Adrie Koster

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di mar 11, 2008 4:14 pm

Uitstraling is zeer zeker van belang. Niet alleen naar de pers en de media, maar zoals Thomas al zegt ook naar de spelers.

Ik heb in mijn eigen actieve voetbaltijd twee jaar een trainer gehad met enorm veel uitstraling en overtuigingskracht. Dan stonden we bij rust met 0-3 acher en dan wist hij het in de rust voor elkaar te krijgen dat we er oprecht in geloofden dat we nog zouden kunnen winnen. Hij maakte kleine veranderingen in de opstelling en liet die zo overkomen dat het leek alsof ze álle problemen zouden verhelpen. En het werkte.

Ziet íemand (buiten Lucas :blush.gif: ) Koster dat al doen in de rust? Zijn spelers zodanig raken dat ze na de rust er weer in geloven? Ik persoonlijk niet. Een Mourinho, Hiddink of Van Gaal dan weer wel.

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 11, 2008 4:14 pm

Wie weet wat er bij Chelsea gebeurt als ze daar Koster neerzetten. Vooralsnog ben ik niet onder de indruk van Mourinho's prestaties daar
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 11, 2008 4:17 pm

LucaS schreef:Wie weet wat er bij Chelsea gebeurt als ze daar Koster neerzetten. Vooralsnog ben ik niet onder de indruk van Mourinho's prestaties daar
Koster zou de prestaties van Mourinho bij Porto ook wellicht overtreffen of niet? Kom op, Lucas. Het is een kleine moeite om te onderkennen dat Mourinho gewoonweg een veel betere trainer is dan Koster. Ik weet dat Koster geweldig werk heeft verricht bij jou RKC, maar hij kan nou niet echt bogen op een geweldige reputatie. Waarom heeft hij anders de top nooit gehaald?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 4:18 pm

LucaS schreef:Wie weet wat er bij Chelsea gebeurt als ze daar Koster neerzetten.
Daar moet ik niet aan denken. Arme A3. :aai.gif: :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 11, 2008 4:18 pm

Rutten heeft ook absoluut geen uitstraling

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 4:23 pm

Daarom zit hij bij Twente.

Als A3 een topper was, werd hij wel hoofdtrainer van Ajax. Maar nee, ze halen een ander.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 11, 2008 4:27 pm

Adrie Koster zal volgend jaar weer trainer/coach van Jong Ajax zijn. Ondanks de belangstelling van diverse Eredvisieclubs heeft Koster afgelopen weekend besloten zijn contract bij Ajax uit te dienen.

Wat is de reden dat je blijft?

,,Laat ik vooropstellen dat ik een tweejarig contract tekende en dat is nu bijna halverwege. Ik begon afgelopen juli vol overgave met Aron Winter aan een klus bij Jong Ajax en daar moest ik vanwege mijn plotselinge overplaatsing naar de A-selectie natuurlijk mee stoppen. Voor spelers is de stap van Jong Ajax naar de A-selectie heel belangrijk en heel groot. Martin van Geel benaderde me vorig jaar omdat ze een ervaren trainer bij Jong Ajax wilden hebben die een aanvallende visie op het voetballen heeft. En dat willen ze nu nog steeds. Ik denk dat ik met mijn ervaring die jongens nog beter kan voorbereiden op die stap. Er loopt veel talent rond en het is een leuke leeftijdscategorie om mee te werken. Dat was vorig jaar een belangrijke reden om naar Jong Ajax te gaan en dat is nu nog steeds een belangrijke reden om het een leuke baan te vinden. Dat Ajax me aan mijn contract heeft gehouden, dat zie ik als compliment.''

Klopt het dat het ook een uitdrukkelijke wens van Van Basten was dat jij zou blijven?

,,Ja, dat klopt. We hebben een goed gesprek gevoerd en hij heeft me verteld wat zijn plannen zijn en dat hij het fijn zou vinden als ik weer trainer van Jong Ajax word. Ik kijk erg naar de samenwerking uit. Het is natuurlijk erg belangrijk als er wederzijds vertrouwen is tussen de hoofdtrainer van het eerste elftal en de trainer van de Beloften. Maar ik had al wel met enkele clubs gesproken, dat klopt.''

Waaronder PSV?

,,Waaronder PSV, ja.”

Dat ligt natuurlijk gevoelig. Zeker in deze fase van de competitie.

,,Dat ligt gevoelig bij de buitenwereld. Niet bij mij. Ik merk het vooral aan vragen van journalisten. En er heeft zelfs al in de krant gestaan dat ik getekend zou hebben. Onzin. Ik ben tot aan het einde van dit seizoen hoofdtrainer van Ajax. We staan tweede en hebben nog kans op het kampioenschap van de Eredivisie. Die kans heb ik als trainer van bijvoorbeeld Excelsior en RKC nooit gehad. Dus dit is voor mij ook een unieke situatie. Elke sportman wil prijzen winnen. Snap je wat ik bedoel? Als we de kans krijgen om een landstitel op ons cv te zetten dan laten we die kans niet liggen, sterker nog, we zijn er dagelijks keihard voor aan het werk. Mensen die mij kennen weten dat ik zo in elkaar zit en dus helemaal niet bezig ben met andere dingen.”

Wordt de overgang naar Jong Ajax groot?

,,Nee hoor. Alhoewel, het is rondom de ploeg natuurlijk een stuk rustiger dan bij Ajax 1. Ik heb dit seizoen elke thuiswedstrijd en bijna elke uitwedstrijd van Jong Ajax bezocht en ik spreek regelmatig met Aron. Natuurlijk is de situatie rondom de ploeg heel anders dan bij Ajax 1, maar dat spreekt voor zich en daar heb ik geen moeite mee. Maar ik wil me de komende weken focussen op Ajax 1.”

Tot slot dan, ben je blij met de nieuwe speeldatum van PSV - Ajax?

,,Ja, het was al snel duidelijk dat 19 maart de snelste optie was en wij wilden deze wedstrijd zo snel mogelijk inhalen. Dat lijkt nu te gaan lukken dus dat is mooi. Al blijft het erg vervelend dat er zondag niet gevoetbald is. De groep was fit en iedereen keek enorm uit naar PSV - Ajax. Laten we zondag beginnen met een goed resultaat tegen Willem II.”
Ajax.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 11, 2008 4:29 pm

Hulde voor Koster! In mijn paranoia en teleurstelling heb ik hem te weinig krediet gegeven. Het is blijkbaar wel gewoon een eerlijke gozer. Mooi zo.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 11, 2008 4:32 pm

Waar maak je dat uit op?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 11, 2008 4:33 pm

Als het alleen aan Koster had gelegen ging ie naar PSV. Blijkbaar houdt Ajax hem aan zijn con tract.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 11, 2008 4:34 pm

Hij vindt het toch leuk om te blijven? :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 11, 2008 4:36 pm

Scherrer schreef: Ziet íemand (buiten Lucas :blush.gif: ) Koster dat al doen in de rust? Zijn spelers zodanig raken dat ze na de rust er weer in geloven? Ik persoonlijk niet. Een Mourinho, Hiddink of Van Gaal dan weer wel.
Ik vind dat als het slecht gaat je dit vooral kan merken aan de houding van Koster. Ik vind dat hij bij voorbaat al een houding en uitstraling heeft van een verliezer. Ik zie in hem niet iemand die het tij weet te keren als het slecht gaat. Integendeel, zelfs.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 4:44 pm

Thomas schreef:Hij vindt het toch leuk om te blijven? :blush.gif:
Wat zou jij zeggen?

PSV wil blijkbaar geen afkoopsom betalen.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 11, 2008 4:55 pm

Dan ben ik benieuwd wie de 2e assistent gaat worden bij PSV !
Lodeweges zal normaal gesproken blijven...misschien Wouters alsnog.

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 11, 2008 5:05 pm

Waarom nou! geef die man nou gewoon de credits die hij verdient. Hij had een vertrek heus wel kunnen afdwingen, en hij heeft niet zo'n positie of inside information dat Ajax hem echt had tegengehouden als hij had doorgezet. En dat na de lelijke woorden dat hij alleen maar naar Ajax kwam vanwege zijn CV.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 5:17 pm

En de afkoopsom uit eigen zak betalen? Zeeuwse zunigheid, Luuk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 11, 2008 6:25 pm

LucaS schreef:Waarom nou! geef die man nou gewoon de credits die hij verdient.
Credits? Omdat hij geen vertrek heeft geforceerd? :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 11, 2008 6:27 pm

Laat maar, weer een zinloze discussie. Laten we het er maar op houden dat hij Ajax gebruikt om een betere baan te krijgen en dat hij daarvoor nog één jaar geduld op moet brengen

Toppie

Bericht door Toppie » di mar 11, 2008 6:28 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Waarom nou! geef die man nou gewoon de credits die hij verdient.
Credits? Omdat hij geen vertrek heeft geforceerd? :blush.gif:
Credits alleen als we op het Leidseplein staan :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 11, 2008 6:33 pm

Zo is het, Toppie. Kom maar door met die schaal. :headbang.gif:
LucaS schreef:Laat maar, weer een zinloze discussie. Laten we het er maar op houden dat hij Ajax gebruikt om een betere baan te krijgen en dat hij daarvoor nog één jaar geduld op moet brengen
Dat heb ik nooit gezegd.
Wel vind ik het vrij normaal dat hij zijn contract respecteert als Ajax dat wil. Zeker gezien het feit dat hij een half seizoen hoofdtrainertje heeft mogen spelen. Daar geef ik hem geen credits voor.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 6:42 pm

LucaS schreef:Laat maar, weer een zinloze discussie. Laten we het er maar op houden dat hij Ajax gebruikt om een betere baan te krijgen en dat hij daarvoor nog één jaar geduld op moet brengen
Hij heeft weinig keus want hij heeft tenslotte een contract.

Koster ging net zo lief (misschien zelfs liever) bij PSV werken. Hij is uiteraard geen clubman, hij is met zijn carrière bezig.

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 11, 2008 6:44 pm

ALs Koster perse weg wil, laat Ajax hem echt wel gaan lijkt mij

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 6:45 pm

Misschien niet zonder afkoopsom. Tenminste als hij naar PSV wil. Ik zou PSV laten dokken, jij niet?
Laatst gewijzigd door joey op di mar 11, 2008 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 11, 2008 6:52 pm

Lucas, kun je even uitleggen waarom Koster credits moet krijgen?

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 11, 2008 6:59 pm

Jöhnk schreef:Lucas, kun je even uitleggen waarom Koster credits moet krijgen?
A. Omdat Ajax onder Koster fantastisch voetbalt.
B. Omdat Ajax onder Koster heel veel punten pakt.
C. Omdat Koster louter logische opstellingen en goede wissels maakt.
D. Een andere reden, namelijk...

Kies maar.
:headbang.gif:

Plaats reactie