Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008
- Ajaciedjuh
Jöhnk schreef:Maar is het waar? Vooralsnog lees ik het alleen in de onbetrouwbare zone van AS.
Of het waar is weet ik niet, maar VI meldt het nu ook op de website.VI schreef: Koevermans, Pranjic en Sulejmani op lijst Van Basten
09/04/2008 10:48
Marco van Basten is druk doende met de samenstelling van de Ajax-selectie voor komend seizoen. De huidige Oranje-bondscoach heeft als mogelijke versterkingen PSV'er Danny Koevermans en de SC Heerenveen-spelers Miralem Sulejmani en Danijel Pranjic op het oog.
Koevermans komt in beeld in het geval Klaas-Jan Huntelaar besluit zijn carrière na deze zomer in het buitenland voort te zetten. De spits wordt gelinkt aan tal van Europse topclubs, maar verklaarde afgelopen weekeinde geen concrete aanbiedingen ontvangen te hebben.
Deze week gaat de topscorer van dit Eredivisieseizoen (32 doelpunten) met Ajax om de tafel, nadat zijn zaakwaarnemer Arnold Oosterveer dat vorige week al had gedaan.
Koevermans maakte afgelopen zomer de overstap van AZ naar landskampioen PSV, waarvoor hij dit seizoen veertien keer scoorde in de Eredivisie. De Schiedammer debuteerde dit seizoen onder Van Basten in het Nederlands elftal en speelde inmiddels vier interlands (één goal).
Pranjic is sinds de zomer van 2005 een bepalende speler bij SC Heerenveen. Voor de Kroatische international zou ook interesse zijn vanuit Engeland. Ploeggenoot Sulejmani is bezig aan zijn eerste seizoen en is direct uitgegroeid tot een van de smaakmakers van de Friese formatie.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo apr 09, 2008 10:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daarom. Koef zal op een lijstje staan, maar er zijn er vast meer. Toch blijf je hopen dat er zometeen iemand uit de hoge hoed wordt getoverd waar we allemaal het bestaan niet eens van weten. Tot nu toe zijn de meeste spelers die in het nieuws komen bekenden, helaas. Koevermans, Pranjic, De Zeeuw, Sulejmani en Engelaar kent iedereen. Maakt het voor mij een stukje minder spannend.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik formuleer het ook een beetje krom inderdaad. Het gaat mij er ook omdat bekendheid ook een prijs met zich mee brengt. Kosten maken jou niets uit, maar ik vraag me af of voor het geld van Sulejmani en De Zeeuw geen onbekende spelers kan halen. Nu vind ik Sulejmani nog net wat exceptioneler, maar neemt niet weg dat je ook daar vast wel met enig scoutingswerk tot soortgelijke kan komen. Ik vind dus, en jij niet, dat Ajax sowieso erg hoge prijzen betaalt om de selectie te versterken. Ik ben zo bang dat als je de Zeeuw en Sulejmani haalt (20 miljoen?) er geen geld voor de echte zorgenkindjes overblijft. Daarom dus ook de minder bekende spelers wat mij betreft, want deze zijn wellicht net zo goed en kosten de helft. Die andere opties vind ik overigens totaal niet interessant, net als jij.
Poeh, daar zeg je wat hoor. Sulejmani is erg goed.Peter schreef:Ik formuleer het ook een beetje krom inderdaad. Het gaat mij er ook omdat bekendheid ook een prijs met zich mee brengt. Kosten maken jou niets uit, maar ik vraag me af of voor het geld van Sulejmani en De Zeeuw geen onbekende spelers kan halen. Nu vind ik Sulejmani nog net wat exceptioneler, maar neemt niet weg dat je ook daar vast wel met enig scoutingswerk tot soortgelijke kan komen. Ik vind dus, en jij niet, dat Ajax sowieso erg hoge prijzen betaalt om de selectie te versterken. Ik ben zo bang dat als je de Zeeuw en Sulejmani haalt (20 miljoen?) er geen geld voor de echte zorgenkindjes overblijft. Daarom dus ook de minder bekende spelers wat mij betreft, want deze zijn wellicht net zo goed en kosten de helft. Die andere opties vind ik overigens totaal niet interessant, net als jij.
Voor De Zeeuw zijn er wel alternatieven, denk ik, maar zijn er ook alternatieven die zo ver in hun ontwikkeling zijn? Potentie is uiteraard heel belangrijk, maar de waarde die iemand nu heeft moet je ook niet onderschatten. Van Basten moet immers nu presteren, zodat er het jaar daarop meer mogelijk is.
