FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do apr 10, 2008 3:07 pm

Grunn schreef:Tjongejonge Joeska,

Kan je ook zelf iets meer toevoegen aan je posts? Of moet ik elke keer reageren op je giebelende one-liners?

Ja ik erger me aan dat soort dingen als Audistoelen in een dugout. Inderdaad mijn goed recht.
Ik wil er best inhoudelijk op in gaan hoor, die dugout stoelen...

Even zonder gekkigheid, ik vind Grunn een prima cluppie hoor, maar ik krijg erg de indruk dat jullie woede richting Ajax niet helemaal op Ajax gericht is, maar op de huiige voetbalerij. En da's me een lastige rivaal...

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 10, 2008 3:07 pm

Grunn schreef:Nee, dat heb ik niet gezegd. Want ik heb helemaal niks met jullie club. De arrogantie, de mentaliteit, de 1 op de stropdas (begint beetje cliché te worden misschien, maar hij was er toch echt!), mensen als Jaakke en van Geel, het gewapper met Joodse vlaggen, de verregaande commercie (komt bij ons ook steeds meer, geef ik toe), de collega's op kantoor die met hun vervelende hoofd je uitlachen als Ajax gewonnen heeft, terwijl ze uit Lutjegast en omstreken komen, de Audi stoelen in de dugouts en zo kan ik nog even doorgaan...Dat is gewoon niet mijn ding, klaar.
Ach, het is maar waar je mee grootgebracht bent. Ik neem aan dat jij uit het noorden komt? Mijn familie komt uit Amsterdam. Dus werd het Ajax. Punt. Nooit over nagedacht. Natuurlijk erger ik me vaak aan mijn club, zo vaak zelfs dat anderen hier zich wel eens aan mij ergeren. :blush.gif: Maar ja, die clubliefde, hè?

Je kunt ook een mooie lijst maken van dingen die wél mooi zijn aan Ajax. De historie, het shirt, het aanvallende spel (nu even niet, dat geef ik meteen toe), Cruijff, Keizer, Van Basten, Bergkamp, onze opleiding. Maar daar zullen supporters van andere clubs minder gevoelig voor zijn. Wat die arrogantie betreft, dat is ook een kwestie van interpretatie. De laatste jaren valt er weinig arrogant te zijn. Wij kennen heus onze plaats wel, dat kun je op dit board nalezen.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 10, 2008 3:11 pm

Joeska schreef:
Grunn schreef:Tjongejonge Joeska,

Kan je ook zelf iets meer toevoegen aan je posts? Of moet ik elke keer reageren op je giebelende one-liners?

Ja ik erger me aan dat soort dingen als Audistoelen in een dugout. Inderdaad mijn goed recht.
Ik wil er best inhoudelijk op in gaan hoor, die dugout stoelen...

Even zonder gekkigheid, ik vind Grunn een prima cluppie hoor, maar ik krijg erg de indruk dat jullie woede richting Ajax niet helemaal op Ajax gericht is, maar op de huiige voetbalerij. En da's me een lastige rivaal...
Psies... alle punten die Grunn opnoemt vindt je bij iedere club!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 10, 2008 3:41 pm

Grunn schreef:Het is misschien ook allemaal wel een beetje nieuw voor ons, dat geef ik wel toe. Waar wij vroeger spelers hadden die je nog niet eens wou gebruiken om je tuin om te spitten en ze aan de straatstenen niet kwijt kon als het moest, zijn de rollen nu omgedraaid. Dat is alleen maar mooi natuurlijk.

Het komen en gaan van spelers hoort bij voetbal, maar het gaat voornamelijk om de manier waarop en het tijdstip. Daarin is Ajax niet netjes geweest en de spelers ook niet. Dan mag ik wel een naieve supporter genoemd worden, maar dat geeft mij nog steeds het recht om net als een paar duizend anderen die club van jullie en de betreffende spelers de huid vol te schelden, met of zonder shirtje.
Uiteraard ben je dan niet naief, maar dat is dus de trend van hedendaagse voetbal. Italiaanse en Spaanse competities starten later dan de onze. Gevolg is dat je op een erg laat tijdstip nog je beste spelers kan kwijtraken. Als iets dergelijks gebeurd, dan moet je als Ajax zijnde een opvolger presenteren. vGeel is een dusdanige prutser dat hij dan al snel terecht komt bij een club als Groningen. Niets ten nadele van Groningen, maar vGeel leeft maar in een klein gebied. Wij hebben bakken met geld en kloppen aan bij Groningen. Net zoals een PSV aanklopt bij Roda ten tijde van Koné. Kun je dan nee zeggen? In principe niet, want die jongens zien als Ajax als een stapje hogerop. Wat kun je dan wel doen? Ajax een poot uittrekken en gigantische transfersommen laten betalen. Iets dergelijks gebeurd dan (gelukkig voor jullie) ook. Vergeet niet dat Groningen dus beloont wordt voor het feit dat het wel de zaakjes voor elkaar heeft. Anti Ajax? Mwah, wij maken jullie sterker en sterker. Als jullie gewoon het beleid voorzetten, dan kunnen er mooie dingen gebeuren daar in het noorden.
Ik snap alleen die Anti Ajax stemming dus niet zo. Jullie zouden ons juist kunnen uitlachen voor het gevoerde beleid.

