Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Wouter

Bericht door Wouter » wo feb 27, 2008 2:22 pm

Ja, omdat de gemeente Arnhem een lening van tien procent heeft gegeven en niet, zoals Utrecht, Enschede en Nijmegen, een flink bedrag hebben toegestopt.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo feb 27, 2008 2:28 pm

En hoe zat dat ook alweer met die NUONgelden en de mijne dus ook?

Wouter

Bericht door Wouter » wo feb 27, 2008 3:14 pm

Tja, NUON was een particulier bedrijf (ook al was de energiemarkt toen nog niet geliberaliseerd) en geen overheid, hoewel het grootste deel van de aandelen wel weer in handen is van de overheden.

Maar ja, ook dan kunnen we bezig blijven. Essent en Eneco hebben ook flink gesponsord.

Ramona

Bericht door Ramona » wo feb 27, 2008 3:39 pm

Ach ja...

Eens een keer iets positiefs... :hypocrite.gif:
Mooie sfeeractie laatst...die ijzige stilte...en daarna die geluidsexplosie... :biggthumpup.gif:

Ach...ja...en niet te vergeten Tejo...die zijn 1e dit seizoen scoorde... :smallgrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » wo feb 27, 2008 3:49 pm

Vond ik ook. Het hele stadion stond op. Het hele stadion! Volgens mij is dat (behalve bij doelpunten dan) niet meer gebeurd sinds Lazovic Vitesse naar de glorieuze overwinning op een club uit Amsterdam leidde in het seizoen 2006-2007... :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 27, 2008 4:50 pm

Wouter schreef:Vond ik ook. Het hele stadion stond op. Het hele stadion! Volgens mij is dat (behalve bij doelpunten dan) niet meer gebeurd sinds Lazovic Vitesse naar de glorieuze overwinning op een club uit Amsterdam leidde in het seizoen 2006-2007... :headbang.gif:
Jullie hebben ons écht nodig! :aai.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 27, 2008 4:58 pm

joey schreef:
Wouter schreef:Vond ik ook. Het hele stadion stond op. Het hele stadion! Volgens mij is dat (behalve bij doelpunten dan) niet meer gebeurd sinds Lazovic Vitesse naar de glorieuze overwinning op een club uit Amsterdam leidde in het seizoen 2006-2007... :headbang.gif:
Jullie hebben ons écht nodig! :aai.gif: :smallgrin.gif:
Tsja... Wouter moet toch iets positiefs uit Vitesse proberen te peuren de laatste tijd?? ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Nihad

Bericht door Nihad » wo feb 27, 2008 5:01 pm

Wel mooi hoe jullie een overwinning op Ajax als een enorm hoogtepunt zien.

Zegt maar weer genoeg hoe groot Ajax wel nog steeds niet is. :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wouter

Bericht door Wouter » wo feb 27, 2008 5:05 pm

Mwah. In die wedstrijd was het publiek vooral enthousiast vanwege de ommekeer. Als hetzelfde was gebeurd tegen PSV of Feyenoord was het publiek ook op de banken gegaan denk ik. Alleen heeft vooral PSV nou eenmaal een veel betere achterhoede waardoor dat nooit gebeurt. Bij Ajax voel je gewoon dat ze met een hoop agressie te pakken zijn, bij PSV de laatste jaren veel minder, die kunnen zo veel zakelijker en professioneler spelen...

Nihad

Bericht door Nihad » wo feb 27, 2008 5:20 pm

Jaja.

Een overwinning op Ajax is gewoon voor jullie en alle andere clubs gewoon een of zelfs het hoogtepunt van het seizoen. Ajax is dé club waarvan je wil winnen. PSV zal nooit die allure krijgen en feyenoord stelt niets voor.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wouter

Bericht door Wouter » do feb 28, 2008 12:55 am

Hoe kom je daar nou weer bij? Een overwinning op NEC is voor de gemiddelde Ernummer het hoogtepunt van het seizoen, zeker als dat in Nijmegen gebeurt.

Het is leuk om tegen Ajax, Feyenoord of PSV te winnen, dat wel. En PSV is wat mij betreft verreweg de meest gevreesde tegenstander. Op de één of andere manier slaagt PSV er altijd in om te winnen in Arnhem, best frustrerend.

In de tijd dat Vitesse nog regelmatig Europees voetbal speelde was het natuurlijk weer anders. De overwinning tegen Werder Bremen is toch het hoogtepunt van de afgelopen jaren geweest.

Ramona

Bericht door Ramona » do feb 28, 2008 7:17 am

Vertrek De Boer slaat in als een bom

27 feb 2008, 02:59 - ARNHEM - Assistent-trainer Dick de Boer (59) van Vitesse is gistermiddag compleet verrast met een Jobstijding van de nieuwe technisch directeur Marc van Hintum.

