Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 1:54 pm

Ik heb net voor de grap even vanaf het seizoen 2000 de aankopen van Heerenveen gezien. Ik ben er nu zelfs van overtuigd dat wij het dan nog beter doen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 23, 2008 2:51 pm

Peter schreef:Precies. Sulejmani is aangebracht door zaakwaarnemers. Is dat een vorm van goed scouten? Neuh, gewoon happen.

Heerenveen scout een Huntelaar en een vNistelrooy, maar er komen ook genoeg misperen uit de Eerste Divisie, hoor. Ik vind Heerenveen gewoon redelijk hun werk doen, maar zeker niet meer dan dat. Ik durf zelfs met droge ogen te beweren dat qua scoutingsbeleid er maar weinig verschil zit tussen Ajax en Heerenveen.
Die laatste constatering van je is toch diep triest??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 2:52 pm

Absoluut. Geeft aan hoe gebrekkig we hier in Nederland met scouting omgaan.

Mourinho

Bericht door Mourinho » zo mar 23, 2008 3:12 pm

Peter schreef: Wellicht had Heerenveen dan Barsom of Tarvarjarvi opgehaald uit Scandinavië.
Tarvajärvi is toch ook gehaald en nu verhuurd aan De Graafschap...
Labor omnia vincit

peter

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 3:14 pm

Barsom ook. Dat is juist het punt. :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » zo mar 23, 2008 5:44 pm

Thomas schreef:Wat voor Scandinavische geweldenaren heeft Heerenveen überhaupt eigenlijk gehad? Tomasson is volgens mij de speler die het dichtst komt bij de top. Dat zegt genoeg, lijkt mij. Zelden zo'n rare mythe in stand gehouden zien worden.
Geweldenaren is natuurlijk ook erg sterk uitgedrukt. Toch hebben ze heel behoorlijke Scandinavische spelers gehad als Tobiasen, Tomasson, Allback, Edman, Daniel Jensen, Vayrynen, Nilsson en en de Zweedse-Braziliaan Alves. Je kan niet verwachten van Heerenveen dat die spelers allemaal even de Gouden Schoen winnen, maar voor het niveau Heerenveen waren het prima aankopen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 23, 2008 5:51 pm

Klopt. En ze hebben toch wat geld opgeleverd die spelers
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 5:52 pm

Daniel Jensen heeft men gratis de deur uit laten lopen en daar was men toch niet zo van onder de indruk. Vayrynen is aardig bij Heerenveen, maar heeft voor de rest niets laten zien. Nilsson is aardig, maar zeker geen behoorlijke speler. De andere spelers zijn dat overigens wel. Het gekke is alleen dat ik nu met een lijst van 25 spelers kan gaan komen die stuk voor stuk mislukt zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 23, 2008 5:55 pm

Die heeft iedere club
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 5:57 pm

Waarom is Heerenveen dan 'geweldig bezig'?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 6:01 pm

Punt is dat die spelers Heerenveen niet verder brengen. Men haalt uit Scandinavië vooral veel spelers die Heerenveen op hetzelfde niveau houden. Nou, die spelers lopen in Nederland ook wel rond. Juist iemand als Sulejmani - die welliswaar niet 'gescout' is, maar wel een goede aankoop is - brengt het niveau omhoog. Zoals eerder Van Nistelrooy en Huntelaar dat ook deden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » zo mar 23, 2008 6:26 pm

Waar spitsen als Van Nistelrooy en Huntelaar dat deden gold dat natuurlijk ook voor spitsen als Tomasson, Allback en Alves.
Peter schreef:Het gekke is alleen dat ik nu met een lijst van 25 spelers kan gaan komen die stuk voor stuk mislukt zijn.
Daar ging mijn reactie op Thomas niet over. Thomas stelt dat het überhaupt een mythe is dat Heerenveen echt goede spelers uit Scandinavië haalt. Dat er veel fouten tussenzitten hoef je mij niet van te overtuigen. Toch zitten er in mijn ogen ook regelmatig voltreffers tussen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 6:31 pm

Jabu schreef:Waar spitsen als Van Nistelrooy en Huntelaar dat deden gold dat natuurlijk ook voor spitsen als Tomasson, Allback en Alves.
Voor Alves wel. Voor Tomasson en Allback niet, want die zijn gewoon niet zo goed. Het heeft er ook niet mee te maken dat de gekozen voorbeelden spitsen zijn, maar dat ze van de buitencategorie zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 23, 2008 6:47 pm

@ Bertje: Heerenveen is dankzij die aankopen toch een club geworden die al jaren in de subtop meedoet. Dat die toppers worden weggekocht zorgt ervoor dat een club als Heerenveen niet door kan groeien. In 1 winterstop KJH en Samaras weg. Dat Alves weg is, is een zegen maar je kan niet zeggen dat die club niet gegroeid is de laatste jaren.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 24, 2008 2:38 am

Jabu schreef:Daar ging mijn reactie op Thomas niet over. Thomas stelt dat het überhaupt een mythe is dat Heerenveen echt goede spelers uit Scandinavië haalt. Dat er veel fouten tussenzitten hoef je mij niet van te overtuigen. Toch zitten er in mijn ogen ook regelmatig voltreffers tussen.
Dat zei ik niet. Het ging mij om de mythe dat Heerenveen zo geweldig scout in Scandinavië. Dat valt namelijk nogal mee.

