Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Martin van Geel heeft vast wel wat te zeggen hoor, hoewel zijn zeggenschap wat geslonken is inderdaad. Gelukkig maar. Want die heeft er in zijn totaliteit ook weinig van gebakken op technisch gebied de afgelopen jaren. Al heb ik wel weer vertrouwen in de koppel Marco en Martin. Die twee samen zijn in mijn ogen wél instaat om een club op technisch gebied te (be)sturen.joey schreef:MVG lijkt niets meer te zeggen te hebben. Van Basten heeft blijkbaar het laatste woord over de jeugdopleiding en ook over wie trainer van Jong Ajax is.
Belangrijk in deze is ook wie de nieuwe technisch bestuurder zal worden. Ik wacht iig af.
AFCA!
Maar Cruijff liep er niet dagelijks voordat hij trainer van Ajax was. Wat dat betreft eenzelfde situatie als nu bij Van Basten dus. En waar haalde Van Geel zijn ideeën over het leiden van een club vandaan?joey schreef:Van Cruijff is bekend dat hij zich buitengewoon voor bijvoorbeeld onze jeugdopleiding interesseert. Hij liep er ook dagelijks rond toen hij trainer van Ajax was. Ik vraag me af of Van Basten die belangstelling deelt. Nooit iets van gemerkt in elk geval.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Toen hij nog speelde, bemoeide hij zich er ook al mee. Vergeet niet dat Jordi in de jeugd van Ajax speelde. Cruijff was precies op de hoogte.Bertje schreef:Maar Cruijff liep er niet dagelijks voordat hij trainer van Ajax was. Wat dat betreft eenzelfde situatie als nu bij Van Basten dus. En waar haalde Van Geel zijn ideeën over het leiden van een club vandaan?
Het stinkt aan alle kanten!
Waarom? Omdat Marco van Basten zodoende de richting aangeeft en de knopen doorhakt en Martin van Geel het zogenoemde kantoorwerk en voorwerk vericht met het oog op transfers, scouting, beoordelingen van de technische collega's en het functioneren van de jeugdopleiding uiteraard. Met andere woorden, ik denk dat zij elkaar goed kunnen aanvullen mits Van Geel bewust is van het feit dat hij 'in dienst van' aan de slag zal gaan...Bertje schreef:Waarom dan?Starring schreef:Die twee samen zijn in mijn ogen wél instaat om een club op technisch gebied te (be)sturen.
AFCA!
Ik geef slechts mijn mening.
Ik heb namelijk de indruk dat Marco van Basten 'weet' hoe hij Ajax naar de top kan brengen. Hij heeft een visie voor ogen, hoewel hij die (nog) niet helemaal heeft uitgesproken én die man heeft persoonlijkheid. Durft zijn eigen pad te bewandelen! Daarom vind ik dat hij knopen mogelijk goed zou kunnen doorhakken. Hij pakt bepaalde zaken logisch aan, komt gauw tot de kern van iets. Zo is hij nu al bezig met de invulling van de selectie voor volgend seizoen. Een paar buitenspelers staan nu al genomineerd om uit de selectie gegooid te worden en/of verkocht te worden. Men onderneemt nu al pogingen om de belangrijkste spelers te behouden, door bijvoorbeeld de salarisplafond te willen verhogen. Het zou mij niet verbazen als bovenstaande (in)direct uit de koker van Marco komt...
Want, jij houdt er een andere mening op na Bert? Spreek je uit...
Ik heb namelijk de indruk dat Marco van Basten 'weet' hoe hij Ajax naar de top kan brengen. Hij heeft een visie voor ogen, hoewel hij die (nog) niet helemaal heeft uitgesproken én die man heeft persoonlijkheid. Durft zijn eigen pad te bewandelen! Daarom vind ik dat hij knopen mogelijk goed zou kunnen doorhakken. Hij pakt bepaalde zaken logisch aan, komt gauw tot de kern van iets. Zo is hij nu al bezig met de invulling van de selectie voor volgend seizoen. Een paar buitenspelers staan nu al genomineerd om uit de selectie gegooid te worden en/of verkocht te worden. Men onderneemt nu al pogingen om de belangrijkste spelers te behouden, door bijvoorbeeld de salarisplafond te willen verhogen. Het zou mij niet verbazen als bovenstaande (in)direct uit de koker van Marco komt...
Want, jij houdt er een andere mening op na Bert? Spreek je uit...
AFCA!
Nee, ik ben gewoon nieuwsgierig naar de oorzaak van jouw goede voorgevoel. Die geef je niet. Van welke dingen vind jij dat Van Basten ze in de vingers heeft? Wat vind je van zijn visie?
Ik heb daar zelf wel mijn ideeën over, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw ideeën.
Ik heb daar zelf wel mijn ideeën over, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw ideeën.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Gevoel is gevoel hé en ik onderbouwde het ook enigszins. Jij wilt een hele analyse zeker? Die ik kan logischerwijs (nog) niet geven. Ik hoop jij wel...Bertje schreef:Nee, ik ben gewoon nieuwsgierig naar de oorzaak van jouw goede voorgevoel. Die geef je niet. Van welke dingen vind jij dat Van Basten ze in de vingers heeft? Wat vind je van zijn visie?
Wat ik wél weet is dat Marco van Basten veel trekjes van JC heeft. Dat is opzich al positief. Hij is bewust van veel wat zich rondom het voetbal afspeeld. Hij heeft oog voor details (wist bijvoorbeeld exact te vertellen 'hoe' Ryan vrij moest lopen en zich beter vrij kan spelen in Jong Ajax) en denkt continue (soms kritisch ook) na over het spelletje en de ontwikkelingen daaromtrent. Dát bevalt mij aan die man. Als persoon ie lekker nuchter en relaxed, althans zo komt ie op mij over. We zullen zien hoe hij zich houdt als de fans en media de druk opvoeren.
Daarnaast is Marco zeer oplettend op de taakuitvoering - binnen een aanvallend 4-3-3 concept - van zijn spelers, net als JC in zijn tijd. Hij deelt basistaken in het elftal uit, met het oog dat ze op elkaar aansluiten en is strikt en consequent wat betreft naleving van die basisafspraken. Daar kan V. Bommel over mee praten. Al gaat hij gelukkig daarin niet zo ver in als Louis van Gaal. De creatieve spelers krijgen over het algemeen veel vrijheid. Afijn, op het gebied van taakuitvoering als collectief en als individu valt bij Ajax in mijn ogen nog veel winst te boeken. Ik verwacht dan ook dat Ajax volgend seizoen minder verliespunten aan het eind van de rit heeft als dit seizoen.
Of we tot slot ook verzorgd voetballend combinatievoetbal in de Arena zullen zien? Daar heb ik nog me twijfels over. Hij sprak zich daar heel wijs ook niet over uit. We zullen zien wat hij ervan gaat bakken. Als hij kampioen wordt next season, dat kan hij al niet meer stuk in Amsterdam...
AFCA!
www.sportwereld.nlGedwongen afscheid doet pijn
AMSTERDAM - De waarschuwing uit de mond van Alfons Groendenijk is helder, tijdens de woensdagtraining van Ajax. ,,Alles is toegestaan, maar wie probeert iemand een doodschop te verkopen, kan de kleedkamer opzoeken.
Die hebben we hier niet nodig.'' Ook assistent-coach Groenendijk had gezien dat Samuel Kuffour met een grove tackle orde op zaken trachtte te stellen. Buiten alle proporties, oordeelde Groenendijk.
Het is wat hij het liefste doet, zich laten omringen door de selectie van Ajax. Dagelijks op het veld naast de Arena nieuwe varianten bedenken hoe spelers beter te krijgen, hen te corrigeren waar nodig en ze te helpen mochten ze daar baat bij hebben.
Groenendijk mag dat werk nog anderhalve maand blijven doen, dan is het seizoen afgelopen en zijn contract ten einde. Afgelopen weekeinde hoorde de geboren Leidenaar dat zijn verbintenis bij de hoofdstedelingen niet wordt verlengd.
,,Dit doet pijn. Ik voel me toch een Ajacied. Ik weet niet of dit de beslissing van de nieuwe coach Marco van Basten is, maar ik heb nog geen toelichting gekregen van Martin van Geel (technisch directeur, red.).
,,Ik had gehoopt te kunnen blijven, daar leek het ook lange tijd op. Vandaar dat ik wel verbaasd sta. Ik had voor mijn gevoel nog veel voor Ajax kunnen betekenen. Het waren geen makkelijke jaren. Ik ga nu maar kijken wat zich aandient. Ik heb mijn diploma coach betaald voetbal, ik kan dus vele kanten op.''
Groenendijk: ,,Als je er wat over zegt, ben je blijkbaar een huilebalk. En als je er niets over zegt, ben je een ijskonijn. Ik heb mijn teleurstelling toegelicht, ik kon niet anders.''
Groenendijk maakt inmiddels drie jaar deel uit van de technische staf van Ajax. Het eerste jaar bij Jong-Ajax, de de laatste twee als assistent van de hoofdtrainer. Eerst van Henk ten Cate, halverwege dit jaar van Adrie Koster.
,,Onder de reacties die ik kreeg, zaten nog geen concrete aanbiedingen van andere clubs. Ik ben natuurlijk assistent geweest, dan sta je niet voortdurend in de schijnwerpers.''
Groenendijk is er nog niet uit wat hij na Ajax met zijn carrière wil. ,,Ik ben niet bang voor de toekomst. Ik weet wat ik kan en er is in het voetbal altijd wel weer wat te doen. Op Ajax wil ik niet meer ingaan, ik heb geen zin de club waar ik jaren met veel plezier heb gewerkt in een kwaad daglicht te zetten. Ik heb hier ontzettend veel meegemaakt, maar om naam en toenaam te noemen, gaat me te ver. Ik ben er klaar mee.''
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Van Geel heeft toch ook aangegeven dat het is omdat er geen vacatures binnen de club zijn, maar dat als er iets vrijkomt, ze aan Groenendijk zullen denken?
Beetje jammer van Groenendijk dat hij dan zo'n klein mediaoffensief begint. Wel een mooie man verder.
Beetje jammer van Groenendijk dat hij dan zo'n klein mediaoffensief begint. Wel een mooie man verder.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Van Basten praat met Wenger over mogelijkheid huren spelers
(Gepost door RvN)
BRON: Sky Sports
Net als bij de topclubs in Italië en Spanje heeft Van Basten ook bij Arsene Wenger van Arsenal geïnformeerd over de mogelijkheid spelers van die club te huren. Wenger bevestigde met Van Basten gesproken te hebben.
"Van Basten bezocht ons op ons trainingscomplex deze week. We hebben over Euro 2008 gesproken en over Ajax. We hebben over de toekomst van de club gesproken en hoe hij daar wil gaan werken en vergelijkingen met ons beleid bij Arsenal. Daarnaast hebben we gesproken over de mogelijkheid dat Ajax spelers van ons zou kunnen overnemen op huurbasis."
ajax.netwerk.to