PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mar 07, 2008 11:57 am

Afellay zou ook gewoon in de aanval kunnen spelen
Waar in de aanval?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 07, 2008 12:10 pm

Ik zou Afellay gewoon in de spits zetten. Verreweg de beste optie van PSV op die positie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mar 07, 2008 12:23 pm

Bertje schreef:Ik zou Afellay gewoon in de spits zetten. Verreweg de beste optie van PSV op die positie.
Dat denk ik dus niet. Hij heeft de fysieke kracht en lichaam er niet voor om in de punt te staan. Daar moet je toch wel aardig slim je lichaam gebruiken. Afellay zou wel nuttig zijn om vrije trappen te versieren, maar het is geen speler die wacht op middenvelders tot ze bijsluiten. Afellay wil wegdraaien van zijn tegenstander en dan de versnelling inzetten, daarvoor heeft ie ruimte nodig.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 07, 2008 12:25 pm

Afellay is balvast, heeft overzicht, kan indien nodig kaatsen, kan passeren en is veel aanspeelbaar. Ik zie niet in waarom hij het niet zou kunnen. Je kunt hem geen ballen op ooghoogte aanspelen, nee, maar dat lijkt me sowieso geen geweldig strijdplan.

En met niemand anders!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mar 07, 2008 12:28 pm

Bertje schreef:Afellay is balvast, heeft overzicht, kan indien nodig kaatsen, kan passeren en is veel aanspeelbaar. Ik zie niet in waarom hij het niet zou kunnen. Je kunt hem geen ballen op ooghoogte aanspelen, nee, maar dat lijkt me sowieso geen geweldig strijdplan.
Het zou kunnen. Door zijn bewegelijkheid zou ie wel voortdurend in beweging zijn, maar ik twijfel over het fysieke gedeelte. Jefferson Farfan in de punt is ook geen onaardige optie. Het liefst voorin in een tweespitsen-systeem.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 07, 2008 12:29 pm

Duels aangaan is voor de domme.

En Farfan is minder balvast dan Afellay.

En met niemand anders!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mar 07, 2008 12:33 pm

Bertje schreef:Duels aangaan is voor de domme.

En Farfan is minder balvast dan Afellay.
Farfan is minder balvast. Het gaat je goed, Bertje.

Over het fysieke gedeelte bedoel ik om vast in de punt te kunnen.
Laatst gewijzigd door D_skilled op vr mar 07, 2008 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 07, 2008 12:35 pm

Moet ik het spellen?

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 07, 2008 12:59 pm

Bertje schreef:Afellay is balvast, heeft overzicht, kan indien nodig kaatsen, kan passeren en is veel aanspeelbaar. Ik zie niet in waarom hij het niet zou kunnen. Je kunt hem geen ballen op ooghoogte aanspelen, nee, maar dat lijkt me sowieso geen geweldig strijdplan.
Afellay zou dezelfde invulling aan de spitspositie kunnen geven als Caio, bij wie jij er toen ook over begon.

NFP

Bericht door NFP » za mar 08, 2008 12:08 am

[email protected]
PSV verhoudt zich tot Arsenal als Ajax tot PSV. Er zit een lichtjaar tussen. Toch zag ik de bal tijdens Spurs-PSV ook vaak direct gespeeld worden, laag en hard over de grond. Het was meteen gevaarlijk. Vooral de verplaatsingen van de aan de linkerkant spelende Ibrahim Afellay mochten er wezen. Als die jongen het dribbelen goed afwisselt met zuivere passing zou hij over een paar jaar in een elftal als dat van Arsenal mee kunnen draaien.

Je kunt maar één keer euforisch zijn, maar, yo respect voor PSV man. Winnen bij de Spurs met strak, snel combinatievoetbal. Knap.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 08, 2008 12:15 am

Wat wil je zeggen met dit stuk van Hugo de Ajax-hater, NFP? :excited.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za mar 08, 2008 12:43 am

In bepaalde kringen geldt HB als een kenner met verstand van voetbal. Normale mensen zien in dat het een roddeljournalist is, een voetbal-versie van Albert Verlinde, niets meer en niets minder.

