Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di apr 08, 2008 2:45 pm

We zullen het zien als puntje bij paaltje komt wat er tegen te houden valt.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di apr 08, 2008 4:43 pm

Echt dichttimmeren kan natuurlijk niet, in de onderhandelingen helpt het wel om het uiterste eruit te slepen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 5:04 pm

Dus dan gaan ze alsnog weg, Neef? Het is dus een onderhandelingstactiek om dit te zeggen?
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!

Bericht door Ronald! » di apr 08, 2008 5:15 pm

Als van Geel dit nu per brief verstuurd naar alle spelers en zaakwaarnemers en blijft benadrukken, ook naar geintresseerde clubs, dat Ajax een andere transfer-window hanteert heb je mogelijk best kans van slagen. Een kwestie van het op de juiste manier overbrengen lijkt me. Al zal het nooit waterdicht worden. Wanneer is iemand bijvoorbeeld een sleutelspeler? Als hij van topklasse is zoals Huntelaar, of wanneer je bij vertrek tekort komt op een bepaalde positie? Als een speler binnen afzienbare tijd een sleutelspeler zou kunnen worden? Hoe dan ook: dit argument kun je net zo gemakkelijk voor als tegen iemand gebruiken. Is Huntelaar nog steeds een sleutelspeler als je voldoende alternatieven achter de hand hebt? (utopie ;) )

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 5:58 pm

Beetje offtopic, maar Fontein (die heeft meebesloten in het aantrekken van Van Basten!) zegt in het NRC van vandaag het volgende over de aanstelling van Bassie:

"Hij is een winner, een superprof. Ik heb in een boek over hem gelezen dat hij in staat is vanuit tegenslagen sterk te worden."

:drecul.gif:
Ben ik de enige die inziet hoe ontzettend komisch dit is?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di apr 08, 2008 6:26 pm

joey schreef:Dus dan gaan ze alsnog weg, Neef? Het is dus een onderhandelingstactiek om dit te zeggen?
Wat ik zei: écht dichttimmeren, dus dat er dan niemand meer weggaat, is erg lastig. HSV heeft het bv wel gedaan met Vaart, dat had bijna geleid tot grote problemen tussen Vaart en HSV.
Maar "zeg nooit nooit" is niet voor niets een gevleugelde voetbaluitspraak.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di apr 08, 2008 6:27 pm

Joeska schreef:Beetje offtopic, maar Fontein (die heeft meebesloten in het aantrekken van Van Basten!) zegt in het NRC van vandaag het volgende over de aanstelling van Bassie:

"Hij is een winner, een superprof. Ik heb in een boek over hem gelezen dat hij in staat is vanuit tegenslagen sterk te worden."

Ik snap het niet, leg eens uit.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 6:30 pm

Neefkens schreef:
Joeska schreef:Beetje offtopic, maar Fontein (die heeft meebesloten in het aantrekken van Van Basten!) zegt in het NRC van vandaag het volgende over de aanstelling van Bassie:

Ik snap het niet, leg eens uit.
Ah, ik ben een zin vergeten te typen. Voor deze briljante uitspraak staat namelijk het volgende: Fontein was er al snel van overtuigd dat Van Basten de nieuwe trainer van Ajax moest worden.

Meneer Fontein legt dit uit aan de hand van iets wat de beste man in een boek gelezen. Kortom, een van de personen die zijn toestemming moest geven voor de aanstelling van onze toekomstige trainer, geeft als eerste argument iets wat hij in een boek las.
Het zal wel weer de Fontein lompheid die we inmiddels allemaal zo goed kennen zijn, maar ik moest er toch even om gniffelen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di apr 08, 2008 6:36 pm

Ik snap je beter nu :ajaxsmiley.gif:

Laten we er maar vanuit gaan dat hij breed literatuuronderzoek gedaan heeft, naast de assessments, rollenspellen en de vele gesprekken die hij met hem gehad heeft. :hypocrite.gif:

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 6:44 pm

Neefkens schreef:Ik snap je beter nu :ajaxsmiley.gif:

