Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 11:48 am

Volgende.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 30, 2008 12:04 pm

De volgende was Aissati. Ook die heeft Ajax verzuimd op het juiste moment op te halen. Je moet het ijzer smeden als het heet is. Niet als het koud is.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 30, 2008 12:15 pm

Demosthenes schreef: Een mooie naam, Goodfella, maar word wel wakker! Ik heb onder Koster geen goed voetbal gezien, geen beleving, geen combinatie, geen automatisme (tijd genoeg!), gewoon niets!
Volgens mij heb je nog nooit gelezen wat ik heb geschreven Demo. Waar heb je het toch over man. Maar misschien moet je maar die club uit rotterdam erbij halen in je post. Dat doe je immers graag.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 2:29 pm

goodfella schreef:
Demosthenes schreef: Een mooie naam, Goodfella, maar word wel wakker! Ik heb onder Koster geen goed voetbal gezien, geen beleving, geen combinatie, geen automatisme (tijd genoeg!), gewoon niets!
Volgens mij heb je nog nooit gelezen wat ik heb geschreven Demo. Waar heb je het toch over man. Maar misschien moet je maar die club uit rotterdam erbij halen in je post. Dat doe je immers graag.
Voor alle duidelijkheid: de bedoeling is dat je een bericht volledig leest. Hieronder nog maar een keer wat ik heb geschreven buiten die laatste alinea!
In Wezep zul je inderdaad niet zo veel over feyenoord horen!

Niet erop gaan lijken? Supporters van beide verenigingen zitten op fora waarop de mooiste namen passeren, waar tot aan september wordt gedroomd van aansluiting bij de Europese Top, maar waar in november duidelijk is dat er op Europees niveau niets te zoeken is. Daarna begint de kritiek op de trainer en beleidsbepalers, niets nieuws.

Verras me dan met de grote namen die WEL zijn gekomen! Kom niet aan met Defour en Modric, want die zijn al lang binnen (fora zomer 2007), nee, welke groten zullen zich aangetrokken voelen nu zij gekomen zijn! Wie kwamen? Colin (geen licht!), Rommedahl (heeft weinig!), Kennedy (leuk voor de corners), Luque (op de tribune), Delorge (geblesseerd), Urzaiz (op de tribune) en Suarez (goed maar onder Koster een veredelde reserve)

Ajax is beland op het niveau van concurreren met feyenoord (Luque, Landzaat) Zul je niet leuk vinden, maar de aankopen wijzen erop, niet de pretentie! Droom jij maar lekker verder, denk aan de sterren die komen (Chivu, Ronaldinho zijn zeker, maar wie weet komen xxx en xxx ook!), je lijkt meer op de standdaardfeyenoorssupporter dan je zelf beseft.

Alle thuiswedstrijden winnen? Ik gaf aan wat feyenoordsupporters als mogelijkheid zagen!
De grote namen die zijn gekomen als voorbeeld? Graag de namen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 30, 2008 2:43 pm

Misschien eens een PMmetje sturen?
:hypocrite.gif:

Ik wil hier spectaculaire namen zien, die van de onbetrouwbare zone langzaam overgaan naar betrouwbaar en vervolgens naar speler, die trots gepresenteerd worden door Marco en MvG.
:anew.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 3:10 pm

Neefkens schreef:Misschien eens een PMmetje sturen?
:hypocrite.gif:

Ik wil hier spectaculaire namen zien, die van de onbetrouwbare zone langzaam overgaan naar betrouwbaar en vervolgens naar speler, die trots gepresenteerd worden door Marco en MvG.
:anew.gif:
Wie niet?

De namen die hier genoemd worden, komen echter niet. Ik heb geen idee wie en goed is en wel komt. Ik "wait and see" en dan zie ik Kennedy, Rommedahl enz. Iets anders dan wat hier wordt gepresenteerd.

Ik kan deze rubriek (die ik maar af en toe bezoek) dus beter mijden? Hier gaat het om supporters lekker te maken?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mar 30, 2008 3:30 pm

Wat beleid, de meeste spelers, niveau, success en blind hope, we zitten inmiddels akelig dicht bij nivo feyenoord.

Dat is een 'inconvenient truth', maar wel een truth.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 30, 2008 3:30 pm

Bijzondere gedachtenkronkels heb jij. :ajaxsmiley.gif:

Als er ergens op de wereld een berichtje over een speler verschijnt in relatie met ons cluppie, dan komt het hier.
Leuk toch?

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 30, 2008 3:31 pm

Nivo Feyenoord zitten we nog steeds wel boven hoor
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 30, 2008 3:31 pm

Jansma schreef:Wat beleid, de meeste spelers, niveau, success en blind hope, we zitten inmiddels akelig dicht bij nivo feyenoord.

Feyenoord staat 6de, wij 2. Da's een groot verschil :ajaxsmiley.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 3:34 pm

Neefkens schreef:
Jansma schreef:Wat beleid, de meeste spelers, niveau, success en blind hope, we zitten inmiddels akelig dicht bij nivo feyenoord.

Feyenoord staat 6de, wij 2. Da's een groot verschil :ajaxsmiley.gif:
Dat is een fantastisch verschil, maar ik wil ook wel weer een keer op één staan, aan het eind van het seizoen!

Stel dat ze zes eindigen, geen uefa-cupvoetbal halen en de bekerfinale in de laatste minuten verspelen! Ga ik naar de Coolsingel.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo mar 30, 2008 4:55 pm

Ben ik de enige die zich irriteert aan het feit dat spelers als Defour, Gourcuff, Tiago, De Zeeuw, Suljemani (ofzo), aan Ajax worden gelinkt?

Kijken naar vorrige jaar gangen zal het wel een Engelaartje worden en een Roy Beerens ofzo. Die valse hoop maakt me gewoon chagerijnig.
Pompiedom

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 6:00 pm

Maurice schreef:Ben ik de enige die zich irriteert aan het feit dat spelers als Defour, Gourcuff, Tiago, De Zeeuw, Suljemani (ofzo), aan Ajax worden gelinkt?

Kijken naar vorrige jaar gangen zal het wel een Engelaartje worden en een Roy Beerens ofzo. Die valse hoop maakt me gewoon chagerijnig.
Je bent niet de enige, maar ... wat roep je over je af? :ajaxsmiley.gif:

Engelaar? Zou wel eens kunnen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 30, 2008 6:08 pm

Maurice schreef:Ben ik de enige die zich irriteert aan het feit dat spelers als Defour, Gourcuff, Tiago, De Zeeuw, Suljemani (ofzo), aan Ajax worden gelinkt?

Tsja, zo kunnen ze het nooit goed doen. Aim high. Spelers als Sulejmani, De Zeeuw, en Defour (verkeerde timing) zijn gewoon haalbaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » zo mar 30, 2008 6:13 pm

Verbeek adviseert Ajax Sulejmani te kopen

Na afloop van het door Heerenveen verloren duel tegen Ajax adviseerde de vertrekkende Heerenveen coach Gertjan Verbeek Ajax om komende zomer Sulejmani te kopen. "Als ik Ajax was, zou ik het wel weten. Ik zou hem meteen kopen. Ook als kost hij 10 miljoen euro. Dat is hij dubbel en dik waard."
Blij met de punten ...

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo mar 30, 2008 6:37 pm

Ook als kost hij 10 miljoen euro. Dat is hij dubbel en dik waard
Mee eens, die jongen heeft niet lang nodig gehad om te wennen aan het Nederlands voetbal, is amper 19, en scoort ook nog eens vaak!

Ik zie een aanval Suarez, Huntelaar, Sulejmani wel zitten :excited.gif:

Maarum, behalve dat het allemaal mooie namen zijn, waarom hoor ik niks over verdedigers??? is dat niet op dit moment, samen met een aanvallende middenvelder, Prio nummer 1?
Pompiedom

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 30, 2008 6:39 pm

Huntelaar zal wel weggaan, maar Sulejmani-Suarez is ook look. Met ene Gourcuff hangend op links.

:ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 31, 2008 9:19 am

AD schreef:Sulejmani in beeld bij Ajax
Door MAARTEN WIJFFELS
HEERENVEEN - ’Shevchenko speelt ook altijd op rubbertjes,’’ zei Miralem Sulejmani zaterdag tegen Gertjan Verbeek. De coach van Heerenveen was niet onder de indruk. Hij verplichtte hem in de rust tegen Ajax andere schoenen aan te trekken.
Afbeeldingafbeelding vergroten Miralem Sulejmani houdt Thomas Vermaelen van het lijf. FOTO DENNIS BEEK
,,Daarom droeg Mickey na de pauze ineens oranje schoenen met pinnen,’’ verduidelijkte Verbeek. In 45 weergaloze minuten zag hij het 19-jarige talent scoren, twee keer op de paal mikken en daarnaast nog drie kansen missen. Ondanks de 4-2 nederlaag genoot Verbeek van zijn ploeg en van Sulejmani in het bijzonder.

,,Deze jongen creëert een groot aantal kansen in een rechtstreeks duel met Heitinga, een international die vijf jaar ouder is dan hij. Jammer dat het rendement vandaag nog te laag lag, maar dat is onderdeel van het leerproces. Mickey mag nog gewoon in de A-junioren spelen, hè.’’ En na een korte stilte: ,,Als ik Ajax was, dan wist ik het wel.’’

Ook in Amsterdam is de spectaculaire entree van de 19-jarige Serviër in de eredivisie onderwerp van gesprek. Wat een jongleur met zijn handen kan, speelt Miralem Sulejmani klaar met zijn voeten en het is niet verwonderlijk dat ze bij Ajax graag zouden willen dat dit ventje na de zomer een aanvalslinie vormt met Klaas Jan Huntelaar en Luis Suárez. Dan bundel je – op papier – de kwaliteiten van een stoïcijnse afmaker aan die van een rommelaar met een straatvechtermentaliteit (Suárez) en een straatvoetballer met oog voor het teambelang (Sulejmani).

Hoe reëel die wens is, moet de komende periode blijken. Het Ajax van Marco van Basten (zaterdag toeschouwer in Friesland) is bepaald niet de enige club die de haalbaarheid van Sulejmani aan het onderzoeken is. Er gaan geruchten dat Chelsea het talent en zijn stoet van zaakwaarnemers achter de schermen al heeft bewerkt en wil proberen hem volgend jaar te stallen bij PSV.

Na Heerenveen – Ajax kwam ter sprake dat de vaderlandse topclubs kennelijk hebben verzuimd zo’n exceptioneel talent zelf al eerder binnen te halen. Gertjan Verbeek zei dat hij ‘in één opslag had gezien dat Sulejmani heel goed was.’ ,,Het was hetzelfde verhaal als met Jon Dahl Tomasson. Die trainde voor het eerst mee op proef en na een halfuur vroeg Riemer van der Velde: Wat vind je ervan? ,,Die kan zo in het eerste,’’ zei ik. ,,Dat hadden we met Sulejmani ook.’’

Het is echter te gemakkelijk om te stellen dat andere Nederlandse clubs hebben zitten slapen. AZ was in de herfst van 2006 de eerste die de Serviër op proef had. Omdat er toen al een guerillagevecht dreigde om zijn transferrechten, liet de Alkmaarse directie de speler lopen.

Ajax tastte aansluitend eveneens de mogelijkheden af, maar deinsde terug voor het perspectief van slepende procedures bij UEFA en FIFA. Als het beursgenoteerde Ajax een moddergevecht was begonnen om een net 17-jarige jeugdspeler, was er zonder twijfel een tsunami van kritiek op de club neergedaald.

Dat provincieclub Heerenveen maandenlang ruziede met Partizan Belgrado en de FIFA Sulejmani zelfs een half jaar schorste wegens vermeende contractbreuk, was in de publiciteit een bericht van een paar regels.

,,Achteraf durf ik te stellen dat het voor Mickey voordelig is geweest dat hij het eerste halfjaar niet heeft gevoetbald,’’ aldus Gertjan Verbeek. ,,Wij hebben hem in alle rust kunnen voorbereiden op het voetballen in Nederland. We praten nu samen wel eens over zijn toekomst. Hij is er klaar voor als een club hem na dit seizoen weghaalt. En als hij blijft, is nog één jaar Heerenveen lang zat. Daarna kan Heerenveen geen voorwaarden meer scheppen om zo’n speler beter te maken. Zijn medespelers zijn daar dan simpelweg niet goed genoeg voor.’’

Zo ging het eerder met Huntelaar ook, weet Verbeek. ,,Maar in Nederland kunnen alleen Ajax en PSV hem betalen. Daarom ga ik ervan uit dat Heerenveen zijn huiswerk heeft gedaan en een nieuwe trainer heeft gezocht die het ziet zitten om Mickey eventueel hier verder te ontwikkelen. Als hij nu al tien miljoen waard is, dan is dat over niet al te lange tijd 25 miljoen. Dat kan niet missen.’’

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 31, 2008 9:34 am

Maurice schreef:
Mee eens, die jongen heeft niet lang nodig gehad om te wennen aan het Nederlands voetbal, is amper 19, en scoort ook nog eens vaak!

Maarum, behalve dat het allemaal mooie namen zijn, waarom hoor ik niks over verdedigers??? is dat niet op dit moment, samen met een aanvallende middenvelder, Prio nummer 1?
Hij heeft een half jaar niet mogen spelen dus hij kon juist wel wennen aan het Nederlandse voetbal. Dat geeft Verbeek overigens ook aan. Dat ze hem rustig konden brengen, konden laten wennen aan het voetbal
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma mar 31, 2008 3:12 pm

Rishi schreef:
Maurice schreef:

Hij heeft een half jaar niet mogen spelen dus hij kon juist wel wennen aan het Nederlandse voetbal.
Dat geeft Verbeek overigens ook aan. Dat ze hem rustig konden brengen, konden laten wennen aan het voetbal
... doen wij nu met Kuffour :biggrin.gif:
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 31, 2008 3:29 pm

Dus dat. En ook met Martin van Geel. Hij mocht 3 jaar aankopen doen. Nu MVB er is moeten de toppers binnengehaald worden.

Eigenlijk krijgt iedereen bij Ajax eerst een proeftijd om aan te kloten :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

robiono

Bericht door robiono » ma mar 31, 2008 4:57 pm

Leiding SC Heerenveen woedend op Verbeek
Gepubliceerd: gisteren 22:36
Update: gisteren 22:37

De clubleiding van SC Heerenveen heeft met ontsteltenis gereageerd op uitlatingen van trainer Gertjan Verbeek. De oefenmeester zette wonderkind Miralem Sulejmani in de etalage. ‘Dit is buiten de orde.’

Je zou bijna vergeten dat Ajax deze avond met een 2-4 zege op SC Heerenveen de aanval van de Friezen op de tweede plaats in de Eredivisie heeft afgeslagen. Iedereen heeft het na afloop over Miralem ‘Mickey’ Sulejmani, het 19-jarige Servische wonderkind dat in de tweede helft achter elkaar voor doelman Maarten Stekelenburg opdook. Resultaat was slechts één treffer en één assist.

Zijn versnelling, balbehandeling en voetbalintelligentie zijn in de gedevalueerde Nederlandse competitie een zeldzaamheid. [b]Niet voor niets worden de geruchten steeds luider dat de aanvaller (overigens samen met landgenoot en Heerenveen-collega Daniel Pranjic) in grote belangstelling verkeert van Ajax. Het duo zou al een makelaar hebben ingeschakeld om passende woonruimte te vinden in de hoofdstad. Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek voedde die speculaties na de nederlaag die zijn ploeg leed. ‘Als ik Ajax was zou ik het wel weten.[/b] Dan zou ik hem meteen kopen. Nu tien miljoen euro is later 25 miljoen euro. Dus tel uit je winst. (...) Er zijn niet veel clubs in Nederland die Sulejmani kunnen betalen. Alleen Ajax en PSV.’

