Het zal wel aan mij liggen maar wordt van Basten de nieuwe trainer, td en hoofd jeugdopleiding in 1? Het is toch ongelooflijk hoe het allemaal gaat... Cruyff zou het grotere geheel voor zn rekening nemen en van Basten is toch maar gewoon hoofdtrainer van AJAX 1.."Het is me allemaal te snel en rigoureus”, zegt Van Basten over de drastische plannen van Cruijff voor de jeugdopleiding. "Ik ben niet ontevreden over hoe het daar nu gaat. Ik wil eerst goed bekijken hoe het allemaal zit. Dat moet ik zelf ervaren. Daarna wil ik het op mijn manier en in een verantwoord tempo doen.” .
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
- Cluijffert
LucaS schreef:Martina is overgeheveld naar de A-selectie.
Ik vind Babel een talentvolle speler. Zeker niet minder dan Aisatti.
Maar ook een speler die nog heel veel te leren heeft
Laat ik jou even quoten:
LucaS schreef:Je plaatst de invloed van Adriaanse altijd precies in de periode die jou goed uitkomt. Volgens mij was Adriaanse vanaf 1992 hoofd opleiding (of directeur), het kan ook 1993 zijn. De doorstroom van spelers daarna schrijf je niet op zijn conto, maar het gat vanaf 1997 wel. De invloed houdt uiteraard op op het moment dat van der vaart doorbreekt.joey schreef:Nee, want tussen VDV en Kluivert zit een gat van vijf jaar. Ik heb het wel eens 'het gat van Adriaanse' genoemd, maar dat vond Wimpey onsmakelijk.![]()
Misschien wel, maar toch heb ik het idee dat Huntelaar bij een grotere club dan KV Mechelen terecht zal komen.Bosman was zeker zo goed als KJH. Nu moesten we KJH voor een kapitaal kopen.
Zoals je weet vind ik Babel een shitplayer. Maar feit is dat een van de grootste Europese clubs van de laatste jaren een vermogen voor hem wilde neerleggen. Van basten, Rijkaard en Bergkamp waren overigens ook zeer talentvol, dat was ook niet aan de opleiding te danken. Feit is dat Ajax nog steeds regelmatig spelers levert aan de Europese (sub)top. De laatste jaren Sneijder, Babel en Maduro, van der Vaart gaat volgend seizoen naar een absolute topclub.Babel heeft die transfer puur op zijn talent gemaakt. Hij is groot, snel en sterk, maar technisch mankeert er van alles aan zijn spel. Een speler die TIEN jaar in de opleiding heeft gezeten en als senior moet leren een bal aan te nemen, het is toch wat. Daar moet een tienjarige al op oefenen.
Dat zeg ik, de doorstroming is minder omdat Ajax geld heeft om zo'n speler of 8 per seizoen te kopen. Vaak spelers die nauwelijks beter zijn dan wat er al in huis is. Alleen moet je met die tweede groep wat meer geduld hebben. Theoretisch dan natuurlijk, want de meeste aankopen waren ronduit een flop.Nee, ik denk dat het grote verschil is, dat spelers bij Ajax snel in het eerste komen. De doorstroming dus. Niet de kwaliteit van de opleiding. Als Chelsea jeugdspelers opstelde, hielden we geen talent meer over. Dan gingen ze allemaal weg.
Uiteraard. Volgens mij is er de laatste tijd geinvesteerd in individuele trainers. Jonk staat me iig bijAlle reden dus om je opleiding te blijven verbeteren en niet te teren op je reputatie.
Gelukkig maarDat is waar ook!Je vergeet nog te melden dat dat de schuld is van Adriaanse!![]()
Jazeker, de commissie plaatste kanttekeningen bij de jeugdopleiding. Maar, voor zover ik begrepen heb, stelde ook vast dat de opleiding nog steeds behoorlijk functioneertIk roep niets ongefundeerd. De commissie is tot dezelfde conclusie gekomen als ik. En als andere volgers hier. De nadruk ligt teveel op het team en te weinig op het individu. En de trainers zijn teveel met zichzelf bezig, ze willen vooral kampioen worden en laten zien hoe goed ze een team kunnen neerzetten. Ook een tendens van de laatste tien jaar: lastige spelers wegsturen. Terwijl je juist met die lastige jongens aan de slag moet.

