Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
gaizka

Bericht door gaizka » za mar 29, 2008 11:14 am

Marillion schreef:Mannen als Gourcuff en Tiago staan ongetwijfeld net als Modric afgelopen seizoen te springen om bij Ajax aan de slag te gaan. :hypocrite.gif:

Ik vind het prima hoor. Dat gedroom. Als ze bij de start van het seizoen maar niet aankomen met het excuus dat de beoogde versterkingen niet haalbaar waren en dat we dus uiteindelijk geen versterkingen halen.
Het ligt eraan hoe Ajax/van Basten het brengen. Misschien krijg je wel hetzelfde als bij Feyenoord afgelopen zomer: veschillende spelers gingen omdat ze van elkaar wisten dat ze gingen en er dus perspectief was om iets neer te zetten.

Het zijn iig wel de namen die ik wil horen bij Ajax.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mar 29, 2008 11:15 am

Neefkens schreef: Ik vind wel dat er een verschil zit tussen Modric en Tiago&Gourcouff. De eerste gaat er nog van uit dat hij het gewoon gaat maken in de top, de anderen hebben gemerkt dat het niet gemakkelijk is. Die kunnen een vaste plaats in AJAX-1 onder begeleiding van San Marco (die in Italië een enorme naam heeft, zeker bij Milan) zien als een investering voor hun carriëre.
Op zich heb je gelijk maar als ik dan lees dat de Spurs en City ook al interesse hebben dan weet je eigenlijk al dat je gewoon kansloos bent. Maar ik ben op zich wel blij dat ze aan dit soort spelers denken.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op za mar 29, 2008 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 29, 2008 11:15 am

Na de Primera Division nu de Serie A. :hypocrite.gif:

Van Basten is misschien een magneet voor jonge talenten uit kleinere competities, maar niet voor dit soort jongens. Daar geloof ik niet in.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 11:21 am

brigade zuid schreef:
Neefkens schreef: Ik vind wel dat er een verschil zit tussen Modric en Tiago&Gourcouff. De eerste gaat er nog van uit dat hij het gewoon gaat maken in de top, de anderen hebben gemerkt dat het niet gemakkelijk is. Die kunnen een vaste plaats in AJAX-1 onder begeleiding van San Marco (die in Italië een enorme naam heeft, zeker bij Milan) zien als een investering voor hun carriëre.
Op zich heb je gelijk maar als ik dan lees dat de Spurs en City ook al interesse hebben dan weet je eigenlijk al dat je gewoon kansloos bent. Maar ik ben op zich wel blij dat ze aan dit soort spelers denken.
Dat kansloze hangt er dus vanaf of die jongens gewoon alleen het grote geld NU willen pakken, of dat ze inzien dat ze door nu (nog steeds voor een topsalaris) te investeren in hun loopbaan uiteindelijk veel verder te komen. Ik denk dat Marco dat hun in een gesprek wel goed duidelijk kan maken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 11:23 am

Jöhnk schreef:Na de Primera Division nu de Serie A. :hypocrite.gif:

Van Basten is misschien een magneet voor jonge talenten uit kleinere competities, maar niet voor dit soort jongens. Daar geloof ik niet in.
Kun je je die beelden herinneren van die afscheidswedstrijd van ?? bij Milan, waar hij zo mooi scoorde? Hij is daar zooo groot en Silvio zou hem zooo graag willen hebben, dat daar best wel eens iets moois uit zou kunnen groeien.

Gewoon ff dromen en wie weet worden ze bewaarheid.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 29, 2008 11:27 am

Ik vind het prima, Neef, als Ajax maar niet vergeet om 'gewoon' te scouten.