Mourinho

Bericht door Mourinho » ma mar 24, 2008 9:44 am

Bertje schreef:Punt is dat die spelers Heerenveen niet verder brengen. Men haalt uit Scandinavië vooral veel spelers die Heerenveen op hetzelfde niveau houden. Nou, die spelers lopen in Nederland ook wel rond. Juist iemand als Sulejmani - die welliswaar niet 'gescout' is, maar wel een goede aankoop is - brengt het niveau omhoog. Zoals eerder Van Nistelrooy en Huntelaar dat ook deden.
Dat moet je als Heerenveen ook niet willen. Als je veel betere spelers aantrekt, betekent dit dat je elk half jaar een nieuw team moet gaan samenstellen. De grote clubs hebben hoe dan ook toch meer te besteden...
Labor omnia vincit

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 24, 2008 10:06 am

Je moet niet willen om betere spelers aan te trekken? Onzin natuurlijk
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mar 24, 2008 10:13 am

Rishi schreef:Je moet niet willen om betere spelers aan te trekken? Onzin natuurlijk
Betere spelersmateriaal betekent wel een beter team - hoeft niet altijd, maar meestal wel.

Wat Heerenveen vooral doet. Is jongetjes op een nóg jongere leeftijd scouten. Jong Heerenveen is gevuld met buitenlanders. In de A1 lopen een paar IJslanders, een Kroaat, een Pool en een Armeniër. In de B1 heb je ook een paar buitenlanders lopen. Zelfs in de C1.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 26, 2008 2:23 am

Ik heb gisteravond ook nog even naar Palmeiras-São Paulo zitten kijken. Interessant affiche, minder goede wedstrijd, mede vanwege dat modderbad dat door moest gaan voor een veld. Palmeiras won na een 1-1 stand uiteindelijk met 4-1 door drie strafschoppen te benutten. Bij São Paulo klopte er weinig van de organisatie. Verder heb ik me vooral geërgerd aan Carlos Alberto aan de kant van São Paulo. Wat een rare vent blijft dat. Adriano natuurlijk ook, maar die kan tenminste nog voetballen. Aan de kant van Palmeiras zou Valdivia het vriendinnetje van Van Bommel kunnen zijn. Wat een valse nicht is dat joch zeg. Wel een leuk voetballertje om te zien, maar niet mijn type speler.

Wie me ook opviel was Diego Souza. Die is na een mislukt avontuur bij Benfica via Grêmio bij Palmeiras terechtgekomen. Bij Grêmio heb ik hem vorig seizoen te weinig gezien, maar ik vind dat hij bij Palmeiras weer aardig is opgebloeid. Eén en al kracht gecombineerd met een goede functionele techniek, een alleraardigste dribbel, gevoel voor positie en het geven van een gevoelige pass. Hij speelt alleen wel wat dichter tegen de spitsen aan dan ik gewend was van hem. Jammer in ieder geval dat hij zo kort geleden nog is overgenomen door Palmeiras voor een kleine vier miljoen euro.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mar 27, 2008 10:54 pm

Ik zie dat die topic gesloten is, moest toch nog ff ingaan op de volgende post van Thomas:
Joey heeft mij gevraagd voor die scoutingstopic.

Jij vraagt me ergens naar en ik beantwoord jouw vraag. Vervolgens doen mensen alsof ik uit het niets begin over een speler, terwijl ik alleen maar heb gezegd dat er beter rondloopt dan De Zeeuw.

Maar goed, jij hebt ook weer lekker boter op je hoofd. Weet nog heel goed dat je een tijdje terug keihard begon te lachen om een opmerking van me. En dan lekker slijmen wanneer het je uitkomt en je m'n mening wil horen over Israelische spelers, he. Bah!
In wat voor film leef je man?! Slijmen? Zou je willen, ik vroeg naar jou mening omdat ik waarde hect aan jou voetbalopvattingen. Ik zou pas slijmen als ik no matter what nooit kritiek op je zou hebben, omdat ik je mening vroeg over wat Israelische voetballers :smallgrin.gif: Hier ging je gewoon in de fout. Ik vraag je naar namen, jij zegt dat je niets kan verklappen. Dat was dan normaal gesproken genoeg geweest, maar je moest eraan toe voegen dat het 'een te grote pareltje' betreft. Had dat dan gewoon niet gedaan, PUNT.

Ik wil natuurlijk niet alle topics verkloten, maar ik moest echt ff reageren op dit infantiel gedoe van Thomas.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 27, 2008 10:55 pm

Mr. Ajax. Ik heb deze discussie gesplitst naar het Rommelhok. Als het dan toch moet kun je daar verder gaan.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mar 27, 2008 10:56 pm

Gezien en gedaan!

goodfella

Bericht door goodfella » ma mar 31, 2008 7:09 pm

Is die Ammi van NAC nog wat?

peter

Bericht door peter » ma mar 31, 2008 7:13 pm

Oogappeltje van Jesse. Ik ken hem niet goed genoeg.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 7:20 pm

Is inderdaad zo, maar hoe weet jij dat?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie