Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 11:26 am

Myp2p.eu kun je het zien. Live tv -> Netherlands TV -> AT5

999

Bericht door 999 » wo mar 05, 2008 11:31 am

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:Er zit wel iets anders achter die microfoon dan bij sommige voorgangers ..
Is het interessant? Kan het hier namelijk niet zien.
Best wel, straalt wel iets uit.Er komen, als het lukt, aankopen die meerwaarde hebben ( kapitaal moet op het veld staan ), grasmat moet verbeteren, proberen om Heitinga en KjH te behouden voor volgend seizoen, wat Marco betreft heeft ie geen probleem met van Geel ..
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 11:35 am

Hmm, zal Van Basten meelezen op dit forum? Hij noemde op welke ervaring dé drie grote coaches (Van Gaal, Michels en Cruijff) hadden (dus Van Gaal assistent, Cruijff alleen maar als speler en Michels bij de amateurs) en vroeg zich af of hij niet téveel ervaring had nu met het Nederlands elftal achter de rug hebbende. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo mar 05, 2008 11:37 am

Ik proef dat er een anders soort spelers kwa aankopen op de lijst staat ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 05, 2008 11:38 am

Even zonder dollen: wordt Voetske nou enthousiast?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2008 11:39 am

Ze kunnen wel op de lijst staan maar daarmee staan ze nog niet onder contract.
Nil volentibus arduum

Daniel

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 11:39 am

Van Basten geeft aan niet te zullen schromen om zijn verleden en status te gebruiken om eventueel spelers los te proberen weken bij grotere clubs als Barcelona en AC Milan.

999

Bericht door 999 » wo mar 05, 2008 11:39 am

Ja, Voetske krijgt kriebels.Slang geleden dat ik zoveel zinnigs van een ( nieuwe ) trainer van AJAX heb gehoord.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 11:42 am

Voetske schreef:Ik proef dat er een anders soort spelers kwa aankopen op de lijst staat ...
Nou, ik hoop het maar. Als Marco bij Milan gaat shoppen zullen het weer afdankertjes worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 05, 2008 11:43 am

Voetske schreef:Ja, Voetske krijgt kriebels.Slang geleden dat ik zoveel zinnigs van een ( nieuwe ) trainer van AJAX heb gehoord.
Oké, mooi!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 11:43 am

Pfff, Van Geel valt in herhaling, roept heel de tijd "waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt" :excited.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo mar 05, 2008 11:44 am

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Ik proef dat er een anders soort spelers kwa aankopen op de lijst staat ...
Nou, ik hoop het maar. Als Marco bij Milan gaat shoppen zullen het weer afdankertjes worden.
Is Voetske eindelijk positief neemt Jöhnk 't stokje over... :rules.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » wo mar 05, 2008 11:44 am

ik ga mee met Voetske . Dit soort uitspraken doen me goed. Ik kijk echt uit naar de zomer aankopen !

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 11:46 am

Ramona schreef:
Jöhnk schreef:
:blush.gif:

Ik heb heel veel vertrouwen in de trainer Van Basten, laat dat duidelijk zijn.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mar 05, 2008 11:47 am

Jöhnk schreef:
Psies.. Van Basten is een grote naam hoor, maar als hij aanklopt voor Kaka of Messi dan slaan ze lachend de deur dicht.

En of wij nou blij moeten zijn met een Emerson die bij Milan de bank warm houdt....

Nou ja... ik laat me verrassen.

Ramona

Bericht door Ramona » wo mar 05, 2008 11:48 am

Jöhnk schreef:
Ramona schreef:
Jöhnk schreef: Nou, ik hoop het maar. Als Marco bij Milan gaat shoppen zullen het weer afdankertjes worden.
:blush.gif:

Ik heb heel veel vertrouwen in de trainer Van Basten, laat dat duidelijk zijn.
Vooruut... :smallgrin.gif:

Net als Martijn401 ook al zegt...het voelt gewoon goed... :ajaxscarf.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2008 11:48 am

Ik heb niet het idee dat er veel spelers zijn die hun keuze laten afhangen van het feit of een bekende oud voetballer ze vraagt om naar Ajax te komen. Dat zijn uitzonderingen.

Maar goed, we zullen zien waar ze mee gaan komen. Ik ben wel weer eens toe aan een paar echte versterkingen dus ik laat me graag positief verrassen.

Verder maakte hij een prima indruk maar aan zo'n standaard perspraatje hecht ik niet zoveel waarde.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 11:49 am

GangstaRiB schreef:Nou ja... ik laat me verrassen.
Gourcuff. :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 11:50 am

Wát een uitstraling inderdaad, rust, humor, geamuseerdheid, zelfvertrouwen, hij was gewoon DE man daar, hij had iedereen in zijn zak..
Heerlijk om naar te kijken en hij zei de goede dingen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 11:59 am

Interessante persconferentie. Een in toenemende mate relaxte Van Basten met naar zich een gespannen, defensieve MVG.

Voor degenen die niet hebben kunnen kijken een korte samenvatting.

Eerst de bekende verhaaltjes. Ajax heeft vanaf januari met Van Basten gesproken, zei Van Geel. De gesprekken (1 op 1, maar ook met verschillende personen), waren 'professioneel, gedetailleerd en duidelijk'. Er is veel wederzijds vertrouwen, men rekent er op dat er gepresteerd kan worden met deze selectie, al moet die 'fijngeslepen' worden."L'Ami en Wormhoudt blijven bij eht eerste elftal betrokken.
Van Basten: Ajax schitterende club,grote geschiedenis, uitdaging, elke dag op veld is leuk, eigen staf geeft veilig gevoel, prijzen winnen, meteen presteren, geld moet op het veld staan.
Het werd pas interessant toen de vragen kwamen.
Van Basten: Concentreren op eerste elftal, wil zich niet bemoeien met interne strubbelingen. Een belangrijke week, Ajax kan nog kampioen worden, dat zou een enorme opsteker zijn. Nu moet Koster in alle rust kunnen werken. Kijkt er naar uit om met MVG te werken, de gesprekken met hem waren zeer prettig, 'je moet niet alles veranderen'.
Over Cruijff: die gaat deze maand analyseren, met mensen gesprekken voeren. Aan het eind van de maand zal meer duidelijk worden.
Over Davids: is welkom maar dan moet hij wel zijn niveau van vorig seizoen halen.
Over Heitinga: proberen te behouden.
Over KJH: ja, ik heb gezegd dat hij beter naar het buitenland kan gaan, maar inmiddels is de situatie compleet anders (lacht).
Over zijn vermeende gebrek aan ervaring: eens gekeken hoeveel ervaring de grootste trainers van Ajax hadden. 'Misschien heb ik wel teveel ervaring'.
Over samenwerken met Barcelona of Milan: wil graag zijn contacten en reputatie gebruiken maar de deal moet voor twee partijen interessant zijn.
Over Amrabat: hoefde hij niet. Hij praat nu al mee over aankoopbeleid. Heeft 'nadrukkelijke wensen' en 'de vrije hand om enkele goede spelers aan te trekken'.
Over de grasmat: een drama. Desnoods kunstgras (liever niet), moet over gepraat worden. De spelers hebben een belangrijke stem, die moeten er op spelen.
Over het systeem: Met drie spitsen spelen hoort bij Ajax maar soms moet je afwijken, afhankelijk van spelers.
Over beloftes aangaande aantrekkelijk, aanvallend voetbal: die doet hij maar niet meer. Belangrijkste is dat Ajax wint.
Hoe ziet hij zichzelf in het licht van het rapport Coronel? 'at moet je Coronel vragen, die kan die vraag vast beter beantwoorden dan ik'

MVG kreeg de vraag of hij het gevoel had dat de aanstelling van deze technische staf zijn redding was. Nee, zei hij, dat voelde hij helemaal niet zo. Hij was TD van Ajax en hij bleef TD van Ajax. Hij vindt het rapport van de commissie-Coronel eenzijdig. Wat goed gaat (bijvoorbeeld het tijdig verlengen van contracten) staat er niet in. Hij wil niet achterom kijken maar met de aanbevelingen aan de slag gaan. Hij kreeg de vraag of de (relatie met) de scouting verbeterd moet worden, Hij zei iets over 'goede dingen in het rapport in de praktijk brengen', maar op de achtergrond zei Van Basten luid en duidelijk: 'Dat gaat gebeuren.'
Het stinkt aan alle kanten!

sudesh

Bericht door sudesh » wo mar 05, 2008 12:04 pm

Zeker interessant, toen van Basten direct insprong op de vraag of er nu beter samengewerkt gaat worden met de scouting.

Dat gaf m.i. al een goed beeld van de verhouding tussen van Geel en van Basten, volgens mij is van Basten straks gewoon de baas.

Martin van Geel had het sowieso moeilijk tijdens de persconferentie.

Ramona

Bericht door Ramona » wo mar 05, 2008 12:07 pm

Thnx, Joey!! :biggthumpup.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 05, 2008 12:07 pm

Hij stak ook erg af tov Marco. Je voelde zijn spanning, liet zich ook bijna gaan en toen hielp Marco hem ff door te zeggen dat ze nu al bezig waren om het te verbeteren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2008 12:10 pm

Ik heb eigenlijk wel met hem te doen, want het lijkt me een heel aardige en ijverige kerel. Maar god, een beetje zelfkritischer mag best hoor.

martijn401

Bericht door martijn401 » wo mar 05, 2008 12:12 pm

Toch heb ik wel respect voor van Geel. De druk waaronder hij moet werken in de zieke organisatie is slopend. Ik hoop dat hij ,al dan niet in een aangepaste functie ,aanblijft bij Ajax.

Gesloten