Laten we er maar vanuit gaan dat hij breed literatuuronderzoek gedaan heeft, naast de assessments, rollenspellen en de vele gesprekken die hij met hem gehad heeft. :hypocrite.gif:
Laten we hopen dat hij bij AZ ook medezeggenschap krijgt over de aanstelling van de technische staf. Ik heb hier namelijk nog wel ergens een oude VI met een positief verhaal over Aad de Mos liggen die hij zo mag lenen :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 7:03 pm

Dit is het artikel waar Joeska uit citeert:
'Van Basten zal mensen beter maken'
Oud-directeur Maarten Fontein kijkt terug op periode bij Amsterdamse club
Gepubliceerd: 8 april 2008 15:26 | Gewijzigd: 8 april 2008 16:31
De vertrokken algemeen directeur Maarten Fontein is als enige directielid geslachtofferd bij Ajax. „Ik had geprobeerd Cruijff en Van Basten weer bij elkaar te brengen.”
Door onze redacteur Erik Oudshoorn

Maarten Fontein
(Foto Bas Czerwinski)
Nieuwsthema - Wat is er mis bij Ajax?

Hoogmade, 8 april. Hij werkte 29 jaar in het bedrijfsleven, bouwde voor Unilever bedrijven die consumptieijs produceren vanaf de grond op in allerlei werelddelen, maar was nog nooit op non-actief gesteld. Deze nieuwe ervaring onderging Maarten Fontein bij Ajax. De algemeen directeur werd het slachtoffer van de commissie-Coronel, die de structuur en het bestuursbeleid bij de Amsterdamse club van de afgelopen tien jaar moest onderzoeken. Midden februari, toen een kritisch rapport uitkwam, overheerste bij Fontein vooral verbazing over de enorme commotie. „Ik heb het heel rustig op me af laten komen”, vertelt de 55-jarige manager die inmiddels door voorzitter Dirk Scheringa dankbaar is binnengehaald bij AZ. „Toen ik onderwerp van gesprek was in al die praatprogramma’s ben ik zelfs voor de tv in slaap gevallen. Ik las mijn naam met grote letters in de krantenkoppen en de onafhankelijkheid van Kosovo werd weggedrukt in een berichtje. Na alles wat ik in mijn leven heb meegemaakt zag ik dit als een film. Je weet van tevoren waar je aan begint. Ajax staat altijd in de schijnwerpers. Ik heb bij deze club een ontzettend leuke tijd gehad. Over mijn vertrek en de achtergrond ervan wil ik niet praten.”

Hij was bij zijn oude werkgever wel wat gewend. „Ik wisselde vaker om de drie, vier jaar van baan. Maar dan wel binnen hetzelfde bedrijf. Ik heb verschillende ijsbedrijven helpen opbouwen. Ik zorgde dan voor stevige fundamenten. Zo zetten wij in Turkije een onderneming op die nu het grootste ijsbedrijf is ter wereld. Ik ben gewend om te zaaien en niet te oogsten. Ja, verdorie dat is nu weer gebeurd! Ook bij Ajax heb ik niettemin de voldoening dat ik een belangrijke schakel ben geweest in het aanbrengen van een goede infrastructuur voor de toekomst.”

Deals

Hij doelt onder meer op de personele veranderingen die er moesten plaatsvinden om de organisatie in de Arena te professionaliseren. En het binnenhalen van twee grote geldschieters. Aegon die tot 2015 per jaar 12 miljoen euro betaalt en kledingsponsor Adidas, goed voor minimaal 70 miljoen in de komende tien jaar. „Dit soort deals vraagt tegenwoordig een heel andere aanpak dan de sponsors die je tevreden stelt met bordreclame en hospitality. Je moet aan die bedrijven echt bewijzen dat jouw club iets kan toevoegen aan hun strategie en visie. We hebben vele gesprekken gevoerd en presentaties verzorgd. Met de Aegon-deal zijn we bijna een jaar bezig geweest nadat een werknemer van de verzekeraar onze financieel directeur Jeroen Slop benaderde met het verzoek of we niet eens konden lunchen. Met de CEO van Adidas had ik tijdens het WK in 2006 al het eerste onderhoud tijdens een diner.”

