PSV-Ajax 19-03-2008 (20:45)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 18, 2008 1:20 pm

Lindgren kan gewoon spelen ja.

999

Bericht door 999 » di mar 18, 2008 1:32 pm

Psv zal, volgens mij, niet wezenlijk anders spelen als ze de laatste tijd doen, ik denk zelfs dat Psv het zelfde spelleke zal spelen als in de thuis wedstrijd van AJAX eerder dit seizoen.Snel druk zetten op onze achterhoedespelers, en op de middellijn ons 3 mans middenveld vroeg storen en proberen te overlopen.Dat ging ze in de ArenA goed af.Verder blijft het opletten met de wedstrijdvoortzettingen van Gomez.Met zijn uitworpen zet ie, bij de omschakeling, de AJAX achterhoede tegen een overtal aan Psv spelers.

Bij standaard situaties zag je geregeld dat, inplaats zoals bij AJAX de bal de zestien in te jagen, dat men de combinatie zocht.Alcides en Kromkamp zullen van de AJAX spelers die vergeten hun taken uit te voeren veelvuldig gebruik maken, of zoals b.v. Ernie Brands eerder zei " we hebben onze maatregelen genomen ".Was trouwens goed te zien hoe Psv met momenten het midenveld overstak alsof er van AJAX niemand aanwezig was.

AJAX zal het van de zijkanten moeten hebben, daar kwam het meeste gevaar in de thuiswedstrijd, daar lijkt me Psv het kwetstbaars.Ballen die van de flanken kwamen gaven het meeste gevaar, Gomez oogt dan wat onzeker en zal meestal de bal proberen te stompen, mits er druk is op Gomez.Dan wil ie nog weleens paniekerig overkomen.Daar moet toch eens keer van geprofiteerd kunnen worden, lijkt me.AJAX zal ook de rust moeten bewaren in de combinaties, en niet zoals in de thuiswedstrijd te gehaast wilen zijn.Ik hoop dat deze AJACIEDEN ook een keer in staat zijn om de wedstrijd te lezen.Aanvoelen of er meer, of niet meer inzit.Immers verlies je is het over en uit, bij een gelijkspel is alles nog steeds open, winst ?, tja zou natuurlijk hardstikke mooi zijn ( maar dan moet je natuurlijk niet weer de eerst volgende wedstrijd op je bek gaan ), maar gezien het vertoonde spel van AJAX de laatste tijd mag je eingenlijk daar niet aan denken, ondanks dat Psv ook bijna niks positiefs laat zien, behalve dan dat ze meestal aan het langste eind trekken.Zo gingen ze bijna bij Roda Jc met de volle mep naar huis.

Stekel
Silva, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen
Kennedy, Lindgren, Davids Urby
KJH, Suarez

Waarbij Kennedy ( met Silva ) ( of Rommedahl als vervanger van Kennedy ) en Urby ( vooral met Suarez ) wanneer mogelijk de ruimte aan de zijkanten benutten ( valse middenvelders/Buitenspelers )

Het blijft natuurlijk wel een risico, starten met een spelers die nog maar zo kort een blessure heeft gehad die er na enkele minuten zo weer in kan schieten.Speel taakbewust, in de postitie, en probeer nu eens een keer er vanaf minuut 1 te staan.Zet bij corners, vrije trappen ook eens druk op Gomez, druk, ga geen overtredingen maken.En weet dat Gomez goed is bij het uitkomen in de zestien, dus zorg dat je als speler de afspeel mogelijkheden ziet ( als die er zijn ), als je in zo'n situatie komt. Speel ook eens met de overtuiging dat dit je grootste kans is om in ieder geval voor een week op een punt van Psv te komen.Speel als een team, voel eens een keer aan wanneer je de scheids moet paaien, zeker als dieje Falvan en Appelval, Lazoval weer eens bezig zijn.Dat telt ook voor Suarez, gaat die weer op de buiteltoer heb je meteen al weer ( zou misschien niet moeten zijn ) een paar minpuntjes bij deze scheids, en daar heeft het elftal dan ook weer last van ....
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 2:42 pm

Jouw voorspelling, Voetske?

