Harm schreef:Als Twente hem wil, dan kopen ze hem zelf wel hoor. Die hebben geen geldschieter nodig.

De T.'VVV-spelers uiten kritiek op Amrabat'
AMSTERDAM - Nordin Amrabat blijft een zorgenkindje voor André Wetzel. Nadat de talentvolle voetballer in het begin van het seizoen al betrokken was bij een rel met NAC-speler Anthony Lurling, klagen nu zijn medespelers openlijk bij trainer Wetzel over de 'zelfzuchtigheid' van de aanvaller. "Het is een punt van zorg", aldus de oefenmeester. "Het moment is aangebroken dat de spelersgroep zich aan zijn gedrag begint te storen."
De druppel die de emmer bij enkele VVV'ers deed overlopen, was waarschijnlijk het akkefietje in de belangrijke wedstrijd van afgelopen weekeinde tegen Excelsior. Bij een 1-0 voorsprong raakte Amrabat met Jason Oost hevig in discussie over een te nemen strafschop. Oost miste de penalty en VVV verloor uiteindelijk met 2-1. "Als Nordin zich zo manifisteert, is dat van invloed op de relatie in de groep", aldus Wetzel.
Wetzel hoopt deze week middels gesprekken met Amrabat en de spelers de kou uit de lucht te halen. "Daar ben ik als trainer voor. Uiteindelijk ben ik wel diegene die de beslissingen neemt." Op de vraag of hij voor Amrabat komend weekeinde tegen AZ een plaats op de bank op het oog heeft, reageert Wetzel. "Zover ben ik nog niet."
Overigens vertrekt Amrabat volgend seizoen naar PSV waar hij begin maart een vierjarig contract ondertekende. Met VVV probeert Amrabat de komende weken eerst nog degradatie te ontlopen. De Limburgse formatie deelt momenteel de laatste plaats met Excelsior, maar heeft een beter doelsaldo. De achterstand op de veilige nummer vijftien De Graafschap bedraagt slechts drie punten. VVV ontmoet achtereenvolgens nog AZ (thuis), Roda JC (uit) en De Graafschap (thuis).
Wacht nog even met je subjectieve reacties, Base. Hij is nog geen PSV'er.Baseman schreef:Dus Amrabat had gelijk, maar dat wordt nu ineens tegen hem gebruikt ?Bij een 1-0 voorsprong raakte Amrabat met Jason Oost hevig in discussie over een te nemen strafschop. Oost miste de penalty en VVV verloor uiteindelijk met 2-1.
Logisch...
En dit is niet subjectief ?Thomas schreef:Als iemand er eerst op aandringt dat jij die penalty niet moet nemen maar een ander, dan werkt dat niet bevorderlijk voor de zenuwen.
Dat geloof ik ook, maar daar vind ik weinig mis mee. Die jongen is pas net prof en nu al de beste speler van zijn ploeg, lijkt me lastig als sommige teamgenoten gewoon niet mee kunnen met het niveau en je mede daardoor onderin staat.Ik heb wel wat interviews met Amrabat gezien en ik geloof best dat die jongen soms wat hard van stapel kan lopen.
Dat ontken ik ook nergens, maar hij is nog jong en pas aan zijn 2e (!)seizoen als prof bezig . Als hij zijn kopje erbij houdt, dan gaat hij het zeker redden.Thomas schreef:Er is overigens ook nog wel wat aan te merken op het spel van Amrabat hoor. Dat hij met afstand de beste is bij VVV kan ik beamen, maar het is nou niet zo dat die jongen niets te verwijten valt.
Absoluut niet mee eens en ik vraag me af hoe je hierbij komt.Peter schreef:Ik denk namelijk dat zich niet in de basis zal spelen en in de winter zal vragen om een verhuur.
Ik denk dat je de kwaliteiten van Amrabat een beetje overschat.Baseman schreef:Dat ontken ik ook nergens, maar hij is nog jong en pas aan zijn 2e (!)seizoen als prof bezig . Als hij zijn kopje erbij houdt, dan gaat hij het zeker redden.Thomas schreef:Er is overigens ook nog wel wat aan te merken op het spel van Amrabat hoor. Dat hij met afstand de beste is bij VVV kan ik beamen, maar het is nou niet zo dat die jongen niets te verwijten valt.
Absoluut niet mee eens en ik vraag me af hoe je hierbij komt.Peter schreef:Ik denk namelijk dat zich niet in de basis zal spelen en in de winter zal vragen om een verhuur.