Hier en daar polsen kan altijd, maar we moeten niet het wiel opnieuw willen uitvinden. Kijk naar PSV. Die halen spelers uit Peru, Bulgarije, etc. Grote talenten uit kleinere voetballanden dus.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 11:38 am

Tuurlijk, goed scouten blijft de basis. Deze namen zijn mogelijke "cadeautjes" vanuit Marco's netwerk.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 29, 2008 11:39 am

Als ze maar wel snel een besluit maken. Een Tiago is normaliter onhaalbaar en zelfs met de naam MvB is schier onmogelijk dat die jongen hier komt ballen. Zodra hij het salaris hoort is het veelal gedaan.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 11:44 am

Juist, snelheid is geboden. Als signaal naar andere mogelijke aankopen en vooral naar de supporters om ze vanuit hun trauma van de laatste jaren te halen en weer een klein beetje hoop te brengen. Als ik zo op AT lees, is dat meer dan nodig. :aai.gif: :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 29, 2008 11:56 am

Jöhnk schreef:Van Basten is misschien een magneet voor jonge talenten uit kleinere competities, maar niet voor dit soort jongens. Daar geloof ik niet in.
Ik denk het ook hoor. Aan de andere kant: een kansloze trainer en wat momentum zorgden ervoor dat Feyenoord grote namen als Makaay, Van Bronckhorst, De Cler, Landzaat en Hofland wist te overtuigen om naar de club te komen.

peter

Bericht door peter » za mar 29, 2008 11:56 am

Grote namen, maar matige voetballers. Vergeet dat niet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 29, 2008 12:05 pm

Op Makaay na dan. :wink.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 12:17 pm

En allemaal jongens die aan het einde van hun carriëre zaten, een behoorlijk salaris verdienen en ook een transfersom moesten opbrengen.
Dit alles vanuit een soort van wanhoopspoging om in een keer er weer bij te horen en dat allemaal gefinancierd vanuit een soort van hiep hiep hoera stemming die enorme risico's voor de normale bedrijfsvoering met zich mee bracht.

Nee, nu weer ons clupje. Geld genoeg en nu nog goed uitgeven... :eusa_pray.gif:

999

Bericht door 999 » za mar 29, 2008 12:18 pm

Moet het allemaal nog zien gebeuren.En huren, tja, zodadelijk staat het een beetje, of de betreffende speler gaat ineens super presteren, moet ie weer terug naar zijn oude club en zijn wij bedankt voor bewezen diensten ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 12:41 pm

Ik denk dat verder kijken dan één jaar tegenwoordig al lastig is. Eerst maar eens goede spelers binnen zien te halen en dan zien we wel weer verder.

999

Bericht door 999 » za mar 29, 2008 3:30 pm

Maar dan wel kopen, niet huren.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 29, 2008 4:00 pm

Gourcuff kopen kun je vergeten.
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za mar 29, 2008 5:00 pm

Nou Martin, waar blijft die creatieve middenvelder? Of gaan we weer een KUT jaar tegemoet. Hoeveel tijd ben je nodig om slechts één selectie waardige speler binnen te halen.

generaal

Bericht door generaal » za mar 29, 2008 5:34 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Van Basten is misschien een magneet voor jonge talenten uit kleinere competities, maar niet voor dit soort jongens. Daar geloof ik niet in.
Ik denk het ook hoor. Aan de andere kant: een kansloze trainer en wat momentum zorgden ervoor dat Feyenoord grote namen als Makaay, Van Bronckhorst, De Cler, Landzaat en Hofland wist te overtuigen om naar de club te komen.
Allemaal Nederlanders, waarvan er slechts twee van een topclub kwamen (Broncko die al jaren aangaf een keer terug te willen en Makaay die alleen nog bij wat marginale clubs aan de slag kon).

Gourcuff en Tiago gaan echt niet naar Ajax. Tiago kan zo terug naar Lyon (die passen 'm wel in naast Bodmer), of naar Benfica/Porto en Gourcuff kan overal terecht.

Uiteindelijk zal Bassie wel met De Zeeuw en Mathijsen op de proppen komen :smallgrin.gif: .

peter

Bericht door peter » za mar 29, 2008 7:24 pm

Mwah. De Zeeuw zou kunnen, maar wat Mathijsen er mee te maken heeft, dat weet ik niet. De Zeeuw en Tiago staan waarschijnlijk op hetzelfde schaduwlijstje. Gourcuff en Mathijsen hebben natuurlijk niets met elkaar te maken.