Afbeelding
Dick de Boer: moet weg na twee jaar.foto Hans Broekhuizen/DG

De Boer, bezig aan zijn tweede seizoen bij Vitesse, dacht samen met hoofdcoach Aad de Mos tot medio 2009 op het veld te staan bij Vitesse, maar moet 30 juni vertrekken.

De Boer wilde zich gisteravond niet uitlaten over de voor hem volkomen verrassende koerswijziging. Van onvrede over zijn functioneren was nooit sprake.

Technisch directeur Van Hintum reageerde gisteravond niet op het verzoek om uitleg. Hij liet het bij een summiere verklaring in een persbericht. Daarin staat dat 'de belangrijkste investeringen op het veld moeten staan' en de technische staf 'mogelijk van twee naar één assistent gaat' en dat het contract niet wordt verlengd 'om alle opties open te houden'.

Onduidelijk is dan ook of Van Hintum een andere assistent op het oog heeft.

Algemeen directeur Paul van der Kraan repte in een persbericht ook van een geldkwestie. 'Vanwege de financiële problemen zijn wij terughoudend met het verlengen van contracten'.

Onduidelijk blijft ook of hoofdtrainer De Mos vrede heeft met de maatregel, die hem berooft van zijn metgezel. De Mos reageerde gisteravond niet op herhaaldelijke verzoeken om een reactie.

Hij haalde oud-prof De Boer in de zomer van 2006 naar Arnhem. Voor De Mos was de aanstelling van een eigen assistent destijds een keiharde eis. Vitesse was niet voor omdat Pieter Huistra (hij vertrekt ook, maar uit eigen beweging) vast lag, maar ging door de knieën voor de gelouterde trainer.

Later haalde De Mos ook Bob Kootwijk uit Den Haag. De trainer van Jong Vitesse werd gisterochtend een 'slecht nieuws gesprek' bespaard. "Ik was vroeg aan de beurt en ik wist niet wat mij te wachten stond. Aan het gesprek heb ik geen slecht gevoel overgehouden, maar we hebben de afspraak dat ik er niet inhoudelijk op in ga", aldus Kootwijk, die in maart een vervolggesprek krijgt over een eventueel gewijzigd takenpakket.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 29, 2008 8:51 am

Aad de Mos wil contract bij Vitesse uitdienen
door Gerard Borgman

ARNHEM - Aad de Mos wil zijn contract bij Vitesse uitdienen. Dat zei de hoofdtrainer donderdag in een reactie op het nakende vertrek van zijn assistenten Dick de Boer en Pieter Huistra uit Arnhem.

Afbeelding
Aad de Mos. ANP Photo

"Ik heb een contract tot 2009 en wil dat graag afmaken", stelde De Mos tijdens de persconferentie voor de competitiewedstrijd tegen VVV-Venlo, vanavond in Gelredome (live op RTL7).

Vitesse maakte dinsdag bekend dat de club na dit seizoen niet verder gaat met Huistra en De Boer. Huistra gaf aan zelf toe te zijn aan iets nieuws. De Boer had een contract tot medio 2009, maar Vitesse maakte gebruik van een clausule die een tussentijds afscheid mogelijk maakte.

Ook bij De Mos is sprake van zo'n clausule. Voor 1 maart kunnen beide partijen, met geringe financiële consequenties, onder het laatste contractjaar uit. "De club heeft mij gevraagd hoe ik in deze situatie sta", aldus De Mos. "De club wil niet geconfronteerd worden met een plotseling vertrek van mij. Maar daarvan is dus geen sprake. Ik wil mijn contract uitdienen."

Huistra was reeds voor de komst van De Mos in dienst bij Vitesse. Maar De Boer is hoogstpersoonlijk door de hoofdtrainer naar Arnhem gehaald. Dat Vitesse niet verder wil met De Boer, lijkt ook een slecht signaal richting De Mos. Maar de hoofdcoach wil niets weten van een motie van wantrouwen in zijn richting.

"Totaal niet. Ik ken de ins en outs. Maar ik ben niet de persoon die dat naar buiten brengt. Ik heb het in mijn loopbaan ook wel eens mee gemaakt, dat ik weg moest en dat mijn assistenten bleven. Nu is het andersom. Dat zijn normale wetten in de voetballerij. De club wil een nieuwe assistent" , aldus De Mos, die onderstreepte dat hij het goed naar zijn zin heeft bij Vitesse.

"Als ik morgen (vanavond, red.) Gelredome binnenkom, dan geeft dat elke keer weer een kick. Ik ben in veel stadions geweest, maar Vitesse is een bijzondere club. Het heeft grote spelers en trainers voortgebracht. De club verkeert in zwaar weer, maar het is de kunst juist nu de schouders eronder te zetten op het veld en je niet gek te laten maken."

