Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Nihad

Bericht door Nihad » wo apr 02, 2008 2:09 pm

Niet dat het er iets toe doet, maar ik kwam er laatst achter dat PSV sinds mijn geboorte (februari 1975) zestien keer landskampioen is geworden, en Ajax dertien... Is toch een 'feitje'.
Ja en volgens mij heeft Ajax sinds jouw geboorte 3 Europacups gewonnen, 1 wereldbeker, een europese supercup en nog 2 europacupfinales verloren.

En psv? 2 Europacups.

Vind ik toch wel aardig die 3 landstitels compenseren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo apr 02, 2008 2:43 pm

Kowalczyk schreef:
GangstaRiB schreef:Mjah.. psv kan zich inderdaad rot lachen om het gestuntel van de andere clubs, maar dat ene doelpuntje dat het vorig jaar scheelde... tja... dan ben je niet superveel beter/meer dan de concurrentie.
Dan vind ik toch dat je de realiteit enigszins omdraait. Je kunt, op 'micro-niveau' heel erg inzoomen op dat ene doelpuntje van vorig jaar. Maar als je een beetje uitzoomt, valt toch echt niet te ontkomen aan het beeld dat Ajax al bijna een vol decennium achter PSV aanhobbelt. Vaak op enorme afstand, soms iets dichterbij, en in het allergunstigste geval weet Ajax een forse achterstand tot één goaltje terug te brengen. Dat zijn dan de slechte jaren van PSV.

Neemt niet weg dat we nu een vol decennium achtervolger zijn.

Niet dat het er iets toe doet, maar ik kwam er laatst achter dat PSV sinds mijn geboorte (februari 1975) zestien keer landskampioen is geworden, en Ajax dertien... Is toch een 'feitje'.

Sinds ik geboren ben, is Feyenoord trouwens drie keer kampioen geworden... :smallgrin.gif:

K.
Nou 13 om 16 vind ik niet zoveel.... Verder vind ik het enigzins geruststellend dat het qua financien bij Ajax wel goed zit en dat PSV het CL-geld nodig heeft om de begroting uberhaupt rond te krijgen.

Het is wachten op het juiste duo (TD-trainer) die Ajax definitief op haar poten krijgt. Helaas zie ik in Van Geel niet de juiste TD voor de job.

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 02, 2008 3:01 pm

Het is wachten op het juiste duo (TD-trainer) die Ajax definitief op haar poten krijgt. Helaas zie ik in Van Geel niet de juiste TD voor de job.
Hoe lang wachten we al? Hoe lang moeten we nog wachten? Het zal toch niet zo zijn dat Ajax af en toe de kruimels mag oprapen, iets dat psv een keer laat liggen?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 02, 2008 3:26 pm

Volgens de VI volgt Feyenoord Ronnie Stam van NAC. Twente en Heerenveen zouden ook belangstelling voor hem hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 02, 2008 3:28 pm

joey schreef:Straks komt Bosz nog met Saeijs en Dingsdag aan! :hypocrite.gif:
Liever Dingsdag dan Hofland.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 02, 2008 3:58 pm

GangstaRiB schreef:Nou 13 om 16 vind ik niet zoveel.... Verder vind ik het enigzins geruststellend dat het qua financien bij Ajax wel goed zit en dat PSV het CL-geld nodig heeft om de begroting uberhaupt rond te krijgen.
Dit soort vergoeilijkende reacties op een volledig decennium gepruts en geknoei vind ik nog het meest veelzeggend voor de staat waarin Ajax verkeert...

"Ach, de laatste 33 jaar heeft PSV maar 25% méér landstitels behaald dan wij... Valt mee."

Dat heet berusting.

Als die attitude vat op ons krijgt, en we er niet meer razend om worden, dan hebben we de slag écht verloren.

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 02, 2008 4:19 pm

2 keer op doelsaldo, dus eigenlijk is het 14-13 en 2 gelijk! Om het nog wat erger te maken.. :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo apr 02, 2008 6:48 pm

Kowalczyk schreef:
GangstaRiB schreef:Nou 13 om 16 vind ik niet zoveel.... Verder vind ik het enigzins geruststellend dat het qua financien bij Ajax wel goed zit en dat PSV het CL-geld nodig heeft om de begroting uberhaupt rond te krijgen.
Dit soort vergoeilijkende reacties op een volledig decennium gepruts en geknoei vind ik nog het meest veelzeggend voor de staat waarin Ajax verkeert...

"Ach, de laatste 33 jaar heeft PSV maar 25% méér landstitels behaald dan wij... Valt mee."

Dat heet berusting.

Als die attitude vat op ons krijgt, en we er niet meer razend om worden, dan hebben we de slag écht verloren.

K.
Ow nee, begrijp me niet verkeerd. Ik baal als een stekker als ik ons weer zie ploeteren, maar de statistieken die jij gaf vond ik wel meevallen.

