Is niet erg toch?goodfella schreef:Dan was Suarez voor 40 miljoen naar Internazionale verkast.Rishi schreef:MAar daar win je geen wedstrijden mee. Als hij wat meer overzicht had gehad of wat meer killerinstinct hadden we 2x gewonnen van PSV bijvoorbeeld.
Luis Suárez
Moderator: mods
Jawel.Rishi schreef:Is niet erg toch?goodfella schreef:Dan was Suarez voor 40 miljoen naar Internazionale verkast.Rishi schreef:MAar daar win je geen wedstrijden mee. Als hij wat meer overzicht had gehad of wat meer killerinstinct hadden we 2x gewonnen van PSV bijvoorbeeld.

Maar in dat geval kan ik me niet voorstellen dat hij uberhaupt bij Ajax had gespeeld Rishi. Suarez ontbeert specifieke kwaliteiten, het is een beetje een manusje van alles. Ik kan er niet goed de vinger op leggen eigenlijk. Maar desondanks vind ik hem een genot om te zien voetballen. Dat heb ik vorig seizoen meerdere malen geroepen en ik word dit seizoen gewoon in mijn 'gelijk' bevestigd.
Natuurlijk moet hij nog bijleren. Iedere voetballer van 21 moet nog bijleren. M'n punt is dat er volgens mij weinig aankopen van Ajax zijn die in hun eerste seizoen zo'n rendement hebben gehaald.joey schreef:De cijfers zijn goed, maar hij moet veel constanter worden. Is een kwestie van ervaring, hoop ik. Hij lijdt nog te vaak knullig balverlies en aan zijn techniek kan een hoop verbeterd worden. Je moet wel oppassen dat je het oorspronkelijke er niet uithaalt, want Suárez is wel een speler die iets extra's kan brengen.Thomas schreef:Suárez heeft in z'n eerste seizoen voor Ajax 15 doelpunten gemaakt en volgens mij staat hij inmiddels ook al 11 assists. Dat is gewoon meer dan uitstekend voor je eerste seizoen in Ajax 1. Helemaal aangezien Suárez niet bekend was met het Ajax-systeem. Ter vergelijking: Sulejmani scoorde tot dusver 13 doelpunten en gaf 10 assists. Makaay staat op 13-7. Lazovic 10-6. Afellay 2 doelpunten en nog niet eens 5 assists (de lijst gaat niet verder omlaag dan 5). Farfán 4-5.
En inderdaad, diegene die hem dingen gaat aanleren moet zorgen dat hij dat intiutieve er niet uithaalt. We hebben gezien wat dat met Suárez kan doen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
[Lucas modus aan]Thomas schreef:Natuurlijk moet hij nog bijleren. Iedere voetballer van 21 moet nog bijleren. M'n punt is dat er volgens mij weinig aankopen van Ajax zijn die in hun eerste seizoen zo'n rendement hebben gehaald.
Rosenberg!
[Lucas modus uit]

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Er heerts een hardnekkig misverstand. Daarom nogmaals, ik vind Suarez geen slechte voetballer. Ik vind hem alleen niet zo Goddelijk als zijn status op AT het doet vermoeden. Als Suarez shit speelt moet ie worden gewisseld en als hij keer op keer shit speelt, moet je wellicht eens met een ander in de basis beginnen. Maar qua rendement is het inderdaad een prima seizoen van Suarez, toch ben ik zo vrij om te vinden dat het voetballend erg mager is de laatst maanden. En als dat hoongelach oplevert, dan moet dat maar, ik laat me liever uitlachen dan dat ik de heersende opvatting klakkeloos ga overtypen.
I think I lost my fucking headache
Ik vind het wat denigrerend richting de mensen die het niet met je eens zijn om te zeggen dat die mensen de heersende opvatting klakkeloos overtypen.
Verder heb je inderdaad nooit gezegd dat je Suárez een slechte voetballer vindt. Wel dat hij geen voorzet heeft en niet kan passeren op techniek, als ik me niet vergis.
Verder heb je inderdaad nooit gezegd dat je Suárez een slechte voetballer vindt. Wel dat hij geen voorzet heeft en niet kan passeren op techniek, als ik me niet vergis.
Je vergist je nietThomas schreef:Ik vind het wat denigrerend richting de mensen die het niet met je eens zijn om te zeggen dat die mensen de heersende opvatting klakkeloos overtypen.
Ik beweer helemaal niet dat mensen die met hun mening aansluiten bij de meerderheid die mening overnemen van anderen. Ik beweer dat ik dat zou doen als ik die mening hier zou neerzetten
Zelfs Rosenberg gaf nog wel eens mooie voorzetten en passeerde wel eens een speler. Je kan van inidenten geen geweldige basiskwaliteit maken.
Waarmee ik niet wil beweren dat Suarez geen techniek heeft en nooit een voorzet zal kunnen geven, alleen gaat zijn passeren meestal op basis van frommelen.
De actie bij de 1-4 gisteren was geweldig!
Waarmee ik niet wil beweren dat Suarez geen techniek heeft en nooit een voorzet zal kunnen geven, alleen gaat zijn passeren meestal op basis van frommelen.
Ik ben het verder niet helemaal met je eens wat Rosenberg en het gefrommel van Suárez betreft (al pakt hij soms aardig wat ballen mee in de kluts, jaLucaS schreef:Zelfs Rosenberg gaf nog wel eens mooie voorzetten en passeerde wel eens een speler. Je kan van inidenten geen geweldige basiskwaliteit maken.

Prachtgoal. Ajax-waardig.

Ik vind dat Surez vanaf half november tot een week of twee geleden inderdaad constant waardeloos speelde. Ondanks dat had hij nog steeds een redelijk rendement. De laatste weken gaat het weer wat beter. Maar talent heeft hij en met vlagen laat hij dat inderdaad zien, maar het is voorlopig een groot deel van het seizoen 85 minuten dramatisch en een paar prima acties per wedstrijd en een enkele keer zelfs een geweldige actie.
Ja, eentje. Tegen Sparta thuis. En een speler passeren heb ik hem nog nooit zien doen.Zelfs Rosenberg gaf nog wel eens mooie voorzetten en passeerde wel eens een speler.
Rosenberg is een megaprutser vergelijken met Luis. Blij dat Henk the Creep hem dumpte in Duitsland.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Tja, dat roep ik hier al zolang Suarez bij AJAX is, over " mijn gelijk " gesproken.Pfffffffffft " mijn gelijk " ... Ik ben trouwens niet de enige, Koster en andere " voetbalkenners " zeggen dat ook.Of wacht effe, er is maar een " voetbalkenner " op dit forum ..Rishi schreef:MAar daar win je geen wedstrijden mee. Als hij wat meer overzicht had gehad of wat meer killerinstinct hadden we 2x gewonnen van PSV bijvoorbeeld.
En hoe tellen we dat nu kwa assists?, de 1 - 4 was een assist van KjH op Suarez, die vervolgens te veel moeite had om door te steken, loste dat knap op en gaf op zijn beurt weer een assist op KjH.Die weer 2 onbelangrijke goals scoorde dat dan weer wel ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 30, 2008 4:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Parool'Klaas is koeler voor de goal'
AMSTERDAM - Luis Suárez speelt acht maanden bij Ajax. In die tijd is hij een completere voetballer geworden. ''Voor mij persoonlijk is het een goed seizoen geweest bij Ajax.''
''Nee, ik wist niet dat Klaas zijn honderdste goal in de eredivisie kon maken,'' zegt Suárez. ''Het is leuk voor hem, maar het belangrijkste is dat we als team hebben gewonnen.''
Bij zijn komst naar Amsterdam in de zomer van 2007 sprak Suárez ongeveer dezelfde woorden over het alles overstijgende teambelang. Toch voetbalde hij destijds niet zo. Acht maanden na zijn overgang van FC Groningen naar Ajax begint Suárez steeds meer te voetballen zoals hij spreekt.
Het grootste bewijs van de goede ontwikkeling van Suárez is de koppositie die hij inneemt op de nationale lijst van assists (12). Twee van die beslissende voorzetten kwamen gisteren bij Huntelaar terecht.
''Huntelaar beweegt goed voor het doel van de tegenstander,'' voert Suárez aan voor de opvallend goede samenwerking van gistermiddag. Evengoed had de Uruguayaan kunnen zeggen dat hij steeds meer oog heeft gekregen voor zijn medespelers. Tijdens zijn spectaculaire slalommen staart hij zich niet meer blind op het doel van de tegenstander.
''De samenwerking tussen Luis en mij ging goed,'' beaamde Huntelaar. ''Maar het kan nog beter. Door trainingen zouden we ons spel nog beter op elkaar kunnen afstemmen.''
Niet alleen de onderlinge afstemming kan beter, ook het rendement van vooral Suárez kan omhoog.
''We doen onderling wel eens wedstrijdjes op de training,'' zei Huntelaar. ''Gewoon, wie de meeste goals maakt met afronden. Ook praten we er wel eens over hoe je een bal het beste kan raken. Maar tijdens de wedstrijd vaart Luis op zijn eigen intuïtie.''
Suárez: ''Klaas en ik zijn verschillende voetballers, maar hij is inderdaad koeler voor de goal. Dat zou ik wel van hem willen overnemen.''
Trainer Adrie Koster vindt dat Suárez een heel goede ontwikkeling doormaakt. ''Hij is 21 jaar en hij krijgt steeds meer oog voor de spelers om hem heen.''
Een andere gunstige ontwikkeling is dat Suárez steeds minder schwalbes maakt. ''Ik zie hem de laatste tijd steeds minder vaak naar de grond gaan,'' aldus Koster. ''Daar ben ik blij om.''
Hoewel de kans op het kampioenschap bijna is verkeken en Ajax ook in Europa geen naam heeft kunnen maken, is Suárez tevreden over het seizoen dat achter hem ligt. ''De overgang is goed gegaan. Persoonlijk ben ik heel tevreden.''
Het stinkt aan alle kanten!