PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
999

Bericht door 999 » do mar 06, 2008 10:50 pm

Hoort die commentator eens :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » do mar 06, 2008 10:51 pm

Frank schreef:Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben, zeker als het over een andere voetbalploeg gaat.

Dat ze niet hoeven te kijken, vergeten ze even. Maar dan kunnen ze weer niet klagen :hypocrite.gif:
Tja, ik heb dat toch minder (behalve als ze tegen PSV spelen). Van bijv. Siem de Jong kan ik ontzettend genieten. Die zou ik zo bij PSV willen zien spelen.

generaal

Bericht door generaal » do mar 06, 2008 10:53 pm

Marcellis speelt trouwens een perfecte pot vanavond.

columbus

Bericht door columbus » do mar 06, 2008 10:54 pm

generaal schreef:
Columbus schreef:
generaal schreef: Farfán en Afellay spelen af en toe oogstrelend voetbal.
Ja, ook pas sinds het moment dat de Spurs er een verdediger eraf hebben gehaald. Verder is het veel naar achter leunen...
Het is ook nooit goed he. Als Farfán en Afellay onzichtbaar waren en PSV maakte de 0-1 in blessuretijd, dan had iedereen hier weer op het anti-voetbal van PSV gekankerd.

Voetballen ze een keer behoorlijk aanvallend en met veel dynamiek en dan ligt het weer aan de onkunde van de tegenstander...
Ik zeg niet dat PSV het onaardig doet. Oogstrelend vind ik persoonlijk wel iets anders. Vind het jammer dat PSV vaak kiest voor een verdedigend concept terwijl ze spelers hebben om altijd aanvallend voetballen te spelen. En nu, wanneer de Spurs 'alles-of-niets' gaat spelen krijgt PSV erg veel ruimte.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik zit naar een leuke pot te kijken hoor! Hoop ook van harte dat PSV gewoon gaat winnen...

999

Bericht door 999 » do mar 06, 2008 10:57 pm

Als Psv oogstrelend zou voetballen hadden ze dit ploegje met een nulleke of 5 het veld afgestuurd ..
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 06, 2008 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 06, 2008 10:58 pm

brigade zuid schreef:Ik vind psv echt niet onaardig hoor vanavond.
Ja, ik ook.

Frank

Bericht door Frank » do mar 06, 2008 11:01 pm

Voetske schreef:Als Psv oogstrelend zou voetballen hadden ze dit ploegje met een nulleke of 5 het veld afgestuurd ..
Hoelang weet je al dat PSV niet oogstrelend voetbalt (of niet willen of niet kunnen)? Toch al een aantal jaar. En nog blijf je kijken? Ik vind het knap... :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Starring

Bericht door Starring » do mar 06, 2008 11:03 pm

Ach. ik ben wel blij voor PSV dat ze hebben gewonnen, very good for the uefa-raking. Moge ze ver reiken en de komende dagen fysiek helemaal op zijn... :hypocrite.gif:

NFP

Bericht door NFP » do mar 06, 2008 11:05 pm

Hele knappe overwinning gewoon.
Daar is geen ontkennen aan.

Ik vond de verheerlijking van Marcellis vanavond niet helemaal terecht.
Hij speelt al weken erg sterk maar hij was Berbatov vanavond wel 2/3 keer even kwijt, niet dat dat een schande is overigens!

Farfan, Afellay, Simons en natuurlijk Gomes waren de uitblinkers!
Laatst gewijzigd door NFP op do mar 06, 2008 11:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mar 06, 2008 11:06 pm

Klopt, gefeliciteerd!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 06, 2008 11:08 pm

generaal schreef:Het is ook nooit goed he. Als Farfán en Afellay onzichtbaar waren en PSV maakte de 0-1 in blessuretijd, dan had iedereen hier weer op het anti-voetbal van PSV gekankerd.

Voetballen ze een keer behoorlijk aanvallend en met veel dynamiek en dan ligt het weer aan de onkunde van de tegenstander...
Nu vond ik PSV persoonlijk prima spelen hoor, maar behoorlijk aanvallend zou ik het niet durven noemen. Geeft ook niet, want ook dit voetbal kan goed te doen zijn.

Marcellis heel aardig op één of twee momentjes miscommunicatie na, maar ik geef het je te doen met de lakse Salcido van dit seizoen. Afellay liet de bal zeker voor zijn doen veel werk doen, maar soms duurde het nog wat te lang. Farfan geweldig nu er eindelijk weer lekker ruimte voor hem gemaakt werd. Koevermans onzichtbaar, blijft aan de bal verder toch maar een middelmatige spits. Simons ook weer op z'n normale niveau.

