Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Van Basten beweerde dat hij zich op het eerste elftal wilde concentreren, maar gaandeweg werd duidelijk dat hij overal een mening over heeft, zelfs over de grasmat. Van Basten komt dus gewoon de tent runnen. Van Geel mag blijven, die mag de dingen doen waar Van Basten geen verstand van heeft. Contracten verlengen bijvoorbeeld.
MVG deed alsof zijn neus bloedde toen hij vragen kreeg op het rapport-Coronel, maar wat had hij het moeilijk. Jammer dat ze hem niet vroegen wat ervan vond dat Cruijff zijn werk moest komen doen.
MVG deed alsof zijn neus bloedde toen hij vragen kreeg op het rapport-Coronel, maar wat had hij het moeilijk. Jammer dat ze hem niet vroegen wat ervan vond dat Cruijff zijn werk moest komen doen.
Het stinkt aan alle kanten!
Volgens mij is het een TD die sterk afhankelijk is van de ideeen van een trainer. Hij is bepaald niet op inventieve deals te betrappen, hij zou nog van nut kunnen zijn als uitvoerder of gesprekspartner van de deals. Maar het lijkt me duidelijk dat van Basten straks de baas is. Mocht Ajax, straks inderdaad een nieuwe rol voor de Hoofd Scouting implementeren en een sterke AD krijgen (met voetbalachtergrond die ook onderhandelingen e.d. zou kunnen voeren), dan is het uiteraard einde verhaal voor van Geel.Jöhnk schreef:Ik heb eigenlijk wel met hem te doen, want het lijkt me een heel aardige en ijverige kerel. Maar god, een beetje zelfkritischer mag best hoor.
Ik krijg ook die indruk en ik word er een beetje zenuwachtig van. Die Voetske toch!Bertje schreef:Even zonder dollen: wordt Voetske nou enthousiast?

Van Basten: 'Ik heb zoveel contact met Cruijff, ik zou hem geen klankbord meer willen noemen.' Conclusie: Cruijff en Van Basten werken nauw samen om het technische gedeelte van Ajax op de rails te krijgen.
- DCLXVI
- Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
- Contacteer:
Is Voetske nou de nieuwe Neefkens aan het worden? Dat kan natuurlijk niet. Die van Basten is le-vens-ge-vaar-lijk! Hier moet dringend ingegrepen worden.
Voetske, leegdrinken! Helemaal tot de bodem. En snel een beetje, voordat het te laat is!

Voetske, leegdrinken! Helemaal tot de bodem. En snel een beetje, voordat het te laat is!

Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees
Hik ... Burrrrrrrrrrp !!DCLXVI schreef:Is Voetske nou de nieuwe Neefkens aan het worden? Dat kan natuurlijk niet. Die van Basten is le-vens-ge-vaar-lijk! Hier moet dringend ingegrepen worden.

Blij met de punten ...
Het is misschien in zijn ogen inderdaad niet veel, maar het goed bijhouden van de contracten is wel van levensbelang voor Ajax.joey schreef:Oei, moet Voetske dat allemaal opdrinken?![]()
![]()
De hamvraag is of Van Geel het 'uitkleden' van zijn functie gaat pikken. Want veel zal er niet overblijven, schat ik.
Van Basten:
Jack Reynolds hoort in die lijst voor Cruijff.
Tsja... het ophemelen van Ajax-trainer Cruijff kent geen grenzen.Ik beschouw Rinus Michels, Johan Cruijff en Louis van Gaal als succesvolste trainers van Ajax. Michels kwam over van JOS Watergraafsmeer. Johan Cruijff had helemaal geen trainersdiploma toen hij hier begon.
- LouisXIV & co
Denk ik ook. Cruijff en Bassie zetten de technische lijnen uit en bepalen wie er gehaald moeten worden. Dan mag MVG lekker de onderhandelingen doen. Prima toch?sudesh schreef:Zeker interessant, toen van Basten direct insprong op de vraag of er nu beter samengewerkt gaat worden met de scouting.
Dat gaf m.i. al een goed beeld van de verhouding tussen van Geel en van Basten, volgens mij is van Basten straks gewoon de baas.
Martin van Geel had het sowieso moeilijk tijdens de persconferentie.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- LouisXIV & co
En Co!bryan schreef:Van Basten:
Tsja... het ophemelen van Ajax-trainer Cruijff kent geen grenzen.Ik beschouw Rinus Michels, Johan Cruijff en Louis van Gaal als succesvolste trainers van Ajax. Michels kwam over van JOS Watergraafsmeer. Johan Cruijff had helemaal geen trainersdiploma toen hij hier begon.

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Ja, Wim Kwakman ook. En die wordt dit jaar weer kampioen.

Maar graag nu terug naar Van Basten. Op mij maakte hij een goede indruk. Op jullie ook? En je zag al aan de enorme opkomst bij de persconferentie hoeveel uitstraling die man heeft.
(Even terzijde: het valt niet mee voor een persfotograaf om klein te zijn.
)

Maar graag nu terug naar Van Basten. Op mij maakte hij een goede indruk. Op jullie ook? En je zag al aan de enorme opkomst bij de persconferentie hoeveel uitstraling die man heeft.
(Even terzijde: het valt niet mee voor een persfotograaf om klein te zijn.

- Ajaciedjuh
Ik heb vandaag de complete persconferentie gezien. Wat een persoonlijkheid is van Basten.
Je hoeft je verder ook niet af te vragen wie de baas is bij Ajax (technisch). Bij een vraag aan Martin over de onervarenheid van van Basten, werd Martin terzijde geschoven en nam Marco het woord.
En zo waren er wel meer momenten als een vraag aan Martin werd gesteld en Marco daar op reageerde (scouting).
Het aller belangrijkste nieuws vond ikzelf dat het geld op het veld moest staan. Zoals Marco zelf uitsprak ' we hebben de vrije hand daarin' stemde me vrolijk. Nu is te hopen dat van Basten en zijn gevolg wel de juiste spelers kunnen halen.
Je kon ook merken dat er lijntjes naar Barcelona lopen. Het zou me ten zeerste verbazen als daar geen speler(s) vandaan komen (huren).
Marco, welkom. Ik hoop dat de 4 jaren verlengd zullen worden, want dat is pas echt een teken dat het weer goed gaat met ons cluppie!
Je hoeft je verder ook niet af te vragen wie de baas is bij Ajax (technisch). Bij een vraag aan Martin over de onervarenheid van van Basten, werd Martin terzijde geschoven en nam Marco het woord.
En zo waren er wel meer momenten als een vraag aan Martin werd gesteld en Marco daar op reageerde (scouting).
Het aller belangrijkste nieuws vond ikzelf dat het geld op het veld moest staan. Zoals Marco zelf uitsprak ' we hebben de vrije hand daarin' stemde me vrolijk. Nu is te hopen dat van Basten en zijn gevolg wel de juiste spelers kunnen halen.
Je kon ook merken dat er lijntjes naar Barcelona lopen. Het zou me ten zeerste verbazen als daar geen speler(s) vandaan komen (huren).
Marco, welkom. Ik hoop dat de 4 jaren verlengd zullen worden, want dat is pas echt een teken dat het weer goed gaat met ons cluppie!

Ergens heb ik er wel weer een beetje vertrouwen in. Gewoon omdat er betere spelers gehaald gaan worden en dan met een beetje training staat er vast wel een beter elftal dan nu. Als MVB nou ook nog eens KJH als eerste spits gebruikt op het EK blijft ie ook nog een paar jaar
En ik denk dat heel veel mensen achterblijven qua charisma dan MVB. Dus ook MVG. Zo vreemd is dat toch niet?

En ik denk dat heel veel mensen achterblijven qua charisma dan MVB. Dus ook MVG. Zo vreemd is dat toch niet?
IK GELOOF!!!!!!
Als dat SGL Concept er nu niet gaat komen, gaat het nooit komen!
Toch wel fijn dat wordt onderkend dat het veld drama is. Men weet grotendeels waar het aan ligt. Licht en een te krappe betonnen omgeving. Valt in de zomer toch wel wat aan te doen?! Van de Admirals zijn we dit jaar gelukkig al verlost.
Toch wel fijn dat wordt onderkend dat het veld drama is. Men weet grotendeels waar het aan ligt. Licht en een te krappe betonnen omgeving. Valt in de zomer toch wel wat aan te doen?! Van de Admirals zijn we dit jaar gelukkig al verlost.