PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 13, 2008 4:51 pm

Ajax in de tijd van Van der Sar al helemaal. En Sar heeft later dus ook nog in de top gespeeld.

Harm

Bericht door Harm » do mar 13, 2008 4:51 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Dat mag. Van Breukelen zelf is het daar overigens niet mee eens.
Dat vond ik wel klasse van hem zondag, hij zei zelf heel oprecht Gomes en vd Sar veel beter te vinden dan hijzelf ooit is geweest.
Van Breukelen was een goede keeper, maar geen topklasse. Hij had geluk dat hij in heel sterke ploegen speelde.
Ongeveer van het niveau Stekelenburg, maar dan (in zijn hoogtijdagen) met wat meer ervaring. De Stekelenburg van over twee, drie jaar dus.
Tegenwoordig zou hij niet meer meekunnen op het hoogste niveau, want hij kon totaal niet voetballen.
Er zijn zelfs analisten die beweren dat zelfs spelers als Cruijff nu niet meer mee zouden kunnen doen op topniveau. In zijn tijd was Dasajev beter, maar veel meer keepers kan ik niet bedenken uit die tijd (niet dat ik er veel meer ken :smallgrin.gif: ). Maar kijkende naar het EK waarop hij toen uitkwam en de Europese campagne van PSV in die tijd was de concurrentie niet veel beter. Er zijn op dit moment veel keepers beter dan Stekelenburg (minimaal 20 tot 30), in zijn tijd waren er geen 10 keepers te vinden die beter waren. Dan kan Van Breukelen zeggen dat hij Gomes en Sar beter vindt, maar dat is wel volgens het referentiekader van nu. In die tijd werd er helemaal niet gevraagd om een meevoetballende keeper. Dat wordt nu ook weer minder trouwens. Alleen in de tijd van Sar vond alleen Nederland dat helemaal geweldig. Bij Manchester hebben ze dat er ook uitgekregen hoor, hij is voetballend een stuk minder geworden (is laatste nog op tv geweest, ik zie er zelf te weinig van om er een eigen mening over te hebben).

Harm

Bericht door Harm » do mar 13, 2008 4:52 pm

Thomas schreef:Ajax in de tijd van Van der Sar al helemaal. En Sar heeft later dus ook nog in de top gespeeld.
Maar in de tussentijd ook een jaar of 3-4 bij Fulham.

En de discussie is niet dat ik Sar geen topkeeper vind, ik vind Van Breukelen beter.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 13, 2008 5:01 pm

Harm schreef:In zijn tijd was Dasajev beter, maar veel meer keepers kan ik niet bedenken uit die tijd (niet dat ik er veel meer ken :smallgrin.gif: ). Maar kijkende naar het EK waarop hij toen uitkwam en de Europese campagne van PSV in die tijd was de concurrentie niet veel beter.
Shilton, Fillol, Nkono?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » do mar 13, 2008 5:03 pm

Nkono ken ik niet, maar ik vind Shilton niet beter dan Van Breukelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 13, 2008 5:07 pm

Nee toch...

En met niemand anders!

Nihad

Bericht door Nihad » do mar 13, 2008 5:08 pm

Harm schreef:
Nihad schreef:Beetje dubieuze uitspraak over een keeper die op zijn 37ste bij de absolute top speelt.

Breukelen is niet verder gekomen dan PSV en een verdwaald avontuur in Engeland.
Maar PSV was toen wel Europese top.
PSV is nog nooit Europese top geweest. Iig niet op de manier dat Ajax in 1995 dat was.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 13, 2008 5:10 pm

Jawel, PSV was toen Europese top.

Ajax won de finale in 1995 door de eerste (!) kans in de 84e (!) minuut te benutten. Vergeet dat niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 13, 2008 5:11 pm

Als je de EC1 wint behoor je inderdaad echt wel tot de europese top hoor. Wat moet je nog meer doen om daar bij te horen? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Nihad

Bericht door Nihad » do mar 13, 2008 5:14 pm

Ach hou toch op mensen. Ajax won in 1995 de Champions League ongeslagen.

PSV speelde 5 keer op rij gelijk. En volgens mij heeft Buyo nog nachtmerries aan die goal van Linskens. Daarbij was het Europese top gehalte van PSV wel erg kortstondig, want een siezoen later verloor het de Europese supercup duel en de wedstrijd om de wereldbeker.

