PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman » zo mar 16, 2008 9:50 pm

Net een woordenboek gelezen ?

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 16, 2008 9:51 pm

Bertje schreef: Lekkere cum
Bertje!!!! Tssssssssssssssss
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 16, 2008 9:53 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:En de gelijkmaker was verdiend, toch?
Zeker, maar dat doet niets af aan het tijdstip van scoren door Roda.
PSV was minder, scoorde onverwacht en tegen de verhouding, maar had daarna de wedstrijd moeten beslissen. De einduitslag is terecht, maar lullig dat de 1-1 zo dicht tegen het einde viel.
Ja, maar PSV heeft al regelmatig gemazzeld. Dit moest een keer gebeuren.

En hopelijk nog een keer. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 17, 2008 12:20 am

Baseman schreef:Net een woordenboek gelezen ?
Uh, nee. Latijn gehad. Maar goed, het zegt natuurlijk genoeg dat je er niet inhoudelijk op wil ingaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 17, 2008 8:21 am

Daar zie ik het nut inderdaad niet van in.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 17, 2008 10:56 am

Roda JC en Ajax geven PSV stof tot nadenken
Van onze verslaggever Charles Bromet

Hoewel het voetbalseizoen voor PSV nog zes speelronden telt en de voorsprong van de koploper op achtervolger Ajax vier punten bedraagt, maakt de kalmte van Sef Vergoossen een geforceerde indruk.

‘Je moet je pas zorgen maken als mensen ernstig ziek zijn’, zei de interim-coach van PSV zondag op plechtige toon na het gelijkspel tegen Roda JC (1-1).

Toch is er voor de Limburger alle aanleiding tot bezorgdheid. In niets doet zijn ploeg de laatste weken nog denken aan het hechte collectief dat in de eerste periode van zijn bewind voor een half jaar zo zelfverzekerd ten strijde trok in De Kuip (0-1 tegen Feyenoord), de Arena (0-2 tegen Ajax) en het DSB Stadion (0-2 tegen AZ).

Dat waren de eerste drie uitwedstrijden van de tweede seizoenshelft onder Vergoossens leiding. In alles straalde de landskampioen een houding uit van: wie maakt ons wat. Wie die reeks vergelijkt met de laatste drie uitwedstrijden, komt tot de conclusie dat van de destijds veronderstelde kracht van PSV vrij weinig is overgebleven.

Een maand geleden ontsnapte de ploeg nog op bezoek bij Willem II, doordat Afellay kort voor tijd een strafschop wist te forceren, die werd benut door Simons: 0-1. Daarna volgde een bleke voorstelling tegen FC Utrecht (3-1-verlies), die zondag een vervolg kreeg met de matte vertoning in het Parkstad Limburg Stadion.

Hoewel de gelijkmaker van Roda’s aanvoerder Marcel Meeuwis pas in blessuretijd viel, had PSV niets te klagen. Vanuit Eindhovens perspectief bezien was het een zure anticlimax van een middag zonder hoogtepunten.

Roda heerste. Roda speelde agressief pressievoetbal. Roda durfde te voetballen. En Roda kreeg uiteindelijk waar de ploeg recht op had, al zullen diverse Limburgse supporters niet geheel ten onrechte betogen dat de winst voor het grijpen lag.

En wat stelde PSV daar tegenover? Nagenoeg niets. Als een verlepte zangeres van een gothic band, met doorgelopen mascara en een krijtwit gelaat, presenteert de landskampioen zich in de competitie. Kortom: als een onooglijke, meelijwekkende verschijning.

Wat Vergoossen de meeste zorgen zou moeten baren, is het spel van sommige van zijn dragende krachten. Achterin leverde Salcido de bal vrijwel elke keer in bij een tegenstander of schoot hij de bal domweg over de zijlijn.

Maar hij maakte het niet half zo bont als spits Lazovic, een aanvaller die vooral veel rent en sleurt. Zijn spel ontbeert finesse, doortastendheid en vooral consistentie. De Serviër zou de droomkandidaat zijn in het oude tv-spelletje Ren je Rot. Maar als eenzame spits van de lijstaanvoerder schiet hij op te veel terreinen domweg tekort.

Misschien is het niet te laat voor een actie van de PSV-supporters, een actie met als werktitel ‘Bevrijd Farfán van de zijlijn’, die ertoe moet leiden dat de landskampioen weer een spits heeft die gewicht in de schaal legt en het aanvalsspel dreiging kan geven.