Om grotere sponsorbedragen binnen te slepen, trok Fontein voor zijn afdeling een mediamanager aan van Wegener (Mark van Leest) en haalde hij een commercieel manager weg bij Nike (Markus Keane). „De uitvoering van het partnership wordt de sleutel tot het succes. Het is belangrijk dat beloftes worden waargemaakt. Jammer dat ik daar geen uitvoering aan kan geven. Maar er komt wel weer een ander die dat doet. Dat is nu Henri van der Aat.”

Fontein legt nog eens uit hoe de organisatie bij Ajax eruit ziet. „Het is een misperceptie dat ik leiding gaf aan de totale organisatie. Dat kwam in het rapport onvoldoende tot uiting. Ajax werkt met drie statutaire directeuren die ieder apart verantwoording afleggen aan de commissarissen. Ik gaf leiding aan de commerciële afdeling, merchandising, Ajax-tv, pers en communicatie. En niet aan de financiële afdeling van Jeroen Slop of de technische zaken van Martin van Geel. We hebben heel goed samengewerkt en bereikten onze beslissingen altijd op basis van consensus. Jeroen en Martin waren ook de eersten die mij op 1 april belden om mij te feliciteren met mijn nieuwe baan bij AZ.”

Sociaal

De verzakelijking bij Ajax leidde tot onvoldoende aandacht voor sociale cohesie. Fontein zou zich te weinig hebben vertoond op de werkvloer. „Een paar weken geleden kwam ik tijdens het runnen Edgar Davids tegen. Ik vertelde hem dat ik mezelf helemaal niet in de kritiek van het rapport herkende. Perception is reality, zei Edgar. Toen Danny Blind als trainer bij Ajax vertrok, merkte hij op dat ik nooit na de wedstrijd in de trainerskamer kwam. Dat heb ik me aangetrokken en vanaf het moment dat Henk ten Cate begon, ging ik na elk duel daar even langs. Maar dan kun je weer niet bij de sponsors vertoeven of de businessclub. Hennie Henrichs (bestuurslid technische zaken, red.) en ik deden in het spelershome altijd het licht uit. Je komt bij een club als Ajax zoveel mensen tegen. Het kan best zijn dat ik iemand niet herkende die ik al twee keer had gezien. Bestuurders en directieleden moeten meer gedelegeerde werkzaamheden hebben. Dat is bij veel voetbalclubs niet goed geregeld. Het is nu fysiek niet op te brengen dit door één persoon te laten doen. Maar natuurlijk kun je altijd veranderingen aanbrengen. We hebben bijvoorbeeld een manager aangesteld die nieuwe voetballers begeleidde en zaken als een visdag of een barbecue voor spelers, bestuur en personeel organiseerde.”

Fontein moest personeel vervangen om aan de hogere eisen te kunnen voldoen. „In het bedrijfsleven zoeken ze ander werk, maar bij Ajax blijf je elkaar tegenkomen en dat is best moeilijk. Het rapport van de commissie-Coronel bevat goede aanbevelingen zoals een structuur waarbij een grotere afstand moet komen tussen de raad van commissarissen en de directie. Er zal echter altijd een bestuur zijn dat invloed heeft op de professionals want die worden door dit college benoemd.”

Volgens het rapport moet de algemeen directeur in het vervolg het boegbeeld worden van de club. „In mijn optiek moet onderscheid worden gemaakt tussen de woordvoerders en het boegbeeld. De woordvoerder voor de voetbalzaken zou de trainer moeten zijn en voor alle andere zaken de zakelijke directeur. Terwijl de voorzitter er is voor ceremoniële activiteiten.”

Johan Cruijff en Marco van Basten sprongen in de bres voor Fontein. Tevergeefs weliswaar. „Het is jammer dat er geen samenwerking komt tussen Cruijff en Van Basten. Als ik nog in dienst was geweest, had ik zeker geprobeerd om beiden weer tot elkaar te brengen.”

Met Marco van Basten maakte hij op een aparte manier kennis. „Zijn jeugdleider bij UVV was mijn eerste baas. Vorig jaar belde hij me op. Hij was inmiddels tachtig, had slokdarmkanker en dacht dat hij snel dood zou gaan. Het was zijn wens om nog één keer een wedstrijd van Ajax te bezoeken. Ik heb hem toen tegelijkertijd met Cruijff en Van Basten uitgenodigd in de koninklijke lounge van de Arena voor Ajax-FC Utrecht en dat vond hij natuurlijk prachtig.”

