Ajax - Excelsior 02-03-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 28, 2008 4:48 pm

Toppie schreef:2-1 laatste minuut Suarez
Dan wordt het een 0-3 overwinning voor Excelsior!

Nihad

Bericht door Nihad » do feb 28, 2008 4:53 pm

Vossie schreef:
Nihad schreef:Sorry, maar ik ben door Ajax gedesillusioneerd. Het kan mij eigenlijk niks meer schelen. Ik kan de laatste tijd niet eens meer juichen voor een goal of zelfs een overwinning. :sad.gif:
Nee, jij kan alleen maar kankeren als het slecht gaat... :kots:

Net of Ajax dit jaar niet gaat winnen daar omdat het dit decennium al eens is voorgekomen, statistiekjes, laat me niet lachen. :biggrin.gif:
Zolang Ajax blijft kutten, blijf ik kankeren. Als ik een stel prutsers wil aanmoedigen, dan word ik wel voor feyenoord.

En ja, statistiekjes doen er wel toe. Als feyenoord elk jaar zou winnen van Ajax, dan geeft dat bij elke confrontatie meer moed voor feyenoord en meer spanning voor Ajax. Zo werken die dingen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 28, 2008 7:57 pm

We zullen onze, zo onderhand traditionele, 2 tegengoals wel weer moeten slikken denk ik. Hopelijk maken we er minstens 3 voor.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella

Bericht door goodfella » do feb 28, 2008 8:57 pm

Nihad schreef:
Jesse schreef:Ajax wint gewoon in Eindhoven.
:drecul.gif:

Sorry, maar ik ben door Ajax gedesillusioneerd. Het kan mij eigenlijk niks meer schelen. Ik kan de laatste tijd niet eens meer juichen voor een goal of zelfs een overwinning. :sad.gif:
Alleen kakkerlakken kunnen niet juichen voor een overwinning van Ajax!

Nihad

Bericht door Nihad » do feb 28, 2008 9:26 pm

Het is niet dat ik niet kan juichen, maar bij mij overheerst het gevoel gewoon dat dit seizoen verloren is en dat we wéér play-offs moeten spelen (die we dan wel weer winnen).
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr feb 29, 2008 8:22 am

Thijs schreef:Daarom moeten we ook nú de druk op gaan voeren. Een grote zege op Excelsior, PSV die punten verspeelt in Utrecht en wij gaan naar Eindhoven.
Daar volgt de eerste grand finale, bij winst komen we dan op 4/3 punten van PSV en dan beginnen ze 'm daar te knijpen hoor.

Vervolgens komt FC Kanonnenvoer uit Tilburg naar ons en gaan zij naar Roda.

We moeten ons toch érgens aan vasthouden? Zo goed speelt PSV niet, en wij moeten gewoon effe het geluk aan onze zijde hebben. Mag best, 29-4-07 moet gewroken worden.
PSV krijgt in de Goffert ook klop hoor! :headbang.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 29, 2008 9:14 am

Ramona schreef:
Thijs schreef:Daarom moeten we ook nú de druk op gaan voeren. Een grote zege op Excelsior, PSV die punten verspeelt in Utrecht en wij gaan naar Eindhoven.
Daar volgt de eerste grand finale, bij winst komen we dan op 4/3 punten van PSV en dan beginnen ze 'm daar te knijpen hoor.

Vervolgens komt FC Kanonnenvoer uit Tilburg naar ons en gaan zij naar Roda.

We moeten ons toch érgens aan vasthouden? Zo goed speelt PSV niet, en wij moeten gewoon effe het geluk aan onze zijde hebben. Mag best, 29-4-07 moet gewroken worden.
PSV krijgt in de Goffert ook klop hoor! :headbang.gif:
En ook zondag bij Utrecht en ff de zaken in EDHV regelen en we staan weer bovenaan :drecul.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 29, 2008 9:33 am

Het kan zomaar verkeren ja! :hupajax.gif: :ajaxscarf.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » vr feb 29, 2008 12:02 pm

Woehahah

Wat een dromers. Wij verliezen gewoon bij Heerenveen hoor.

Beloki

Bericht door Beloki » vr feb 29, 2008 12:16 pm

Je lijkt het bijna te hopen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jesse

Bericht door Jesse » vr feb 29, 2008 12:42 pm

Ach, het is natuurlijk lekker makkelijk. Zoals Theo Maassen al zei: 'Pessimisme is een win-win situatie; of het valt mee, of je hebt gelijk.'
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 29, 2008 12:48 pm

De geblesseerden voor deze wedstrijd zijn: Gregory van der Wiel, Vurnon Anita en Kenneth Perez.
Althans, Perez is al een paar dagen ziek en het is twijfelachtig of hij aanstaande zondag haalt.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 29, 2008 12:49 pm

Dat moet dan wel een zeer ernstige ziekte zijn! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 29, 2008 1:18 pm

De wisselziekte. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » vr feb 29, 2008 1:28 pm

Hij speelt gewoon weer eens verstoppertje.

Ramona

Bericht door Ramona » vr feb 29, 2008 2:44 pm

Waarom zou AJAX in godsnaam gewoon verliezen bij Heerenveen...als zelfs NEC wint... :1evil.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 01, 2008 3:39 pm

Perez ziek; Luque buiten selectie
Ajax-trainer Adrie Koster kan Kenneth Perez morgen niet opstellen in het competitieduel met Excelsior. De Deense spelmaker kampt al een aantal dagen met griep.

Perez kon gisteren en vandaag niet meetrainen met de selectie van Koster. Tegen Excelsior wordt hij hoogstwaarschijnlijk vervangen door Siem de Jong, die tegen NAC Breda al als invaller in het veld kwam voor Perez.

De blessure van Perez levert geen basisplaats op voor Albert Luque. De Spanjaard lijkt zijn krediet in Amsterdam te hebben verspeeld en valt buiten de selectie voor het treffen met Excelsior.

Zijn landgenoot Ismael Urzaiz maakt wel deel uit van de wedstrijdselectie. Datzelfde geldt voor de Ghanese aankoop Samuel Kuffour en de lichtgeblesseerde Rasmus Lindgren.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mar 01, 2008 3:42 pm

Dan nog haalt hij Martina er niet bij?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 3:43 pm

Tegen Excelsior wordt hij hoogstwaarschijnlijk vervangen door Siem de Jong.
Go, Siem! Speel die luie Deense postzegelvoetballer uit het elftal! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:

Arwin

Bericht door Arwin » za mar 01, 2008 6:26 pm

Ik zag dat ik deze wedstrijd niet eens op tele 2 kan bekijken, want ik heb 2 zenders en daar komen Utrecht-PSV en Feyenoord - NEC op. Wat is nu de makkelijkste manier om dit morgen via internet te bekijken? Ik weet dat het vast ergens staat, maar misschien even een korte makkelijke uitleg van de stappen die ik moet nemen om die wedstrjid morgen te kunnen zien?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 01, 2008 6:31 pm

Als de wedstrijd niet op Tele 2 wordt uitgezonden zullen er wel geen Nederlandse streams zijn en zul je moeten hopen op een buitenlandse stream.

Of je doet 't gewoon via Planet. Voor 4,50 alle wedstrijden van het weekend.

Toppie

Bericht door Toppie » za mar 01, 2008 7:07 pm

Arwin schreef:Ik zag dat ik deze wedstrijd niet eens op tele 2 kan bekijken, want ik heb 2 zenders en daar komen Utrecht-PSV en Feyenoord - NEC op. Wat is nu de makkelijkste manier om dit morgen via internet te bekijken? Ik weet dat het vast ergens staat, maar misschien even een korte makkelijke uitleg van de stappen die ik moet nemen om die wedstrjid morgen te kunnen zien?
Ik zou via planet kijken dat is tenminste een echte livestream die niet achterloopt met streamen

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 10:26 am

Bij Excelsior hebben ze praatjes:

Stunten in de Arena: zo moet het

ROTTERDAM - Voor de topclubs is geen ontzag meer. Vijf redenen waarom Excelsior zondag bij Ajax kan winnen.

1. De top in Nederland is niet meer zo top.

In de eredivisie is dit seizoen niets onmogelijk, weet Excelsior-aanvoerder Jos van Nieuwstadt. ,,Als mensen je vragen tegen wie je dit weekend moet spelen en je zegt ‘uit tegen Ajax’, dan reageren ze met de opmerking dat je best wel eens kunt stunten. Vroeger zeiden ze alleen: ‘ik wens je veel succes’.’’

Als speler van Willem II leed Van Nieuwstadt vrijwel louter kansloze nederlagen tegen Ajax. ,,We verloren het altijd op voetballend vermogen. Maar topploegen kunnen niet meer puur op basis van hun kwaliteiten een wedstrijd winnen. Vorig seizoen speelden we in de Arena met 2-2 gelijk. Ajax scoorde toen twee keer uit een spelhervatting.’’

,,Ajax is niet meer de topploeg van tien jaar geleden,’’ zegt doelman Ronald Graafland. ,,Vroeger stond de top drie ver boven de rest. Als je daar naartoe moest, was je zeker van een dikke nederlaag. Nu heb je het gevoel dat er wat te halen is. Er is inderdaad minder ontzag.’’

,,Iedereen kan van iedereen winnen,’’ zegt verdediger Mitchell Piqué. ,,Je ziet ook geen ploegen meer met knikkende knieën naar de Kuip gaan. Zelfs FC Zwolle had tegen Feyenoord geen angst.’’

2. Een goed begin is het halve werk.

Excelsior-Ajax was op 23 december vorig jaar nog geen minuut oud of Piqué schoot de underdog al naar 1-0. In de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Feyenoord, stond het na elf minuten zelfs al 2-0. Verdedigen, wat je tegen toppers grotendeels toch moet doen, is wel zo prettig als je iets te verdedigen hébt. Dat weten ze maar al te goed bij Excelsior.

,,Als topploegen even scherp zijn als wij, winnen ze altijd,’’ zegt trainer Ton Lokhoff. ,,Maar onbewust denken ze vaak ‘dit moet lukken,’ als ze tegen een club als Excelsior spelen. Het begin van een wedstrijd is zó belangrijk. Thuis tegen Ajax speelden we op een slecht veld en zijn we er meteen opgeklapt. Maar ik geef mijn spelers vaak op hun flikker omdat we slecht beginnen.’’

,,Als je slecht begint, zoals wij deden tegen Willem II en De Graafschap, dan kun je kun je dat in de rest van de wedstrijd niet meer omdraaien,’’ weet Van Nieuwstadt. ,,Het klinkt heel simpel, maar het gaat vaak om pure werklust. Ajax en Feyenoord begonnen tegen ons heel slap. Dat heeft voor die ploegen dan ook fatale gevolgen. Alleen PSV kan slecht spelen en winnen.’’

3. Slimme tactiek compenseert verschil in kwaliteit.

Trainers mogen dan graag beweren dat ze hun tegenstanders door en door kennen, tactisch zijn ze echt nog wel eens te verrassen. Bij Ajax vragen ze zich nu nog af hoe de opstormende Piqué al na een minuut kon scoren. Toen de Amsterdammers door hadden dat Excelsior niet met drie - zoals trainer Adrie Koster had verwacht - maar met twee spitsen speelde, was de eerste klap al uitgedeeld.

Ook Feyenoord liet zich op Woudestein overrompelen. De ploeg van trainer Bert van Marwijk had in de beginfase totaal geen vat op de beweeglijke Michel van Guldener, die als tweede spits verrassend in de basis opdook naast Geert den Ouden en die met twee acties de wedstrijd besliste.

Met zijn behoudende speelwijze is Excelsior sowieso lastig te bestrijden. Ook voor de topploegen. Van Nieuwstadt: ,,We spelen heel realistisch. Als de tegenstander de bal heeft, zetten wij geen druk. En als wij de bal hebben, zoeken we snel de diepte. Veel ploegen spelen tegenwoordig zo.’’

,,Met NAC speelden we vroeger een op een in De Meer en verloren we dik van Ajax,’’ zegt Lokhoff.

,,Nu ga je als kleine club naar Amsterdam voor een resultaat. Het is niet zo moeilijk om een goed defensief blok neer te zetten. Dat zie je ook bij interlandvoetbal. Ook kleine landjes als San Marino hebben een goede organisatie waar niet zo makkelijk doorheen te komen is.’’

4. Mogen is makkelijker dan moeten.

Ton Lokhoff zal nooit roepen dat zijn ploeg een wedstrijd móet winnen. ,,Dat kan ik als trainer van Excelsior niet zeggen,’’ vindt hij. ,,Wij wíllen graag winnen.’’

En dat zorgt voor minder stress. ,,Met druk voetballen is altijd moeilijker,’’ spreekt Geert den Ouden uit ervaring. ,,Wat maakt het nou uit als we morgen verliezen van Ajax? Vooral jonge jongens gaan met zo’n houding veel relaxter het veld in.’’

Excelsior hoeft morgen niets. Van Nieuwstadt: ,,Ik weet dat het voetbal er niet voor uitgevonden is, maar in onze positie voelen we ons tegen Ajax niet geroepen om het publiek te vermaken.’’

5. Vertrouwen groot na eerdere stunts.

Excelsior dankt de reputatie van reuzendoder aan de tweede helft van het vorige seizoen toen van alle titelkandidaten punten werden gepakt. De Rotterdammers hielden Ajax (2-2) en PSV (0-0) op een gelijkspel en beroofden AZ (3-2) op de slotdag van het kampioenschap. Door de thuiszeges deze competitie op Ajax en Feyenoord is het vertrouwen alleen maar toegenomen. ,,Een keer stunten is geluk,’’ zegt Van Nieuwstadt. ,,Twee keer is toeval. Bij drie keer ga je erin geloven.’’

,,Het zegt natuurlijk alles over het niveau van deze competitie,’’ zegt Lokhoff. ,,Wij zijn niet de enige club die Ajax en Feyenoord kan verslaan. Topclubs hebben moeite om hun wedstrijden te winnen.’’

En dat is handig om te weten als je als degradatiekandidaat naar de Arena moet. ,,Voor een trainer is het makkelijker praten als je voorbeelden hebt. Ze weten dat het kán.’’
AD

Winnen nog wel! :1evil.gif:

Dat ontbreekt er nog aan. Thuis verliezen van Excelsior. :blush.gif:

:ajaxscarf.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 02, 2008 10:28 am

Pisvee had ook de laatste minuut nodig om te winnen van die kralingse kakkerlakken

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo mar 02, 2008 11:20 am

Zo kan ik ook wel een lijstje maken waarom wij winnen vandaag....

1. Hun hebben den Oude, wij Huntelaar
2. Wij staan ´´gewoon´´ 2e, hun 18e
3. Wij spelen thuis, en zijn deze grasmat gewend :smallgrin.gif:
4. Hun hebben zwarthoed in het doel, wij Stekelenburg

Enigste voordeel wat hun hebben is dat ze wel een trainer hebben met enig voetbal inzicht.
Pompiedom

Plaats reactie