Ik gooi hem hier maar even op (Fontein is commercieel), dus ...

Ik vind 'hem' wel mooi. Laten we hopen dat dit het shirt van volgend jaar is (zie de sterretjes!).

Moderator: mods
Letters zouden voor mij in de lengte richting op het shirt moeten zitten .. en als het niet anders kan dan wat kleinere letter A.u.b. het shirt moet overheersen, niet de reclame op het shirt ..Ajaciedjuh schreef:Ik gooi hem hier maar even op (Fontein is commercieel), dus ...
Ik vind 'hem' wel mooi. Laten we hopen dat dit het shirt van volgend jaar is (zie de sterretjes!).![]()
'Onze' wijsneus (http://dapperestrijders.web-log.nl/) meldt verder dat van Wijk de nieuwe AD wordt. Dat is natuurlijk niet helemaal onwaarschijnlijk gezien het feit Cruijff er volop bij betrokken is.
Is dit betrouwbaar, Ajaciedjuh?Ajaciedjuh schreef:Ik gooi hem hier maar even op (Fontein is commercieel), dus ...
Ik vind 'hem' wel mooi. Laten we hopen dat dit het shirt van volgend jaar is (zie de sterretjes!).![]()
Nu je het zegt. Die deal is eigenlijk te goed om waar te zijn. Ik vrees dat er nog een aapje uit de vriezer komt.666 schreef:Die rode baan wordt steeds breder zodat de naam van de sponsor er in grotere letters op kan. Zal nog wel wat breder worden zodat die witte n van Aegon niet op een witte achtergrond terechtkomt.
'Oude logo vanaf seizoen 2009-2010 terug op het shirt!'
07-03-08
Met ingang van het seizoen 2009-2010 zullen de tenues van Ajax weer zijn versierd met het enige echte Ajax logo, zo weet DSWeblog vandaag te melden. Stuwende kracht achter de terugkeer van het oude logo zou, behalve de supporters, de nieuwe hoofdsponsor Aegon zijn. Volgens DSWeblog heeft men bij Aegon zich hard gemaakt voor de terugkeer van het gezicht van Ajax, dit als gebaar naar de Ajax supporters. Aegon denkt op deze manier de supporters snel voor zich te winnen. Er is nog getracht om de Ajax shirts komend seizoen al van het oude logo te voorzien, maar de ontwerpen van het shirt 2008-2009 zijn al in een dermate vergevorderd stadium dat in overleg met Adidas is besloten het oude logo in 2009 in gebruik te nemen. Het nieuwe uitshirt zal overigens blauw worden met een gele afzetting (zie reconstructie-fototje).
Als bovenstaand bericht klopt is dat alvast de eerste stap naar de definitieve terugkeer van het echte logo waar in 1993 om commerciële redenen afscheid van werd genomen. Supporters pleiten al enkele jaren voor terugkomst ervan.
AjaxF-side.NLInformatie over lay-out nieuwe shirts 2008-2009: Aegon gaat 1,5 miljoen steken in marketing
10-03-08
Wij hebben wat up to date informatie ontvangen over de nieuwe wedstrijdshirts voor komend seizoen die, zoals bekend, voorzien gaan worden van het originele 'oude' Ajax-logo en het logo van de nieuwe hoofdsponsor: Aegon. Het nieuwe uitshirt is inmiddels al drie maal gewijzigd. De laatste berichten zijn dat het wel blauw wordt maar dat de oorspronkelijk geplande gele afwerkingsbies vervangen gaat worden door een witte.
Ook is bekend dat de kampioenssterren, of dat er nu twee of drie gaan zijn, opnieuw niet, zoals dat bij feyenoord wel het geval is, in het shirt geborduurd worden. Eerst zal het nieuwe thuistenue gepresenteerd worden. Enkele weken later is het nieuwe uittenue aan de beurt.
Het Ajax-logo zal niet in het midden van het shirt staan maar iets meer richting het hart. Er zullen geen Andreas-kruizen in de shirts verwerkt zitten. Het logo van Aegon zal niet, zoals eerst gevreesd werd, op een witte achtergrond geplaats worden waardoor de rode balk van het thuisshirt doorbroken zou worden.
Tenslotte weet men te melden dat hoofdsponsor Aegon zo'n 1,5 miljoen euro opzij heeft gezet voor de marketing rond de samenwerking met Ajax.
Jöhnk schreef:Nu je het zegt. Die deal is eigenlijk te goed om waar te zijn. Ik vrees dat er nog een aapje uit de vriezer komt.666 schreef:Die rode baan wordt steeds breder zodat de naam van de sponsor er in grotere letters op kan. Zal nog wel wat breder worden zodat die witte n van Aegon niet op een witte achtergrond terechtkomt.