Ik berust zeker niet in de staat van dit Ajax, maar je kan over het verleden niet veel meer zeggen he? Je moet zorgen dat de slag nu geslagen gaat worden.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 02, 2008 7:01 pm

Ach ja.

Ik vind het in elk geval een pijnlijk feit dat Ajax gewoon niet de beste voetbalclub van Nederland is in het heden en recente verleden. Wat dat betreft hebben we écht een positie weggegeven, die we van oudsher hadden, maar de laatste tien jaar gewoon niet meer. Afgetekend.

Het feit dat Ajax financieel de gezondste Nederlandse topclub is, heeft twee kanten. Aan de ene kant kun je daar hoop uit halen: Ajax heeft, hoe je het ook wendt of keert, meer mogelijkheden dan PSV en Feyenoord - en dat zal ook de komende jaren zo blijven.

Aan de andere kant maakt het feit dat wij de meeste centjes hebben het juist extra triest (en schandalig) dat we voorbijgestreefd zijn door de Philips Boys. We hebben de beste jeugdopleiding van Nederland (Rinus Michels Award, en het is ook aantoonbaar als je het afmeet aan het aantal spelers in vertegenwoordigende elftallen) en bovendien de hoogste begroting, maar tóch spelen we de tweede viool, nu al een vol decennium. Dan doe je het dus gewoon heel erg fout; dat staat als een paal boven water. Wanbeleid, dus.

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 02, 2008 7:05 pm

Er is ook nog de mogelijkheid dat er een verband te leggen is tussen de mooie financiële situatie van Ajax en de matige prestaties. Ajax kan regelmatig mooie cijfertjes presenteren, maar dat is mede omdat men er (naast het feit dat het aankoopbeleid gewoon slecht is) wat investeringen betreft niet genoeg aan doet. Het is mij de laatste jaren iets te vaak voorgekomen dat men bij Ajax dacht dat een jeugdspeler een bepaalde positie wel even in zou vullen. Kortom, dat men dus gewoon liever op het geld bleef zitten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 02, 2008 7:09 pm

Absoluut. We hebben al jaren geen verdediging bijvoorbeeld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 02, 2008 7:12 pm

Precies. Grygera viel weg, dat zou Van der Wiel wel even overnemen. Davids kwam niet, dus we zouden het wel even opknappen met Vertonghen. Davids raakte aan het begin van dit seizoen geblesseerd, maar daar hoeven we geen vervanger voor te halen. Een jeugdspeler kan het vast net zo goed opvangen als een speler uit het buitenland die niet precies dezelfde kwaliteiten heeft als Davids en die zes miljoen moet kosten.

Jeugdspelers, leuk en aardig (niet cynisch bedoeld, uiteraard), maar Ajax heeft de laatste jaren hele bewuste risico's genomen door te rekenen op jochies van 18/19 jaar.

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 02, 2008 10:22 pm

Voor wie de regels kent.

De laatste wedstrijd van de eredivisie is feyenoord thuis tegen Roda. Ik weet dat er nu één denkt, komt hij weer!

Vandaag vertelde een feyenoorder mij dat feyenoord zeker is van Europees voetbal, want door van Roda te winnen wordt feyenoord vijfde (stel!) en omdat feyenoord vijfde is en verzekerd is van Europees voetbal, speelt Roda als mogelijk verliezer van de bekerfinale ook Europees voetbal.

Roda heeft er dus baat bij om van feyenoord te verliezen. Winnen ze en feyenoord wordt zesde, dan moet de bekerfinale ook gewonnen worden voor Europees voetbal.

Klopt deze redenering?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do apr 03, 2008 12:25 pm

2/4/2008 - 'Feyenoord heeft interesse in Ronnie Stam'
(Gepost door K)

BRON: V-bal

In de nieuwe editie van Voetbal International staat dat Feyenoord een oogje heeft op Ronnie Stam van NAC. Ook Twente en Heerenveen hebben Stam op hun verlanglijstje. FC Twente heeft al geïnformeerd naar de voorwaarden in het contract van de middenvelder.
Feyenoord Netwerk
'Ik hoor van alles, maar concentreer me op dit moment alleen maar op NAC. In samenspraak met mijn zaakwaarnemer Chiel Dekker heb ik besloten pas over mijn toekomst te praten als de beslissing in de competitie is gevallen', zegt Stam tegenover Voetbal International. [reageer]
FN

Wat er van waar is weet ik niet, want ik geloof dat ze eerste een nieuwe trainer wilde hebben voordat ze naar spelers zouden kijken.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo apr 06, 2008 8:31 am

'Verbeek maandag gepresenteerd bij Feyenoord'
Uitgegeven: 6 april 2008 09:08

AMSTERDAM - Gert-Jan Verbeek wordt maandag gepresenteerd als de nieuwe trainer van Feyenoord. De 45-jarige coach, die sc Heerenveen aan het eind van het seizoen verlaat, tekent een contract voor twee jaar. Dat meldt De Telegraaf zondag.

Verbeek volgt bij de club uit Rotterdam-Zuid Bert van Marwijk op, die na het EK deze zomer de nieuwe bondscoach wordt.

Verbeek is bezig met zijn vierde seizoen bij Heerenveen en het is één van zijn beste. In zijn eerste jaar behaalde de Friese club zestig punten uit 34 duels, nu staat de ploeg, met nog twee wedstrijden te gaan, op 57 punten. Daarnaast scoorde Heerenveen in de afgelopen jaren nog nooit zoveel als dit seizoen. Met 81 doelpunten zijn de Friezen na Ajax de meest productieve ploeg in de Eredivisie.

Verbeek startte zijn loopbaan als trainer in 1994 als assistent-trainer van Foppe de Haan. In 2001 maakte hij de overstap naar Heracles Almelo, waar hij als voetballer nog had gespeeld. Daar bleef hij drie seizoenen, voordat hij terugkeerde naar Heerenveen. Hij was de opvolger van De Haan.

Bron: www.nu.nl

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 06, 2008 10:01 am

Gertjan Verbeek is de nieuwe coach van Feyenoord
06/04/2008 10:01

Gertjan Verbeek is de nieuwe trainer van Feyenoord. De huidige coach van SC Heerenveen wordt maandag gepresenteerd door de Rotterdamse club.

Voor hoe lang Verbeek tekent bij Feyenoord, is VI.nl nog niet duidelijk. Waarschijnlijk signeert de 45-jarige coach een tweejarige verbintenis in De Kuip. Daarnaast zou hij proberen om Jan de Jonge of Hendrie Krüzen over te halen om assistent te worden. De Jonge is momenteel hofodcoach van De Graafschap, Krüzen zit als assistent op de bank bij Heracles.

Verbeek is bezig aan zijn vierde seizoen bij SC Heerenveen. Momenteel bezet de Friese club de vijfde plaats op de ranglijst van de Eredivisie. En in de voorgaande drie seizoenen lukte het de trainer telkens om zich met zijn ploeg te plaatsen voor Europees voetbal.

Na dit seizoen moet Verbeek bij Heerenveen echter plaatsmaken voor Trond Sollied. De Noorse coach van AA Gent signeerde onlangs een contract bij de Friese club.

www.vi.nl
Uitstekende zet. Kan niet anders zeggen.

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 06, 2008 10:10 am

Peter schreef:

Gertjan Verbeek is de nieuwe trainer van Feyenoord. De huidige coach van SC Heerenveen wordt maandag gepresenteerd door de Rotterdamse club.

Voor hoe lang Verbeek tekent bij Feyenoord, is VI.nl nog niet duidelijk. Waarschijnlijk signeert de 45-jarige coach een tweejarige verbintenis in De Kuip. Daarnaast zou hij proberen om Jan de Jonge of Hendrie Krüzen over te halen om assistent te worden. De Jonge is momenteel hofodcoach van De Graafschap, Krüzen zit als assistent op de bank bij Heracles.

Verbeek is bezig aan zijn vierde seizoen bij SC Heerenveen. Momenteel bezet de Friese club de vijfde plaats op de ranglijst van de Eredivisie. En in de voorgaande drie seizoenen lukte het de trainer telkens om zich met zijn ploeg te plaatsen voor Europees voetbal.

Na dit seizoen moet Verbeek bij Heerenveen echter plaatsmaken voor Trond Sollied. De Noorse coach van AA Gent signeerde onlangs een contract bij de Friese club.

www.vi.nl
Ben benieuwd of hij in Friesland mag blijven wonen (was een eis/wens) en dat hij accoord is gegaan met het geld voor versterkingen (was in zijn ogen ook niet hard genoeg, een paar weken)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 06, 2008 10:17 am

Zou Selujmani meegaan? Kan me niet voorstellen... vind ik geen speler voor Feyenoord, maargoed... je weet het nooit met Verbeek.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2008 10:17 am

Zal ie zelf geld bij moeten leggen vrees ik.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 06, 2008 10:19 am

Vrees je dat? :icon_wink.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 10:28 am

Peter schreef:

www.vi.nl
O. Ik dacht dat hij het juist niet zou worden?

Die man past wel bij F. Het stoere bouwvakkerstype.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » zo apr 06, 2008 10:29 am

Mwah, vind hem meer een stoïcijnse boer..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2008 10:37 am

Bertje schreef:Vrees je dat? :icon_wink.gif:
Neuh. :blush.gif:

Verbeek zei zelf impliciet dat Feyenoord Sulejmani niet kan betalen. En hij kan het weten blijkt nu.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 06, 2008 2:09 pm

Bruins scoort... Feyenoord staat voor... (mooi... gezien NEC)

En da's 2... Landzaad

Beloki

Bericht door Beloki » zo apr 06, 2008 2:12 pm

Landzaat 2-0.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie