FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)
- Cluijffert
Tja, volgens mij werden ( worden ) we altijd warm onthaald in Groningen.Ajax wacht heet onthaal in Groningen
GRONINGEN, zaterdag
Voor Luis Suarez, Bruno Silva en Rasmus Lindgren wordt het een beladen middag. Het trio verruilde FC Groningen tijdens dit seizoen voor Ajax. Trainer Ron Jans gaf al aan dat door die transferwoede de Amsterdamse club er in Groningen niet populairder op geworden is. De clubleiding heeft de supporters opgeroepen vooral rustig te blijven en het gezond verstand te gebruiken. Adrie Koster zei gisteren: „Ik heb er alle vertrouwen in dat deze spelers daar goed mee omgaan. Ze weten wat er leeft.” Gabri hervatte de groepstraining, maar is nog niet wedstrijdfit. Jans beslist vandaag of hij Marcus Berg in de selectie kan opnemen. De spits sukkelde geruime tijd met een rugblessure en wordt nog getest.
Blij met de punten ...
Zo is het. Twente hoeft echt niet wakker te liggen van dit PSV, dat is een heel matige ploeg. Ik heb eigenlijk de meeste angst voor de scheids bij de wedstrijd van PSV. Vrijwel wekelijks krijgt die ploeg een pingel en vorig weekend werd Heracles bij 0-0 een glaszuivere treffer onthouden. Buitenspel, m'n hol.Bertje schreef:Twente wint gewoon van PSV, natuurlijk. Een beetje vertrouwen.
Grunn zal ook niet wakker liggen van dit Ajax. Laat die supporters van Grunn maar lekker tekeer gaan, hopelijk steekt dat hun ploeg aan zodat er ruimte komt voor Ajax.
Ik denk dat het kampioenschap volgend weekend pas beslist wordt.
- Ajaciedjuh
Ik zeg ook niet dat PSV 'hulp' krijgt. Wel dat scheidsrechterlijke beslissingen momenteel wat vaker in het voordeel van PSV dan van Ajax uitpakken.LucaS schreef:Wat een onzin, Psv krijgt niet vaker de hulp van de arbiter dan wij.
Laat Ajax in Grunn winnen, dan zien we daarna wel hoe de vlag erbij hangt. Ik zie nog wel kansen, Twente heeft een goede ploeg en wil de play offs in. Daar wint dit moeizaam scorende PSV niet vanzelfsprekend van.
Precies. Ik begrijp het fatalisme eigenlijk niet. Alom is bewondering voor de houdini-act van Bayern. Terecht natuurlijk. Maar het lukt ze ook, omdat ze pas opgeven als het eindsignaal klinkt. Dan kan je de handdoek werpen, niet eerder.LucaS schreef:Het lijkt mij duidelijk. Als Ajax twee keer wint, heeft het nog steeds een uitstekende kans op de titel. Als Vitesse tenminste in de laatste ronde nog drie punten nodig heeft
Ik was verbaasd over sommige AT-ers, die er absoluut zeker van waren dat Ajax de wedstrijd tegen Heerenveen zou verliezen. Het kwam er op neer, dat Ajax niet meer hoefde af te reizen. Het was al klip en klaar. Ook ik was niet optimistisch, maar een wedstrijd moet altijd nog wel gespeeld worden. En ziedaar: dan winnen we toch, weliswaar met fortuin, maar toch. En nu met dezelfde koppigheid beweren dat we geen schijn van kans maken tegen Groningen? En dat Psv Twente wel even zal oprollen? Het valt gewoonweg niet te voorspellen. Niets is zeker, zeker niet in dit seizoen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
We winnen waarschijnlijk wel van Groningen. Stelt niet zoveel voor, namelijk.
Het punt is alleen dat PSV slechts 2 punten hoeft te halen tegen Twente en Vitesse. Dat is gewoonweg te weinig, hoor. Als (als niet als) we nu een puntje hadden gepakt in Enschede, dan had ik er nog wel in geloofd. Nu niet meer.
Het punt is alleen dat PSV slechts 2 punten hoeft te halen tegen Twente en Vitesse. Dat is gewoonweg te weinig, hoor. Als (als niet als) we nu een puntje hadden gepakt in Enschede, dan had ik er nog wel in geloofd. Nu niet meer.
Als het FCG forum iets is om serieus te nemen, zullen er inderdaad wat mee staan dan normaal. De sufferds.Thijs schreef:Ben benieuwd wat voor onthaal we krijgen! Vaak staan er altijd wat sjakies bij de ingang voor de bussen heel trots met hun Groningen-sjaaltje omhoog. Zullen er nu wel wat meer zijn, altijd lachen.
Ajax.nlVermaelen en Suarez fit voor Groningen
Amsterdam, 12 apr 2008
Zoals trainer Adrie Koster vrijdagmiddag al verwachtte, kunnen Thomas Vermaelen en Luis Suarez deel uit maken van de selectie voor het duel tegen FC Groningen.
Thomas Vermaelen trainde vrijdag vanwege lichte liesklachten nog apart van de groep. Ook Luis Suarez trainde in afzondering. Zaterdag sloten beiden weer aan bij de groep.
De Ajax-selectie voor het duel tegen FC Groningen is als volgt:
Maarten Stekelenburg
Dennis Gentenaar
John Heitinga
Bruno Silva
Thomas Vermaelen
Urby Emanuelson
Samuel Kuffour
Kennedy
Ismael Urzaiz
Klaas Jan Huntelaar
Edgar Davids
Luis Suarez
Jan Vertonghen
Dennis Rommedahl
George Ogararu
Rasmus Lindgren
Kenneth Perez
Siem de Jong
Nog meer AT'ers tot inkeer gekomen?Bertje schreef:Hmm, ik was lam toen ik dit plaatste. Het wordt niets morgen.Bertje schreef:Twente wint gewoon van PSV, natuurlijk. Een beetje vertrouwen.

We hadden de titel alsnog kunnen winnen, maar dan hadden we PSV meer onder druk moeten zetten. Te beginnen in Eindhoven. De wedstrijd daar is voor mij dé teleurstelling van dit seizoen. Omdat ik bij onze spelers niet de wil ontdekte om kampioen te worden.
Volgend seizoen beter. Hopelijk. Maar dat zeg ik elk jaar.

Het stinkt aan alle kanten!