. Het moge ook jou echter inmiddels duidelijk zijn dan het in de eerste plaats aan het materiaal ligt?! Dat is gewoon niet goed. Net als bij Ajax.

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 3:47 pm

Dit PSV heeft haast nog minder creativiteit dan Ajax.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

generaal

Bericht door generaal » zo apr 13, 2008 3:49 pm

wimpey schreef:
generaal schreef:Lef Vergoossen :kots:
Het elftal is niet minder kut dan de trainer. De verlosser Vergoossen heeft nu evenveel verliespunten gepakt als Koster bij ons na de winterstop.

Volgens jou lag het voor de winterstop aan Wouters en erna aan Lef Loossen. Het moge ook jou echter inmiddels duidelijk zijn dan het in de eerste plaats aan het materiaal ligt?! Dat is gewoon niet goed. Net als bij Ajax.
Méndez, Lazovic, Koevermans, Zonneveld, Kromkamp en Väyrynen komen inderdaad ernstig tekort voor het PSV-niveau.

Maar het zou volgende week gewoon moeten lukken. Afellay, Farfán, Bakkal en Aissati opstellen en het komt helemaal goed.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 13, 2008 3:55 pm

generaal schreef: Méndez, Lazovic, Koevermans, Zonneveld, Kromkamp en Väyrynen komen inderdaad ernstig tekort voor het PSV-niveau.

Jij bent echt onnavolgbaar: je vond Lazovic zo'n toffe speler! PSV zou de finale van de UEFA Cup wel even halen, want m.u.v. Bayern was er geen betere ploeg over dan PSV. Je bent zo veranderlijk als het weer.
Maar het zou volgende week gewoon moeten lukken.
Als PSV zo speelt als de laatste weken heb ik er alle fiducie in dat het gaat lukken!! :ajaxscarf.gif:

generaal

Bericht door generaal » zo apr 13, 2008 3:56 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: Méndez, Lazovic, Koevermans, Zonneveld, Kromkamp en Väyrynen komen inderdaad ernstig tekort voor het PSV-niveau.

Jij bent echt onnavolgbaar: je vond Lazovic zo'n toffe speler! PSV zou de finale van de UEFA Cup wel even halen, want m.u.v. Bayern was er geen betere ploeg over dan PSV. Je bent zo veranderlijk als het weer.
Maar het zou volgende week gewoon moeten lukken.
Als PSV zo speelt als de laatste weken heb ik er alle fiducie in dat het gaat lukken!! :ajaxscarf.gif:
Lazovic is ook een prima speler, maar hij wordt totaal verkeerd ingezet. Dus weg er mee.

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 3:59 pm

Hahaha, wat een argument. Hij wordt nu totaal verkeerd gebruikt door een interim-trainer en dus moet hij maar weg? :biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo apr 13, 2008 4:00 pm

Wat was die Wegereef raar aan het fluiten trouens.

Plaats reactie