Bovendien zijn de alternatieven voor De Zeeuw ook duur, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Ik vind het ook belangrijk dat we niet alleen maar buitenlandse spelers hebben. Uiteraard is kwaliteit nummer 1, maar straks nog maar 2 Nederlanders zien rondlopen bij Ajax, zou ik niet toejuichen. Daarom zie ik De Zeeuw graag komen. Voor de exceptionele kwaliteiten van Sulejmani maak ik graag een uitzonderingPeter schreef:Is ook waar. Met het vertrek van Huntelaar is er bakken met geld. Als vBasten dan te kennen geeft liever te werken met deZeeuw ipv een tropische verrassing, dan moet dat maar. Sulejmani idem dito.

- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
My God, Koevermans?! Van dit lijstje zie ik alleen Sulejmani graag komen. En waarom Pranjic nou weer? Wat te doen met Mitea, Manucharian, Kennedy, Rommedahl, Perez? En nog erger: ik zie vooralsnog zelfs nog geen gerucht (laat staan concrete interesse) inzake een verdediger. Terwijl achterin de problemen het grootst zijn.joey schreef:Zucht. Als dit waar is krijg ik helaas gelijk en kijkt ook Van Basten niet verder dan de Nederlandse competitie en zijn eigen netwerk. Maar laten we hopen dat de VI weer eens aan het speculeren is geslagen.Ajaciedjuh schreef:Vooral Koevermans is opvallend.AS-verwijzing naar VI schreef:Van Basten wil Pranjic, Sulejmani + Koef
woensdag 09 april, door neuzen, Utrecht, 09:26u, VI
In de papieren versie van de Voetbal International valt te lezen dat van Basten druk bezig is met het elftal van Ajax voor volgend seizoen. Hij wil Sulejmani en Pranjic van Heereveen halen.Daarnaast ziet hij Koevermans als opvolger voor Huntelaar. Verder wordt er vermeld dat hij de komende weken ook bij andere Europese topclubs langsgaat (waaronder AC MIlan) voor gesprekken over samenwerking.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
[mvg-mode]We hebben Urby, Van der Wiel, Vermaelen, Vertonghen, Silva en Ogararu al. Die spelers moeten de kans krijgen om door te groeien. [/mvg-mode]Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En nog erger: ik zie vooralsnog zelfs nog geen gerucht (laat staan concrete interesse) inzake een verdediger. Terwijl achterin de problemen het grootst zijn.

Soms word ik er zo moe van, Cees. Volgens mij smeken wij hier van AT elk jaar om verdedigers. Maar wat denk je? Ze luisteren niet!
Het stinkt aan alle kanten!
Ik geloof weinig van dat Koevermans verhaal. Hij zal vast wel ergens op het lijstje voorkomen (dat doet Engelaar immers ook), maar het moet wel heel raar lopen wil hij uiteindelijk komen. Het zou natuurlijk idioot zijn om een oudere, mindere speler dan Huntelaar te halen en tegelijkertijd wéér PSV van een probleem af te helpen. Tenminste, ik noem een spits van die leeftijd die een club als PSV koopt voor meer 6-7 miljoen euro een probleem.
Met Pranjic zou ik niet weten waar Ajax die wil inpassen. Als linkshalf? Mwah, zijn teveel betere opties. Het lijkt me duidelijk dat Van Basten De Zeeuw wil halen, dus dan is het eerder een stuk logischer dat Lindgren doorschuift naar de positie van linkshalf. Maar goed, Pranjic is nog van een niveautje hoger dan Kennedy en daar was menigeen vooraf toch ook wel positief over.
Sulejmani lijkt me een duidelijk verhaal. Altijd halen. Ook als je 12 miljoen moet betalen of Pranjic mee moet nemen.
Met Pranjic zou ik niet weten waar Ajax die wil inpassen. Als linkshalf? Mwah, zijn teveel betere opties. Het lijkt me duidelijk dat Van Basten De Zeeuw wil halen, dus dan is het eerder een stuk logischer dat Lindgren doorschuift naar de positie van linkshalf. Maar goed, Pranjic is nog van een niveautje hoger dan Kennedy en daar was menigeen vooraf toch ook wel positief over.
Sulejmani lijkt me een duidelijk verhaal. Altijd halen. Ook als je 12 miljoen moet betalen of Pranjic mee moet nemen.