Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 05, 2008 3:57 pm

Bertje schreef:Je bedoelt dat ze alleen qua salaris/tekengeld opbieden? Kan, maar Ajax moet ook akkoord gaan. Daarnaast heeft Huntelaar ook meerdere malen aangegeven dat Ajax een flinke transfersom verdient.
Ajax wil KJH heus verkopen. Volgend jaar kan hij zich beroepen op het Webster-arrest.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 05, 2008 4:00 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Je bedoelt dat ze alleen qua salaris/tekengeld opbieden? Kan, maar Ajax moet ook akkoord gaan. Daarnaast heeft Huntelaar ook meerdere malen aangegeven dat Ajax een flinke transfersom verdient.
Ajax wil KJH heus verkopen. Volgend jaar kan hij zich beroepen op het Webster-arrest.
Of hij moet een nieuw contract tekenen, dan gaat de periode opnieuw in. Dat zal prioriteit 1 zijn. Als Heitinga en KJH vertrekken dan zijn de sterkhouders vertrokken. Ajax zal KJH graag nog 1 jaartje houden.

Maar als hij toch gaat, dan het liefst dat Real en Chelsea KJH willen hebben. Deze clubs betalen nl het meeste.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 06, 2008 9:23 pm

“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 9:54 pm

Alles binnen de zestien dus.

KJH staat weer in alle sportkranten met zijn drie doelpunten. Goed voor zijn marktwaarde. Maar nee, er heeft zich nog geen enkele club gemeld, hoor. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » zo apr 06, 2008 10:00 pm

Ik geloof er geen drol van. :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo apr 06, 2008 10:46 pm

joey schreef:Alles binnen de zestien dus.

KJH staat weer in alle sportkranten met zijn drie doelpunten. Goed voor zijn marktwaarde. Maar nee, er heeft zich nog geen enkele club gemeld, hoor. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Er staan er toch echt 9 van buiten de 16 genoteerd.

Dit seizoen toch gewoon weer 1-op-1 in een slecht draaiend Ajax. Van mij mag hij dus nog wel een seizoentje blijven. Als is het maar op jou, Demo, etc. te fucken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 06, 2008 10:57 pm

Inderdaad 1 op 1, maar da's wel met dank aan De Graafschap. Dat zijn er alvast 7 uit 2.

Ik vind dat KJH het prima doet hoor. En ik zou hem ook best nog wat langer bij Ajax willen zien. In een goed functionerend elftal maakt hij er nog meer.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 10:58 pm

Jinne schreef:Dit seizoen toch gewoon weer 1-op-1 in een slecht draaiend Ajax. Van mij mag hij dus nog wel een seizoentje blijven. Als is het maar op jou, Demo, etc. te fucken.
Van mij mag hij ook blijven, hoor. Alleen denk ik niet dat het gaat gebeuren.

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 06, 2008 11:08 pm

Jinne schreef:

Dit seizoen toch gewoon weer 1-op-1 in een slecht draaiend Ajax. Van mij mag hij dus nog wel een seizoentje blijven. Als is het maar op jou, Demo, etc. te fucken.
Dat laatste doet je plezier? Geen idee waarom, ik ken je niet!

Ik weet niet of je de wedstrijden van Ajax in de Arena volgt of daarbuiten, maar wat opvalt is dat Ajax tegen zwakke tegenstanders (geloof me die zijn er nogal) sterker is (gelukkig), dus meer aanvalt, zodat KJH vaker in het strafschopgebied van de tegenstander verschijnt en om die reden meer kansen krijgt en doelpunten maakt.

KJH meer in het strafschopgebied van de tegenstander betekent minder vaak elders aan de bal en dat is prettig om te zien, want als hij een bal moet aannemen, moet combineren e.d. gaat het mis, ook vandaag weer.

Ajax kan KJH alleen maar optimaal gebruiken tegen zwakke tegenstanders. Ploegen als psv en slavia zijn te sterk voor Ajax, Ajax komt te weinig in het vijandelijke strafschopgebied, KJH wil meevoetballen en dan gaat het fout.