NFP

Bericht door NFP » za mar 08, 2008 12:17 pm

Thomas schreef:Wat wil je zeggen met dit stuk van Hugo de Ajax-hater, NFP? :excited.gif:
Vond het wel een opvallend stuk uit die column, zeker gezien de discussie hier op Ajaxtalk altijd over de speelstijl van PSV.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mar 08, 2008 12:27 pm

Ach, iets met een zwaluw en een zomer.

Daarnaast blijken de woorden van voetbalexperts al jaren geen moer waard te zijn, zeker als ze termen gaan gebruiken als lichtjaren. Hugo zei van de winterstop nog dat Feyenoord kampioen zou worden...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » za mar 08, 2008 12:30 pm

Erwin Koeman kraakt beleid Reker
Door MAARTEN WIJFFELS
EINDHOVEN - Voor de positie van assistent-trainer bij PSV circuleert al weken de naam van Adrie Koster. Maar nu blijkt dat Erwin Koeman sinds 15 november diverse gesprekken heeft gevoerd over de functie. Koeman krijgt de baan echter niet. ,,Jan Reker heeft totaal respectloos gehandeld.’’

Erwin Koeman. FOTO ANP
Maandenlang waande Erwin Koeman zich de enige kandidaat voor het assistent-trainerschap bij PSV. Maar afgelopen dinsdag werd hij aan de bar van het Eindhovense Novotel voor zijn gevoel ‘totaal respectloos’ afgeserveerd door algemeen directeur Jan Reker.

,,Ik kan er maar niet over uit hoe Reker deze hele zaak heeft aangepakt,’’ zegt de oudste Koeman, die dus niet de rechterhand wordt van de nieuwe hoofdcoach Huub Stevens.

Voor Koeman en PSV vormde het gesprek in het Novotel de afsluiting van een proces dat al bijna vier maanden liep. Op 15 november werd de oud-international reeds voor het eerst gepolst voor een terugkeer naar PSV, de club waar hij als speler, jeugdtrainer en assistent-coach eerder 13 jaar werkte.

,,Op 15 november is alles begonnen met een meeting die ik had met Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Stevens. Die was toen net gecontracteerd,’’ reconstrueert Koeman.

,,Ploegsma polste of ik interesse had om Huub vanaf komend seizoen te assisteren bij PSV. Mijn eerste reactie was: ik zeg zeker niet gelijk nee. Ik ken Huub als een goeie vent en een goede trainer. We hebben zelfs nog samengespeeld bij PSV, tussen 1979 en ’82.

,,Mijn vertrek als trainer van Feyenoord had ik inmiddels verwerkt. Wat mij betreft lagen alle opties open. Oók opnieuw assistent worden bij een topclub, met elk jaar een goed vooruitzicht op uitkomen in de Champions League.’’

Een maand later, op 15 december, hing Stevens zelf bij Koeman aan de lijn. ,,Ik zat op dat moment in Japan bij het WK voor clubteams. Huub en ik hebben twintig minuten telefonisch gesproken. Hij was zeer enthousiast en ik inmiddels ook. En gezien de uitlatingen die hij toen tegen mij deed, was ik de enige kandidaat voor de functie.’’

De volgende stap volgde weer een maand later. Op 17 januari ging Koeman op gesprek bij Jan Reker.

Die ontving hem thuis. ,,Ik ging erheen in de veronderstelling dat we de zaak gingen concretiseren na de positieve gesprekken met Ploegsma en Stevens. Ik heb Reker eerst een kwartier laten vertellen en het viel me op dat hij het alleen maar over individuele trainingen had. De meest getalenteerde jonge spelers bij PSV, zeg maar de categorie Aissati, die moest extra aandacht krijgen. En dat kon ik gaan doen.

,,Maar Reker repte met geen woord over het assistentschap. Toen ik het gesprek daar zelf dan maar op bracht, kwam hij te praten over andere assistenten. Het bleef heel vreemd allemaal.’’