Inderdaad, das natuurlijk een grote prestatie vergelijken met Ajax dat in 5 seizoen 3 keer de Europacupfinale haalde en daarvan 2 won.
Ajax won de finale in 1995 door de eerste (!) kans in de 84e (!) minuut te benutten. Vergeet dat niet.
Dus? Kijk, de finale moet je winnen. Hoe dat maakt niet uit. Maar we speelden wel tegen het Grote AC Milan en wonnen voor de 3e keer in 1 seizoen van ze. Hetzelfde Milan dat een jaar ervoor Barcelona afdroogde met 4-0. Da's andere koek dan Benfica.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 13, 2008 5:23 pm

Datzelfde Benfica was anders wel kampioen geworden boven het Porto dat het jaar daarvoor de EC 1 won.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 13, 2008 5:31 pm

Milan had in 1995 niet het allerbeste team ooit. Een paar jaar eerder waren ze veel sterker.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 13, 2008 5:32 pm

Gefeliciteerd NFP. Frank, Baseman, Harm en het generaaltje! 'Winning' ugly is soms ook heel leuk toch!

Ik vond PSV eerlijk gezegd belabberd spelen. Marcellis werd vorige week door de pers richting Oranje geschreven. Gisteren deed ie opbouwend en defensief veel fout. Maar goed, daar leert zo'n jongen van. Hij komt op mij sympathiek over, nuchtere jongen, die komt er wel. Las gisteren in de VK dat hij plots zijn iets oudere broer heeft verloren. Zoiets raakt me wel, vreselijk... Anyway, hij had in Berbatov natuurlijk een toptegenstander, lastig spelen tegen zo'n sluipmoordenaar.

Salcido was ook ongewoon slordig en met Kromkamp en Alcides blijft het behelpen. Affelay zou in zo'n wedstrijd moeten opstaan, maar was lange tijd volledig onzichtbaar. Koevermans kwam er amper aan te pas en wat die Labielovic op dit niveau te zoeken heeft, is me een raadsel. Die deed werkelijk niets goed. I.m.o. hielden Culina (onderschatte speler), Simons (maakte veel fouten van medespelers door kleine overtredingen ongedaan) en natuurlijk Gomes PSV op de been.

Snor Sef werd vorige week terecht geloofd voor zijn tactische vondsten. Dit keer was Ramos hem te slim af. Hij had zijn elftal beter geprepareerd dan zijn collega Sef. PSV had in London ruimer moeten winnen, Spurs verdiende in Eindhoven na 90 minuten meer dan 0-1. Dus al met al waren de ploegen gelijkwaardig en won de gelukkigste. Goed voor PSV en het Nederlands voetbal. En ook niet ongunstig voor Ajax. Dit weekend zal een niet geheel okselfris PSV het moeten opnemen tegen het spierballenvoetbal van Roda. Prima! En PSV mag nog minimaal 2 keer vol aan de bak in de UEFA Cup. Ook prima!

Ik heb ook nog effe naar Bayern zitten kijken. Stond niets op het spel natuurlijk, maar wonderkind Breno maakte zijn debuut. Hij was nerveus (bij de eerste goal van Anderlecht dekte ie te ruim) en had weinig ritme, want hij had 4 maanden niet gespeeld. Maar je ziet wel waarom Bayern 12 mio voor die jongen heeft neergetikt. Hij is enorm atletisch en fysiek ijzersterk (is ie echt 18?), aan de bal heel behoorlijk en in de directe duels heel moeilijk te verslaan wanneer ie dat grote lijf kan gebruiken. Grappig moment: de gespierde Breno die de volledig ongespierde Boussaffa een schouderduw geeft. Die arme Moubarak ging in een baan om de Allianz Arena. Ze hadden bijna stukjes Boussaffa uit de hekken kunnen pulken. ;-))

Lijkt me wel grappig wanneer PSV tegen Bayern loot. Ten eerste omdat ik dan makkelijk aan kaartjes kom en die tegen woekerprijzen aan een boertje uit Aarle-Rixtel kan verpatsen. ;-)) Ten tweede vanwege Van Bommel vs. PSV, dat lijkt me gewoon geinig. Ibi zou ogen in z'n achterhoofd nodig hebben om ellebogen in een vroegtijdig stadium te kunnen ontwijken en zenuwen van staal moeten hebben om provocaties van zich af te laten glijden. ;-))

Ik tip trouwens dat PSV het tegen Leverkusen zal moeten opnemen. Veel paralellen: 2 multinationals, 2 clubs met een zeer goede scouting en 2 clubs met een aantal jeugdige talenten. Zou een leuke en interessante loting voor beide ploegen zijn.