De Mos streeft met zijn ploeg naar de play-offs om Europees voetbal en vanavond verdedigt Vitesse de negende plaats op de ranglijst in de thuiswedstrijd tegen degradatiekandidaat VVV.

"Je komt in een fase dat een gelijkspel niet meer helpt, maar VVV is niet te onderschatten" , aldus De Mos, die niet kan beschikken over de geblesseerden Mads Junker (enkel) en Cees Keizer (knie). Daarentegen keren Paul Verhaegh en Remco van der Schaaf terug van een schorsing.

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 29, 2008 10:16 am

Schuldplan Vitesse op de helling
door Dolf Schellekens

29 feb 2008, 03:19 - ARNHEM - Het plan voor schuldsanering van Vitesse kan de prullenbak in als de gemeente Arnhem inderdaad een pandrecht heeft op de inkomsten van de club.

Arnhem krijgt daardoor als schuldeiser dezelfde juridische status als bijvoorbeeld banken, waardoor het niet tot schuldsanering gedwongen kan worden.

De gemeente gebruikt het pandrecht nu Vitesse niet aan de financiële verplichtingen voldoet. Arnhem heeft beslag laten leggen op de televisiegelden van de club. Volgens Vitesse is die claim onterecht en heeft de gemeente geen pandrecht meer, omdat er een ander televisiecontract ligt dan toen de afspraak werd gemaakt.

De kans is groot dat Vitesse via juridische weg probeert onder de beslaglegging uit te komen. Verliest de club, dan lijkt schuldsanering van de baan. Bijvoorbeeld de Vrienden van Vitesse doen zonder de gemeente namelijk niet mee. Vitesse vraagt door de onzekere situatie nog geen surseance van betaling aan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 29, 2008 8:40 pm

Vitesse - VVV na tien minuten 0-2.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 29, 2008 9:19 pm

En 0-3. Lekker voor Vites.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 01, 2008 1:16 am

Gemeentelijk pandrecht vertraagt surseance

Vitesse vraagt nog geen surseance van betaling aan. De club lijkt bang voor de positie van de gemeente. Die is sterker dan gedacht.
Het zou dinsdag gebeuren, woensdag, vandaag en nu is het over het weekend heen getild. Vitesse vraagt nog geen surseance van betaling aan. De stap is te riskant om zomaar te nemen.

De club dacht ijzersterk te staan in de strijd om de gemeente te dwingen tot schuldsanering. Tenslotte waren bijna alle schuldeisers akkoord, de gemeente is de enige weigeraar. Aan de andere belangrijke juridische eis is ook voldaan: de schuldeisers waarmee een akkoord is, vertegenwoordigen meer dan de helft van de totale schuld.

Maar één enorme beer op de weg lijkt door de clubleiding van Vitesse over het hoofd gezien. Het pandrecht dat de gemeente claimt, is mogelijk dé sta-in-de-weg voor een gezonde toekomst. Dat door Vitesse betwiste pandrecht geeft de gemeente het recht beslag te leggen op bijvoorbeeld televisiegelden, transferinkomsten en sponsoring. Belangrijker is dat de gemeente door dit pandrecht een speciale juridische positie inneemt. Het valt onder het rijtje schuldeisers waar bijvoorbeeld ook banken toe behoren. Die groep is niet te dwingen tot sanering.

Dat is dodelijk voor alle mooie plannen van Vitessedirecteur Paul van der Kraan. Want als de gemeente niet meedoet aan de schuldsanering, doen de meeste andere schuldeisers ook niet mee. Daarmee blijft de schuld van 27 miljoen euro dus gewoon bestaan. Dat leidt volgens Van der Kraan tot een faillisement.

Zo ver zal het niet meteen komen, maar na alle zware woorden is het bijna niet te verkopen dat Vitesse zonder schuldsanering doodleuk blijft bestaan. Daarom zijn de juristen van Vitesse nu vast op zoek naar een uitweg, bijvoorbeeld een kort geding over dat pandrecht.

Bron: De Gelderlander 29-02-2008
Stelletje prutsers..niet te geloven

Ramona

Bericht door Ramona » di mar 04, 2008 7:36 am

Vitesse in surseance
door Egbert van der Weerd

ARNHEM - Vitesse heeft maandag surseance van betaling aangevraagd bij de rechtbank in Arnhem.

De rechtbank heeft twee bewindvoerders aangesteld, mr Johan Thielen en mr. Cees Klomp van Pierman Advocaten uit Tiel.

Zij onderzoeken de financiële situatie van de club. Vitesse verwacht binnen zes tot acht weken duidelijkheid te krijgen over de toekomst.