Geen Perez bij jou, zie ik. Ondanks het ontbreken van De Jong.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mar 18, 2008 2:44 pm

Alleen al vanwege kennedy zou ik me hele systeem omgooien... Die gast is wat mij betreft even pasee.

Steek

Silva, Heitinga, Vermaelen, Vertongen

Davids

Lindgren Emanuelson

Perez

Huntelaar Suarez

Opzicht niet verkeerd om Lindgren aan de rechter kant te poseren, want , mocht Dzudzak spelen dan kan hij hem mooi opvangen, die gast moet je gewoon weinig ruimte geven.. Is bij bijna elke aanval betrokken.

Urby kan de opkomende Kromkamp opvangen, en bij een counter kan hij gewoon lekker aan de linkerkant opstomen.

Perez zal het moeilijk krijgen met Simons, maar kan gewoon echt even niet anders bedenken door de blessures van Gabri en De Jong.

Suarez gaat scoren, Salcido is verschrikkelijk uit vorm, lijd veel dom balverlies, wat voor een opjagende Suarez ideaal is.

Ik dacht, laat ik eens een uitleggen waarom ik tot deze opstelling kom! (wat ik anders nooit doe) . Flame me!
Pompiedom

Nihad

Bericht door Nihad » di mar 18, 2008 2:44 pm

Geen de Jong, geen Gabri.

Dat wordt wel erg moeilijk morgen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 18, 2008 2:48 pm

Thijs schreef: Gabri ligt er enkele weken uit
Zal dus wel neerkomen op een paar maanden

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 2:56 pm

Hopelijk zijn die jongens er weer bij in de plee-offs.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 18, 2008 3:05 pm

Afellay blesseert zich met trefbal en mist mogelijk Ajax
18/03/2008 14:56

Ibrahim Afellay mist woensdag mogelijk de topper tegen Ajax. Tijdens een partijtje trefbal ging de PSV-middenvelder door zijn enkel. 'In 24 uur kun je nog veel doen.'

Afellay liep zijn ongemak op in het zaaltje van PSV's trainingscomplex De Herdgang. 'Ze gingen enorm te keer bij een partijtje trefbal', zegt PSV-trainer Sef Vergoossen op de website van zijn club. 'Schijnbaar is hij naar een bal gesprongen en bij het neerkomen door zijn enkel gegaan. Ik had het zaaltje al verlaten, dus heb het niet gezien.'

De Limburger verwijt zijn in een grootse vorm stekende pupil niets: 'Je zoekt naar dingen om mensen enthousiast te maken, dan kan dit gebeuren. Ik denk dat het meevalt. Normaal gesproken is hij niet klaar voor morgen, maar gezien het belang van deze wedstrijd kan dat misschien anders zijn. In 24 uur kun je nog veel doen.'
VI.nl

Nihad

Bericht door Nihad » di mar 18, 2008 3:08 pm

Dat zou een meevaller zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mar 18, 2008 3:08 pm

Laten starten, en na 4 minuten er achter komen dat hij toch nog niet hersteld is! scheelt weer een wissel. :hypocrite.gif:
Pompiedom

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 3:10 pm

Zal je zien dat Aissati ineens in de basis staat en een dijk van een wedstrijd speelt.

Maar ik neem aan dat hij gewoon speelt hoor.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mar 18, 2008 3:14 pm

Hahaha, wat een doorzichtige truc dit.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 18, 2008 3:37 pm

Stekel;
Silva, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;
Lindgren, Sarpong, Davids;
Suarez, KJH, Emanuelson

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 3:40 pm

Perez speelt, Jöhnk. Geloof dat nou maar. A3 zal dus wel voor een viermansmiddenveld kiezen.

Nihad

Bericht door Nihad » di mar 18, 2008 3:46 pm

Als Perez kort achter Suaren en KJH laat spelen en erachter Urby/Davids/Lindgren, dan is het nog te overzien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 18, 2008 3:46 pm

I know, maar dit is mijn adviesopstelling.

Waarom moest Siem nou net nu geblesseerd raken? :1evil.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 3:50 pm

Het is voor Perez in ieder geval de (laatste ?) kans om te laten zien dat hij geschikt is voor een rol op het middenveld in een topwedstrijd. Je mag dus verwachten dat hij scherp zal zijn en meer dan alles zal geven om zichzelf te bewijzen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 3:55 pm

Nihad schreef:Als Perez kort achter Suaren en KJH laat spelen en erachter Urby/Davids/Lindgren, dan is het nog te overzien.
Dat wordt een drukke avond voor het middenveld.Maar ik ben het met je eens, Perez naar voren schuiven is de enige mogelijkheid. Hij mag onder geen voorwaarde centraal spelen op een driemansmiddenveld. Dat is zelfmoord.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 18, 2008 4:04 pm

Op een driemansmiddenveld is het inderdaad niet te doen. Ik zou gewoon zo spelen:

Stekelenburg;
Silva, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;

Lindgren
Sarpong, Davids
Perez;

Huntelaar, Suarez

Emanuelson voor Perez en dan met drie aanvallers spelen vind ik ook prima. Ik zou Lindgren in ieder geval als pure controleur opstellen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mar 18, 2008 4:05 pm

Leonardo mag Kromkamp doldraaien, Suarez doet dat met Alcides. KJH speelt met Marcellis en Salcido.

Heitinga op het middenveld in de punt naar achteren, Lindgren en Davids daarvoor. Kuffour centraal achterin.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » di mar 18, 2008 4:07 pm

joey schreef:Jouw voorspelling, Voetske?

Geen Perez bij jou, zie ik. Ondanks het ontbreken van De Jong.
Ach, een Perez in vorm zie ik het liefst centraal ( in een semie-vrije rol ) op het middenveld, met twee waterdragers links en rechts van hem, ook in vorm.Gabri is van die 2 op dit moment de enige die in vorm is, Davids worstelt nog steeds met zichzelf, die blessure heeft er toch behoorlijk ingehakt. ( En dat is jammer ).Voor mij was ( is ) Perez de ideale speler om het spel te regelen/verleggen/sturen op het middenveld.

Daarbij, jij gaat om de arremoede van AJAX fietsen, dus zegt dat wel iets van wat er de laatste tijd aan AJAX voetbal te zien is op het veld.Ik denk dat elke opstelling vraagtekens oproept.Voor mij zou belangrijk zijn dat de 2 backs van Psv, als ze mee opkomen, afgestopt worden.Dat AJAX spelers zich bewust zijn van die taak.

Suarez kan nu taakvrij zich naar hartelust uitleven.Kennedy zou nu toch eindelijk zijn goede voorzetten eens moeten laten zien, en Urby heeft creativiteit, al zie je dat ook maar weinig.

Verder is het natuurlijk een opstelling waar je op het veld alle kanten mee uit kan, als de uitvoering goed gedaan wordt.

Voorspelling, ik hoop dat we niet verliezen.Maar als er een club bewezen heeft om uit het niets goals tegen te krijgen, is het AJAX wel, en als er een club is die bewezen heeft uit het niets die goals te maken is het Psv wel ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 4:08 pm

Ik was er niet voor om Kuffour zomaar voor de leeuwen te gooien maar als hij fit is en op de training een goede indruk maakt moeten we het misschien toch overwegen.

Dan kun je zoals hier genoemd Heitinga doorschuiven naar de rol van verdedigende middenvelder.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 4:09 pm

Voetske schreef:Voorspelling, ik hoop dat we niet verliezen.Maar als er een club bewezen heeft om uit het niets goals tegen te krijgen, is het AJAX wel, en als er een club is die bewezen heeft uit het niets die goals te maken is het Psv wel ...
Ik denk dat we voor een overwinning minimaal twee maar waarschijnlijk drie keer moeten scoren. Want één of twee tegengoals gaan we wel weer incasseren.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » di mar 18, 2008 4:14 pm

Ajax won de laatste 30 jaar in competitieverband slechts drie maal in Eindhoven , maar deed dat wel achtereenvolgens met de cijfers 1-4, 1-4 en 1-5. De laatste zege was vorig seizoen toen het maar liefst 1-5 werd in Eindhoven.
Blij met de punten ...

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mar 18, 2008 6:00 pm

1-4 1-4 1-5... Dus morgen 1-6?? :onfire.gif:
Pompiedom

Plaats reactie