De keuze van Vergoossen om de Peruaan steeds maar weer op de rechterflank te posteren, waar hij bij vrijwel elk optreden een intens ongelukkige en daardoor overbodige indruk maakt, is een van zijn minder geslaagde tactische bedenksels. Dat bleek, niet voor het eerst sinds de winterstop, zondag opnieuw tijdens de competitiewedstrijd in Kerkrade.

Pas nadat Bakkal de bedroevend zwakke Lazovic na 58 minuten had vervangen en Farfán daardoor mocht verhuizen naar zijn geliefde centrale positie ging er weer iets van dreiging van het aanvalsspel van PSV uit.

Op White Hart Lane, toen hem wat meer vrijheid was toegestaan, excelleerde hij in de confrontatie in de UEFA Cup tegen Tottenham Hotspur. Zijn dynamiek werd ten volle benut, waardoor hij er met een enkel optreden in slaagde de succesvolle twee vorige seizoenen bij PSV in herinnering te roepen. Tegen Roda JC was hij, in de 30 minuten die hij op een andere positie mocht spelen, gevaarlijker dan Lazovic in het uur daarvoor. Het doelpunt dat Farfán na 67 minuten maakte, werd hem overigens in de schoot geworpen.

Met een amateuristische breedtepass lanceerde Roda-speler Marcel de Jong Farfán, die vervolgens geen moeite had om van dichtbij toe te slaan. Dat Meeuwis Roda pas in de 93ste minuut kon laten genieten van de gelijkmaker, was de uitgestelde beloning voor een gepassioneerd optreden.

Het is nu aan PSV om woensdag, als Ajax op bezoek komt in Eindhoven, op gepaste wijze te reageren op het levensloze spel van de laatste wedstrijden. Want nóg een misstap en zelfs Vergoossen moet zich toch echt zorgen gaan maken.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 11:48 am

Reker dreigt kleine clubs

KERKRADE - Jan Reker waarschuwt de kleinere clubs in de eredivisie. "Als die aan zichzelf denken, moeten de grote dat ook maar gaan doen. Hoe? Daar ga ik niet op in. Maar dan kun je aan het loslaten van de solidariteit denken" , zegt de algemeen directeur van PSV in een reactie op de afbrokkelende steun in zijn strijd tegen de play-offs.

"Binnen twee weken wordt er een beslissing genomen. Voorheen was er een meerderheid voor afschaffing, maar die is verdwenen. De grote vier - PSV, Ajax, Feyenoord en AZ - plus SC Heerenveen zijn het eens", aldus Reker, die ervan uitgaat alsnog een aantal clubs te kunnen overtuigen. " De hele competitie wordt in elkaar gepropt. De doelstelling is dat Nederlandse clubs zo ver mogelijk komen in Europa, maar de play-offs kosten Nederland nu punten."
Telegraaf

Dat laatste klopt niet, want de nummer 2 heeft allebei de keren de plee-offs gewonnen. Maar in het algemeen kan ik de klacht van Reker wel begrijpen. Of dreigen de beste manier is om het tij te keren, is een andere vraag.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mar 17, 2008 11:51 am

De eerste keer zijn we toch echt met pijn en moeite als vierde geeindigd in de competitie joey, om daarna Feyenoord en Groningen de weg naar de CL te versperren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 17, 2008 11:53 am

Maar door het winnen van de play-offs werden we de nummer 2. :hypocrite.gif:

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 11:54 am

O ja, dat is waar ook. Heb ik verdrongen. :blush.gif:

Maar hoe dan ook, ik zie niet in dat de plee-offs tot nu toe grote schade aan het Nederlandse voetbal hebben toegebracht.
De competitie wordt er zeker spannender van, want bijna alle clubs hebben nog iets om voor te spelen. Laten we hopen dat Vitesse op de laatste wedstrijddag de punten nog nodig heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2008 2:54 pm

Baseman schreef:Daar zie ik het nut inderdaad niet van in.
Jammer. Vergoossen werd hoog geloofd na het goede begin van PSV. Het leek me een tikkie overdreven allemaal, maar er zat natuurlijk wat in. Het was weer rustig rond PSV en er werd aanvankelijk gedegen gespeeld: goed georganiseerd, tactisch zat het goed in elkaar en PSV was zeer efficient.

Sinds H'veen-thuis lijkt PSV echter de weg kwijt. Sinds die pot (m.u.v. de 2e helft in London tegen Spurs) gaat het allemaal zeer stroef. Vergoossen is daar m.i. debet aan. Lazovic raakt geen knikker, tegen Roda en afg. week tegen Spurs leverde die jongen een absolute wanprestatie. Farfan kwijnt weg aan de rechterkant. Ik zou 'm mooi op de plek van Lazovic neerzetten, Farfan is geen type dat in een keurslijf moet spelen.