Ik ben blij met ieder Ajaxdoelpunt, mij maakt het niet uit wie er scoort (ik denk wel eens dat ik daar een van de weinigen in ben!), maar als de productie afhankelijk is van één man, dan red je het op topniveau niet, wel tegen De Graafschap (zeven doelpunten!) Leuk dat Suarez die ballen voorgeeft, maar denk niet dat KJH tegen Italiaanse verdedigers net zo vrij mag staan! Keller werd niet voor niets gewisseld, tegen Volmer was het "andere koek".

Wij zijn niet allemaal dezelfde Ajacied, ik wil wel winnen, maar kan ook genieten van de acties van Suarez; niet altijd effectief (Stel dat KJH alleen maar tussen penaltystip en doelgebied blijft staan, had hij er vandaag zeker vijf gemaakt).

De actie van Tsjeu-la-Ling, jaren geleden uit tegen Lausanne (kan eventueel servette zijn, maar 99% kans op lausanne), drie keer de keeper dollen/passeren en uiteindelijk niet scoren, wat maakt het uit. Ik ga voor het bijzondere naar Ajax, niet voor een machine à la Dinamo Kiev (jaren geleden), psv (de laatste 20 jaar), ik kan dan ook naar Hillegersberg kijken of Overmaas, spelers daar doen ook hun best. Ik ga niet voor KJH naar Ajax! Ik ga voor de acties van "Babel", "Sneijder", "Suarez"! zoals ik in de B1 ook kan genieten van Geoffrey Castillion en minder van Rodney Sneijder.

Je schrijft één op één ondanks een slecht draaiend Ajax, maar wat zegt dat? Ajax had zonder KJH misschien wel meer punten gehaald/beter gevoetbald? Het slechte voetbal komt misschien wel door KJH? Jij bevestigt met die opmerking alleen maar je eigen mening, zegt mij niet zo veel. Geels scoorde jaren achter elkaar ook ± 30 doelpunten per seizoen, maar Ajax stelde toen internationaal ook weinig voor, vergelijkbaar met nu.

Kluivert en Litmanen hebben de 30 nooit gehaald, maar ik genoot wel van het superieure voetbal, van de echte prijzen die we wonnen. Met KJH zitten we, HELAAS, nog op eerste prijs te wachten; ik zeg daarmee niet (voor de slechte lezer) dat het aan KJH ligt. Hij doet zijn best, hij kan niet beter :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 11:12 pm

Huntelaar is een moordenaar in de zestien, beter zul je ze niet snel vinden. Daarbij is hij vrij veelzijdig op dat punt: hij scoort links, rechts én met zijn kop. Genoeg voor een mooie carrière, ook in het buitenland, want afmakers zijn altijd gewild. Als voetballer heeft hij veel beperkingen (met name zijn gebrek aan snelheid), maar dat boeit hem allemaal niet. Die jongen is geobsedeerd door scoren.

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 06, 2008 11:26 pm

Huntelaar is een moordenaar in de zestien, beter zul je ze niet snel vinden. Daarbij is hij vrij veelzijdig op dat punt: hij scoort links, rechts én met zijn kop.
Het huidige Ajax is niet in staat om tegen de Europese subtop in het strafschopgebied van de tegenstander te voetballen. Jammer, ik zou ook liever anders willen, maar we zijn niet beter. De vraag is hoe we volgend jaar een stap in de goede richting kunnen zetten, met KJH? Ik vrees dat het spel dan weer op hem zal worden afgestemd (Koster tegen Suarez: Heb je de bal, kijk dan gelijk waar Klaas staat)

Offtopic:

Wat een traptechniek bij Suarez. Hij legt die bal (ook tegen Heerenveen!) wel precies voor KJH neer; Kennedy, Rommedahl, Perez (waar is de chemie met KJH gebleven? of was die er nooit) slagen er nauwelijks in om KJH zo vrij voor de keeper te zetten. Rommedahl mag voor mij nog even geblesseeerd blijven, want als die blessure voorbij is zal Suarez wel weer naar de reservebank moeten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » ma apr 07, 2008 12:00 am

Demosthenes schreef:
Jinne schreef:

Dat laatste doet je plezier? Geen idee waarom, ik ken je niet!

Ik weet niet of je de wedstrijden van Ajax in de Arena volgt of daarbuiten, maar wat opvalt is dat Ajax tegen zwakke tegenstanders (geloof me die zijn er nogal) sterker is (gelukkig), dus meer aanvalt, zodat KJH vaker in het strafschopgebied van de tegenstander verschijnt en om die reden meer kansen krijgt en doelpunten maakt.

KJH meer in het strafschopgebied van de tegenstander betekent minder vaak elders aan de bal en dat is prettig om te zien, want als hij een bal moet aannemen, moet combineren e.d. gaat het mis, ook vandaag weer.

Ajax kan KJH alleen maar optimaal gebruiken tegen zwakke tegenstanders. Ploegen als psv en slavia zijn te sterk voor Ajax, Ajax komt te weinig in het vijandelijke strafschopgebied, KJH wil meevoetballen en dan gaat het fout.

Ik ben blij met ieder Ajaxdoelpunt, mij maakt het niet uit wie er scoort (ik denk wel eens dat ik daar een van de weinigen in ben!), maar als de productie afhankelijk is van één man, dan red je het op topniveau niet, wel tegen De Graafschap (zeven doelpunten!) Leuk dat Suarez die ballen voorgeeft, maar denk niet dat KJH tegen Italiaanse verdedigers net zo vrij mag staan! Keller werd niet voor niets gewisseld, tegen Volmer was het "andere koek".

Wij zijn niet allemaal dezelfde Ajacied, ik wil wel winnen, maar kan ook genieten van de acties van Suarez; niet altijd effectief (Stel dat KJH alleen maar tussen penaltystip en doelgebied blijft staan, had hij er vandaag zeker vijf gemaakt).

De actie van Tsjeu-la-Ling, jaren geleden uit tegen Lausanne (kan eventueel servette zijn, maar 99% kans op lausanne), drie keer de keeper dollen/passeren en uiteindelijk niet scoren, wat maakt het uit. Ik ga voor het bijzondere naar Ajax, niet voor een machine à la Dinamo Kiev (jaren geleden), psv (de laatste 20 jaar), ik kan dan ook naar Hillegersberg kijken of Overmaas, spelers daar doen ook hun best. Ik ga niet voor KJH naar Ajax! Ik ga voor de acties van "Babel", "Sneijder", "Suarez"! zoals ik in de B1 ook kan genieten van Geoffrey Castillion en minder van Rodney Sneijder.

Je schrijft één op één ondanks een slecht draaiend Ajax, maar wat zegt dat? Ajax had zonder KJH misschien wel meer punten gehaald/beter gevoetbald? Het slechte voetbal komt misschien wel door KJH? Jij bevestigt met die opmerking alleen maar je eigen mening, zegt mij niet zo veel. Geels scoorde jaren achter elkaar ook ± 30 doelpunten per seizoen, maar Ajax stelde toen internationaal ook weinig voor, vergelijkbaar met nu.

Kluivert en Litmanen hebben de 30 nooit gehaald, maar ik genoot wel van het superieure voetbal, van de echte prijzen die we wonnen. Met KJH zitten we, HELAAS, nog op eerste prijs te wachten; ik zeg daarmee niet (voor de slechte lezer) dat het aan KJH ligt. Hij doet zijn best, hij kan niet beter :ajaxsmiley.gif:
Maar als KjH ze een keertje niet maakt, en AJAX daardoor verliespunten oploopt, dat geeft dan toch ook het " mindere " van die andere spelers aan die naast, en achter hem staan.En hoe kom je er toch bij dat Suarez, mits de nieuwe spits in een betere scorings positie staat, de bal niet hoeft af te geven ?.En KjH alleen maar te gebruiken tegen zwakke tegenstanders, tja, blijkbaar is voor jou het zo dat als KjH scoort dat meteen een zwakke tegenstander is.Bij het ene is het de klasse van Suarez bij de ander de zwakte van de tegenstander.

KjH is niet het probleem, de achterhoede is het probleem.Dat bewijzen ze elke wedstrijd keer op keer.Tegen de Graafschap weer het zelfde liedje.