Winner

Fontein was er al snel van overtuigd dat Van Basten de nieuwe trainer van Ajax moest worden. „Hij is een winner, een superprof. Ik heb in een boek over hem gelezen dat hij in staat is vanuit tegenslagen sterk te worden. Toen hij bij AC Milan kwam, maakte Gullit daar furore en had hij veel blessures. Toch is Marco in Milaan geslaagd. Onze gesprekken bereidde hij altijd ongelooflijk gedetailleerd voor. Hij zal bij Ajax mensen uitdagen en ze beter maken. Je hoorde buitenstaanders roepen dat Marco geen ervaring heeft als clubtrainer. Dat hadden Rinus Michels en Louis van Gaal ook niet.”

Na Maarten Oldenhof, Frank Kales, Arie van Eijden en tweeënhalf jaar Maarten Fontein, wordt de opvolger van de tijdelijke directeur Van der Aat de zesde algemeen directeur bij Ajax sinds 2000. Fontein legt de vinger op de zere plek. „Er zijn bij Ajax de laatste tien jaar constant wisselingen geweest op cruciale posities. Zowel bij de leiding als onder de trainers. Dat zal moeten veranderen. Ook dient Ajax voor de eisen van de toekomst misschien grote slagen te maken met de scouting. De club was in het verleden voornamelijk gewend jeugdspelers op te leiden. Het scouten van gearriveerde voetballers zat bij Ajax vroeger niet in de genen, al is het slagingspercentage niet minder dan bij andere clubs.”

Fontein gaat op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen voor AZ
Maarten Fontein treedt per 1 mei als directeur commercie en marketing in dienst bij AZ. Hij ziet grote uitdagingen bij de club uit Alkmaar. „Ik wil een goede structuur aanbrengen in de opbouw van de sponsorpiramide”, zegt hij in een vooruitblik op zijn nieuwe baan. „Ik ga onderzoeken welke mogelijkheden er verder nog zijn qua inkomstenbronnen. Er zullen vragen beantwoord moet worden als: waar staat AZ voor? Waar wil de club naartoe?”

Anders dan bij Ajax en vele andere betaaldvoetbalclubs in Nederland verzorgt AZ de exploitatie van zijn eigen stadion. „Dat is een gigantische klus. Je praat over het horecagebeuren, kantoren en evenementen. De gemeente zou hierbij ook betrokken moeten worden.”

Fontein krijgt tevens de taak om AZ internationaal meer op de kaart te zetten. „Het is bijzonder dat AZ al op de zestiende plek van de UEFA-ranglijst staat.” Fontein heeft zitting in de strategische commissie van de Europese voetbalunie UEFA en hij maakt deel uit van het bestuur van de nieuwe internationale belangenvereniging voor clubs, de ECA.
nrc

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 10:27 pm

Ajax wil spelers huren bij topclubs

AMSTERDAM - Ajax is alweer de vijfde eredivisieclub die contact heeft gelegd met Arsenal.

Aanstaand Ajax-coach Marco van Basten schudt de hand van Dennis Bergkamp in diens afscheidswedstrijd. FOTO PRO SHOTS
Onder andere Willem II en recent ook nog AZ merkten dat manager Arsène Wenger niet happig is om onder het mom van een samenwerkingsverband Arsenal-spelers tijdelijk te stallen in Nederland.

Bij monde van Marco van Basten tastte Ajax vorige week voorzichtig zijn mogelijkheden af. ,,Meer moet je er voorlopig niet van maken. Om van een samenwerkingsverband te spreken is veel te voorbarig,’’ stelt technisch directeur Martin van Geel.

Het is geen gespeelde terughoudendheid, als je de denkwijze van Arsène Wenger kent. Van de Franse manager is bekend dat hij twee belangrijke nadelen ziet aan het samenwerken met Nederlandse clubs. De eredivisie is van een heel andere intensiteit dan de Premier League. En niet-EU-spelers moeten hier vijf jaar wachten op een paspoort waarmee ze zonder verdere voorwaarden in het Engelse voetbal aan de slag kunnen.

