PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
MVH

Bericht door MVH » za mar 01, 2008 4:27 pm

D_skilled schreef:
D_skilled schreef: Wiljan Vloet als Hoofd jeugdopleidingen. Ik zou er best mee kunnen leven. Hij woont dicht in de buurt van Eindhoven, dus dat zal ook wel hebben meegewerkt dat PSV bij hem is uitgekomen. En dat hij Ado Den Haag verlaat aan het einde van het seizoen, en niet te vergeten zijn zoontje speelt ook in de jeugdopleiding van PSV.
Dus dat is het criterium? Dat je dicht bij Eindhoven woont?
Maar bij PSV maakt het niet zo veel uit wie de jeugdafdeling doet :hypocrite.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 01, 2008 4:50 pm

Peter schreef:Zulke overwegingen moeten eigenlijk geen rol spelen. Neemt niet weg dat het me opvalt dat het klaarblijkelijk moeilijk is om een expert te vinden op het gebied van jeugdopleidingen. Geen enkele topclub lijkt er in te slagen om daar een echt capabele man neer te zetten.
Ik zou niet weten of Wiljan Vloet ervaringen heeft op jeugdgebied. Maar Edward Sturing was een uitstekende hoofd jeugdopleidingen. Niet voor niks is de jeugdopleiding onder zijn bewind uitgekroond tot de beste van Nederland.

Ik denk dat het behoorlijk moeilijk in te schatten is als club om te zien of iemand nou daadwerkelijk geschikt is voor die job. Pas na een langere periode kan je je conclusies trekken en vragen of iemand heeft gefunctioneert en er verbeteringen onder zijn bewind waren.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 01, 2008 4:59 pm

Dus dat is het criterium? Dat je dicht bij Eindhoven woont?
Maar bij PSV maakt het niet zo veel uit wie de jeugdafdeling doet
Ja, dat is de criterium. PSV zoekt het allereerst dichtbij als het een functie moet opvullen en dat is niet zo gek gedacht, want dat doet namelijk iedere club. Tsjah, hij woont er dichtbij en zijn zoontje speelt in de jeugdopleiding. 1+1=2. Logisch dat je bij Wiljan Vloet uitkomt en helemaal wanneer hij aan het einde van seizoen vertrekt bij Ado. Wat jij nou exact bedoelt is of iemand nou daadwerkelijk voldoet aan de eisen van een club en/of er een bepaalde maatstaf is waar een hoofd jeugdopleidingen aan moet voldoen. Waarschijnlijk wel. En vindt PSV Wiljan Vloet op dit moment de meest haalbare en beste optie. Hij heeft ook een grote staat van dienst bij de clubs waar ie gewerkt heeft. Misschien laten de uitslagen te wensen over maar denk dat dat niet er iets aan toe doet of iemand geschikt is of niet.

Alsof Ajax niet bij vele mis zat wat betreft hoofd jeugdopleidingen. John van den Brom was natuurlijk helemaal uit de lucht gegrepen. Geen enkele zekerheid waar je als club op kan terugvallen en hem met alle rust kan aannemen. Dat wil ook niks zeggen dat Wiljan Vloet het misschien binnenkort wordt, want dat kan ook uitlopen op helemaal niks.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 01, 2008 5:05 pm

Er zijn heus wel mensen die bereid zijn op en neer te reizen of te verhuizen voor een belangrijke functie bij PSV. Natuurlijk is iemands woonplek geen primair criterium. En dat z'n zoontje ergens in de jeugdopleiding speelt is ook niet van belang. Wat wel van belang is dat zijn logischerwijs iemands kwaliteiten. Of Vloet die heeft? Geen idee. Volgens mij heeft hij als trainer in ieder geval nog nergens iets indrukwekkends neergezet. De afgelopen jaren in ieder geval niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 5:14 pm

D_skilled schreef: Alsof Ajax niet bij vele mis zat wat betreft hoofd jeugdopleidingen.
Dat heeft er niets mee te maken.

Begrijp nooit zo goed wat die zogenaamde grote staat van dienst van Vloet inhoudt.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 01, 2008 5:14 pm

Thomas schreef:Er zijn heus wel mensen die bereid zijn op en neer te reizen of te verhuizen voor een belangrijke functie bij PSV. Natuurlijk is iemands woonplek geen primair criterium. En dat z'n zoontje ergens in de jeugdopleiding speelt is ook niet van belang. Wat wel van belang is dat zijn logischerwijs iemands kwaliteiten. Of Vloet die heeft? Geen idee. Volgens mij heeft hij als trainer in ieder geval nog nergens iets indrukwekkends neergezet. De afgelopen jaren in ieder geval niet.
Wat zeg ik nou net? Ik geef toch duidelijk aan dat het moeilijk vast te stellen is of iemand geschikt is voor die functie. En dat hij dichtbij woont heeft ongetwijfeld meegespeeld, want ik denk dat niemand van Amsterdam naar Eindhoven iedere dag op en neer wil reizen en iedere ochtend met een chagarijnige kop verschijnt omdat hij zo vroeg moet opstaan. Dat zijn zoontje in de jeugdopleiding speelt wil alleen maar aangeven hoe PSV aan zijn naam is gekomen. Die kunnen hem bestuderen tijdens de evaluatiegesprekken van zijn zoontje. Zijn visie erover. Er is geen maatstaf, dat is het probleem. Men gaat puur uit op iemands staat van dienst, en die zijn bij Wiljan Vloet nou net niet om van de huize te schrijven. Maar hij heeft wel genoeg ervaring opgedaan om die functie aan te kunnen, of hij daadwerkelijk naar PSV 's oren zal functioren is maar te bezien.
Laatst gewijzigd door D_skilled op za mar 01, 2008 5:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 5:16 pm

D_skilled schreef:Dat zijn zoontje in de jeugdopleiding speelt wil alleen maar aangeven hoe PSV aan zijn naam is gekomen.
Dat zou wel heel triest zijn. :aai.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 01, 2008 5:19 pm

Dat heeft er niets mee te maken.

Begrijp nooit zo goed wat die zogenaamde grote staat van dienst van Vloet inhoudt.
Wat ik aangeef is dat het moeilijk vast te stellen is of iemand geschikt is. Iedere club kan er naast zitten en dat was bij Ajax een paar keer het geval.

Nou met staat van dienst bedoel ik de vele clubs die Wiljan Vloet heeft getraind. Kijk, ik reken hem nu niet af alleen omdat hij bijna niets heeft gepresteerd als trainer. Als ik dat zou doen dan zou hij inderdaad niet geschikt zijn, maar de functie hoofdtrainer en de functie hoofd jeugdopleidingen zijn van andere orde. Wij weten niet wat PSV precieus zoekt in een hoofd jeugdopleidingen. Ik geef alleen mijn visie erover en hoe PSV naar alle waarschijnlijkheid aan zijn naam is gekomen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 01, 2008 5:19 pm

D_skilled schreef:Wat zeg ik nou net? Ik geef toch duidelijk aan dat het moeilijk vast te stellen is of iemand geschikt is voor die functie. En dat hij dichtbij woont heeft ongetwijfeld meegespeeld, want ik denk dat niemand van Amsterdam naar Eindhoven iedere dag op en neer wil reizen en iedere ochtend verschijnt met een chagarijnige kop omdat hij zo vroeg moet opstaan. Dat zijn zoontje in de jeugdopleiding speelt wil alleen maar aangeven hoe PSV aan zijn naam is gekomen. Die kunnen hem bestuderen tijdens de evaluatiegesprekken van zijn zoontje. Zijn visie erover. Er is geen maatstaf, dat is het probleem. Men gaat puur uit op iemands staat van dienst, en die zijn bij Wiljan Vloet nou net niet om van de huize te schrijven. Maar hij heeft wel genoeg ervaring opgedaan om die functie aan te kunnen, of hij daadwerkelijk naar PSV 's oren zal functioren is maar te bezien.
Natuurlijk kan je iemands kwaliteiten wel beoordelen. Ten eerste door te informeren bij z'n oude clubs. Ten tweede is het natuurlijk niet zo dat PSV zomaar Vloet aan gaat stellen. Er zullen logischerwijs een aantal gesprekken volgen. En Vloet en Reker zullen elkaar wel persoonlijk kennen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 01, 2008 5:28 pm

Natuurlijk kan je iemands kwaliteiten wel beoordelen. Ten eerste door te informeren bij z'n oude clubs. Ten tweede is het natuurlijk niet zo dat PSV zomaar Vloet aan gaat stellen. Er zullen logischerwijs een aantal gesprekken volgen. En Vloet en Reker zullen elkaar wel persoonlijk kennen.
Wat een grote onzin. Als dat zo is waarom zit Ajax dan een aantal keren verkeerd wat betreft hoofdjeugdopleidingen? Dat mag jij mij gaan vertellen, Thomas. PSV zal hem zeker gepolst hebben of hij oren heeft naar deze functie. Er wordt als hoofd jeugdopleidingen andere kwaliteiten van je verwacht dan als trainerschap. Het is maar te bezien of Wiljan Vloet die heeft. Er is nog niks zeker. Wat ik hier doe is puur speculatie en mijn visie erover. Als hoofd jeugdopleidingen moet je managementkwaliteiten hebben om die functie naar behoren te kunnen bekleden. Het is dus nog maar de vraag of hij die heeft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 01, 2008 5:31 pm

Hoe het kan dat Ajax wel eens verkeerde mensen heeft aangesteld? Verkeerde inschattingen gemaakt lijkt mij, hè. Het is in ieder geval geen kwestie van gokken. Dat doe je toch ook niet bij het beoordelen van spelers? Waarom zou je het dan wel doen bij het beoordelen van managers of trainers?

De gegadigde voor zo'n functie moet door en door bekend zijn. Desnoods na speciaal ingeplande gesprekken. Gesprek na gesprek na gesprek moet er plaatsvinden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 01, 2008 5:34 pm

D_skilled schreef:Daar ben ik het met je eens. Ik denk dat iedere Ajaxied Aissati graag had gezien i.p.v Perez op '10'.
Dat zou je denken ja, maar niets is minder waar. Kenneth werd in de ArenA onthaald als verlosser.
Vind het spel onder Sef en de kansen die hij jonge spelers gunt wel heel matig en nihil. Het resultaat bij Sef is heilig, alleen vindt hij het spel belangrijker dan Koeman destijds. Koeman was/is een pure resultaattrainer.
Dat kun je Vergoossen niet kwalijk nemen. Die is over een maand weer weg. Maar inderdaad, Aissati is geen speler die anti-voetbal van wat extra goals en assists voorziet. Hij zou een belangrijke schakel in een dominant, aanvallend team kunnen zijn. Dus ook met onderstaande passage ben ik het eens.
Daarom vind ik Fred Rutten voor de komende zomer een geschikter trainer, dat is een opbouwtrainer die het maximale uit spelers kan halen. Bij Huub is het meer op discipline gericht, resultaat.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mar 01, 2008 5:41 pm

Thomas schreef:Hoe het kan dat Ajax wel eens verkeerde mensen heeft aangesteld? Verkeerde inschattingen gemaakt lijkt mij, hè. Het is in ieder geval geen kwestie van gokken. Dat doe je toch ook niet bij het beoordelen van spelers? Waarom zou je het dan wel doen bij het beoordelen van managers of trainers?

De gegadigde voor zo'n functie moet door en door bekend zijn. Desnoods na speciaal ingeplande gesprekken. Gesprek na gesprek na gesprek moet er plaatsvinden.
Wat geef ik aan. Natuurlijk kun je iemands kwaliteiten beoordelen maar zekerheid geeft het allerminst, omdat trainer zijn iets heel anders van je verlangt dan hoofd jeugdopleidingen. Dat Ajax ernaast zat wil zeggen dat ook zij de nodige moeite ondervinden om de geschikte persoon op die plek te vinden. Maar als dat zo is wat je net zei, dan zou Ajax er niet zovaak naast gezeten hebben wat betreft hoofd jeugdopleiding. Verkeerde inschattingen wil zeggen dat er bij Ajax geen maatstaf is waar die persoon aan moet voldoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 6:32 pm

Vergoossen: wij spelen niet verdedigend

BRON: Eindhovens Dagblad

Geconfronteerd met uitlatingen van Guus Hiddink (dat PSV verdedigend zou spelen) en John van Loen (dat het een leuke wedstrijd kan worden als PSV ook zou gaan voetballen) liet Sef Vergoossen weten dat PSV helemaal niet verdedigend speelt. "Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ik herken mij er niet in. Ik ben een coach die voor 70 procent aanvallend denkt. Mijn ploegen hebben in al die dertig jaar dat ik werkzaam ben als trainer nooit verdedigend of negatief gespeeld. Natuurlijk wil ik als liefhebber ook elke week spektakel zien en met 9-0 winnen, maar ons belangrijkste doel is de landstitel. Als we nu heel geforceerd anders gaan lopen voetballen, dan is dat het begin van het einde."
http://psv.netwerk.to

Hahaha, die Sef toch! :aai.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 02, 2008 1:09 am

Natuurlijk is dat een criterium. Ze hebben bij PSV nog steeds een Perez-trauma: die leed zo onder dat heen-en-weer-forenzen dat zelfs de complete voorraad gevulde koeken van de Herdgang geen uitkomst meer bood.

:666.gif:
MVH schreef:Dus dat is het criterium? Dat je dicht bij Eindhoven woont?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 02, 2008 2:40 pm

PSV wordt ff zoekgespeeld. Die George dolt eerst Marcellis en die Wolters kan ook aardig ballen.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 02, 2008 3:05 pm

Maar komt uiteraard met een penalty op voorsprong. 0-1 Simons.

En de 1-1! :onfire.gif:
Laatst gewijzigd door peter op zo mar 02, 2008 3:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 02, 2008 3:09 pm

Alweer 1-1 hoor ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » zo mar 02, 2008 3:14 pm

Alcides en Lazovic hebben geel ontvangen. Ik weet niet of dat gevolgen heeft, maar goed.

Beloki

Bericht door Beloki » zo mar 02, 2008 3:15 pm

Nee, alleen voor Mendez en Culina.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

peter

Bericht door peter » zo mar 02, 2008 3:19 pm

Dit gaat lekker, heren. 2-1 voor Utrecht!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 02, 2008 3:19 pm

2-1 Utrecht! Rust.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo mar 02, 2008 3:21 pm

Ook vasthouden graaag... :hupajax.gif:

generaal

Bericht door generaal » zo mar 02, 2008 3:38 pm

Utrecht speelt altijd de beste wedstrijd van het seizoen tegen PSV :confused.gif: .

jabu

Bericht door jabu » zo mar 02, 2008 3:47 pm

Of PSV is helemaal niet zo sterk.

Gesloten