Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 08, 2008 1:33 pm

Op het WK -20 was hij geweldig ! Hij was toch ook de aanvoerder ?
Ik meen dat PSV interesse had en ik zag hem graag komen, maar helaas kwam het er niet van.

Ik heb alleen geen idee hoe hij het nu doet bij Espanyol...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 08, 2008 1:36 pm

Ja, hij was aanvoerder. Bij Espanyol gaat het nog maar so so met hem, als ik het goed begrijp. Ik zie die ploeg echter niet om de week spelen.

Starring

Bericht door Starring » do feb 14, 2008 11:16 pm

Thomas, wat weet jij van Yassine Chikhaoui? 21 jaartjes jong en wordt heel opportunistisch de nieuwe Zidane genoemd. HSV ziet in hem de opvolger van Raffie.
AFCA!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr feb 15, 2008 8:43 am

Zidane? Ik zou hem qua type speler eerder met Ibrahimovic vergelijken (al gaat ook dat me nog te ver). Grote jongen, veel slepen en sleuren maar toch veel op techniek waardoor hij maar een beetje van z'n lichaamskracht hoeft te gebruiken. Goed schot met rechts en links, redelijk overzicht. Soms briljant, soms irritant. Pingelt nog iets te vaak waar het niet functioneel is, maar is wat dat betreft volgens mij al wat verder dan waar Ibra was toen hij zijn leeftijd had. Een jongen die absoluut toe is aan de volgende stap.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 4:08 pm

Starring schreef:Thomas, wat weet jij van Yassine Chikhaoui? 21 jaartjes jong en wordt heel opportunistisch de nieuwe Zidane genoemd. HSV ziet in hem de opvolger van Raffie.
De echte klasbak op het Afrika cup was Manucho (Angola). Speelde nog bescheiden in eigenland, totdat Man Utd hem een stage aanbood.

Thomas, jij als Argentinië /Mexico-kenner. Kan je wat vertellen over Biglieri van Lanús?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 4:10 pm

Je hebt wel doorzettingsvermogen, Skilled. :kwijl.gif:

Over Biglieri wil ik op dit moment nog even niets zeggen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo feb 27, 2008 2:29 pm

Baseman schreef:Op het WK -20 was hij geweldig ! Hij was toch ook de aanvoerder ?
Ik meen dat PSV interesse had en ik zag hem graag komen, maar helaas kwam het er niet van.

Ik heb alleen geen idee hoe hij het nu doet bij Espanyol...
Bij iedere Argentijnse lichting vertrekken er gros aan spelers richting Europa. Argentijnen zijn erg gewild in Europa. Ook vertrekken er iedere transferperiode goede spelers uit Argentinie. Het stikt daar gewoon van het talent, alleen moet je als Nederlandse club toch wat meer centjes op zak hebben als je wil concurreren met de Spaanse clubs. Maar Zabaleta is inderdaad een geweldige back.

Straks Velez-Banfield terugkijken, even zien hoe onze grote vriend Darío Cvitanich het ervan af gaat brengen. Zou nu bij de blessure van Eduardo Da Silva eventueel benaderd kunnen worden voor het grote Kroatie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 05, 2008 5:50 pm

Thomas is z'n gebied enigszins en voorzichtig aan het uitbreiden. Ik heb voor de gein de volgende wedstrijden gedownload:

Red Star-Partizan
Rijeka-Dinamo Zagreb
Steaua Bucureşti-CFR Cluj

Ik ben erg benieuwd, mede omdat er bijvoorbeeld in Roemenië ook Zuid-Amerikanen spelen die eventueel wel interessant kunnen zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 5:52 pm

Hoe zit het met Jovetic? Heeft die al getekend bij Fiorentina?

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 05, 2008 7:20 pm

Jöhnk schreef:Hoe zit het met Jovetic? Heeft die al getekend bij Fiorentina?
Allang.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mar 06, 2008 3:40 pm

Even splitsen. Hier weer on-topic, graag.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za mar 15, 2008 11:58 am

Gisteren weer genoten van Sulejmani. De wedstrijd was niet goed, maar hij springt er toch met kop en schouders tussenuit.

Hij is een keer aangeboden geweest voor Ajax toch? Destijds niet genomen, maar nu maar weer een poging wagen? Of lijkt hij teveel op Suarez?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 15, 2008 12:13 pm

Uitstekende speler, die vanwege z'n spel haast wel lijkt voorbestemd om voor Ajax te moeten komen voetballen. Hopelijk komt het er nog van.

Ik vind hem overigens niet op Suárez lijken. Sulejmani heeft een actie buitenom en gaat daar ook bijna altijd voor, een nog betere versnelling, een betere voorzet en is 1 op 1 beter met de keeper. Hij heeft wel wat minder variëteit in z'n spel en is fysiek iets minder.

Ik heb gisteravond overigens meer genoten van Sankoh dan van Sulejmani hoor. Eerstgenoemde had laatstgenoemde in z'n zak.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 15, 2008 2:09 pm

Jammer dat Sulejmani in de as opgesteld wordt. Op links is hij beter.

Op wat momentjes na vond ik hem overigens ook niet zo sterk gisteren.

Vossie

Bericht door Vossie » za mar 15, 2008 2:43 pm

Sulejmani en Suarez op de flanken met Huntelaar om het af te maken.
Of toch Dembele ertussen in die de andere twee in staat stelt om te scoren, waar hij dat namelijk zelf niet kan.

Dat die Sulejmani heel snel moet worden aangetrokken lijkt me duidelijk. Die gozer hadden ze moeten halen ipv Kennedy, Rommedahl of Luque, dat is scouting!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 15, 2008 6:07 pm

Uh, toen speelde hij al een tijdje niet. Dat is dus geen scouten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vossie

Bericht door Vossie » za mar 15, 2008 7:10 pm

Sulejmani hebben ze gewoon bij Partizan gescout hoor...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 15, 2008 7:26 pm

Ja, maar niet afgelopen zomer. Sulejmani is in de winter van het seizoen 2005/2006 aangetrokken. Vorig seizoen heeft hij geen duel gespeeld, omdat hij geschorst was.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 21, 2008 5:04 pm

Mario Mandžukić van Dinamo Zagreb is een goede aanvaller. De naam zal hier en daar wat pijnlijke herinneringen oproepen bij Ajacieden, maar deze jongen is behoorlijk groot (1,86 m), weet z'n lichaam goed te gebruiken, is snel, beweeglijk, werkt keihard, is sterk in de kaats, heeft een goede functionele techniek, een meer dan behoorlijke traptechniek en weet zich makkelijk vrij te spelen. Wat wel doodzonde is is dat Mandžukić op dit moment in dienst van beroepsprutser Balaban moet spelen, in plaats van dat Soldo het elftal meer op Mandžukić afstemt. Hij zou eigenlijk Mandžukić als aanspeelpunt moeten gebruiken en er een andere beweeglijke spits omheen laten zwerven. Maar goed, er zijn wel meer landen waar spelers na een buitenlands avontuur als helden en/of toppers worden binnengehaald.

Hij schijnt trouwens wel een short fuse te hebben. Ik heb het zelf nog niet gemerkt, maar ik wacht nog op wat info. En ik hoef jullie verder niet voor de gek te houden: er mag wel aardig wat twijfel bestaan over de haalbaarheid van deze jongen. Dinamo is niet bepaald de makkelijkste club om mee te onderhandelen en er sijpelen al wat vage geruchten door over interesse van buitenlandse clubs.

jabu

Bericht door jabu » za mar 22, 2008 12:12 am

Bovendien heeft hij nog een contract dat doorloopt tot 2012 en heeft Dinamo een recordtrasfersom voor hem (en Ivica Vrdoljak) betaald aan stadsgenoot NK Zagreb van € 2,5 miljoen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mar 22, 2008 2:02 am

Bertje schreef:Ja, maar niet afgelopen zomer. Sulejmani is in de winter van het seizoen 2005/2006 aangetrokken. Vorig seizoen heeft hij geen duel gespeeld, omdat hij geschorst was.
Maakt je punt er niet sterker op hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 1:14 pm

Niet? Zou je dat kunnen uitleggen? Hoe wil jij een speler scouten die niet speelt?

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 1:26 pm

Naar ik begrijp is Sulejmani her en der in Nederland aangeboden. Dus zoals zo vaak zijn de jubelverhalen over de scouting van H'veen overdreven.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 22, 2008 3:05 pm

Jöhnk schreef:Naar ik begrijp is Sulejmani her en der in Nederland aangeboden. Dus zoals zo vaak zijn de jubelverhalen over de scouting van H'veen overdreven.
Dat denk ik niet. Ik denk dat Heerenveen hem echt wel een wedstrijdje of twee heeft zien spelen, of zelfs meer. Anders zou je als club Sulejmani niet gelijk een contract hebben aangeboden, waar ze bij AZ erg voorzichtig waren en hem eerst goed wouden beoordelen. De scouting van Heerenveen zit gewoon goed in elkaar. Kijk maar in de jeugd wat ze in de jeugd hebben rondlopen. Natuurlijk zitten ze er soms mis, maar er zitten ook spelers tussen met doorgroeimogelijkheden. Kijk maar naar Bradley.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 3:09 pm

Als ze Sulejmani veelvuldig hadden gezien, hadden ze natuurlijk niet gewacht tot hij werd aangeboden, lijkt mij.

En met niemand anders!

Plaats reactie