Juist die opmerkingen van Verbeek wekken veel wrevel bij zijn clubleiding. De scheidende oefenmeester moet zich niet bemoeien met transfers en al helemáál geen verkoopbedragen noemen, vindt directeur Yme Kuiper: ‘Ik hoorde Verbeek ook vertellen dat Sulejmani tien miljoen euro moet kosten. Daar was mij dus helemaal niets van bekend. Dit vind ik buiten de orde. Ik heb nog niet met hem gesproken, maar zal hem de komende week er zeker over aanspreken. Het is niet aan een trainer om mededelingen te doen over transfersommen.’

Niet alleen Kuiper is ontstemd over de uitlatingen van zijn trainer. Ook binnen de club, waar Verbeek toch al niet heel erg geliefd is, zijn ze van verbazing achterover geslagen. Manager scouting Bert Peiffers weigert te vertellen over de manier waarop SC Heerenveen Sulejmani op het spoor is gekomen. ‘Allerlei mensen roepen nu ineens iets over die jongen, maar daar doe ik niet aan mee. Onze trainer zegt op de persconferentie dingen waarvan de helft gewoon niet klopt. Hij moet zich niet bemoeien met die zaken. Dat is aan de directie.’

Tien miljoen euro of niet, Sulejmani is een aanwinst voor het Nederlandse voetbal. Teammanager Joop Heida is al sinds 1995 verbonden aan het eerste elftal. Volgens hem behoort Sulejmani tot de buitencategorie. ‘Hij is niet alleen technisch bijna volmaakt, maar beschikt ook over een uitstekende mentaliteit. Voor mij hoort hij in hetzelfde rijtje thuis van Jon Dahl Tomasson en Ruud van Nistelrooy.’

Opvallend detail is dat Sulejmani’s eerste club in Nederland in Alkmaar was. Bij AZ liep hij stage, maar werd hij uiteindelijk niet gecontracteerd, onder meer omdat de vergoeding (ruim een half miljoen euro) te gortig zou zijn. Als we Verbeek mogen geloven gaat de Serviër straks voor tien miljoen de deur uit en is hij over een jaar of drie 25 miljoen waard.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 31, 2008 5:19 pm

Haha, Tomasson en Van Nistelrooy in hetzelfde rijtje! Die man kunnen ze ook gelijk ontslaan!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 31, 2008 7:38 pm

'Van Basten te laat voor Prödl'
Geschreven op maandag, 31 maart om 19:52

Voor vele voetballers was de naam van Sebastian Prödl voor aanvang van Oostenrijk-Nederland nog een onbekende, maar dit gold niet voor Marco van Basten. De bondscoach van Oranje informeerde een dag voor de interland of de verdediger een aanwinst zou kunnen zijn voor Ajax. Van Basten kreeg echter te horen dat hij te laat was.

De 20-jarige verdediger van Sturm Graz, die uiteindelijk twee keer zou scoren tegen Oranje, verkast komende zomer voor drie miljoen euro naar Werder Bremen. Van Basten bleek hier nog niet van op de hoogte. Een dag voor de interland informeerde de trainer bij de Oostenrijkse Ajax-scout Felix Gasselich of Prödl naar Ajax zou kunnen komen, zo schrijft Kurier.

Van Basten zal zodoende op zoek moeten naar een andere verdediger die de taken van John Heitinga zou kunnen overnemen: Prödl voetbalt vanaf volgend jaar in de Duitse Bundesliga. De international is bezig aan zijn tweede seizoen bij Sturm Graz en speelde tot dusver veertig competitieduels voor de Oostenrijkse topclub.

www.voetbalzone.nl
Next! We zijn ieder geval wel op zoek. Dat is al heel wat.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 7:51 pm

Ik zeg gewoon helemaal niks meer. :eusa_silenced.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gesloten