Neemt niet weg dat ik denk dat we te hoog van de toren blazen. Gourcuff beslist pas in Mei en als die jongen nou kiest voor de Spurs (om maar wat te noemen), dan moet Ajax niet opeens aan komen zetten met 'we zijn voor een voldongen feit gesteld'. Ik eis nu echt daadkracht. En zo niet? Dan word ik heel verdrietig en weet ik het echt niet meer.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 7:29 pm

Eens dat er echt wat moet gebeuren. :blush.gif:

Ik zit wel net te bedenken dat het alleen maar geruchten zijn van zeer onbetrouwbare Italiaanse sites, die de krant elke dag vol moeten hebben. Die hebben natuurlijk ook Marco's persconferentie gezien waar hij zei dat hij eventueel bij Milan etc. zou gaan kijken om versterkingen te halen. En dan is 1en 1 snel 2. :blush.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » za mar 29, 2008 7:41 pm

Pleur nou eens op met je rotterdam. ;-)

Echt in elke post moet je die club erbij halen en telkens weer die conclusie dat Ajax niet op die club moet gaan lijken. Nou, er is iig al een Ajax supporter die erop begint te lijken en dat ben jij. In rotterdam moeten ze immers ook bij elke voetbaldiscussie hun grote concurrent noemen.

Begin januari zat je trouwens nog te ouwehoeren dat 010 alle thuiswedstrijden wel even zou gaan winnen. Alsof je erop hoopte.
In Wezep zul je inderdaad niet zo veel over feyenoord horen!

Niet erop gaan lijken? Supporters van beide verenigingen zitten op fora waarop de mooiste namen passeren, waar tot aan september wordt gedroomd van aansluiting bij de Europese Top, maar waar in november duidelijk is dat er op Europees niveau niets te zoeken is. Daarna begint de kritiek op de trainer en beleidsbepalers, niets nieuws.

Verras me dan met de grote namen die WEL zijn gekomen! Kom niet aan met Defour en Modric, want die zijn al lang binnen (fora zomer 2007), nee, welke groten zullen zich aangetrokken voelen nu zij gekomen zijn! Wie kwamen? Colin (geen licht!), Rommedahl (heeft weinig!), Kennedy (leuk voor de corners), Luque (op de tribune), Delorge (geblesseerd), Urzaiz (op de tribune) en Suarez (goed maar onder Koster een veredelde reserve)

Ajax is beland op het niveau van concurreren met feyenoord (Luque, Landzaat) Zul je niet leuk vinden, maar de aankopen wijzen erop, niet de pretentie! Droom jij maar lekker verder, denk aan de sterren die komen (Chivu, Ronaldinho zijn zeker, maar wie weet komen xxx en xxx ook!), je lijkt meer op de standdaardfeyenoorssupporter dan je zelf beseft.

Alle thuiswedstrijden winnen? Ik gaf aan wat feyenoordsupporters als mogelijkheid zagen!

Een mooie naam, Goodfella, maar word wel wakker! Ik heb onder Koster geen goed voetbal gezien, geen beleving, geen combinatie, geen automatisme (tijd genoeg!), gewoon niets!

peter

Bericht door peter » zo mar 30, 2008 10:53 am

30/3/2008 - Defour blijft bij titel Standard bij Belgische club
(Gepost door RvN)

Ondanks zijn contractverlenging bij Standard Luik gingen Belgische media er vanuit dat Steven Defour komende zomer voor de transfer zou gaan. De middenvelder, die de afgelopen jaren nadrukkelijk in de belangstelling stond van Ajax, zegt echter bij een titel van Standard Luik nog een jaar bij die club te blijven om in de voorronde van de Champions League te kunnen spelen. Met nog zes duels te gaan staat Standard Luik nu tien punten voor op achtervolger Club Brugge, de titel lonkt dus. "Luciano D'Onofrio beloofde mij op termijn een hele mooie club. Maar als wij ons kunnen plaatsen voor de voorronde van de Champions League, blijf ik minstens nog een seizoen", bekende hij.

ajax.netwerk.to
Er kan dus definitief een streep door de naam van Defour.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 10:55 am

Er kan dus definitief een streep door de naam van Defour.
Had vorig jaar al gekund, al zullen er genoeg fans zijn die zijn komst verwachten. Zo komt Chivu ook iedere zomer terug.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 30, 2008 11:03 am

Klopt. Defour had in 2006 gehaald moeten worden. Jammer maar helaas.

Gesloten