Het is om die redenen dat Wenger veel liever samenwerkt met clubs uit Spanje. Die regelen veel sneller - binnen drie jaar - een tweede nationaliteit voor talent uit Afrika of Zuid- en Midden-Amerika. En de competitie heeft het niveau van de Premier League.

Een mooi voorbeeld is het Mexicaanse supertalent Carlos Vela. Arsenal kocht hem in het najaar van 2005 na het WK onder 17 jaar en stalde de aanvaller bij Celta de Vigo. Daarna speelde Vela voor Salamanca en dit seizoen voor Osasuna, waar hij inmiddels is uitgegroeid tot Mexicaans A-international. Naar verwachting ontvangt Vela één dezer dagen een Spaans paspoort, waarmee hij deze zomer zijn entree kan maken in de Premier League.

In eigen land koos Wenger ervoor Nicklas Bendtner te laten rijpen bij Birmingham City. De jonge spits bleef op die manier ‘in the pace of the English game’, zoals Wenger het omschreef. Andere talenten hield hij dicht bij zich, om ze via het tweede elftal van Arsenal voor te bereiden op een debuut in de hoofdmacht.

De enige wezenlijke uitzondering die de Fransman de afgelopen jaren maakte op zijn beleid, was het samenwerkingsverband met het Belgische Beveren. Daar liet hij giganten als Kolo Touré en Emmanuel Eboué ontbolsteren onder de vleugels van Jean-Marc Guillou, zijn goede vriend, oud-collega en directeur van de voetbalschool van ASEC Abidjan in Ivoorkust.

Ook Marco van Basten kan het goed vinden met Wenger. Er is een respectvol contact gegroeid door de aanwezigheid van Van Persie bij de Gunners. Qua voetbalfilosofie zitten beide coaches op dezelfde lijn.

Vorige week was Van Basten voorral als bondscoach bij Arsenal. Hij zag in de Champions League-kraker tegen Liverpool met Van Persie, Babel en Kuyt drie potentiële EK-gangers aan het werk. Als vanzelf kwam ook zijn komende dienstverband bij Ajax aan de orde.

Er staan voorlopig geen nieuwe gesprekken tussen Ajax en Arsenal op de rol. Eerder gaf Van Basten al aan dat hij wil proberen zijn relaties aan te spreken bij FC Barcelona en AC Milan. Bij die twee grootmachten is Ajax al gelinkt aan voetballers zoals de Fransman Gourcuff en de Spanjaard Oleguer. De laatste zou centraal achterin een waardige vervanger zijn van de vertrekkende John Heitinga.
AD

Kortom, Wenger wil ons niet eens. Kappen met die ongein. :1evil.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 08, 2008 10:30 pm

Haha, Oleguer. Yeah, sure.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 10:38 pm

Oleguer is toch die halfzachte rechtsback?

Gewoon zelf scouten.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 08, 2008 10:45 pm

Was Oleguer niet die jongen die het vertikte om voor Spanje te spelen omdat hij hoopte ooit voor Catalonie uit te komen?

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 11:15 pm

Inderdaad.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do apr 10, 2008 5:01 pm

Ajax.nl schreef:Van Basten biedt Bergkamp stageplaats aan

Amsterdam, 10 apr 2008
Dennis Bergkamp keert terug bij Ajax. De voormalig profvoetballer is door Marco van Basten gevraagd om stage te lopen bij de club. ,,Ik denk dat Dennis spelers beter kan maken”, aldus Van Basten.
Toen aankomend hoofdtrainer Marco van Basten hoorde dat Bergkamp zich had ingeschreven voor de verkorte cursus coach betaald voetbal, bood hij hem een stageplaats aan.

Van Basten: ,,Ik heb Dennis een paar weken geleden gebeld want ik was benieuwd hoe het met hem ging en ik wilde weten of hij wellicht iets voor Ajax zou kunnen betekenen, in welke vorm dan ook. Het is belangrijk om bij Ajax met zoveel mogelijk kwaliteit aan de gang te gaan en dat Dennis kwaliteiten heeft, is duidelijk. Uit het gesprek bleek dat Dennis naar Nederland zou komen en dat hij zich zou opgeven voor de trainerscursus. Onderdeel van die cursus is dat de deelnemers stage lopen. Ik heb hem een stageplaats aangeboden en dat leek hem wel wat. Ik hoop en verwacht dat dit goed is voor Ajax en voor Dennis. Ik denk dat hij spelers beter kan maken. Zijn aanwezigheid heeft impact op de spelersgroep. Voor Ajax is het ook in bredere zin goed dat iemand als Dennis bij de club betrokken is. Dennis kan bij Ajax ontdekken hoe hij het vindt om in een andere rol op het veld te staan.”

Bergkamp is natuurlijk geen onbekende bij Ajax. De 38-jarige oud-prof begon op zijn twaalfde bij de jeugdopleiding van de club en maakte op 14 december 1986 zijn debuut in Ajax 1. In zijn periode als Ajacied veroverde hij de Europa Cup II, de UEFA Cup, twee KNVB Bekers en één landstitel. In 185 competitiewedstrijden voor Ajax kwam hij 103 keer tot scoren.

Bergkamp verruilde Ajax in de zomer van 1993 voor Internazionale. Twee seizoenen later ging de 79-voudig international aan de slag bij Arsenal, de club waar hij in 2006 zijn carrière afsloot met een ‘testimonial’ tegen Ajax.

Over de precieze invulling van de stage wordt in een later stadium besloten.
Het is wel duidelijk wie de baas is bij Ajax. Dit lijkt me bij uitstek een taak voor de TD.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do apr 10, 2008 5:10 pm

Lijkt me dus dat Van Basten op een lijn zit met Cruijff, in de zin dat ze het belangrijk vinden dat er veel clubmensen bij de club betrokken blijven. Persoonlijk lijkt me dat ook een goede zaak, zolang ze maar doen waar ze goed in zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 10, 2008 5:32 pm

Lijkt mij ook, Mr. Ajax. Dergelijke mensen sluiten een professionele werkomgeving ook zeker niet uit. Sterker nog: die mensen weten als geen ander hoe het in het profvoetbal werkt.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do apr 10, 2008 5:43 pm

Straks met van Basten, Bergkamp, F. de Boer en vt Schip op het trainingsveld bij het eerste.
Mwah, kan slechter. :ajaxscarf.gif:

ff een fotooke.

Afbeelding

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 10, 2008 6:21 pm

Neefkens schreef:Straks met van Basten, Bergkamp, F. de Boer en vt Schip op het trainingsveld bij het eerste.
Mwah, kan slechter. :ajaxscarf.gif:

ff een fotooke.

Afbeelding
Wat namen betreft zeker.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 10, 2008 6:49 pm

joey schreef: Kortom, Wenger wil ons niet eens. Kappen met die ongein. :1evil.gif:
Ik vind het een flutverhaal. Arsenal verhuurt geen jonge talenten, ze stellen ze zelf op. MVB heeft m.i. een kijkje in de keuken genomen bij die mensen en met Wenger diens filosofie besproken. Prima zaak: Arsenal speelt prima voetbal met jonge spelers. Die kant moet Ajax met MVB ook op.

Het begint trouwens weer ergens op te lijken; MVB, Schip, Witschge, Bergkamp, de Boer, Jonk, Tahamata. Da's een aardig rijtje. Daar mogen we wat meer van verwachten dan van CA - Boeve - Van Veen. Of HtC - Spijkerman - Groenendijk.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do apr 10, 2008 6:55 pm

Ik begin langzaam een goed gevoel te krijgen bij Mrco. Ik heb in de laatste 5 jaar geen trainer gezien die zo nadrukkelijk bezig is met zijn elftal / club.

Een goede zet denk ik om Bergkamp bij AJAX te betrekken. Lees alleen de verhalen van robin van Persie maar eens over Bergkamp. Hij heeft van Persie gemaakt zoals hij nu is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 10, 2008 6:56 pm

Een brekebeentje? :smallgrin.gif:

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do apr 10, 2008 7:11 pm

Bertje schreef:Een brekebeentje? :smallgrin.gif:
Hadden wij maar een speler van zo'n niveau..

Gesloten