Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 28, 2008 12:06 am

LucaS schreef:Ik neem aan dat Ajax afspraken nakomt
Dus we kunnen een technisch directeur hebben die volgens jou voor geen meter te vertrouwen is, maar buiten hem om geloof je wel dat Ajax altijd correct handelt? Sorry hoor, maar dit is een overduidelijk voorbeeld van alles zo verlullen zodat het in je straatje past. No offense hoor. :wink.gif:

Ten Cate is een rat, maar als hij volgens de afspraak nog geld krijgt dan moet Ajax dat geld snel overmaken. Hoe eerder we in alle opzichten van die man af zijn, hoe beter.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 28, 2008 6:55 am

Thomas schreef:
Dus we kunnen een technisch directeur hebben die volgens jou voor geen meter te vertrouwen is, maar buiten hem om geloof je wel dat Ajax altijd correct handelt? Sorry hoor, maar dit is een overduidelijk voorbeeld van alles zo verlullen zodat het in je straatje past. No offense hoor. :wink.gif:

Ten Cate is een rat, maar als hij volgens de afspraak nog geld krijgt dan moet Ajax dat geld snel overmaken. Hoe eerder we in alle opzichten van die man af zijn, hoe beter.
Wat een onzin, natuurlijk is van Geel een onbetrouwbare rat, maar manipuleren, liegen en mensen gebruiken is wat anders dan verplichte betalingen niet doen. Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een ex-speler of werknemer van Ajax beweerde dat Ajax zijn loon niet heeft betaald
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 28, 2008 9:06 am

Ten Cate: Alles enorm opgeblazen
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM/LONDEN - De druk op Henk ten Cate neemt toe bij Chelsea. De Engelse tabloids pakten gisteren groot uit met verhalen over een ordinaire ruzie tussen de coach en aanvoerder John Terry.

Henk ten Cate.FOTO PIM RAS
Chelsea-eigenaar Roman Abramovich zag het voor zijn neus gebeuren en dacht er het zijne van. Abramovich kwam zaterdagmiddag hoogstpersoonlijk checken hoe zijn Chelsea ervoor stond, daags voor de League Cup-finale tegen Tottenham Hotspur (2-1 verlies).

Net toen de Russische miljardair en zijn gevolg weer wilden vertrekken van het trainingscomplex in Cobham, ontplofte op het veld een figuurlijke bom.

Briesend stonden Henk ten Cate en John Terry opeens tegenover elkaar, als twee stieren in een arena. Volgens de Engelse sensatiepers werd een handgemeen ternauwernood voorkomen door de spelers en stafleden van Chelsea.

Zowel tabloid The Sun als concurrent Daily Mirror verhalen uitgebreid en gedetailleerd over het voorval. Manager Avram Grant zou de training direct stil hebben gelegd en de twee kemphanen tot de orde hebben geroepen. Toen Ten Cate later werd opgedragen zijn excuses aan te bieden, zou Terry geweigerd hebben de vrede te tekenen.

Opgeblazen of niet, ook in een breder verband is het incident interessant. Een ruzie met Terry leidde in september nog tot een versneld vertrek van de Portugese manager José Mourinho, die ‘de grip op de kleedkamer’ kwijt zou zijn.

Het is geen geheim dat Terry en zijn ploeggenoot Frank Lampard de hiërarchie bepalen bij Chelsea. Het duo behoort tot het meubilair van de club en is immens populair bij de aanhang van the Blues.

De botsing tussen aanvoerder Terry en first team coach Ten Cate stelt de Londense clubleiding dan ook voor een lastig probleem. Eigenaar Abramovich voerde in oktober persoonlijk de eerste gesprekken met de Amsterdammer en maakte zich intern hard voor de komst van de toenmalige Ajax-trainer. Ten Cate moest de Israëlische manager Grant gaan assisteren, vooral in het coach- en veldwerk. Op papier zag dat er logisch uit, maar in de praktijk loopt het niet vlekkeloos.

Al snel na de komst van Ten Cate lekten diverse Chelsea-spelers hun onvrede naar de Engelse pers. De Nederlander zou zich arrogant en schreeuwerig gedragen op het trainingsveld en die houding wekte irritatie bij een aantal vedetten. Rond het incident van zaterdag voerde The Sun een anonieme ‘ooggetuige’ op, die geen goed woord over had voor de werkwijze van Ten Cate.

,,Alle spelers zijn de schandelijke sfeer rond de trainingssessies van de laatste tijd meer dan zat,’’ klinkt het onder meer. De Daily Mirror komt met vergelijkbare quotes, volgens Brits gebruik eveneens van een anonieme bron. Ten Cate zelf mag van zijn werkgever officieel niet met de Engelse pers praten. Slechts Grant en diens andere assistent Steve Clarke voeren naar buiten toe het woord.

In het huidige machtsspel pleit voor Ten Cate dat hij min of meer door Abramovich is gehaald. De Russische eigenaar heeft bij alle beleidsbeslissingen het laatste woord en zal geen gezichtsverlies willen lijden. Insiders bij Chelsea suggereren daarom dat Ten Cate zo onopvallend mogelijk naar de achtergrond moet worden gemanoeuvreerd.

De bij de spelers geliefde assistent-coach Steve Clarke zou in dat geval meer zeggenschap moeten krijgen, zowel op het trainingsveld als rond wedstrijden.

Het is niet de eerste keer dat het explosieve karakter van Ten Cate onderwerp is van gesprek. De Amsterdammer presteerde bij het merendeel van zijn clubs uitstekend, maar stond ook garant voor wrevel en incidenten. ,,Ik heb liever dat ze me een klootzak vinden, maar een goede coach, dan dat ze me zo’n aardige vent vinden,’’ zei hij daar zelf over.

Bij Ajax botste Ten Cate frontaal met Kenneth Perez, terwijl ook spelers als Klaas Jan Huntelaar en Thomas Vermaelen soms grote moeite hadden met het opvliegende karakter van hun coach. Bij Barcelona werd zijn werk in de schaduw van Frank Rijkaard uitgebreid geroemd. Onder anderen Ronaldinho en Edgar Davids spraken vol lof over Ten Cate.

Chelsea presteert dit seizoen wisselend. Het veldspel is aantrekkelijker dan in de tijd van Mourinho en de resultaten zijn meestal goed, maar de Londense ploeg staat vooralsnog slechts derde in het Premiership, achter Arsenal en Manchester United.
Het verlies in de League Cup-finale tegen Tottenham Hotspur kwam bovendien hard aan. ,,We kunnen twee dingen doen,’’ zei Terry daarover. ,,We kunnen blijven treuren over deze nederlaag, óf we rechten onze rug en zetten het recht in de Premier League, de FA Cup en de Champions League.’’

Ten Cate: Alles enorm opgeblazen

,,Het is geen toeval dat zo’n verhaal in een krant als The Sun opduikt,’’ reageert Henk ten Cate vanuit Engeland op de publicaties. ,,Dit is allemaal enorm opgeblazen, onzin. Ik kan het uitstekend vinden met John Terry en dat is wederzijds.’’

Ten Cate bevestigt wel dat er een stevige woordenwisseling plaatsvond op de zaterdagtraining tussen hemzelf en de aanvoerder van Chelsea.Van een bijna-handgemeen was volgens de trainer echter geen sprake.

,,We zijn allebei emotionele types, maar we respecteren elkaar ten volle,’’ aldus Ten Cate. ,,Zaterdag is de afstand tussen hem en mij nooit minder geweest dan een meter of vijf. Dat we met onze koppen tegen elkaar stonden, zoals werd geschreven, is dan ook onzin. De discussie ging over de felheid tijdens de training, zoals je dat wel vaker hebt. Dat hoort bij topvoetbal. Daarbij zijn vast woorden als ‘fuck’ gevallen, maar dat heb je in Engeland al vrij snel.’’

Ten Cate benadrukt dat de spanning groot was voor de League Cup-finale tegen Tottenham Hotspur op Wembley. ,,Bij Chelsea hebben we een selectie van 27 spelers en drie keepers,’’ aldus de coach. ,,Van hen mocht iets meer dan de helft mee naar de finale tegen Tottenham, dus dan snap je wel dat het er fel aan toegaat.

John vond dat er nóg fanatieker getraind moest worden, ik was het daar met het oog op de wedstrijd niet mee eens. Daar hadden we een woordenwisseling over. Dat was alles.’’

