Zwemmen
Moderator: mods
Dat geleuter over hun topsportmentaliteit zeker. Die topsportmentaliteit komt uit een potje. Amerikanen zijn gewoon veel beter gedrogeerd dan de meeste andere sporters. Sporters willen allemaal winnen, of ze nou uit Amerika komen uit uit Guadeloupe.LucaS schreef:Rise to the occasion. Staan vooral Amerikanen om bekend
Van Langen maakte razendsnel progressie. Ik vond het maar verdacht. Zeker omdat ze een halve kerel versloeg (Mutola).
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
Hij is ook allround Wereld kampioen geweest dat jaar er voor, Na de OS is er niks meer van terecht gekomen, maar 1,5 jaar in aanloop presteerde hij wel degelijk goed.Peter schreef:Inderdaad. Maar die was ook daarna en daarvoor nog wel eens een keer heel goed. Uytdehaage had zijn finest moment op de spelen en daarvoor en daarna was het eigenlijk niet zo'n hele grote topper.
Daar zag je dus ook duidelijk verschil. Vaak zie je bij dopjng in de atletiek (zeker bij vrouwen) bovenmatige spierontwikkeling. Dat zag je bij Van Langen juist niet. En ze had natuurlijk erg veel geluk dat net dat gaatje in de binnenbaan viel. Anders was ze nooit eerste geworden, en had jij het nooit over de mogelijkheid van doping gehad.joey schreef:Dat geleuter over hun topsportmentaliteit zeker. Die topsportmentaliteit komt uit een potje. Amerikanen zijn gewoon veel beter gedrogeerd dan de meeste andere sporters. Sporters willen allemaal winnen, of ze nou uit Amerika komen uit uit Guadeloupe.LucaS schreef:Rise to the occasion. Staan vooral Amerikanen om bekend
Van Langen maakte razendsnel progressie. Ik vond het maar verdacht. Zeker omdat ze een halve kerel versloeg (Mutola).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nou, die borstjes zien er wel opgepompt uit.
Voor degenen die denken dat Veldhuis het goud in Peking wel even ophaalt:

Voor degenen die denken dat Veldhuis het goud in Peking wel even ophaalt:
nu.nlTrickett eerste zwemster onder 53 seconden
SYDNEY - De Australische zwemster Libby Trickett-Lenton is donderdag de grens van 53 seconden op de 100 meter vrije slag gepasseerd. Trickett klokte tijdens de olympische kwalificatieraces in Sydney een wereldrecord van 52,88 seconden.
Ze haalde ruim viertiende af van de oude mondiale toptijd (53,30), die sinds augustus 2006 op naam stond van de Duitse Britta Steffen.
Trickett was vorig jaar al eens eenhonderdste onder de 53 seconden gedoken (52,99), maar die tijd werd niet gehonoreerd door de internationale zwembond FINA. De Australische, die toen nog onder haar meisjenaam Lenton zwom, duelleerde met de Amerikaan Michael Phelps.
Veldhuis
Trickett is met haar wereldrecord ook flink sneller dan Marleen Veldhuis. De Europees kampioene heeft een beste tijd van 53,58. Op de EK in Eindhoven zwom ze vorige week 53,67 in de halve finales.
(c) ANP
Overigens is Bernard één van zijn records al weer kwijt:
www.trouw.nlSullivan pikt wereldrecord Bernard weer in
Eamonn Sullivan heeft donderdag in Sydney een nieuw wereldrecord op de 50 meter vrije slag gezwommen. De Australiër was met 21,41 negen honderdsten sneller dan de tijd die de Fransman Alain Bernard zondag tijdens het EK in Eindhoven neerzette. Sullivan verrichtte zijn prestatie in de halve finales op de Australische kampioenschappen.
Voordat Bernard het wereldrecord op zijn naam zette, was het ook al in handen van Sullivan. Die tijd van 21,56 zette de 22-jarige Australiër in februari neer. Sullivan kwam tijdens de Australische kampioenschappen ook twee keer dichtbij het wereldrecord op de 100 meter vrij. De 47,50 van Bernard bleef op die afstand net staan: Sullivan kwam tot 47,52. Voor het EK was dit record nog in handen van Pieter van den Hoogenband (47,84).
Sullivan denkt het record vrijdag nog scherper te kunnen stellen. "Ik hoop van wel. Ik denk altijd dat ik nog wel een paar honderdsten sneller kan in de finale."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
De vijftig meter wordt daar pas morgen gezwommen.Jöhnk schreef:Goed, maar niet zo goed als op de 100.
http://202.124.242.90/upload/swimming%2 ... 290208.pdf
Niet Libby maar Cate Campbell is de snelste Australische zwemster op de vijftig meter vrij.
En wat te denken van dat lachebekje.Ik leg voor geen een sporter mijn handen in het vuur.Ook niet voor P.v.d.H.Zijn toernooi, zijn project, en opeens heeft mijnheer de griep . tja ...joey schreef:En Ellen van Langen. Heel snel gekomen, Olympisch goud en daarna niets meer.
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 27, 2008 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dat zou wel eens de moraal van het verhaal kunnen zijn, Marillion.
Zou me niet eens verbazen als die marge morgen weg is. Door die nieuwe pakken zwemt iedereen harder.Jinne schreef:24,48 als beste tijd daar tegenover de 24,09 van Veldhuis. Nog genoeg speling dus. Al zie ik de marge wel kleiner worden na morgen.
-
- AT Toto winner 15/16