,,Er gingen weer een paar weken voorbij en toen ik maar niks hoorde, heb ik zelf het initiatief genomen. De naam van Adrie Koster circuleerde immers voor het assistentschap. Uiteindelijk heb ik Huub Stevens gebeld. Sinds 15 november waren er drie maanden verstreken en ik wilde wel eens op de man af horen hoe het ervoor stond. Toen zei Huub voor het eerst openlijk dat er meerdere kandidaten waren.

Toen heb ik ook Kees Ploegsma gebeld. Die ontving me eveneens thuis. Ik vroeg waarom het nou op deze manier moest gaan allemaal en Kees voelde zich er rot over. Uiteindelijk werd ik afgelopen dinsdag, 4 maart, door Jan Reker gebeld. Hij wilde met mij praten hier in het Novotel in Eindhoven.

,,Het was daar hartstikke druk. Heel veel zakenmensen. Het was duidelijk dat we er geen enkele privacy zouden hebben. We zijn zelfs nog onderbroken door een vrouw die folders kwam uitdelen. In die sfeer, aan een barretje, is mij tussen neus en lippen door verteld dat ik geen assistent word. En de reden: volgens Reker kan ik niet met jonge spelers overweg.

,,Toen ben ik kwaad geworden. Ten eerste had ik in het hele traject meer respect verwacht van Jan Reker naar mij toe. Ik heb dertien jaar bij PSV gewerkt. Tot ieders tevredenheid. En dan nog zo’n reden er boven op. Ik heb met PSV 2 gewerkt. Met jonge jongens de titel en de beker gewonnen. Ik heb bij RKC gewerkt met jonge gasten, bij Feyenoord ook. Én Reker zelf begon in januari over de categorie Aissati en individuele trainingen. Het was gewoon een drogreden.’’

Op de achtergrond kan de situatie rond zijn broer Ronald hebben meegespeeld, gelooft Koeman. ,,Dat valt echter niet hard te maken. Maar ik weet wel wat Reker onlangs in een interview met het AD heeft gezegd: hij vond het niet erg dat Ronald bij PSV is vertrokken, omdat Ronald geen warm PSV-hart had.

,,Nou, ik héb een warm PSV-hart en met mij ga je zo om. Dat vind ik onbegrijpelijk en respectloos. Pijnlijk om zoiets te ervaren van een man die eerder ook tegen mij heeft gezegd: ‘Erwin, jij bent een type dat bij PSV moet werken en een contract voor tien jaar zou moeten tekenen’. Dat zei Reker op een zondagmiddag, na een thuiswedstrijd van PSV, toen Ronald net vertrokken was. Ik zei nog: Leuk om te horen Jan, ik wacht het wel af dan.’’

,,Mijn gevoel achteraf is dat ik voor Reker nooit een kandidaat ben geweest. Wel voor Huub. Mijn inschatting is dat hij uiteindelijk is omgepraat om mij niet te nemen. Tegen mij zei Huub al in het begin dat hij de vrije hand had om zijn technische staf samen te stellen.

,,Ik weet zeker dat veel andere mensen binnen de organisatie het steunen als wij samen het eerste elftal waren gaan doen. Net als een groot deel van de aanhang. Ik wens ze bij PSV alle succes verder, maar we zijn even geen vrienden. Dit moet bij mij echt slijten.’’

Koeman had deze week ook een telefoontje van Stevens verwacht. ,,Hij heeft mij immers in november laten benaderen voor een eerste gesprek. Hij heeft echter niet gebeld. Ook dat is teleurstellend.’’
AD.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 08, 2008 1:23 pm

NFP schreef:
Thomas schreef:Wat wil je zeggen met dit stuk van Hugo de Ajax-hater, NFP? :excited.gif:
Vond het wel een opvallend stuk uit die column, zeker gezien de discussie hier op Ajaxtalk altijd over de speelstijl van PSV.
Maar dit gaat over één wedstrijd tegen een Engelse middenmoter.

Harm

Bericht door Harm » za mar 08, 2008 2:16 pm

Met een budget van 3 keer dat van PSV.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 08, 2008 2:47 pm

Ja dus? Ajax heeft ook een structureel groter budget dan PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » za mar 08, 2008 3:29 pm

Dat scheelt maar een paar miljoen. Daar kun je ieder jaar net Luque van betalen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mar 08, 2008 3:36 pm

Harm schreef:Met een budget van 3 keer dat van PSV.
Als je 16 miljoen pond uitgeeft aan D. Bent dan kun je nog zoveel geld hebben, maar dan ga je het echt niet redden natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 08, 2008 8:20 pm

Frank schreef:Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben, zeker als het over een andere voetbalploeg gaat.
Dat is natuurlijk waar. Maar goed, als PSV zo speelt als tegen Utreg hoef je natuurlijk geen open doekjes te verwachten.

Tegen Spurs deden ze het prima. Volledig aangepast aan Spurs (fysiek in de persoon van Koevermans, Mendez, Culina enerzijds en Affelay op links anderzijds), maar een goede uitvoering in de 2e helft en verdiend gewonnen. Tegen de nummer 11 van de PL trouwens.

NFP

Bericht door NFP » za mar 08, 2008 8:50 pm

Thomas schreef:
NFP schreef:
Maar dit gaat over één wedstrijd tegen een Engelse middenmoter.
Niet te zwaar aan tillen, dat ik dat post.
Ik zeg ook nergens dat ik het met Hugo Borst eens ben ofzo.

Overigens vind ik Spurs wel meer dan zomaar een middenmoter, daar loopt vrij veel kwaliteit. Dat ze op dit moment niet al te hoog staan komt met name door de dramatische competitiestart maar deze ploeg eindigde de laatste jaren wel als 5de.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 08, 2008 8:53 pm

De Spurs zijn wat dat betreft wel een ideale ploeg, want er zit nooit enige voetbalintelligentie in. Bulkt van de 'typische' PL spelers, waar de een nog duurder is dan de ander. Het mooie is dat ze gigantisch hard op hun bek gaan als ze tegen een buitenlandse club moeten spelen. PSV liet dit ook weer even zien, want de Spurs was helemaal nergens.

Baseman

Bericht door Baseman » zo mar 09, 2008 11:30 am

De Spurs is onder Ramos een cupfighter geworden, dat heeft Ramos zelf ook uitgesproken. Ze hebben de League Cup gewonnen, ze willen de FA Cup en UEFA-Cup winnen en de competitie is bijzaak...niet voor niets stelde Ramos de competitiewedstrijd voor die tegen PSV een B team op en verloren ze dik.
Verder is Ramos toegezegd dat hij na dit seizoen 60 miljoen Euro (!) mag investeren.

Het moge dan ook duidelijk zijn dat winnen van De Spurs gewoon een hele knappe prestatie is !
Het voetbal was in de 1e helft niet goed, De Spurs drong aan zonder gevaarlijk te worden en PSV probeerde op de counter een goal te stelen. Dankzij de waardeloos spelende Gilberto kwam de goal voor PSV er ook, een knappe actie en dito uithaal van Farfan. Daarna drong De Spurs ineens aan en dwong Keane na een geweldige actie Gomes tot een even geweldige redding. De 2e helft moest De Spurs komen en bleek dat Vergoossen zijn team tactisch ijzersterk neergezet had, op de counter was PSV erg gevaarlijk en had men de 0-2 moeten maken. Die bleef helaas uit, maar De Spurs kwamen nauwelijks meer in het spel voor. Gomes maakte nog één goede redding, maar dat was het dan ook.

Een sterke wedstrijd van PSV, met in de 2e helft soms prachtige en snelle combinaties en met Gomes, Afellay en Farfan als de uitblinkers. Mooi om te zien verder hoe Marcellis zich staande weet te houden en steeds beter wordt.

PS: Dat PSV-Ajax afgelast is kan een voordeel, maar ook een nadeel zijn. Een beetje extra rust voor PSV, maar na afgelopen donderdag is er wel meer zelfvertrouwen. Nou ja, we zullen uiteindelijk zien hoe het afloopt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 11:37 am

Nog nooit zulk goed voetbal gezien als dat van PSV afgelopen woensdag. :hypocrite.gif:

O nee, na twintig minuten de TV uitgezet omdat het nog te vroeg was om te gaan slapen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten