De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Hier snap ik echt niets van.Neefkens schreef:Precies dus zoals ik zei.Johan Cruijff geeft opdracht terug
Amsterdam, 07 mrt 2008
Johan Cruijff heeft de opdracht, om het technische beleid van Ajax te reorganiseren, teruggeven aan de Ledenraad van Ajax. Er is tussen hem en de nieuwe technische staf een te groot verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd.
Het probleem spitst zich toe op de jeugdopleiding, waarvoor Cruijff drastische maatregelen wil nemen. Dit staat in een persbericht dat Cruijff via zijn foundation heeft verspreid.
De voorzitter van de Ledenraad van Ajax, Cor van Eijden, reageerde verrast: ,,Ik werd vanmiddag door Johan gebeld. Hij vertelde me dat hij vanochtend een gesprek had gehad met Marco en dat ze er niet uit zijn gekomen. Dus gaf hij ons de opdracht terug.”
Marco van Basten bevestigde de berichtgeving van Cruijff zojuist aan www.ajax.nl: ,,Het klopt wat er in het persbericht staat. Wat Johan wilde doen met de jeugdopleiding van Ajax gaat mij te snel, het is me te rigoreus. Ik ben op zich niet ontevreden met hoe het nu gaat. Maar ik wil eerst bekijken hoe het zit, dat moet ik zelf ervaren en daarna wil ik het op mijn manier doen en in een verantwoord tempo.”

Waarom heeft Van Basten iets te zeggen over de jeugdopleiding? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik had Van Basten hoger ingeschat. Nu blijft alles bij het oude. De kans dat hij binnen een jaar, anderhalf jaar op de keien staat is dus bijna 100%.

Het stinkt aan alle kanten!
- martijn401
precies ( wat bertje zegt) , als van Basten gaat presteren hoor je verder ook niks meer over reorganiseren.
Laatst gewijzigd door martijn401 op vr mar 07, 2008 5:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Nou, Cruijff moest het voetbaltechnische gedeelte gaan regelen. En bij Ajax maakt de jeugdopleiding daar natuurlijk een gigantisch deel van uit.Daniel_vT schreef:Maar Cruijff laat nu AL zijn werkzaamheden op de grond flikkeren alleen maar omdat hij zijn plan voor de jeugd niet kan uitvoeren? Cruijff moest veel meer doen dan alleen de jeugd dus dat snap ik al helemaal niet.
Ik denk dat hij dat niet heeft, maar dat Cruijff de technische staff van het eerste elftal er juist meer bij betrokken wilde hebben.joey schreef:Hier snap ik echt niets van.![]()
Waarom heeft Van Basten iets te zeggen over de jeugdopleiding? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik had Van Basten hoger ingeschat. Nu blijft alles bij het oude. De kans dat hij binnen een jaar, anderhalf jaar op de keien staat is dus bijna 100%.
Nou ja, zolang Ajax Van Basten en Rijkaard maar binnenhaalt blijft Cruijff Ajax van adviezen voorzien. Op zich niet verkeerd dat Van Basten ook tegengas durft te geven. Al betwijfel ik of hij in deze gelijk heeft.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
vreemd maar toen ik dit hoorde op de radio hoorde ik het zal toch niet waar zijn... Als je het dan leest dan vraag je af in hoeverre dit van te voren besproken is. Ik bedoel tijdens de contract besprekingen. Tenslotte komt Marco pas per 1 juli a.s. in dienst. Als je het mij persoonlijk vraagt dan is er weer eens een "vuil"spelletje gespeeld.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Is dat wel zo? Het kan toch juist zo zijn dat Van Basten het niet eens is met de invulling van de technische staff van het eerste met betrekking tot de jeugdopleiding?Bertje schreef:Ja, we hebben in ieder geval meer zekerheid over de rol van Van Basten. Hij heeft eindverantwoordelijkheid voor wat betreft de opleiding.
Ja, klaarblijkelijk. En dat begrijp ik dus niet, omdat hij bij zijn presentatie zei dat hij zich richtte op het eerste elftal.Bertje schreef:Ja, we hebben in ieder geval meer zekerheid over de rol van Van Basten. Hij heeft eindverantwoordelijkheid voor wat betreft de opleiding.
Van Basten overspeelt zijn hand, volgens mij.
Laatst gewijzigd door joey op vr mar 07, 2008 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar gá je weer, je bent helemaal histerisch. Wees nou gewoon eens neutraal, ipv je meteen weer te verliezen in de slechtst denkbare scenario's.joey schreef:De kans dat hij binnen een jaar, anderhalf jaar op de keien staat is dus bijna 100%.
Eerst de cie was niets, het rapport was niets, er zou niets mee gedaan worden......
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het is simpel Joey: Marco van Basten is dé technische man binnen Ajax. Er wordt dus heden gewerkt met een toekomstig sterke trainer die het technische beleid bepaalt en de lijnen uitzet, in combinatie met een technisch of algemeen directeur die het papierwerk tot zich neemt.
Conclusie: Marco van Basten is de eindverantwoordelijke technische man!
Dit gaat niet over een assistent:Thomas schreef:Is dat wel zo? Het kan toch juist zo zijn dat Van Basten het niet eens is met de invulling van de technische staff van het eerste met betrekking tot de jeugdopleiding?
Ajax schreef:,,Het klopt wat er in het persbericht staat. Wat Johan wilde doen met de jeugdopleiding van Ajax gaat mij te snel, het is me te rigoreus. Ik ben op zich niet ontevreden met hoe het nu gaat. Maar ik wil eerst bekijken hoe het zit, dat moet ik zelf ervaren en daarna wil ik het op mijn manier doen en in een verantwoord tempo.”
Laatst gewijzigd door Bert op vr mar 07, 2008 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
En dan zeg je tegen joey dat hij neutraal moet blijven? Er is toch duidelijk door beide partijen bevestigd dat het zo goed is?Neefkens schreef:Juist, model 1 van de Cie. En daar heeft JC nu moeite mee en gooit ie als een klein kind zijn kont in de wind.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- martijn401
Prima situatie. Ik kan me geen andere / betere voorstellen op dit moment. Misschien zijn van Bastens ideeen wel beter, moderner dan die van JC.Starring schreef:Het is simpel Joey: Marco van Basten is dé technische man binnen Ajax. Er wordt dus heden gewerkt met een toekomstig sterke trainer die het technische beleid bepaalt en de lijnen uitzet, in combinatie met een technisch of algemeen directeur die het papierwerk tot zich neemt.
Bertje schreef:Waarom denk je dat?joey schreef:Van Basten overspeelt zijn hand, volgens mij.
Omdat hij de steun van Cruijff keihard nodig zal hebben, wil hij niet vermalen worden tussen de diverse belangengroepjes binnen Ajax. Zeker nu er geen schoon schip gemaakt dreigt te worden. Ik zie tenminste niet in wie anders dan Cruijff Ajax op orde zou kunnen krijgen.