De club kampt met een schuld van 27 miljoen euro en grote liquiditeitsproblemen. Zonder een sanering van de schulden vreest Vitesse voor het voortbestaan van de profvoetbalclub in Arnhem.

In de voorbije maanden onderzocht de clubleiding de mogelijkheid tot een schuldsanering te komen. Van de 62 schuldeisers waren er 61 bereid mee te werken aan een crediteurenakkoord. Daarmee zou de schuld tot zo goed als nul zijn teruggebracht. Met name de grote schuldeisers, waaronder de Vrienden van Vitesse en de gemeente Arnhem, zouden miljoenen euro's inleveren.

Alleen de gemeente Arnhem voelt daar niets voor. Arnhem heeft een lening van 6,5 miljoen euro uitstaan met een rente van 9,7 procent. Vitesse betaalt de rente al enkele maanden niet meer.

Het stadsbestuur heeft inmiddels beslag laten leggen op de televisierechten van de club. Arnhem claimt het pandrecht en daarmee een uitzonderingspositie ten opzichte van de andere schuldeisers. Vitesse wil daar niets van weten en beschouwt de gemeente als een schuldeiser als alle andere.

Vitesse wil dan ook overgaan tot een gedwongen schuldsanering. Wanneer meer dan de helft van de schuldeisers voor meer dan de helft van de schuld instemmen, heeft de club volgens ingewijden een sterke zaak en kan de gemeente worden gedwongen mee te gaan.

De komende maanden heeft het clubbestuur de touwtjes niet in handen bij Vitesse, maar bepalen de bewindvoerders de belangrijkste zaken bij de club.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mar 04, 2008 3:11 pm

Bewindvoerder positief over Vitesse

ARNHEM - Bewindvoerder Klomp, die over de schuldsanering bij Vitesse gaat, verwacht dat Vitesse uiteindelijk als gezonde club verder kan. De Arnhemse voetbalclub heeft uitstel van betaling moeten aanvragen vanwege een schuld van 27 miljoen euro. De bewindvoerder denkt een regeling te kunnen treffen over die schuld, omdat van alle schuldeisers alleen de gemeente Arnhem niet wil meewerken aan het schuldsaneringsplan.
Volgens de bewindvoerder kan Arnhem eventueel gedwongen worden om mee te werken. Volgens Klomp biedt de faillissementswet die mogelijkheid.

Bron: Omroep Gelderland 04-03-2008

Ramona

Bericht door Ramona » di mar 04, 2008 3:32 pm

En zo zal 't wel weer met die bekende sisser aflopen... :1evil.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 04, 2008 3:38 pm

Ik weet niet precies meer hoe het in elkaar zat maar in de VI stond onlangs een artikel waarin stond dat de gemeente niet kon worden gedwongen om mee te werken.
Nil volentibus arduum

Ramona

Bericht door Ramona » di mar 04, 2008 3:41 pm

Marillion schreef:Ik weet niet precies meer hoe het in elkaar zat maar in de VI stond onlangs een artikel waarin stond dat de gemeente niet kon worden gedwongen om mee te werken.
Misschien omdat Faillietesse toen nog geen surseance van betaling aangevraagd had?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 04, 2008 3:45 pm

Nee, het ging over die aanvraag. Vitesse dacht dat de gemeente dan kon worden gedwongen maar dat was volgens de info uit VI niet het geval. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies in elkaar zit.

Misschien heb ik dat blad nog ergens liggen. Ik zal vanavond wel eens kijken want nou wil ik het weten ook....
Nil volentibus arduum

Ramona

Bericht door Ramona » di mar 04, 2008 3:48 pm

Oki...thnx...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 04, 2008 3:50 pm

Al gevonden:

De club dacht ijzersterk te staan in de strijd om de gemeente te dwingen tot schuldsanering. Tenslotte waren bijna alle schuldeisers akkoord, de gemeente is de enige weigeraar. Aan de andere belangrijke juridische eis is ook voldaan: de schuldeisers waarmee een akkoord is, vertegenwoordigen meer dan de helft van de totale schuld.

Maar één enorme beer op de weg lijkt door de clubleiding van Vitesse over het hoofd gezien. Het pandrecht dat de gemeente claimt, is mogelijk dé sta-in-de-weg voor een gezonde toekomst. Dat door Vitesse betwiste pandrecht geeft de gemeente het recht beslag te leggen op bijvoorbeeld televisiegelden, transferinkomsten en sponsoring. Belangrijker is dat de gemeente door dit pandrecht een speciale juridische positie inneemt. Het valt onder het rijtje schuldeisers waar bijvoorbeeld ook banken toe behoren. Die groep is niet te dwingen tot sanering.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie