Inderdaad, en als we de beste spelers van hun tweede keus huren dan is dat ook het geval.LucaS schreef:De basis van Ajax hoort beter te zijn dan de tweede keus van 'grotere' clubs.
Of bedoelde je dat niet?

Moderator: mods
IK had wel gelezen, moet jij misschien ook eens doen ipv de betweter uit hangen.Bertje schreef:Lees nou gewoon wat Wenger zegt. Het staat er gewoon.
"Van Basten bezocht ons op ons trainingscomplex deze week. We hebben over Euro 2008 gesproken en over Ajax. We hebben over de toekomst van de club gesproken en hoe hij daar wil gaan werken en vergelijkingen met ons beleid bij Arsenal. Daarnaast hebben we gesproken over de mogelijkheid dat Ajax spelers van ons zou kunnen overnemen op huurbasis."
Ja tuurlijk 1 of hooguit 2 spelers is het probleem niet maar in dat stukje stond dat van Basten langs was geweest bij clubs in Italie (lees Milan) en Spanje (lees Barca) en nu dus Arsenal.. ik moet er niet aan denken dat er straks 4 of 5 van die knapen bij ons meedoen en ik wil ook niet dat er echt een overeenkomst komt tussen AJAX en Arsenal, een soort samenwerkingsverband dat AJAX spelers van hun gaat huren.. daarvoor vind ik AJAX gewoon te groot.Jöhnk schreef:Als het een exceptionele deal betreft (bijv. Gourcuff twee jaar) zou ik het toejuichen. Zo ver ben ik inmiddels wel. Maar ik heb uiteraard liever dat Ajax zelf eens wat ondernam.
Na eerste training moeten sleutelspelers bij Ajax blijven
08/04/2008 13:06
Ajax laat vanaf komend seizoen geen belangrijke spelers meer vertrekken tijdens de voorbereiding. Dat is een les die de Amsterdammers afgelopen zomer hebben geleerd.
'Op het moment dat het komende seizoen begint, mogen de key-players niet meer vertrekken', zegt technisch directeur Martin van Geel in Het Parool. 'Het is een beslissing van Ajax, dus ook de nieuwe trainer Marco van Basten heeft een stem gehad in dit besluit.'
Afgelopen zomer vertrokken Ryan Babel (Liverpool), Kenneth Perez (PSV) en Wesley Sneijder (Real Madrid) op het moment dat coach Henk ten Cate al in de weer was met zijn selectie. Het begin van het seizoen verliep vervolgens desastreus met zowel uitschakeling in de voorronde van de Champions League als in de voorronde van het UEFA Cup-toernooi.
Ajax hoopt herhaling te voorkomen door de nieuwe coach Van Basten de zekerheid te bieden dat er na de eerste training geen belangrijke spelers meer vertrekken. Dat betekent dat onder meer Klaas-Jan Huntelaar voor 7 of 17 juli, als voor Ajax de voorbereiding zal beginnen, uitsluitsel over zijn toekomst moet hebben gegeven.