Chelsea verloor de finale tegen Tottenham Hotspur overigens met 2-1. Na 90 minuten stond er 1-1 op het bord. In de verlenging werd een fout van doelman Cech de ploeg van Ten Cate fataal.

www.ad.nl

Toppie

Bericht door Toppie » do feb 28, 2008 9:07 am

Van Geel gaat niet over de financieen maar Jeroen Slop , dus wat heeft van Geel ermee te maken. Die gaat toch ook niet na of Davids of Huntelaar z'n geld of premie heeft gekregen :aai.gif:

Alleen bij aankopen moet martin z'n buidel lichten via Jeroen Slop , nou de rente is aardig opgelopen met de inkomsten van de verkopen :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 28, 2008 9:56 am

Ik neem aan dat Ten Cate geen arbitragezaak zal aanspannen als hij niet meent gelijk te hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 28, 2008 10:07 am

Sowieso zal Ten Cate daar niet zelf over gaan. Daar heeft hij een zaakwaarnemer voor.

Ik ben er niet bij geweest, dus ik heb werkelijk geen idee wie in dit geval gelijk heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do feb 28, 2008 10:23 am

ach, HtC is geen heilige of goede coach, maar ik weet niet wie minder te vertrouwen is, hij of Van Geel
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 28, 2008 10:25 am

Maar Toppie heeft gelijk: Van Geel doet de financiele administratie niet.

Maar blijkbaar is er dus sprake van een meningsverschil. Anders had Ajax dat geld inmiddels wel overgemaakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 28, 2008 10:26 am

Jöhnk schreef:Maar Toppie heeft gelijk: Van Geel doet de financiele administratie niet.
Het is dus de financiële afdeling van Ajax vs. de zaakwaarnemer van HtC.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 28, 2008 6:31 pm

LucaS schreef: Insiders bij Chelsea suggereren daarom dat Ten Cate zo onopvallend mogelijk naar de achtergrond moet worden gemanoeuvreerd.
www.ad.nl
[/quote]

Nog verder naar de achtergrond? Wordt ie steward ofzo?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 28, 2008 6:33 pm

Het zou wel verklaren waarom hij die paar duizend euro winstpremie zo hard nodig heeft :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 28, 2008 6:44 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Insiders bij Chelsea suggereren daarom dat Ten Cate zo onopvallend mogelijk naar de achtergrond moet worden gemanoeuvreerd.
www.ad.nl
Nog verder naar de achtergrond? Wordt ie steward ofzo?
Neem je deze quote net zo serieus? :biggrin.gif:
Het veldspel is aantrekkelijker dan in de tijd van Mourinho en de resultaten zijn meestal goed, maar de Londense ploeg staat vooralsnog slechts derde in het Premiership, achter Arsenal en Manchester United.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » do feb 28, 2008 11:12 pm

Veldspel van Chelsea is helemaal niet aantrekkelijk ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 29, 2008 6:50 am

En de resultaten zijn al helemaal niet beter. Bovendien is niet Ten Cate maar Grant de baas
Manager Avram Grant zou de training direct stil hebben gelegd en de twee kemphanen tot de orde hebben geroepen.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 01, 2008 1:40 pm

Duke schreef:
Het veldspel is aantrekkelijker dan in de tijd van Mourinho en de resultaten zijn meestal goed, maar de Londense ploeg staat vooralsnog slechts derde in het Premiership, achter Arsenal en Manchester United.
Het spel van Chelsea is niet om aan te gluren. Ik heb ze tegen Liverpool, Piraeus en de Spurs gezien: drama. Het rendement dat uit zoveel kwaliteit wordt gehaald is beschamend.

Ik las gisteren in The Times (een serieuze krant bij mijn weten) nog iets over Terry vs. Ten Cate. Die krant berichtte namelijk dat Terry het tijdens de bewuste training voor Obi Mikel opnam. Volgens de krant was Obi namelijk het doelwit van kritiek van Ten Cate, keer op keer kreeg hij ervan langs. Terry zou het voor Obi hebben opgenomen, dat zou Ten Cate niet hebben bevallen, waarna het schijnbaar uit de hand liep.

Ten Cate die een zondebok zoekt en vindt, waar hebben we dat eerder meegemaakt?! :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 2:32 pm

wimpey schreef:Ten Cate die een zondebok zoekt en vindt, waar hebben we dat eerder meegemaakt?! :confused.gif:
Pfff, begin je weer over die jankerd Perez die zo nodig op 10 moest spelen? Inmiddels is toch gebleken dat Ten Cate op dit punt helemaal gelijk had?

Thom

Bericht door Thom » za mar 01, 2008 4:55 pm

Ten Cate, is dat niet die man die bij Ajax 'thuis' was, maar toen het niet zo lekker ging en de centjes lonkten plotsklaps verdween, midden in het seizoen? Misschien moeten we aan die loser maar geen woorden vuil maken. Ik snap niet hoe iemand die charlatan nog verdedigen kan. Dan heb ik (ik wil geen ouwe discussie starten hoor, ik meld het maar even :smallgrin.gif: ) liever Danny Blind , waaraan sommigen hier ( :hypocrite.gif: ) zo'n vreselijke hekel hadden, maar die het niet slechter deed dan Ten Cate, en in ieder geval geen verrader is! :666.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 4:56 pm

Ach, verrader, Van Geel was hem liever kwijt dan rijk. Ten Cate heeft eieren voor zijn geld gekozen. Ten Cate had ook kunnen wachten tot hij eruit gesmeten werd en een oprotpremie kunnen opstrijken. Zoals Danny Blind, die nog ruim een jaar door Ajax betaald werd na zijn ontslag.

Thom

Bericht door Thom » za mar 01, 2008 5:05 pm

joey schreef:Ach, verrader, Van Geel was hem liever kwijt dan rijk. Ten Cate heeft eieren voor zijn geld gekozen. Ten Cate had ook kunnen wachten tot hij eruit gesmeten werd en een oprotpremie kunnen opstrijken. Zoals Danny Blind, die nog ruim een jaar door Ajax betaald werd na zijn ontslag.
Ten Cate had moeten wachten tot het einde van het seizoen, maar dat deed hij niet omdat hij zich eindelijk begon te realiseren dat het vak van manager voor hem te hoog gegrepen is: niet intelligent genoeg. Zijn gouden tijd beleefde hij bij Barca, dankzij Frank Rijkaard. Verder kan hij niks. En ach, van mij had Blind nog een jaar uitbetaald mogen worden. Iconen moeten verwend worden. :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 5:11 pm

Oké, maar ik vind het niet per se moreel superieur om een jaar een miljonairssalaris op te strijken zonder er iets voor te doen.
Ajax deed heel hypocriet over het vertrek van Ten Cate. Hij had zogenaamd moeten blijven. Ja, ja... :excited.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 01, 2008 5:13 pm

Ik snap niet waarom we het nog steeds over deze twee waardeloze ex-trainers hebben. We hebben een huidige nietsnut van een trainer waar we het over kunnen hebben.

Thom

Bericht door Thom » za mar 01, 2008 5:14 pm

Thomas schreef:Ik snap niet waarom we het nog steeds over deze twee waardeloze ex-trainers hebben. We hebben een huidige nietsnut van een trainer waar we het over kunnen hebben.
:biggrin.gif:

999

Bericht door 999 » za mar 01, 2008 5:21 pm

joey schreef:Ach, verrader, Van Geel was hem liever kwijt dan rijk. Ten Cate heeft eieren voor zijn geld gekozen. Ten Cate had ook kunnen wachten tot hij eruit gesmeten werd en een oprotpremie kunnen opstrijken. Zoals Danny Blind, die nog ruim een jaar door Ajax betaald werd na zijn ontslag.
Verrader is nog mild uitgedrukt, tis een achterbaks misselijk stuk vreten die het niet kan laten om iedereen en alles de schuld te geven behalve zichzelf.Had z'n bek vol van kampioenschappen en toen dat niet lukte zat ie eerst te zeveren over 1 goal ( vergeet b.v. dat ie gewoon van Excelsior had moeten winnen ) om daarna ik weet niet hoe vlug zijn hielen te lichten ...

Zo dat moest er even uit ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 01, 2008 5:29 pm

Het is een ongeloflijke belediging om carriere-yup Ten Cate met oer-Ajacied Blind te vergelijken.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 01, 2008 5:31 pm

LucaS schreef:Het is een ongeloflijke belediging om carriere-yup Ten Cate met oer-Ajacied Blind te vergelijken.
Hoezo? Ze zijn allebei trainer van Ajax geweest, dus vergelijken ligt voor de hand.

Plaats reactie