Ook MVB zal de spelers er wedstrijd na wedstrijd op hameren dat als andere, in dit geval de spits, in betere scoringspositie staat, wegloopt enz, daar de bal naar toe zal moeten.Immers van Basten heeft ook zo zelf voor een groot gedeelte van zijn carriere staan te voetballen.Oja, vergeet ik het nog bijna, ook van Basten en al die andere superspitsen hadden periodes van wedstrijden dat de verdediger(s) hem/hun in hun zak hadden ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 07, 2008 12:38 am

@ Demos. Dat Ajax tegen de Europese subtop en tegen PSV niet kan aanvallen ligt niet zozeer aan Ajax maar aan de rest van het team.

Huntelaar heeft zijn gebreken en mag van mij voor 35+ weg maar om te doen alsof Ajax zonder KJH beter had gespeeld.....nou nee
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 07, 2008 9:18 am

Toch absurd voor woorden. We krijsen al jaren over een spits die gewoon doelpunten maakt. Hebben we er eentje, dan is het wéér niet goed. Klaas Jan Huntelaar is de eerste spits in jaren én jaren die 25+ scoort.

Lekker blijven Klaas. We hebben je nodig!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 07, 2008 9:52 am

Het zal mij echt worst wezen wie er scoort.

Ik zie een slecht voetballend Ajax en een spits die daaraan bijdraagt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 07, 2008 9:53 am

Maar die spits heeft wel kwaliteiten dit itt die andere spelers.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 07, 2008 10:51 am

Huntelaar bergt doelpunten op in zijn hoofd

AMSTERDAM - De topscorer passeerde zondag twee grenzen. ‘Als het contact met de bal goed is, weet je: deze gaat er wel in.’

Eerst scoorde hij met rechts, toen met het hoofd en vervolgens met links. Jawel, Klaas-Jan Huntelaar is een complete spits.

Bovendien passeerde de Ajacied zondag tegen De Graafschap (4-1) de grens van 100 treffers in de eredivisie (102) en de magische 30 in de huidige competitie (32).

Huntelaar heeft geen tv-beelden nodig om zijn doelpunten te onthouden. ‘Ik bewaar ze in mijn hoofd.’ De reis van het seizoen begon deze jaargang vlak bij de plek waar zijn wieg stond, in Doetinchem tegen De Graafschap, toen hij inkopte na een voorzet van Suarez. ‘Ik herinner me precies het beeld van de man die ik zag.’

Huntelaar rende naar de wand voor de Ajax-supporters en sloeg op het plexiglas. ‘Het hele vak juichte, maar alleen met hem had ik oogcontact.’ Hij imiteert de grimas van de fan.

Zondag bracht hij zijn gemiddelde op precies een: 32 uit 32. Het is nooit genoeg. ‘Je kunt altijd je grens opzoeken. Je moet nooit tevreden zijn.’ Hij maakt doelpunten in alle soorten en maten. Hoe zijn droomgoal eruitziet?

‘Dat is een doelpunt op een belangrijk moment, op een mooie manier. Een mooie aanname, gevolgd door een fraai schot. Dat je in de aanname iemand uitspeelt, het liefst na een lange pass, zoals Bergkamp op het WK van 1998 tegen Argentinië. Om het vervolgens bekeken af te maken. Er moet een moeilijkheidsfactor inzitten, maar het moet makkelijk lijken.’

Een treffer zoals hij die beschrijft kan hem meer bekoren dan een solo, ook al is het de solo der soli van Maradona tijdens het WK van 1986. ‘Op een gegeven moment zie je op de beelden een mannetje voorbijkomen dat bijna niets meer doet. Dan denk je: doe wat, grijp in. De actie van Bergkamp was gewoon niet te verdedigen.’ En een doelpunt met de voet is in zijn beleving mooier dan een doelpunt met het hoofd.

Vroeger schreef hij op hoe hij scoorde. Dat hoeft niet meer. In de top wordt alles bijgehouden. ‘En als iemand een wedstrijd noemt, kan ik het gevoel bij een doelpunt weer oproepen.’

De schitterende omhaal tegen Heracles, goed voor de enige goal in de wedstrijd, noemt hij zijn mooiste treffer van het seizoen. ‘Het was vlak voor tijd, en we wonnen daardoor.

‘Die beweging van de omhaal, die beheers ik. Als het moment zich dan voordoet, voer je die uit. De ene keer lukt het en de andere keer krijg je net een duwtje, zodat je uit balans bent. Of er wordt gefloten voor gevaarlijk spel.

‘Het mooiste is de explosie na dat moment. Daarna geniet je ook nog, maar zo heftig als in het begin is het niet meer. Als het contact met de bal goed is, weet je: deze gaat er wel in. Tenzij de keeper geluk heeft.’

In het seizoen dat hij overging van Heerenveen naar Ajax, scoorde hij 33 maal. Een record om te breken. ‘Het lijkt me mooi om te halen in Nederland: 35. Los van het kampioenschap is het doel 30, dan 35.’

Slechts een van de 32 doelpunten maakte hij uit een strafschop. Hij miste tegen Slavia Praag en Roda JC en laat de taak noodgedwongen over aan anderen. ‘Ik wil ze best nemen. Dat maakt me niet uit. Als je hem niet neemt, kun je ook niet missen.’

Huntelaar maakte 32 van de 87 treffers van Ajax. Ook dat totaal kan beter. ‘Je moet ook als team proberen de productie op te voeren. Eerst naar 100, en dan naar 110, 120. Zo moet je telkens nieuwe doelen stellen.’

Hij is niet egoïstischer geworden, nu hij bovenaan staat in het Nederlandse klassement en tweede is op de Europese topschutterslijst. ‘Als iemand anders er beter voorstaat, geef ik de bal af. Soms sta je in dezelfde positie. Als ik veel vertrouwen heb, denk ik dan: ik kan beter zelf schieten.’

In de strijd om de Gouden Schoen schoof hij weer op naar de tweede plaats, achter Cristiano Ronaldo. De Portugees krijgt, als speler uit de sterkere Engelse competitie, twee punten per doelpunt, Huntelaar anderhalf.

‘Op zich begrijp ik dat er een verschil in quotering is. Maar Engelsen en Spanjaarden spelen meer wedstrijden. Eigenlijk hebben ze dus dubbel voordeel. Ik probeer op het podium te komen. In alles wil ik zo hoog mogelijk eindigen.’
Volkskrant

999

Bericht door 999 » ma apr 07, 2008 10:52 am

Jöhnk schreef:Het zal mij echt worst wezen wie er scoort.

Ik zie een slecht voetballend Ajax en een spits die daaraan bijdraagt.
Misschien dat dan die anderen is wat meer van hun specifieke kwaliteiten zouden kunnen laten zien .. de beroemde voorzetten van b.v. Kennedy, of de nooit geevenaarde rushes van Rommeldahl, het nimmer falende verdedigend werk van Heitinga, Vermaelen, Vertonghen, het creative meester brein Emanuelson, het altijd zekerheidje bij hoge ballen Maarten Stekelenburg, het slangenmens Leonardo en ga zo effe door.In een matig elftal, met zulke matige spelers, waar je dus als spits van elke halve kans een hele kans maakt, dan doe je het gewoon goed.Tja, of zoals de commentator steeds staat te roepen:KjH staat toch wel steeds helemaal vrij, maar dat ligt natuurlijk niet aan KjH .. of toch wel .. KjH heeft zijn beperkingen .. welke spits niet zou ik zeggen ...
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma apr 07, 2008 12:28 pm

Precies, en dat zie ik zelf ook wel. Alleen in tegenstelling tot vele andere spelers van dit Ajacieden doet hij zijn primaire taak 'Doelpunten maken' wel met verve.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 07, 2008 12:33 pm

Zijn primaire taak is het winnen van wedstrijden.

Je kan naar andere spelers wijzen, maar dat verandert mijn mening over Huntelaar niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 07, 2008 12:46 pm

Het is een goede spits maar we moeten concluderen dat hij AJAX noch kampioen maakt, noch de CL inloodst, dat ligt aan het hele team maar dus ook aan hem. Met 30 miljoen wordt je er als AJAX zijnde volgens mij sterker van.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 07, 2008 12:48 pm

Hangt er vanaf wie we ervoor terug krijgen. Pfff, dat aankoopbeleid van Ajax... :1evil.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 07, 2008 1:14 pm

brigade zuid schreef:Het is een goede spits maar we moeten concluderen dat hij AJAX noch kampioen maakt, noch de CL inloodst, dat ligt aan het hele team maar dus ook aan hem. Met 30 miljoen wordt je er als AJAX zijnde volgens mij sterker van.
Sorry, maar dat vind ik te 'democratisch' en een veelgebruikt voetbalcliché. "Winnen doe je met zijn allen, en verliezen ook!"

Goed bedoeld, maar het is wat mij betreft onzin. "Huntelaar scoort 30 keer, maar we zijn toch geen kampioen geworden, dus dan is hij kennelijk tóch geen spits die het verschil maakt..." Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Als alle Ajacieden hun specifieke karwei net zo voortreffelijk hadden geklaard als Klaas-Jan Huntelaar, dan waren we al lang en breed kampioen geweest.

Dat de dertig (!!) goals van Huntelaar het verschil niet hebben gemaakt, zegt juist alles over die absurd slechte achterhoede van ons. Alsof Huntelaar er iets aan kan doen dat we een verdediging hebben die in de helft (!!) van de wedstrijden minimaal twee tegengoals krijgt.

Als ik KJH was zou ik diep gefrustreerd zijn over de totale onkunde om me heen. Van rechts hoeft hij geen fatsoenlijke voorzet te verwachten omdat óf Kennedy óf Rommedahl daar staat. En voor elke bal die hij erin trapt, vallen er achterin vier gaten waar het gat in de ozonlaag nog klein bij is. Meer dan dertig goals maken... what more can you do?

Daar komt bij dat ik de voetballer KJH ernstig onderschat vind. Met de opvatting dat hij doelpunten kan maken, maar verder niks, ben ik het pertinent oneens. Ik vind dat hij zich heel vaak heel goed opstelt, goed aanspeelbaar is - en dan ook nog wat zinnigs en constructiefs met de bal doet. In zijn eerste halve seizoen bij Ajax was hij een pure afmaker, in zijn tweede seizoen leerde hij meevoetballen maar ging dat soms ten koste van zijn goals - en dit seizoen vind ik dat hij vaak in de buurt komt van de juiste combinatie tussen die twee dingen.

Kortom: time to go. Ik hoop dat 'ie blijft, maar eigenlijk zou ik 'm voor gek verklaren als hij het doet.

K.
Still alive...

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 07, 2008 1:18 pm

Ik ben het in principe eens met Ko, maar het is me wel vaker opgevallen dat ploegen met absolute topscorers in lange competities weinig winnen (in tegenstelling tot bekertoernooien).

Zelfs een erkend topper als Ronaldo is volgens mij in zijn hele carriere maar één keer landskampioen geworden en daar was zijn aandeel niet eens heel groot in.

Ploegen die minder afhankelijk zijn van één man presteren uiteraard beter op lange termijn en het lijkt vaak of ploegen automatisch afhankelijk worden van een topscorer als ze die in de gelederen hebben.

Maar nogmaals, in dit geval lijkt het me duidelijk dat Ko gelijk heeft dat het aan de waanzinnig slechte verdediging heeft gelegen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 07, 2008 1:21 pm

Leuk verhaal, Ko, maar voetbal is een teamsport waarbij je een dynamisch geheel dient te vormen. Het is geen kwestie van een paar jongens aanwijzen die de bal tegenhouden en een paar jongens aanwijzen die voor kansen en doelpunten zorgen. Tussen die twee uitersten zit nog een heel lang en breed proces, wat door het hele elftal verzorgd dient te worden, omdat je anders een tekort aan mankracht hebt. Hoe komen die ballen in de aanval? Hoe komt je elftal überhaupt aan die bal?

Daarom vind ik het ook altijd zo stuitend als mensen zeuren dat ze geen leuke wedstrijd zien omdat er geen doelpunten vallen. Houd je dan van wel van voetbal? Of houd je gewoon van veel lawaai van de tribunes en een paar spelers die een belachelijk dansje doen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gesloten