En wat heeft Bakkal misdaan? Maduro was in de weken voor de winterstop bij ons een lichtpuntje. Toch zat ie op de bank vanwege die contractkwestie. Speelt zoiets ook rond Bakkal? Sportief kan ik niet verklaren dat Bakkal niet speelt. Jij wel?

Wat ik ook interessant vind, is dat Vergoossen na dit seizoen iets met talenten van PSV schijnt te gaan doen. In dat kader lijkt me dat ie een beetje slordig omgaat met Aisatti en Bakkal. Je kunt als trainer wel wedstrijden willen 'killen', maar met zulke jongens zou je ook kunnen proberen het op voetballende wijze op te lossen. Toch iets van paniek bij de zo rustig ogende Sef?

Ik denk trouwens dat PSV gewoon kampioen wordt. Ze zullen nog punten laten liggen, maar dat doen Ajax, 010, H'veen en die anderen ook nog. PSV wordt kampioen van de armoede.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mar 17, 2008 5:01 pm

En wat stelde PSV daar tegenover? Nagenoeg niets. Als een verlepte zangeres van een gothic band, met doorgelopen mascara en een krijtwit gelaat, presenteert de landskampioen zich in de competitie. Kortom: als een onooglijke, meelijwekkende verschijning.
Hehehe. :smallgrin.gif:

DCLXVI
Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
Contacteer:

Bericht door DCLXVI » ma mar 17, 2008 7:00 pm

joey schreef:Dat laatste klopt niet, want de nummer 2 heeft allebei de keren de plee-offs gewonnen.
Heeft creatief boekhouder Lucas je account gehacked?
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees

NFP

Bericht door NFP » ma mar 17, 2008 7:35 pm

Roda heerste. Roda speelde agressief pressievoetbal. Roda durfde te voetballen. En Roda kreeg uiteindelijk waar de ploeg recht op had, al zullen diverse Limburgse supporters niet geheel ten onrechte betogen dat de winst voor het grijpen lag.

Haha dit is wel enorm aangedikt.
Ik vond Roda JC zelf niet eens zo sterk eigenlijk, PSV stelde er weinig tegenover (met name in de 1ste helft) dat klopt maar in de 2de helft waren er ook fases dat PSV het middenveld in handen had en dat het duel op z'n minst redelijk in evenwicht was. Na de 0-1 had PSV het duel op slot moeten gooien, daar lag 3/4 keer de mogelijkheid om een man meer situatie uit te spelen omdat Roda veel risico's nam. Uiteindelijk gebeurd dat niet en ging Roda dus alles of niets spelen wat resulteerde in de gelijkmaker. Terechte uitslag overigens maar bovenstaande tekst geeft de indruk dat Roda PSV 90 minuten lang alle hoeken van het veld liet zien, dat lijkt me zwaar overdreven.

Ik heb me met name geergerd aan Salcido trouwens, die stond echt schrikbarend slordig te voetballen. Wat mij betreft verhuisd ie snel naar linksback en krijgt Addo de kans om (netals eind vorig seizoen) enig orde op zaken te stellen achterin. Vanavond maakt ie iniedergeval zijn rentree bij Jong PSV. Dit is wat mij betreft de opstelling komende woensdag, waarin Afellay en Bakkal naar harte lust mogen switchen:

--------------------------Gomes-------------------------

Kromkamp----------Marcellis---Addo----------Salcido

------------------Simons-------Mendez-----------------

--------------------------Afellay-------------------------

-----Bakkal-------------Farfan-------------------Dszud

Van Afellay heb ik trouwens weer 90 minuten genoten tegen Roda.
Speelde werkelijk een sublieme wedstrijd. Enige wat blijft ontbreken zijn zijn doelpunten. Dat moet beter, misschien heeft ie een keer een enigzins lucky doelpunt nodig om erdoorheen te vallen. Andere seizoenen lag zijn productie nog op een vrij normaal niveau.[/quote]

Daniel

Bericht door Daniel » ma mar 17, 2008 7:40 pm

Vind toch dat hij vaak een dravertje is hoor, heeft weinig overzicht.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 17, 2008 7:43 pm

Afellay weinig overzicht? Meen je dat?

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2008 7:44 pm

Nou, doe mij dan maar zo'n dravertje voor volgend seizoen...
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 7:44 pm

DCLXVI schreef:
joey schreef:Dat laatste klopt niet, want de nummer 2 heeft allebei de keren de plee-offs gewonnen.
Heeft creatief boekhouder Lucas je account gehacked?
:drecul.gif:

:blush.gif:

NFP

Bericht door NFP » ma mar 17, 2008 9:20 pm

Een dravertje met weinig overzicht?
Weet je zeker dat we het over dezelfde speler hebben?

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 18, 2008 7:50 am

wimpey schreef:Sinds H'veen-thuis lijkt PSV echter de weg kwijt. Sinds die pot (m.u.v. de 2e helft in London tegen Spurs) gaat het allemaal zeer stroef. Vergoossen is daar m.i. debet aan. Lazovic raakt geen knikker, tegen Roda en afg. week tegen Spurs leverde die jongen een absolute wanprestatie. Farfan kwijnt weg aan de rechterkant. Ik zou 'm mooi op de plek van Lazovic neerzetten, Farfan is geen type dat in een keurslijf moet spelen.
Ik zie de verbanden niet...Lazovic is onder Vergoossen de vaste spits en Farfan de vaste rechtshalf. Zoals je zelf al aangeeft begon PSV geweldig onder Vergoossen, met dezelfde spelers op dezelfde plaatsen !

Tegen Roda zou Koef spelen, maar door prive omstandigheden bleef hij achter. Nu is het makkelijk roepen dat Farfan in de spits moet, maar Farfan als eenzame spits is nooit een groot succes geweest. Farfan speelde zijn beste wedstrijden namelijk als rechtsbuiten of samen met een aanspeelpunt, als hij zelf de centrale man is dan heeft PSV weinig aan hem. Farfan moet het spel voor hem hebben en niet met de rug naar het doel spelen, dat laatste kunnen Lazo en Koef veel beter.

Maar van mij mag Afellay de rechtshalfpositie invullen, zodat Farfan voorin kan spelen. Ik zie het echter niet gebeuren.
En wat heeft Bakkal misdaan?
Geen idee. Misschien uit vorm (lijkt me echter sterk), waarschijnlijk zal zijn niet willen bijtekenen inderdaad een rol spelen. Aan de andere kant is dat laatste niet Vergoossen zijn probleem, hij is na dit seizoen toch geen coach meer bij PSV. Orders zijn orders oid ?
Ik begrijp niet dat Bakkal echt denkt de huidige afkoopsom van 2,5 miljoen te kunnen behouden (alsof er ook maar één club is die daarmee akkoord gaat), maar de beste spelers moeten spelen en het kampioenschap is enorm belangrijk. Bakkal speelt al het hele seizoen erg sterk, hij scoorde zelfs na de winterstop tegen Feyenoord, Ajax, AZ en Heerenveen. Tegen de Spurs viel het goed uit, maar wat mij betreft staat Bakkal er vanaf nu weer vast in.
Wat ik ook interessant vind, is dat Vergoossen na dit seizoen iets met talenten van PSV schijnt te gaan doen. In dat kader lijkt me dat ie een beetje slordig omgaat met Aisatti en Bakkal.
Wat betreft Bakkal kan er meer spelen (hij is ook pas de laatste 3 wedstrijden geen basisspeler), wat betreft Aissati is hij de zoveelste coach die hem nog geen basisplaats geeft. Ik hoor je overigens niet over Marcellis en Afellay...

jabu

Bericht door jabu » di mar 18, 2008 8:04 am

...Ook niet over Rajkovic, Reis, Fagner en Zeefuik.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 18, 2008 8:24 am

Dat is geen eigen jeugd...op Zeefuik na, maar die is nog pas 17.
Rajkovic heeft 13 wedstrijden gespeeld (al mogen dat er meer zijn, ik vind hem beter dan Alcides), Fagner is geblesseerd en Reis is nog niet klaar voor het 1e (al speelde hij beide wedstrijden tegen Jong Ajax erg sterk, misschien daarom een optie voor morgen :wink.gif: ).

Bij Ajax weten ze heel goed wat er allemaal fout kan gaan als je veel jeugd opstelt, maar er weinig ervaring bij hebt.

jabu

Bericht door jabu » di mar 18, 2008 8:39 am

Baseman schreef:Dat is geen eigen jeugd...op Zeefuik na, maar die is nog pas 17.
Zeefuik is ook geen eigen jeugd, maar komt uit de jeugdopleiding van Ajax.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mar 18, 2008 9:29 am

Ik dacht Omniworld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 9:54 am

Hij is bij Ajax weggestuurd.

Horen we trouwens weinig meer van, van die Zeefuik.

Gesloten