PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 8:47 am

Klopt Harm, maar al in de dagen van Hiddink werd gezegd: de resultaten zijn goed, maar het spel is niet zo. Daarna kwam Koe en werd het nog minder. En nu is het spel van PSV niet meer om aan te zien. :aai.gif:

Maar denk jij echt dat PSV dit nog uit handen geeft? Ik geloof er geen zak van. Twente heeft niet de kwaliteit om het PSV lastig te maken als PSV scherp speelt. En Vitesse (niet dat die wedstrijd er nog toe doet) stelde zich vorig seizoen op als een groepje lakeien; De Mos bood nog net niet aan om de Schaal uit te reiken.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » di apr 08, 2008 8:53 am

Ik heb wel vaak genoten van het PSV onder Hiddink. Het spel was juist wel goed! Iedereen speelde geconcetreerd en de tegenstander kon echt helemaal niks. Zelden een team gezien dat zo goed kon temporiseren en vervolgens aanzette en scoorde. Het was misschien weinig verheffend, maar het was wel goed.
Toen was het nog leuk om het spel te analyseren. Spel zonder bal, looplijnen, etc. Vergoossen schijnt dat er weer een beetje ingekregen te hebben, maar ik zie het niet.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 08, 2008 9:04 am

joey schreef:Klopt Harm, maar al in de dagen van Hiddink werd gezegd: de resultaten zijn goed, maar het spel is niet zo. Daarna kwam Koe en werd het nog minder. En nu is het spel van PSV niet meer om aan te zien. :aai.gif:

Maar denk jij echt dat PSV dit nog uit handen geeft? Ik geloof er geen zak van. Twente heeft niet de kwaliteit om het PSV lastig te maken als PSV scherp speelt. En Vitesse (niet dat die wedstrijd er nog toe doet) stelde zich vorig seizoen op als een groepje lakeien; De Mos bood nog net niet aan om de Schaal uit te reiken.
Maar dat is nu juist het probleem. Het lukt PSV al een tijdje niet meer echt scherp te spelen. Alleen uit bij Fiorentina vond ik PSV redelijk spelen. Je vergist je overigens over de situatie van Twente en Vitesse. Beide ploegen moeten winnen om nog wat te bereiken, bij winst is die mogelijkheid voor beide ploegen levensgroot (Twente paly-offs CL, en Vitesse play-offs UEFA-cup). Het zou bizar zijn als Twente en Vitesse niet voor de winst zouden gaan in deze wedstrijden
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 9:12 am

Dat elftal zat goed in elkaar, maar de neutrale toeschouwer zat niet op het puntje van zijn stoel. Tactisch voetbal is saai voor wie niet houdt van het bestuderen van patronen en looplijnen.

Hoorde ik ook wel eens over het Ajax van 1995 trouwens. Dat het het heel knap was wat dat team deed maar zo voorgeprogrammeerd. Dat kan ik niet beoordelen, want ik was supporter. Ik wilde vooral dat Ajax won. :blush.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 08, 2008 9:24 am

Onder Hiddink beheerste PSV het 'doodmaken' van een wedstrijd zo ongeveer tot in perfectie...even aanzetten, 1 of 2 goals maken en uitspelen. Voor de neutrale toeschouwer inderdaad geen geweldige wedstrijden om te bekijken over het algemeen.

Het laatste jaar van Hiddink werd het al minder en dankzij Koeman en Wouters is het spel nog minder aantrekkelijk geworden. Vergoossen heeft meer lijn in het spel gekregen, maar hij neemt zo min mogelijk risico en heeft alleen als doel om kampioen te worden. Als hem dat lukt dan zal het saaie spel mij ook een zorg zijn ! Dit is een overlevingsjaar voor PSV, om dan landskampioen te worden (en hopelijk de halve finale van de UEFA-Cup te halen) is ontzettend knap. Ook omdat het team minder gebalanceerd is.

Vanaf volgend jaar mag er kritischer gekeken worden (in mijn ogen dan), dan is er een vaste coach en heeft PSV de kans gehad om het team van kwaliteitsinjecties te kunnen voorzien.

PS: Ik had ook een seizoenskaart ten tijde van Nilis en Van Nistelrooij...toen won PSV de thuiswedstrijden nog met 6-1 of 7-0 en heb ik ook een weergaloze wedstrijd meegemaakt in Leeds tegen Leeds United (3-5 winst). Maar tijden veranderen en de topspelers vertrekken nu eenmaal steeds sneller, het is tegenwoordig erg moeilijk om een ingespeeld topteam te krijgen (laat staan behouden).

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 9:32 am

Baseman schreef:Vergoossen heeft meer lijn in het spel gekregen, maar hij neemt zo min mogelijk risico en heeft alleen als doel om kampioen te worden. Als hem dat lukt dan zal het saaie spel mij ook een zorg zijn !
Daar spreekt de echte supporter!
Dit is een overlevingsjaar voor PSV, om dan landskampioen te worden (en hopelijk de halve finale van de UEFA-Cup te halen) is ontzettend knap. Ook omdat het team minder gebalanceerd is.
Mwah, kampioen wordt PSV vooral door het geblunder van Ajax. Ajax haalt veel minder punten dan vorig seizoen.
Vanaf volgend jaar mag er kritischer gekeken worden (in mijn ogen dan), dan is er een vaste coach en heeft PSV de kans gehad om het team van kwaliteitsinjecties te kunnen voorzien.
Oké, daar houden we je aan. :aai.gif: :neutral.gif:
Ik had ook een seizoenskaart ten tijde van Nilis en Van Nistelrooij...toen won PSV de thuiswedstrijden nog met 6-1 of 7-0 en heb ik ook een weergaloze wedstrijd meegemaakt in Leeds tegen Leeds United (3-5 winst).
Tja, op dat team was ik stiekem een beetje jaloers, maar op het huidige PSV absoluut niet.
Maar tijden veranderen en de topspelers vertrekken nu eenmaal steeds sneller, het is tegenwoordig erg moeilijk om een ingespeeld topteam te krijgen (laat staan behouden).
Dat voelen alle Nederlandse clubs helaas. Het niveau van de Nederlandse competitie is de laatste jaren erg achteruit gegaan. De topclubs zijn amper nog beter dan de subtoppers. Ik vrees dat we België achterna gaan. PSV moet maar hopen dat Ajax snel opkrabbelt, want PSV heeft Ajax heel hard nodig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 9:32 am

Harm schreef:Ik zie het dit jaar echt verkeerd gaan. Zondag gaan we echt niet winnen, ik heb vannacht gedroomd dat we er met 4-0 afgaan. En Vitesse heeft nog wat recht te zetten.
Is dit soms bijgeloof of zo? Dat je dit steeds even zegt?

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 9:37 am

Harm wil de goden niet verzoeken. :aai.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 08, 2008 9:40 am

joey schreef:Mwah, kampioen wordt PSV vooral door het geblunder van Ajax. Ajax haalt veel minder punten dan vorig seizoen.
Dat maakt natuurlijk veel verschil, maar dan nog moet PSV de wedstrijden zelf winnen. Maar inderdaad, een goed Ajax had een hele grote kans gehad om kampioen te worden dit seizoen.
Oké, daar houden we je aan. :aai.gif: :neutral.gif:
Deal :biggthumpup.gif:
Al moet ik wel af en toe te optimistisch zijn, alleen al om Thomas te irriteren :wink.gif:
Dat voelen alle Nederlandse clubs helaas. Het niveau van de Nederlandse competitie is de laatste jaren erg achteruit gegaan. De topclubs zijn amper nog beter dan de subtoppers. Ik vrees dat we België achterna gaan. PSV moet maar hopen dat Ajax snel opkrabbelt, want PSV heeft Ajax heel hard nodig.
Ik denk zelf dat het op zich nog wel meevalt met de achteruitgang, maar dat PSV een sterk Ajax nodig heeft moge duidelijk zijn. Concurrentie zorgt voor een ophoging van het niveau en dat is nooit verkeerd !

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 10:01 am

Baseman schreef:Al moet ik wel af en toe te optimistisch zijn, alleen al om Thomas te irriteren :wink.gif:
Ach, wij zijn supporters van verschillende clubs, we gedragen ons volgens verwachting. Jij ziet vooral het positieve van PSV, wij het negatieve, daar bakkeleien we over, maar verder even goede vrienden. :biggthumpup.gif:

Hopelijk kan zelfs jij er komend seizoen niet meer onderuit dat PSV zwaar in verval is. :666.gif: Geintje hoor. Zoals PSV Ajax nodig heeft, heeft Ajax Feyenoord nodig en PSV. Ajax moet zelf maar eens behoorlijk gaan spelen.

Harm

Bericht door Harm » di apr 08, 2008 12:20 pm

Jöhnk schreef:
Harm schreef:Ik zie het dit jaar echt verkeerd gaan. Zondag gaan we echt niet winnen, ik heb vannacht gedroomd dat we er met 4-0 afgaan. En Vitesse heeft nog wat recht te zetten.
Is dit soms bijgeloof of zo? Dat je dit steeds even zegt?
Kan ik er wat aan doen dat ik dat droom?

Ik zie dit PSV gewoon nog alles verspelen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 12:21 pm

Nee zeker?

Je lijkt Henk 'I have a dream' ten Cat wel. :smallgrin.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » di apr 08, 2008 12:46 pm

Afellay onzeker voor Fiorentina
Geschreven op dinsdag, 8 april om 13:01

Het is hoogst onzeker of Ibrahim Afellay donderdag inzetbaar is in de return van het UEFA Cup-duel tegen Fiorentina, zo bericht het Algemeen Dagblad. De middenvelder ontbrak dinsdag op de training van PSV.

Afellay hield aan het thuisduel tegen Heracles Almelo (2-0 winst) een enkelblessure over en ontbrak daarom op De Herdgang. Hij heeft een scan laten maken in het ziekenhuis en de Eindhovense club vreest de spelmaker langer te moeten missen.

Jefferson Farfán ontbreekt donderdag sowieso vanwege een schorsing. Of Ismail Aissati kan spelen tegen de Italianen, is nog de vraag. De middenvelder trainde vandaag wel, maar heeft net als Afellay last van zijn enkel.
Voetbalzone

We kunnen weer inzetten, heren.

Affelay doet gewoon mee heeft een bet van 1.01.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

NFP

Bericht door NFP » di apr 08, 2008 1:11 pm

Ja netals toen tegen Ajax zeker? :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 08, 2008 1:31 pm

:blush.gif:

999

Bericht door 999 » di apr 08, 2008 4:01 pm

Zware aderlating voor PSV

EINDHOVEN - PSV moet het donderdag in de kwartfinale van de UEFA Cup tegen Fiorentina doen zonder Ibrahim Afellay. De middenvelder hield een enkelblessure over aan de competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo (2-0). Ook Jefferson Farfan ontbreekt tegen de Italianen. De aanvaller zit een schorsing uit.

Afellay kwam zondag hard in aanraking met Heracles-aanvoerder Rob Maas. "Hij ging vol op mijn enkel staan. Ik voelde direct dat het niet goed was”, aldus de PSV'er. Dinsdag werden in het ziekenhuis foto's gemaakt van het gewricht. Afellay mist door een schorsing zondag ook de wedstrijd tegen FC Twente.

Eduardo Alcides en Ismaïl Aissati trainden wel weer volledig mee met de groep. Beiden ontbraken donderdag tijdens de heenwedstrijd in Florence (1-1) en verschenen ook zondag niet op het veld. De wedstrijd tussen PSV en Fiorentina begint donderdag om 20.45 uur.
De T.
Blij met de punten ...

Frank

Bericht door Frank » di apr 08, 2008 7:24 pm

En maar zeggen (ik weet niet meer wie het zei, ook geen zin om het terug te lezen) dat Afellay zich aanstelde toen Maas vol op zijn onderbeen ging staan... :hypocrite.gif:
Baseman schreef:Onder Hiddink beheerste PSV het 'doodmaken' van een wedstrijd zo ongeveer tot in perfectie...even aanzetten, 1 of 2 goals maken en uitspelen. Voor de neutrale toeschouwer inderdaad geen geweldige wedstrijden om te bekijken over het algemeen.

Ik heb altijd al gedacht dat ik meer neutrale toeschouwer was dan een supporter. Hetzelfde bij FC Den Bosch, toen ik daar nog een seizoenkaart van had. Volgens de mensen om me heen was ik veel te weinig voor onze FC...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Harm

Bericht door Harm » di apr 08, 2008 9:17 pm

Jöhnk schreef:Nee zeker?

Je lijkt Henk 'I have a dream' ten Cat wel. :smallgrin.gif:
Moet ik dit als een compliment zien? :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 08, 2008 9:19 pm

Als je van grote glimmende horloges houdt wel. :icon_wink.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » di apr 08, 2008 9:22 pm

Ik heb een Tag Heuer, valt wel mee dus.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 9:23 pm

Dan is het een compliment.

Heb je ook putten in je kop?

Harm

Bericht door Harm » di apr 08, 2008 9:36 pm

Tuurlijk, ik heb als kind zo ontzettend veel gaten in mijn kop gehad. Gelukkig zijn ze i.t.t. bij Henkie niet zichtbaar.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di apr 08, 2008 11:02 pm

Cremepjes-addict
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

generaal

Bericht door generaal » wo apr 09, 2008 12:28 am

Ik ben erg blij met het feit dat het huurcontract van Rajkovic verlengd wordt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 09, 2008 12:34 am

En dat Alcides vertrekt?

Rajkovic heeft nog weinig laten zien bij PSV. Desalniettemin is het fijn om een talent van Chelsea gestationeerd te krijgen als backup.

Plaats reactie