De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Het zijn gewoon vrienden, verschil van inzicht over de jeugdopleiding laat je echt niet uit elkaar gaan hoor. Trouwens, we hebben waarschijnlijk een halve soap gezien. Het tweede deel blijft netjes verborgen. Die twee laten weinig los.
Al is JC vanavond wel analyticus bij NOS. Kijken dus...
Al is JC vanavond wel analyticus bij NOS. Kijken dus...
Laatst gewijzigd door Starring op di apr 01, 2008 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
Dat laatste waag ik te betwijfelen. Voetbal is Cruijffs leven. Als Cruijff en Van Basten elkaar spreken als vrienden gaat het over niets anders dan voetbal. Je kunt hun vriendschap niet los van zien van dit voorval.Starring schreef:Het zijn gewoon vrienden, verschil van inzicht over de jeugdopleiding laat je echt niet uit elkaar gaan hoor.
Sportweek'Ajax presenteert op korte termijn nieuw bestuur'
Ajax presenteert op zeer korte termijn het nieuwe bestuur, meldt het Brabants Dagblad. Eind komende week zijn de opvolgers van voorzitter John Jaakke, penningmeester Joop Saan en bestuurslid technische zaken Hennie Henrichs waarschijnlijk bekend.
Ajax’ ledenraad stelde zichzelf tot doel om vóór het einde van het seizoen de invulling van het nieuwe bestuur rond te hebben. Dat gaat zich, naar de wens van de commissie-Coronel, primair richten op een controlerende taak.
Het nieuwe seizoen van Ajax begint op 7 of op 14 juli. Kwalificeert Ajax zich voor de derde voorronde van de Champions League, dan heeft de eerste training op 7 juli plaats. (MA)
Het stinkt aan alle kanten!
- Martin Eden
ADUri Coronel moet Ajax-bestuur leiden
AMSTERDAM - Als de ledenraad van Ajax ermee instemt, wordt Uri Coronel de nieuwe voorzitter van Ajax. Momenteel wordt gezocht naar een datum voor de vergadering waarin Coronel officieel zal worden voorgedragen.
De 24-koppige ledenraad moet beslissen over de opvolging van John Jaakke. Het streven is dat dit binnen nu en twee weken gebeurt. Uri Coronel was in het verleden al actief als bestuurder bij Ajax en leidde dit seizoen het onderzoek naar tien jaar Ajax-beleid. Dat mondde uit in een vernietigend rapport en het aftreden (aan het eind van dit seizoen) van het huidige bestuurstrio Jaakke, Saan en Henrichs.
In zijn rapportage adviseert de commissie-Coronel ondermeer een ander bestuursmodel voor de NV Ajax. Met de directie nadrukkelijker als gezicht naar buiten uit en de raad van commissarissen op grotere afstand. Die raad van commissarissen zou Coronel straks als voorzitter moeten gaan leiden. De zoektocht naar een nieuw bestuur werd geleid door een team van Ajax-leden onder leiding van Cor van Eijden. Dat hij zelf ook kandidaat is voor een bestuursfunctie wil Van Eijden bevestigen noch ontkennen.
De volgende Van Eijden?
Dus Coronel brandt het bestuur af en treedt zelf toe tot het bestuur en Cor van Eijden neemt zitting in een benoemingscommissie en benoemt zichzelf? Ik mag hopen dat dit niet waar is, zeg.

Prima zaak, zoals ik al eerder zei. Hij lijkt me de perfecte voorzitter. Wat dit met vdE heeft te maken ontgaat me volledig.
Neefkens op 3 april schreef:Ik was erg onder de indruk van Coronel, hij had de moed om zijn club te beoordelen en niet om de zaken heen te draaien. Daarnaast was het erg duidelijk dat hij veel houdt van zijn club. En hij als geen ander weet wat de commissie geadviseerd heeft over het op afstand sturen door bestuur en de ledenraad.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di apr 08, 2008 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cluijffert
afgezien of Coronel geschikt is (denk wel) is dit naturlijk weer een bizar actie en maakt duidelijk dat niets bij Ajax veranderd is....joey schreef:ADUri Coronel moet Ajax-bestuur leiden
AMSTERDAM - Als de ledenraad van Ajax ermee instemt, wordt Uri Coronel de nieuwe voorzitter van Ajax. Momenteel wordt gezocht naar een datum voor de vergadering waarin Coronel officieel zal worden voorgedragen.
De 24-koppige ledenraad moet beslissen over de opvolging van John Jaakke. Het streven is dat dit binnen nu en twee weken gebeurt. Uri Coronel was in het verleden al actief als bestuurder bij Ajax en leidde dit seizoen het onderzoek naar tien jaar Ajax-beleid. Dat mondde uit in een vernietigend rapport en het aftreden (aan het eind van dit seizoen) van het huidige bestuurstrio Jaakke, Saan en Henrichs.
In zijn rapportage adviseert de commissie-Coronel ondermeer een ander bestuursmodel voor de NV Ajax. Met de directie nadrukkelijker als gezicht naar buiten uit en de raad van commissarissen op grotere afstand. Die raad van commissarissen zou Coronel straks als voorzitter moeten gaan leiden. De zoektocht naar een nieuw bestuur werd geleid door een team van Ajax-leden onder leiding van Cor van Eijden. Dat hij zelf ook kandidaat is voor een bestuursfunctie wil Van Eijden bevestigen noch ontkennen.
De volgende Van Eijden?
Dus Coronel brandt het bestuur af en treedt zelf toe tot het bestuur en Cor van Eijden neemt zitting in een benoemingscommissie en benoemt zichzelf? Ik mag hopen dat dit niet waar is, zeg.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Vreemd? Bij Ajax niet, hoor. Ik verbaas me nergens meer over.Neefkens schreef:Dat is gewoon een tweedehandsautoverkoper, komt absoluut niet betrouwbaar over. Maar ik oordeel te snel.![]()
Als hij zichzelf in het bestuur zou "kiezen" zou wel vreemd zijn. Maar de ledenraad beslist, niet hij alleen.

Ik vind Coronel een prima voorzitter, mijn argumenten staan hier duidelijk vermeld. Je kunt per definitie overal de meest verschrikkeljke complotten achter zien en iedereen die nu iets doet of deed bij AJAX vantevoren veroordelen, maar daar wordt AJAX niet echt beter van. We wilden toch juist een echte AJAX-man die zou kunnen opereren in de nieuwe opzet. Als er iemand van buiten was gehaald, dan was het weer een bobo/balletje/hockeypik geweest.
Coronel is TOP.
Coronel is TOP.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Te veel tijd nodig? Het zal allemaal wel.9/4/2008 - 'Leo van Wijk had te veel tijd nodig'
(Gepost door RvN)
Volgens De Telegraaf is Uri Coronel naar voren geschoven als voorzitter omdat de eerste kandidaat Leo van Wijk te veel tijd nodig had. Hij zou om uitstel hebben gevraagd hangende een EU-onderzoek naar prijsafspraken bij enkele luchtvaartmaatschappijen. Naast Coronel zouden Joop Krant en Cor van Eijden in het bestuur en de RvC moeten gaan plaatsnemen.
ajax.netwerk.to
Al hadden ze Karl Noten naar voren geschoven, dan was het nog TOP geweest in jouw ogen. Alles is bij jou altijd TOP.Neefkens schreef:Ik vind Coronel een prima voorzitter, mijn argumenten staan hier duidelijk vermeld. Je kunt per definitie overal de meest verschrikkeljke complotten achter zien en iedereen die nu iets doet of deed bij AJAX vantevoren veroordelen, maar daar wordt AJAX niet echt beter van. We wilden toch juist een echte AJAX-man die zou kunnen opereren in de nieuwe opzet. Als er iemand van buiten was gehaald, dan was het weer een bobo/balletje/hockeypik geweest.
Coronel is TOP.
Ik heb niets tegen Coronel. Integendeel, hij maakt op mij wel een integere indruk, voor wat het waard is. Met Cor van Eijden heb ik meer problemen omdat hij (ik kan er niets aan doen) zo verschrikkelijk taxichauffeur 2 is. Mijn eerste gedachte: o jee, die wordt technische man in het bestuur en denkt dat hij er verstand van heeft, net als zijn broer. Ik had liever iemand met meer afstand gehad dan iemand die tot zijn nek in het roddelcircuit van de club zit.
Maar los hiervan: ik heb grote bezwaren tegen de gang van zaken. Ik vind het niet deugen dat Coronel als voorzitter van de onderzoekscommissie zelf voorzitter wordt en ik vind het niet deugen dat Cor Van Eijden als lid van de benoemingscommissie in het bestuur gaat zitten. Ik vind het principieel onjuist. Je zou haast denken dat ze het erom doen. Nu weet ik wel dat Coronel niet op dat baantje zat te wachten, maar toch, het hoort niet.
Het zou me overigens niet verbazen als Coronel het doet tot Leo van Wijk beschikbaar is.
BTW, Joop Krant zat toch ook in die commissie? Nu nog wachten op het nieuws dat Stanley Menzo hoofd scouting wordt!
Maar los hiervan: ik heb grote bezwaren tegen de gang van zaken. Ik vind het niet deugen dat Coronel als voorzitter van de onderzoekscommissie zelf voorzitter wordt en ik vind het niet deugen dat Cor Van Eijden als lid van de benoemingscommissie in het bestuur gaat zitten. Ik vind het principieel onjuist. Je zou haast denken dat ze het erom doen. Nu weet ik wel dat Coronel niet op dat baantje zat te wachten, maar toch, het hoort niet.
Het zou me overigens niet verbazen als Coronel het doet tot Leo van Wijk beschikbaar is.
BTW, Joop Krant zat toch ook in die commissie? Nu nog wachten op het nieuws dat Stanley Menzo hoofd scouting wordt!

-
- AT Toto winner 15/16