@Bert: Shilton een topkeeper?! :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 13, 2008 5:46 pm

wimpey schreef:Ik vond PSV eerlijk gezegd belabberd spelen. Marcellis werd vorige week door de pers richting Oranje geschreven. Gisteren deed ie opbouwend en defensief veel fout. Maar goed, daar leert zo'n jongen van. Hij komt op mij sympathiek over, nuchtere jongen, die komt er wel. Las gisteren in de VK dat hij plots zijn iets oudere broer heeft verloren. Zoiets raakt me wel, vreselijk... Anyway, hij had in Berbatov natuurlijk een toptegenstander, lastig spelen tegen zo'n sluipmoordenaar.
Marcellis was een tijdje terug te gast in Holland Sport en toen vertelde hij ook over het overlijden van z'n broer. Een erg sneu verhaal en Marcellis kwam toen ook erg nuchter en sympathiek over. Volgens mij is z'n debuut bij PSV ook wel enigszins uitgesteld vanwege z'n trieste familie omstandigheden, want die jongen is toch wel talentvol. Tot nu toe doet hij ook mij in veel opzichten aan Heitinga denken, al vindt Marcellis nu al wat makkelijker de balans tussen onbesuisdheid en rust, waar Heitinga weer een stuk sterker is in het inschuiven.

Gisteravond had hij het inderdaad erg moeilijk, maar Berbatov had er dan ook stukken meer zin in dan vorige week. Goede voetballer hoor, die Berbatov, maar hij geeft me nog iets te vaak niet thuis. Het is een beetje een vervelende vedette.
wimpey schreef:Salcido was ook ongewoon slordig en met Kromkamp en Alcides blijft het behelpen. Affelay zou in zo'n wedstrijd moeten opstaan, maar was lange tijd volledig onzichtbaar. Koevermans kwam er amper aan te pas en wat die Labielovic op dit niveau te zoeken heeft, is me een raadsel. Die deed werkelijk niets goed. I.m.o. hielden Culina (onderschatte speler), Simons (maakte veel fouten van medespelers door kleine overtredingen ongedaan) en natuurlijk Gomes PSV op de been.
Salcido is het hele seizoen al ontzettend nonchalant bezig. Koevermans kan gewoon niet mee op dit niveau. Alcides kan voor geen meter voetballen. Wel aardig verdedigen, al is z'n timing niet alles. Hij moet het toch vooral van z'n snelheid en kracht hebben.

Toevallig zei ik van de week ook al dat ik Culina een ondergewaardeerde speler vind. :yes.gif:
wimpey schreef:Ik heb ook nog effe naar Bayern zitten kijken. Stond niets op het spel natuurlijk, maar wonderkind Breno maakte zijn debuut. Hij was nerveus (bij de eerste goal van Anderlecht dekte ie te ruim) en had weinig ritme, want hij had 4 maanden niet gespeeld. Maar je ziet wel waarom Bayern 12 mio voor die jongen heeft neergetikt. Hij is enorm atletisch en fysiek ijzersterk (is ie echt 18?), aan de bal heel behoorlijk en in de directe duels heel moeilijk te verslaan wanneer ie dat grote lijf kan gebruiken. Grappig moment: de gespierde Breno die de volledig ongespierde Boussaffa een schouderduw geeft. Die arme Moubarak ging in een baan om de Allianz Arena. Ze hadden bijna stukjes Boussaffa uit de hekken kunnen pulken. ;-))
Breno is gewoon een beest. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ben er helemaal van overtuigd dat die jongen het gaat redden bij Bayern. Of hij 18 is? Tsja, ik ben altijd uitgegaan van z'n paspoort en ga dus niet anders oordelen, maar die jongen is wel bijzonder groot en sterk natuurlijk. Real Madrid wilde ook een bottentest bij hem doen om te beoordelen of hij wel zo oud is als er in z'n paspoort staat. :smallgrin.gif:
wimpey schreef:Lijkt me wel grappig wanneer PSV tegen Bayern loot. Ten eerste omdat ik dan makkelijk aan kaartjes kom en die tegen woekerprijzen aan een boertje uit Aarle-Rixtel kan verpatsen. ;-)) Ten tweede vanwege Van Bommel vs. PSV, dat lijkt me gewoon geinig. Ibi zou ogen in z'n achterhoofd nodig hebben om ellebogen in een vroegtijdig stadium te kunnen ontwijken en zenuwen van staal moeten hebben om provocaties van zich af te laten glijden. ;-))
Lijkt me inderdaad geweldig. En dan eens kijken of er wat ogen open gaan in Eindhoven wat Van Bommel betreft. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 13, 2008 6:18 pm

Thomas schreef: Toevallig zei ik van de week ook al dat ik Culina een ondergewaardeerde speler vind. :yes.gif:
Dan zijn we het eens. Hij heeft die typische Aussie sportmentaliteit, never say die. Maar daarnaast is ie allround en hij heeft een goede trap. Nuttige speler en bovendien iemand die nooit zeikt. Prima squad member, als je 'm nodig hebt staat ie er.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 13, 2008 6:55 pm

Nihad schreef:Ach hou toch op mensen. Ajax won in 1995 de Champions League ongeslagen.

PSV speelde 5 keer op rij gelijk. En volgens mij heeft Buyo nog nachtmerries aan die goal van Linskens. Daarbij was het Europese top gehalte van PSV wel erg kortstondig, want een siezoen later verloor het de Europese supercup duel en de wedstrijd om de wereldbeker.

Inderdaad, das natuurlijk een grote prestatie vergelijken met Ajax dat in 5 seizoen 3 keer de Europacupfinale haalde en daarvan 2 won.
Dus? Kijk, de finale moet je winnen. Hoe dat maakt niet uit. Maar we speelden wel tegen het Grote AC Milan en wonnen voor de 3e keer in 1 seizoen van ze. Hetzelfde Milan dat een jaar ervoor Barcelona afdroogde met 4-0. Da's andere koek dan Benfica.
Het is bij dit soort vraagstukken wel handig als je het een beetje vanuit een neutraal perspectief probeert te benaderen. PSV won dat jaar gewoon de EC1. Ok, het was misschien niet de meest spectaculaire zegetocht die het europees voetbal heeft gezien maar dat neemt niet weg dat je dan op dat moment tot de top van europa behoort. Daar doet het verliezen van de strijd om de wereldbeker en de supercup een jaar later niets aan af.

De vergelijking met het Ajax van een paar jaar later is in deze ook helemaal niet relevant. Er is hier niemand die beweert dat PSV in 1988 tot de europese top behoorde maar Ajax in 1995 niet. Als je dan zonodig wilt vergelijken kun je best stellen dat Ajax het op een meer indrukwekkende manier voor elkaar heeft gekregen maar niet dat PSV destijds niet tot de top behoorde.
Nil volentibus arduum

generaal

Bericht door generaal » do mar 13, 2008 7:13 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Toevallig zei ik van de week ook al dat ik Culina een ondergewaardeerde speler vind. :yes.gif:
Dan zijn we het eens. Hij heeft die typische Aussie sportmentaliteit, never say die. Maar daarnaast is ie allround en hij heeft een goede trap. Nuttige speler en bovendien iemand die nooit zeikt. Prima squad member, als je 'm nodig hebt staat ie er.
Culina wel ja.

Maar die Méndez kreeg gisteren weer veel teveel krediet van de commentatoren (en ook op PN). Velen roemden zijn arbeidsethos en waren van mening dat hij de balans bewaarde (dat deed Simons vooral), maar ik zag vooral kansloze afstandsschoten (terwijl er elke keer genoeg afspeelmogelijkheden waren met perspectief).

Bakkal had het toch onmogelijk slechter kunnen doen dan die nep-Cziommer, denk ik dan bij mezelf.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 14, 2008 8:24 am

Ik sluit me bij Wimpey en Thomas aan betreffende hun woorden over PSV-Spurs, goede analyses :biggthumpup.gif:

En het zal inderdaad lastig worden tegen Roda dit weekend...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 14, 2008 12:49 pm

Loting van PSV is om 14.00. Live te volgen op PN.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr mar 14, 2008 1:15 pm

En op Eurosport

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mar 14, 2008 2:11 pm

Fiorentina!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr mar 14, 2008 2:12 pm

Lekker... 2 zware wedstrijden voor de boeg voor ze.
Op naar de vierde ster!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 14, 2008 2:13 pm

Mooie loting.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mar 14, 2008 2:13 pm

Eventueel daarna tegen de winnaar van Rangers - Sporting. Op zich valt het nog wel te doen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr mar 14, 2008 2:17 pm

Die Duitsers komen ze hooguit in de finale tegen.

Fiorentina speelt ook een zware competitie natuurlijk. Ik dicht PSV wel kansen toe. Vind het ook wel een voordeel voor ze dat ze eerst uit spelen. (tenzij ze daar al 2-0 op hun kloten krijgen natuurlijk) Ik hoop gewoon weer op 2 zware potten, het liefst weer verlengen. En of ze dan door gaan of niet maakt me niet eens zo uit.
Op naar de vierde ster!

Gesloten