Tottenham zal de meesten flink tegen zijn gevallen. Gilberto is een overschatte speler, evenals King. Robinson is een vliegenvanger en Berbatov stond vandaag de irritante primadona uit te hangen. Heeft-ie toch nog wel eens vaker last van hoor.

Alexander

Bericht door Alexander » do mar 06, 2008 11:15 pm

Gelukkig hebben ze nu zondag rust.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mar 06, 2008 11:19 pm

De verhalen van de fans dat ze de competitie belangrijker vinden dan de Uefa-cup wedstrijden tegen de Spurs worden door de spelers blijkbaar niet helemaal gedeeld. Dit PSV van vanavond speelde geconcentreerder en gemotiveerder dan de laatste 5 wedstrijden in de eredivisie bij elkaar. Overigens niet onlogisch, met spelers als Farfan, Salcido en Afellay, die een Engels avontuurtje wel zien zitten en weten dat ze dat op een avond als vandaag veel makkelijker kunnen verdienen.

Maargoed, als ze zondag tegen ons hetzelfde niveau als vanavond halen wordt het heel erg lastig om daar te winnen.

generaal

Bericht door generaal » do mar 06, 2008 11:20 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:Het is ook nooit goed he. Als Farfán en Afellay onzichtbaar waren en PSV maakte de 0-1 in blessuretijd, dan had iedereen hier weer op het anti-voetbal van PSV gekankerd.

Nu vond ik PSV persoonlijk prima spelen hoor, maar behoorlijk aanvallend zou ik het niet durven noemen. Geeft ook niet, want ook dit voetbal kan goed te doen zijn.

Marcellis heel aardig op één of twee momentjes miscommunicatie na, maar ik geef het je te doen met de lakse Salcido van dit seizoen. Afellay liet de bal zeker voor zijn doen veel werk doen, maar soms duurde het nog wat te lang. Farfan geweldig nu er eindelijk weer lekker ruimte voor hem gemaakt werd. Koevermans onzichtbaar, blijft aan de bal verder toch maar een middelmatige spits. Simons ook weer op z'n normale niveau.

Tottenham zal de meesten flink tegen zijn gevallen. Gilberto is een overschatte speler, evenals King. Robinson is een vliegenvanger en Berbatov stond vandaag de irritante primadona uit te hangen. Heeft-ie toch nog wel eens vaker last van hoor.
Op zich een aardige analyse van je, maar King is, mits fit, een ijzersterke verdediger, al speelde hij vanavond niet z'n beste wedstrijd (wellicht ook door wat pijntjes). Berbatov is net als Makaay een onzichtbare killer.

999

Bericht door 999 » do mar 06, 2008 11:20 pm

Frank schreef:
Voetske schreef:Als Psv oogstrelend zou voetballen hadden ze dit ploegje met een nulleke of 5 het veld afgestuurd ..
Hoelang weet je al dat PSV niet oogstrelend voetbalt (of niet willen of niet kunnen)? Toch al een aantal jaar. En nog blijf je kijken? Ik vind het knap... :blush.gif:
Ach gelukkig is Simmons wel eerlijk "We hadden voetballend meer moeten brengen " nu jullie nog.Verder een prima resultaat, maar het een heeft niks met het ander te maken.
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 06, 2008 11:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

NFP

Bericht door NFP » do mar 06, 2008 11:21 pm

Scherrer schreef:De verhalen van de fans dat ze de competitie belangrijker vinden dan de Uefa-cup wedstrijden tegen de Spurs worden door de spelers blijkbaar niet helemaal gedeeld. Dit PSV van vanavond speelde geconcentreerder en gemotiveerder dan de laatste 5 wedstrijden in de eredivisie bij elkaar. Overigens niet onlogisch, met spelers als Farfan, Salcido en Afellay, die een Engels avontuurtje wel zien zitten en weten dat ze dat op een avond als vandaag veel makkelijker kunnen verdienen.
Dat is allemaal niet van toepassing joh.
PSV heeft gewoon een ploeg die graag ditsoort wedstrijden speelt, lastige uitwedstrijden waarin ze het initiatief aan de thuisploeg kunnen laten. Zie Feyenoord-uit en Ajax-uit. Dat kon vanavond ook en dat haalt het beste boven. Dat ligt dit PSV gewoon veel beter als een thuiswedstrijd tegen pakweg Excelsior.

PSV heeft genoeg voetbal gebracht trouwens.
Tuurlijk speelde het 'vanuit' de Spurs maar dat wil niet zeggen dat je geen voetbal kan brengen.

Frank

Bericht door Frank » do mar 06, 2008 11:23 pm

Voetske, Ik zeg alleen dat ik het knap vind dat je nog altijd blijft kijken, terwijl je weet dat het spel van PSV je niet kan bekoren. That's all.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 06, 2008 11:24 pm

generaal schreef:Op zich een aardige analyse van je, maar King is, mits fit, een ijzersterke verdediger, al speelde hij vanavond niet z'n beste wedstrijd (wellicht ook door wat pijntjes). Berbatov is net als Makaay een onzichtbare killer.
Woodgate is met afstand de betere van het centrale duo, maar die ligt om de haverklap in de lappenmand.

Makaay is geen primadona hoor. Berbatov is een geweldige voetballer, maar wel eentje die toch net even te vaak niet thuis geeft in de grote wedstrijden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mar 06, 2008 11:28 pm

Ik vind Berbatov een geweldige voetballer maar een ontzettende kansenmisser. Vergelijking met Makaay gaat niet op.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do mar 06, 2008 11:29 pm

NFP schreef:Hele knappe overwinning gewoon.
Daar is geen ontkennen aan.

Ik vond de verheerlijking van Marcellis vanavond niet helemaal terecht.
Hij speelt al weken erg sterk maar hij was Berbatov vanavond wel 2/3 keer even kwijt, niet dat dat een schande is overigens!

Farfan, Afellay, Simons en natuurlijk Gomes waren de uitblinkers!
Sorry hoor. Ik vind dat je Mendez en Culina te kort doet. Die waren heel belangrijk met hun enorme loopvermogen.

NFP

Bericht door NFP » do mar 06, 2008 11:30 pm

Absoluut, ik zeg toch niet dat ze niet goed waren?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 06, 2008 11:32 pm

Culina vind ik sowieso vrijwel altijd goed spelen in de grote wedstrijden. Ondergewaardeerde speler bij PSV. Mendez is niet mijn voetballer, maar vandaag was het wel aardig.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do mar 06, 2008 11:32 pm

Wedstrijd afgelopen. Een verdiende 0-1 overwinning van PSV. PSV hield het veld breed met de goed spelende Farfan. Die vandaag gevaarlijk werd wanneer hij in diepte weggestuurd werd door een ééntwee of een splijtende pas. Culina was voor mij ook de man. Samen met Mendez. Aan Mendez heb je niks als hangende (buitenste) middenvelder in een viermans- of driemansmiddenveld, maar centraal op het middenveld beschikt hij over paardenlongen en kan hij het spel mooi verdelen. De afvallende bal en twee bal was steeds voor PSV. Culina die dat goed deed, mede door zijn enorme loopvermogen. Zonder meer, voor mij was persoonlijk Simons echt de uitblinker. Stond voor de verdediging, maar wat een fysieke arbeid en verdedigend werk heeft hij opgeknapt. Liep telkens goed de gaten dicht. Marcellis die bewijst dat hij ondanks een gebrek aan lengte en snelheid, positioneel die mankementen ruimschoots kan opvullen. Iedereen speelde heel verdienstelijk met veel inzet en concentratie tot de laatste minuut. Farfan hield aan zijn kant de normaal gewende opkomende back Gilberto in bedwang, zodat Kromkamp vogelvrij kon opstomen. Alle tactische bedoelingen werden begrepen en vielen als puzzelstukjes in elkaar.

Al met al een geweldige wedstrijd van PSV kant. Dit PSV gaat met veel vertrouwen naar de wedstrijd tegen Ajax in het weekend toewerken.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 06, 2008 11:33 pm

Gefeliciteerd PSV. M'n 2 Spurs collega's zullen hier flink ziek van zijn :D

Over de gehele wedstrijd zou een gelijkspel meer verdiend zijn geweest maar wat zaten ze te kloten achterin bij Tottenham. Overigens is het nog niet gespeeld. In Eindhoven gaat PSV het nog moeilijk genoeg krijgen.

Verder gewoon een goed resultaat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

D_skilled

Bericht door D_skilled » do mar 06, 2008 11:33 pm

NFP schreef:Absoluut, ik zeg toch niet dat ze niet goed waren?
Je noemt ze niet erbij, vandaar.

Gesloten