Grunn

Bericht door Grunn » do apr 10, 2008 3:43 pm

Ach ja, je kan inderdaad een heleboel dingen opnoemen die wel leuk zijn aan de club. Vond de club vroeger dan ook een stuk sympathieker. De Meer, Cruijff, van Basten, Bergkamp(!), eigen jeugd...Beetje vergane glorie op het moment.

Nu bestaat de club toch echt voornamelijk uit de punten die ik eerder opgenoemd heb.

Ik hoop voor de echte supporters uit Amsterdam en omstreken dat die tijden weer een beetje terugkomen. Mij maakt het niet uit.

Maar goed, ik ben hier niet gekomen om de tegenstellingen tussen de clubs uit te werken, want overtuigen doen we elkaar toch niet. Jullie komen uit Amsterdam, ik uit Groningen. Ik hou van Groningen, jullie van Ajax. Prima. Ik wou alleen de reden van de frustraties van de supporters bij Groningen een beetje toelichten, alleen om even te verduidelijken wat er precies speelt op dit moment en waarom de Ajax haat tot zulke grote hoogte is gestegen voor deze wedstrijd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 10, 2008 3:50 pm

Ik denk dat het ook frustratie is. Frustratie dat jullie spelers, ondanks alles -Groningen in opkomst, Ajax in verval-, nog steeds op hun knieen naar Amsterdam komen.

elliquido

Bericht door elliquido » do apr 10, 2008 4:09 pm

eigen kweek

stekel
vermaelen
verthongen
heitinga
urby
de jong
davids (:-))
en zelfs lindgren is eigen kweek

8 spelers in de basis welke uit de jeugd van ajax komen

hunt
suareez
silva
gabri

zijn de anderen

en dan de
perezzen
ogararuus
leonardoos
kennedys
collins
brommerdahlen

als opvulling

gelul dus

ajax speelt gewoon met eigen jeugd.. en dat heeft koster toch heel stiekum lopende het seizoen zo aangepast

vergeet niet dat we sneijder, maduro , de mul enbabel al kwijtgeraakt zijn.

Het enige wat we nog missen is een exponent van de eigen jeugd. Een type bergkamp, vanbasten ,kluivert. Een doelpuntenmachine met flair en bovenmatige techniek.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 10, 2008 4:11 pm

Grunn schreef:Ach ja, je kan inderdaad een heleboel dingen opnoemen die wel leuk zijn aan de club. Vond de club vroeger dan ook een stuk sympathieker.
Eerlijk gezegd vond ik onze club vroeger ook een stuk sympathieker. :blush.gif:
Al moet ik zeggen dat de echte sfeer er nog wel is op de Toekomst. Daar sta je zomaar naast Sjaak Swart en Piet Keizer langs de lijn. De Arena is veel killer, dat is nu eenmaal een groot stadion.
Ik hoop voor de echte supporters uit Amsterdam en omstreken dat die tijden weer een beetje terugkomen.
Dat is aardig van je. Ik hoop het ook.
Ik wou alleen de reden van de frustraties van de supporters bij Groningen een beetje toelichten, alleen om even te verduidelijken wat er precies speelt op dit moment en waarom de Ajax haat tot zulke grote hoogte is gestegen voor deze wedstrijd.
Ik ben heel benieuwd of Suárez en Silva zondag meedoen. Suárez had toch al een pijntje? :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 10, 2008 4:16 pm

joey schreef:Ik ben heel benieuwd of Suárez en Silva zondag meedoen. Suárez had toch al een pijntje? :smallgrin.gif:
Natuurlijk! In tegenstelling tot jou, hebben de spelers het nog niet opgegeven
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 10, 2008 4:46 pm

Ach, in Enschede was al te zien dat ze er niet echt meer in geloofden. :1evil.gif:

DCLXVI
Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
Contacteer:

Bericht door DCLXVI » do apr 10, 2008 5:12 pm

Tijd voor een "ik geloof" topicje?
joey schreef:Ach, in Enschede was al te zien dat ze er niet echt meer in geloofden. :1evil.gif:
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees

goodfella

Bericht door goodfella » do apr 10, 2008 5:21 pm

Grunn schreef:Joeska,

Nee, dat heb ik niet gezegd. Want ik heb helemaal niks met jullie club. De arrogantie, de mentaliteit, de 1 op de stropdas (begint beetje cliché te worden misschien, maar hij was er toch echt!), mensen als Jaakke en van Geel, het gewapper met Joodse vlaggen, de verregaande commercie (komt bij ons ook steeds meer, geef ik toe), de collega's op kantoor die met hun vervelende hoofd je uitlachen als Ajax gewonnen heeft, terwijl ze uit Lutjegast en omstreken komen, de Audi stoelen in de dugouts en zo kan ik nog even doorgaan...Dat is gewoon niet mijn ding, klaar.

Ik kan echt nog wel enigszins relativeren en een discussie voeren met supporters van andere clubs en snap dus dat het (voor de echte supporters dan) vaak niet veel anders is zoals zij dingen meemaken bij hun club. dat blijkt nu wel, dat gaf ik net dus even toe.
Geen enkele club doet aan commercie behalve Ajax. :smallgrin.gif:

Volgend seizoen weer met 73 supporters in het uitvak van Ajax he?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do apr 10, 2008 9:24 pm

DCLXVI schreef:Tijd voor een "ik geloof" topicje?
joey schreef:Ach, in Enschede was al te zien dat ze er niet echt meer in geloofden. :1evil.gif:
Maar goed lampjes staan thuis met 0-2 achter. Simons mist zelfs een penalty... Snel scoren in het "hoge noorden"en dan knap dat groningen en dan maar afwachten....
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » vr apr 11, 2008 11:44 am

DCLXVI schreef:Tijd voor een "ik geloof" topicje?
Hulten geloofde er ook niet meer in , dus geen penalty :excited.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr apr 11, 2008 11:50 am

De geblesseerden voor komende zondag: Erik Heijblok, Laurent Delorge en Gregory van der Wiel. Gabri heeft vandaag de looptraining hervat, Groningen komt nog te vroeg maar na nog een week training kan hij waarschijnlijk weer spelen tegen Heracles.
Thomas Vermaelen en Luis Suárez kampten met wat pijntjes (Suárez nog van de training van woensdag) maar ze zijn zeer waarschijnlijk beiden inzetbaar. (TV zeer waarschijnlijk, LS zeker)

Verder ziet Adrie nog kansen, winnen van Groningen en hopen op Twente. Mooi understatement over de Groningen-supporters: De Groningen-supporters hebben Ajax inderdaad niet echt in hun hart zitten :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 11, 2008 12:50 pm

Gabri dus op tijd fit voor de plee-offs. :headbang.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr apr 11, 2008 1:06 pm

joey schreef:Gabri dus op tijd fit voor de plee-offs. :headbang.gif:
Afwachten; v.d. Wiel had half december alweer kunnen voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr apr 11, 2008 1:30 pm

joey schreef:Gabri dus op tijd fit voor de plee-offs. :headbang.gif:
Play-offs.. welke play-offs? :hypocrite.gif:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr apr 11, 2008 4:52 pm

:drecul.gif:
Pompiedom

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr apr 11, 2008 8:15 pm

Ach ja, er zijn echt nog supporters die van het kampioenschap uitgaan. Het zijn er weinig, maar ze zijn er. Persoonlijk heb ik na PSV uit het strijdbijltje begraven. Ik zie mezelf nog steeds janken in Tilburg, en ook de Waalwijker Tragedie kwam als een mokerslag aan. Mij niet gezien, daar word ik veel te snel oud van. Ik dek mezelf in tegen eventuele psychische schade: we worden geen kampioen.

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 11, 2008 8:40 pm

Wat psychische schade kan geen kwaad; we worden kampioen! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2008 8:53 pm

Alvast sterkte met de kater....
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 11, 2008 9:40 pm

Dikke kans dat Ajax zondag schade oploopt in Groningen, terwijl het haast niet anders kan of PSV wint 'gewoon' van Twente.

Misschien laat ik het voetbal zondag aan me voorbijgaan. Hoef ik dat gezeur over de platte kar niet aan te horen.

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 11, 2008 9:44 pm

Hoezo kan het haast niet anders dat PSV 'gewoon' wint van Twente? PSV is allerminst overtuigend, en Twente is een van de beter voetballende ploegen van de eredivisie.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 11, 2008 9:47 pm

Ik vind Twente van die reserveboeren. Betwijfel vaak of ze wel willen winnen in Eindhoven.

Plaats reactie