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Inderdaad. Dit slaat nergens op. Eerst Cruijff aanstellen om de technische kant te reorganiseren, en dan mag de toekomstige hoofdtrainer hem blijkbaar overrulen. Dit kan alleen bij Ajax. Laat dan Van Basten alles doen.brigade zuid schreef:Het zal wel aan mij liggen maar wordt van Basten de nieuwe trainer, td en hoofd jeugdopleiding in 1? Het is toch ongelooflijk hoe het allemaal gaat... Cruyff zou het grotere geheel voor zn rekening nemen en van Basten is toch maar gewoon hoofdtrainer van AJAX 1.."Het is me allemaal te snel en rigoureus”, zegt Van Basten over de drastische plannen van Cruijff voor de jeugdopleiding. "Ik ben niet ontevreden over hoe het daar nu gaat. Ik wil eerst goed bekijken hoe het allemaal zit. Dat moet ik zelf ervaren. Daarna wil ik het op mijn manier en in een verantwoord tempo doen.” .
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je moet 11 spelers opstellen, maar kan jij mij vertellen wie van Jong Ajax de top zal halen? Verder komt er al gigantisch veel opvulling door het geweldige aankoopbeleid van de laatste jaren.Starring schreef:Gedeeltelijk waar, maar dat is ook puur ter opvulling. Er moet toch wel 11 man opgesteld worden, vind je niet?Peter schreef:Dan is het toch nog verbazend dat ze de halve jeugdopleiding voorzien van een contract? Als ik een Demos mag geloven, dan komt de helft nooit in het eerste te spelen en dwarsbomen ze de doorstroom van de echte 'toppers'.
Nogmaals, de spelers die nu doorkomen, kan je absoluut niet toeschrijven aan het beleid die er heden wordt gevoerd.
Opstelling Jong Ajax tegen NAC:
Jong Ajax: Van Duin; Yildirim, Kuffour, Wormgoor, Slijngard; Sarpong, Van der Heijden, Donald (67. Goossens); Martina
Heb je nog geluk dat Delorge en Colin er niet bij waren, want anders zouden die ook nog wel spelen. D
JC had gewoon zijn plannen openbaar moeten maken. Trouwens, San Marco zegt eerst zelf te willen inspecteren alvorens rigoreuze wijzigingen doorgevoerd zullen worden. De plan van JC kan nog altijd uit de kast in Spanje worden gehaald. Dan nog sorteert dat pas effect over 8 á 9 jaar...
De aankoopbeleid is een andere discussie. Jong Ajax is eigenlijk meer voor latere bloeiers als een Siem de Jong of een Sarpong. De echte grote talenten maken direct de overstap van A1 naar de A-selectie...Je moet 11 spelers opstellen, maar kan jij mij vertellen wie van Jong Ajax de top zal halen? Verder komt er al gigantisch veel opvulling door het geweldige aankoopbeleid van de laatste jaren
Laatst gewijzigd door Starring op vr mar 07, 2008 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cluijffert
indeed... de aanstelling van Van Basten is a farce... een grote grap... een rookie coach de job geef als coach van een miljoenen organisatie en voormalig topclub... en blijkbaar gelijk maar technis directeur... daar hij heeft tenslotte ook al geen ervaring in...brigade zuid schreef:Het zal wel aan mij liggen maar wordt van Basten de nieuwe trainer, td en hoofd jeugdopleiding in 1? Het is toch ongelooflijk hoe het allemaal gaat... Cruyff zou het grotere geheel voor zn rekening nemen en van Basten is toch maar gewoon hoofdtrainer van AJAX 1.."Het is me allemaal te snel en rigoureus”, zegt Van Basten over de drastische plannen van Cruijff voor de jeugdopleiding. "Ik ben niet ontevreden over hoe het daar nu gaat. Ik wil eerst goed bekijken hoe het allemaal zit. Dat moet ik zelf ervaren. Daarna wil ik het op mijn manier en in een verantwoord tempo doen.” .

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het gaat inderdaad te ver, Jansma. We hangen nu de hele club Ajax aan Marco van Basten op. Weet je waarom? Omdat er veel mensen ontzettend bang zijn om weg te moeten. Geef Marco van Basten alle ruimte en je kan weer rustig plaats nemen in de zetel en als het mis gaat dan gooi je de verantwoordelijke er uit. En dan? Dan stellen we Rijkaard aan en beginnen we overnieuw.
Nee, het is intern één grote ziekte.
- Cluijffert
het word mij pas nu duidelijk. eigenlijk...Thomas schreef:Het is je inmiddels toch wel duidelijk dat Van Basten niet slechts coach wordt, maar de managersrol naar Engels model krijgt toegewezen?joey schreef:San Marco? Is die aangesteld om het technische beleid vorm te geven?
Mij eigenlijk ook na vandaag..Jansma schreef:het word mij pas nu duidelijk. eigenlijk...Thomas schreef:Het is je inmiddels toch wel duidelijk dat Van Basten niet slechts coach wordt, maar de managersrol naar Engels model krijgt toegewezen?joey schreef:San Marco? Is die aangesteld om het technische beleid vorm te geven?
Zo is het. Laat Cruijff zijn gang gaan bij de jeugdopleiding, dan is Van Basten daar niet verantwoorlijk voor. En bovendien wordt de zaak in een keer veel overzichtelijker. Maar nu? Van Basten gaat alles zelf doen. Tja.....Peter schreef:Het gaat inderdaad te ver, Jansma. We hangen nu de hele club Ajax aan Marco van Basten op. Weet je waarom? Omdat er veel mensen ontzettend bang zijn om weg te moeten. Geef Marco van Basten alle ruimte en je kan weer rustig plaats nemen in de zetel en als het mis gaat dan gooi je de verantwoordelijke er uit. En dan? Dan stellen we Rijkaard aan en beginnen we overnieuw.

Het stinkt aan alle kanten!
- Cluijffert
Ik zie het risico er wel van in, maar Van Basten gaat het samen doen met z'n staff, de hoofd jeugdopleiding die er pas een jaar zit en de nieuwe AD, neem ik aan.joey schreef:Zo is het. Laat Cruijff zijn gang gaan bij de jeugdopleiding, dan is Van Basten daar niet verantwoorlijk voor. En bovendien wordt de zaak in een keer veel overzichtelijker. Maar nu? Van Basten gaat alles zelf doen. Tja.....
Kijk, je slaat de spijker op zijn kop! Daniel trouwens ook.Neefkens schreef:Op de persconferentie werd dat mij duidelijk.
En MvB weet precies hoe JC over alles denkt, is het er ook meestal mee eens, alleen de invoersnelheid is anders.
JC heeft in Marco van Basten keer op keer zijn vertrouwen uitgesproken. Qua voetbalverstand doen ze weinig voor elkaar onder aldus de beste man him self. Cruijff vond de aanstelling van Marco van Basten als sterke trainer een zeer goede intiatief...
Laatst gewijzigd door Starring op vr mar 07, 2008 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.