Het scoutingshoekje van Enganche
Moderator: mods
En dan hebben we het nog niet over de talloze Scandinaviërs die worden gehaald maar waar we nooit meer iets van horen.
Sulejmani is in Nederland overal aangeboden door louche zaakwaarnemers. Als destijds alles op een normale manier was gegaan dan was Sulejmani niet zo'n lange tijd geschorst geweest door de UEFA.
Sulejmani is in Nederland overal aangeboden door louche zaakwaarnemers. Als destijds alles op een normale manier was gegaan dan was Sulejmani niet zo'n lange tijd geschorst geweest door de UEFA.
Je moet ook niet naar echte toppers scouten, want die zijn onhaalbaar voor Heerenveen. Die kan zelfs mijn oma met haar blote oog eruit pikken. Het gaat om de spelers die de capaciteiten hebben om tot een topspeler uit te groeien.Jöhnk schreef:Ik ken de jeugd van Heerenveen niet.
De scouting van Heerenveen scout vooral spelers van het niveau Heerenveen. De echte toppers zijn op de vingers van één hand te tellen.
Nou, de afgelopen 10-15 jaar zijn er toch aardig wat spelers die het helemaal niet zo beroerd hebben gedaan...Jöhnk schreef:Ja, maar die spelers scout Heerenveen dus zelden.
Kijk maar naar Van Nistelrooy, Tomasson, Huntelaar, Samaras (ietsje minder, maar toch) Vayrynen, Sulejmani, om maar een paar te noemen...
Nee, ze doen het best aardig daar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Precies, ze doen het best aardig. Niet minder, maar zeker ook niet meer. Zoals vaak beweerd wordt.Mr. Ajax schreef:Nou, de afgelopen 10-15 jaar zijn er toch aardig wat spelers die het helemaal niet zo beroerd hebben gedaan...Jöhnk schreef:Ja, maar die spelers scout Heerenveen dus zelden.
Kijk maar naar Van Nistelrooy, Tomasson, Huntelaar, Samaras (ietsje minder, maar toch) Vayrynen, Sulejmani, om maar een paar te noemen...
- Cluijffert
ik zou al blij zijn als wij het eens aardig doen...Jöhnk schreef:Precies, ze doen het best aardig. Niet minder, maar zeker ook niet meer. Zoals vaak beweerd wordt.Mr. Ajax schreef:Nou, de afgelopen 10-15 jaar zijn er toch aardig wat spelers die het helemaal niet zo beroerd hebben gedaan...Jöhnk schreef:Ja, maar die spelers scout Heerenveen dus zelden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Nee, ik denk een nog betere spits voor ongeveer dezelfde prijs. Heerenveen en FC Grun scouten naar hun mogelijkjheden gewoon 10x beter! Het is alweer een tijdje geleden dat Ajax geld maakt op spelers die ingekocht zijn. Zegt in feiten alles over Ajax en Martin van Geel in het bijzonder...Jöhnk schreef: Had H'veen Huntelaar ook gehaald als ze Ajax waren?
Laatst gewijzigd door Starring op za mar 22, 2008 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!
Mwah, er zal wel een reden zijn waarom Heerenveen en Groningen niet zoveel eurocenten hebben.Starring schreef:Wij moeten gewoon blij zijn dat clubs als Heerenveen en Groningen niet zoveel eurocenten te spenderen hebben als Ajax. PSV is een hele goede voorbeeld daarin...
PSV is inderdaad een voorbeeld van hoe het moet. Hoewel op het beleid van PSV ook nog genoeg aan te merken valt.
Maar waarom staar je je blind op Scandinavie? We hebben het juist over Sulejmani gehad... Heerenveen scout gewoon overal in Europa. Ook binnen Nederland doen ze het aardig, met recente voorbeelden als Van Nistelrooy, Huntelaar.
Met Alves hebben ze nu ook weer een spits binnen gehaald die 30 + doelpunten per seizoen scoort en voor 20 mio vertrekt.
Dat is beleid, dat je dat ontkent ook.
Met Alves hebben ze nu ook weer een spits binnen gehaald die 30 + doelpunten per seizoen scoort en voor 20 mio vertrekt.
Dat is beleid, dat je dat ontkent ook.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Sulejmani is aangebracht door zaakwaarnemers. Is dat een vorm van goed scouten? Neuh, gewoon happen.
Heerenveen scout een Huntelaar en een vNistelrooy, maar er komen ook genoeg misperen uit de Eerste Divisie, hoor. Ik vind Heerenveen gewoon redelijk hun werk doen, maar zeker niet meer dan dat. Ik durf zelfs met droge ogen te beweren dat qua scoutingsbeleid er maar weinig verschil zit tussen Ajax en Heerenveen.
Heerenveen scout een Huntelaar en een vNistelrooy, maar er komen ook genoeg misperen uit de Eerste Divisie, hoor. Ik vind Heerenveen gewoon redelijk hun werk doen, maar zeker niet meer dan dat. Ik durf zelfs met droge ogen te beweren dat qua scoutingsbeleid er maar weinig verschil zit tussen Ajax en Heerenveen.