Adrie Koster
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
De prutser wordt nog door Ajax gewaardeerd ook.
Ajax wacht met standpunt Koster
In de luwte van alle aandacht voor Marco van Basten, speelt bij Ajax ook de ‘kwestie Adrie Koster’.
De clubleiding moet binnenkort zijn positie bepalen ten opzichte van de coach die in de belangstelling staat van PSV, maar nog een doorlopend contract van één jaar heeft in Amsterdam.
Bij PSV staat Kosters naam op de lijst van kandidaat-veldtrainers onder de nieuwe hoofdcoach Huub Stevens. ,,Er is één keer telefonisch contact geweest tussen Stevens en Koster. Maar voor de rest is er zeker nog geen concrete actie ondernomen in de richting van Adrie,’’ zei Kosters zaakwaarnemer Kees Ploegsma gisteren.
Mocht die actie er op korte termijn wel komen, dan zal alles afhangen van de houding die Ajax inneemt. De Ajax-leiding wacht een afweging tussen het menselijke en het zakelijke aspect bij zo’n gevoelige transfer als deze. Binnen Ajax is er grote waardering voor het werk van Koster, en voor het feit dat hij afgelopen herfst op stel en sprong bereid was de opgestapte Henk ten Cate op te volgen. Koster rijdt nu dagelijks op en neer vanuit het Brabantse Nuenen en zou bij PSV letterlijk om de hoek kunnen gaan werken.
Daarnaast betaalt een meerjarig contract als veldtrainer bij de A-selectie van PSV beter dan een éénjarig contract als coach bij Jong Ajax.
Maar Ajax staat niet te springen om de expertise van Koster kwijt te raken aan de grootste concurrent. Naast zijn dagelijkse werk bij de A-selectie is Koster bij Ajax ook nauw betrokken bij hervormingsplannen voor de jeugdopleiding. Die hervormingen krijgen vanaf komend seizoen hun beslag.
Ajax neemt deze week nog geen standpunt in over Koster. Zondag gaat Ajax op bezoek bij PSV.
www.ad.nl
I think I lost my fucking headache
Voetbalzone'Ajax laat Koster niet vertrekken'
Geschreven op dinsdag, 11 maart om 09:38
Adrie Koster heeft van Ajax te horen gekregen dat hij niet naar PSV mag vertrekken, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De huidige interim-coach van de Amsterdammers is in beeld om komend seizoen in Eindhoven als assistent-trainer in dienst te treden, maar wordt aan zijn doorlopende contract gehouden.
Volgens het regionale dagblad heeft Marco van Basten, de nieuwe hoofdtrainer vanaf komende zomer, duidelijk gemaakt dat hij de 54-jarige Nuenenaar wil behouden voor een functie bij Jong Ajax. Technisch directeur Martin van Geel zou het besluit reeds aan Koster hebben meegedeeld.
Het is maar de vraag of PSV alsnog een opening richting Koster kan of wil forceren. Mogelijk wil de Amsterdamse club een afkoopsom voor de coach afdwingen. Enkele weken terug leek een overgang van Koster nog een kwestie van tijd, nadat algemeen Jan Reker verklaarde de nieuwe technische staf onder Huub Stevens zo snel mogelijk te willen presenteren.
Jan Wouters
Naar verluidt is Jan Wouters niet meer in beeld om volgend seizoen als assistent-trainer op de bank te zitten. De oud-international beroept zich echter op een mondelinge toezegging van Reker die enkele maanden terug verklaarde dat Wouters zijn huidige functie behoudt. "En ik ga er gewoon vanuit dat de club zich daaraan houdt.” Dwight Lodeweges, de andere assistent van Sef Vergoossen, lijkt de beste papieren te hebben.
Als teken van de nieuwe verhoudingen: van Basten heeft een besluit genomen, van Geel mag als loopjongen het nieuws overbrengen. De waarheid zal vermoedelijk iets genuanceerder liggen, maar toch...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Vooralsnog ben je de enige die uitstraling koppelt aan trainerskwaliteiten, Luuk. Het gaat mij om de uitstraling sec.LucaS schreef:Wat een onzin. Laten we hopen dat Cruijff die kwaliteiten niet belangrijk vindt bij jeugdtrainers. Een wereldse uitstraling. Tjonge, misschien Gullit maar vragen voor alle technische functies dan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Capello, Ferguson en Schuster hebben we degelijk uitstraling. Die van Ferguson is inderdaad wat boers, maar dat kun je van die andere twee niet zeggen.Rishi schreef:Capello, Ferguson, Schuster, Van Marwijk ( toch de bondscoach) hebben ook de uitstraling van een zak patat.
Mourinho en Rijkaard vind ik de enige coaches met een natuurlijk charisma waar mensen bewondering voor hebben. En misschien Gullit en Van Basten.
Ik vind Rijkaard juist heel weinig uitstraling hebben. Hij zit af en toe als een zoutzak a la Van Basten op de bank terwijl zijn elftal er niks van bakt.
Ik kreeg op de mededeling dat Jol te dik was voor feyenoord als reactie dat uitstraling nou eenmaal belangrijk is. Vandaar dat ik zeg dat cruijff (of wie dan ook evt nieuwe jeugdtrainers gaat aanstellen of oude ontslaan) hopelijk met dat aspect geen enkele rekening houdt. In tegenstelling tot Feyenoord dus.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie tien keer liever Koster dan Ten Cate, Mourinho of Gullit
Het kan aan mij liggen, maar ik zie tien keer liever Koster dan Ten Cate, Mourinho of Gullit
De hoofdtrainer moet een club 'verkopen'. Voor een jeugdtrainer is uitstraling niet zo belangrijk. Al zal een jonge verdediger eerder iets aannemen van Jaap Stam dan van Peter Boeve.
Marco van Basten wordt trainer van Ajax vanwege zijn uitstraling. Misschien is Fred Rutten een betere trainer, maar die heeft die uitstraling nou eenmaal niet. Jan Wouters heeft veel verstand van voetbal, maar die heeft de uitstraling van een ... (vul zelf maar in). Zelfs zijn spelers schieten ervan in een stress.
Ik zeg het dat het altijd terecht is dat trainers met uitstraling een streepje voor hebben. Het is wel een feit.
Marco van Basten wordt trainer van Ajax vanwege zijn uitstraling. Misschien is Fred Rutten een betere trainer, maar die heeft die uitstraling nou eenmaal niet. Jan Wouters heeft veel verstand van voetbal, maar die heeft de uitstraling van een ... (vul zelf maar in). Zelfs zijn spelers schieten ervan in een stress.
Ik zeg het dat het altijd terecht is dat trainers met uitstraling een streepje voor hebben. Het is wel een feit.
Het stinkt aan alle kanten!
Uitstraling is ook een kwaliteit. Iemand met uitstraling komt overtuigender over ten opzichte van z'n spelers, de supporters en de media.
Inhoudelijk moet een trainer uiteraard ook in orde zijn. Zonder inhoud komt een trainer vrijwel nergens, terwijl je uitstraling ook op kan bouwen. Heeft met prestaties en zelfvertrouwen te maken.
Inhoudelijk moet een trainer uiteraard ook in orde zijn. Zonder inhoud komt een trainer vrijwel nergens, terwijl je uitstraling ook op kan bouwen. Heeft met prestaties en zelfvertrouwen te maken.
Maar het is ook maar wat je onder uitstraling verstaat. Zo vind ik het hier geroemde bloempotkapsel van Koster niet met uitstraling te maken hebben. De uitstraling van koster zoals ik die zie, rustig, open en heeft de situatie onder controle (let wel: uitstraling, heeft dus niet rechtstreeks met resultaten te maken)
Ik had het puur over de uitstraling. Ik wil daarmee niet zeggen dat Koster een betere trainer is dan Mourinho, alleen maar dat hij wat mij betreft de voorkeur geniet kwa persoonlijkheid
Ik had het puur over de uitstraling. Ik wil daarmee niet zeggen dat Koster een betere trainer is dan Mourinho, alleen maar dat hij wat mij betreft de voorkeur geniet kwa persoonlijkheid