Daarbij gaat Farfan normaal gesproken vertrekken en heeft PSV dan Amrabat en Manco voor de opengevallen positie, twee talenten waarbij Amrabat verder is in zijn ontwikkeling en niet hoeft te wennen aan het Nederlandse voetbal.
Als Amrabat beter leert omschakelen kan hij de huidige positie van Farfan uitstekend invullen.
Hoe ik hier bij kom? Ik zeg toch dat ik dit denk.Baseman schreef:Dat ontken ik ook nergens, maar hij is nog jong en pas aan zijn 2e (!)seizoen als prof bezig . Als hij zijn kopje erbij houdt, dan gaat hij het zeker redden.Thomas schreef:Er is overigens ook nog wel wat aan te merken op het spel van Amrabat hoor. Dat hij met afstand de beste is bij VVV kan ik beamen, maar het is nou niet zo dat die jongen niets te verwijten valt.
Daarbij gaat Farfan normaal gesproken vertrekken en heeft PSV dan Amrabat en Manco voor de opengevallen positie, twee talenten waarbij Amrabat verder is in zijn ontwikkeling en niet hoeft te wennen aan het Nederlandse voetbal.
Als Amrabat beter leert omschakelen kan hij de huidige positie van Farfan uitstekend invullen.
Klopt, maar hij is pas 18 en niet gewend aan het Nederlandse voetbal.Thomas schreef:Manco heeft sowieso wel een stuk meer potentie hoor.
Hoezo dit ?Peter schreef:Die jongen wordt rustig gebracht neem ik aan. Als hij gelijk een basisplek krijgt, dan zegt dat meer over de overige kwaliteiten bij PSV.
Dat is wel erg op de zaken vooruit lopenPeter schreef:Neem ik hem niet kwalijk, maar ga dan als PSV supporter zometeen niet zeuren dat hij te weinig brengt.
Hoezo had hij gelijk? Misschien had hij ook wel gemist. Dit is altijd pas wijsheid achteraf, we weten niet wat er gebeurd zou zijn. Misschien had de keeper de bal van Amrabat klem gehad, uitgechoten, waarna uit de counter werd gescoord. dan had Oost weer gelijk gehadBaseman schreef:Dus Amrabat had gelijk, maar dat wordt nu ineens tegen hem gebruikt ?Bij een 1-0 voorsprong raakte Amrabat met Jason Oost hevig in discussie over een te nemen strafschop. Oost miste de penalty en VVV verloor uiteindelijk met 2-1.
Logisch...
www.sportwereld.nlVVV ergert zich aan Nordin Amrabat
Door LUDO VAN DENDEREN
VENLO - Vanwege tentamens miste Nordin Amrabat vrijdagmorgen de training van zijn club VVV, maar ook zonder zijn aanwezigheid werd er veel over de in de zomer naar PSV verkassende aanvaller gesproken.
De jeugdinternational moet er ernstig rekening mee houden dat hij zondag (aanvang 12.30 uur) tegen AZ op de bank begint, omdat zijn medespelers en de technische staf zich de laatste weken gruwelijk ergeren aan zijn solistische gedrag.
Lang heeft trainer André Wetzel zijn pupil de hand boven het hoofd gehouden, maar in de wedstrijd tegen Excelsior lijkt Amrabat ook bij hem zijn laatste restje krediet verspeeld te hebben. Tijdens het verloren duel (2-1) keek Amrabat nauwelijks om naar zijn medespelers en voetbalde zijn eigen wedstrijd.
Bij de in Rotterdam toegekende strafschop ging Amrabat vervolgens helemaal zijn boekje te buiten. Volgens afspraak zou Jason Oost de pingel nemen, maar ook Amrabat meldde zich op elf meter. Wat volgende was een langdurige, hevige discussie met Oost, die door al het gedoe zijn concentratie blijkbaar verloor en de penalty miste.
,,Ik heb Nordin gezegd dat het de taak van de keeper van de tegenstander is om Oost uit zijn concentratie te brengen, niet de zijne,’’ zegt Wetzel. ,,Maar wat nóg meer stoort, is dat hij vervolgens op tv verklaart dat hij die strafschop zeker wél benut had.’’
Wetzel beslist zaterdag of Amrabat inderdaad op de bank begint. ,,Dit is een dilemma, want het gaat tegen de natuur van mij als trainer in om zo’n speler te passeren. Maar ik moet ook naar het elftal luisteren. Nordin is onze turbo, maar als de motor ofwel de ploeg sputtert, heb je daar niets aan.’’