PSV 2007 - 2008
Stel PSV verkoopt Afellay voor 12 en Farfan voor 4, dan levert dat 16 miljoen op. Daar gaat dan het een en ander vanaf aan belastingen en zo en PSV zal ook geld opzij leggen, want de club heeft een structureel tekort. Blijft over misschien 10 miljoen. Daar koop je dan een nieuwe spits voor terug en nog een talent, maar dat is het dan ook wel (normaal gesproken).
Lima krijgt ook nog een percentage van de transfersom van Farfan, heb ik begrepen. Ze zullen daar wel goed de pest in hebben dat de marktwaarde van Farfan zo gedaald is.
Lima krijgt ook nog een percentage van de transfersom van Farfan, heb ik begrepen. Ze zullen daar wel goed de pest in hebben dat de marktwaarde van Farfan zo gedaald is.
Het stinkt aan alle kanten!
Toch zou 16 miljoen voor een zelfopgeleide en een speler die voor 1,5 miljoen gekocht is helemaal niet slecht zijn.
Het is zuur dat Farfan vorig jaar niet verkocht is, maar ik denk niet dat iemand verwacht had dat Farfan zo ver weg zou zakken. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het gewoon een heel goede spits is. ik heb geen idee wat er met hem aan de hand is.
Het is zuur dat Farfan vorig jaar niet verkocht is, maar ik denk niet dat iemand verwacht had dat Farfan zo ver weg zou zakken. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het gewoon een heel goede spits is. ik heb geen idee wat er met hem aan de hand is.
www.vi.nlYoung-Pyo Lee: 'Ik mis Eindhoven nog elke dag'
06/03/2008 10:04
Young-Pyo Lee, die PSV bijna drie jaar geleden voor Tottenham Hotspur verwisselde, wil terug naar de Brabantse club. 'PSV maakte zes jaar geleden mijn droom waar.'
Lee, die donderdagavond met The Spurs in Londen tegen zijn vorige club aantreedt, sluit in De Telegraaf een terugkeer naar de Lichtstad niet uit. 'Ik heb een contract tot 2009, maar komende zomer beslis ik wat ik wil. Ik mis Eindhoven nog elke dag.'
'PSV maakte zes jaar geleden mijn droom om te voetballen in Europa waar', aldus de Zuid-Koreaan. 'De mensen op De Herdgang hebben me fantastisch opgevangen. Iedereen stond altijd voor me klaar, dat zal ik nooit vergeten.'
Algemeen directeur Jan Reker van PSV heeft inmiddels laten doorschemeren dat hij wel oren heeft naar een rentree van de dertigjarige speler van Tottenham Hotspur. 'Lee heeft het bij ons altijd goed gedaan.'
Of de voormalige PSV'er donderdagavond op White Hart Lane in actie komt, staat overigens niet vast. 'De afgelopen tweeënhalf jaar heb ik bijna honderd wedstrijden gespeeld, maar de laatste drie duels stond ik niet opgesteld.' Lee ontbrak ook tijdens de gewonnen League Cup-finale tegen Chelsea, anderhalve week geleden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nee
Ik ga uit van een verlies, wat op zich geen schande is. Normaal gesproken heb je als PSV of Ajax altijd kans tegen een Engelse ploeg, maar PSV is nu eenmaal niet in topvorm (om me even voorzichtig uit te drukken) en de Spurs heeft enkele geweldige spelers.
Niet verliezen zou prima zijn, maar ik verwacht een (hopelijk klein) verlies.
Komende zondag vind ik ook belangrijker, dan niet verliezen geeft een hele grote kans op het kampioenschap en dat telt nu eenmaal meer.
Alhoewel het winnen van de UEFA-Cup ook niet verkeerd zou zijn
Oftewel, ik ga vanavond met niet al te hoge verwachtingen kijken.

Ik ga uit van een verlies, wat op zich geen schande is. Normaal gesproken heb je als PSV of Ajax altijd kans tegen een Engelse ploeg, maar PSV is nu eenmaal niet in topvorm (om me even voorzichtig uit te drukken) en de Spurs heeft enkele geweldige spelers.
Niet verliezen zou prima zijn, maar ik verwacht een (hopelijk klein) verlies.
Komende zondag vind ik ook belangrijker, dan niet verliezen geeft een hele grote kans op het kampioenschap en dat telt nu eenmaal meer.
Alhoewel het winnen van de UEFA-Cup ook niet verkeerd zou zijn

Oftewel, ik ga vanavond met niet al te hoge verwachtingen kijken.
Heerenveen had al een overeenkomst met VVV over de transfersom toen PSV kwam en die boden gewoon hetzelfde als Heerenveen.joey schreef:Kan me haast niet voorstellen dat Heerenveen niet bereid was over dat bedrag heen te gaan.
Nou nou, Afellay is basisspeler bij PSV en international. Daarbij is hij een van de weinige middenvelders die een mannetje uit kan spelen en hij is redelijk tweebenig.joey schreef:Afellay en Farfan hebben bij lange na niet die reputatie.
Het type Babel is erg gewild in Engeland, maar zeggen dat Afellay bij lange na niet die reputatie heeft is nogal overdreven. Vanavond wordt hij door veel scouts in de gaten gehouden.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
De ambities van een PSV'er en de reden dat het altijd een grijs provincieclubje zal blijven:
Twee wedstrijden op het programma en het woord "winnen" komt niet in het brabantse vocabulaire voor...Baseman schreef:Niet verliezen zou prima zijn, maar ik verwacht een (hopelijk klein) verlies.
Komende zondag vind ik ook belangrijker, dan niet verliezen...
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Tja, gezien de historie is het niet zo vreemd om extra zekerheid in te bouwen.
• Tottenham Hotspur staat voor de zesde keer in Europees verband tegenover een Nederlandse club. De Londenaren bleven voor eigen publiek in alle vijf eerdere ontmoetingen ongeslagen: twee zeges en drie gelijke spelen.
• Tottenham heeft een ijzersterke Europese balans op White Hart Lane. De ploeg verloor slechts twee van zijn 58 Europese thuiswedstrijden: tegen de Spaanse clubs Real Madrid (op 6 maart 1985, 0-1) en Getafe (op 25 oktober 2007, 1-2). Tottenham maakte in die 58 duels 165 doelpunten en kreeg er slechts 41 tegen.
• Indien PSV donderdag weet te winnen van Tottenham, boekt het zijn derde uitzege op rij in Europees verband. Dat zou een evenaring van een clubrecord uit de seizoenen 1974/75 en 1977/78 betekenen. De Eindhovenaren wonnen recent bij CSKA Moskou (1-2) en Helsingborgs IF (1-2).
• PSV heeft een beroerde balans wat betreft Europese uitwedstrijden. Van de 122 Europa Cup-duels buiten Eindhoven won de ploeg er slechts dertig. Daar staan 28 gelijke spelen en 64 nederlagen tegenover.
• Robbie Keane is met afstand de productiefste speler van The Spurs. De Ierse aanvaller heeft al 104 officiële doelpunten op zijn naam staan voor de Londense club. Daarmee bezet hij de gedeelde twaalfde plaats op de topscorersranglijst aller tijden van Tottenham.
Quotes komen van de VIOp basis van het verleden wacht PSV donderdag een lastige klus in het UEFA Cup-duel met Tottenham Hotspur. Voor Nederlandse clubs is er doorgaans maar weinig eer te behalen op Engelse bodem.
Dertien vaderlandse clubs speelden door de jaren heen gezamenlijk 52 Europese wedstrijden in Engeland, waarvan er slechts zes werden gewonnen. De overige duels eindigden in twaalf gelijke spelen en liefst 34 nederlagen (doelcijfers 40-107).
Nog meer slecht nieuws: Feyenoord was in september 2002 de laatste Nederlandse club die zegevierde op Engelse bodem (1-0 tegen Newcastle United). Daarna volgde een reeks van twaalf Europese duels zonder vaderlands succes (vier gelijke spelen, acht nederlagen).
PSV maakt zich op voor zijn veertiende uitduel met een Engelse opponent. Ook hier slaat de balans negatief uit: drie zeges, twee remises en acht nederlagen (doelcijfers 11-16).
Sinds de 1-0 zege bij Leeds United van 28 februari 2002 (doelpunt Jan Vennegoor of Hesselink) hebben de Eindhovenaren al zes keer op rij niet meer gewonnen in Engeland.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Hij bespaart ze i.i.g. geen nederlaag. Wat is dit voor flut-opstelling? Echt PSV weer. De angst regeert...
Statistieken moet je overigens als motivatie-middel gebruiken, om die handel te doorbreken.
Statistieken moet je overigens als motivatie-middel gebruiken, om die handel te doorbreken.
Laatst gewijzigd door Starring op do mar 06, 2008 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.