Edgar Davids
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja of niet dan. Het zou in principe kunnen, maar ik denk toch zeker dat het met elkaar te maken heeft.Thomas schreef:Vooralsnog weten we niet of het iets met Van Basten te maken heeft. Misschien is hij gewoon van plan om te stoppen?Peter schreef:Vind het maar een rare opmerking. Hij heeft nog niet eens met van Basten gepraat of meneer houdt het al voor gezien. Het zou maar zo kunnen dat van Basten een belangrijke positie voor Edgar in gedachten heeft.
Het zou maar zo kunnen dat Marco van Bommel naar Ajax wenst te halen.Peter schreef:Vind het maar een rare opmerking. Hij heeft nog niet eens met van Basten gepraat of meneer houdt het al voor gezien. Het zou maar zo kunnen dat van Basten een belangrijke positie voor Edgar in gedachten heeft.
Vooralsnog weten we niet of het iets met Van Basten te maken heeft. Misschien is hij gewoon van plan om te stoppen?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik trek geen conclusies uit het selectiebeleid van Marco van Basten. Denk je nu echt dat als Seedorf een terugkeer ambieert er wordt getwijfeld binnen Ajax? Er zit nog altijd een verschil tussen datgene wat je kunt selecteren voor het Nederlands Elftal en de spelers van Ajax.Starring schreef:Het zou maar zo kunnen dat Marco van Bommel naar Ajax wenst te halen.Peter schreef:Vind het maar een rare opmerking. Hij heeft nog niet eens met van Basten gepraat of meneer houdt het al voor gezien. Het zou maar zo kunnen dat van Basten een belangrijke positie voor Edgar in gedachten heeft.
Vooralsnog weten we niet of het iets met Van Basten te maken heeft. Misschien is hij gewoon van plan om te stoppen?
Je trekt geen conclusies, maar je trekt wél vergelijkingen met bijvoorbeeld een Seedorf. Een beetje vreemd.Peter schreef:
Ik trek geen conclusies uit het selectiebeleid van Marco van Basten. Denk je nu echt dat als Seedorf een terugkeer ambieert er wordt getwijfeld binnen Ajax? Er zit nog altijd een verschil tussen datgene wat je kunt selecteren voor het Nederlands Elftal en de spelers van Ajax.
Davids en Seedorf zijn sowieso twee totaal verschillende personen en het belangrijkste: de situatie waarin zij verkeren m.b.t. het selectiebeleid van Marco van Basten is verre van gelijk.
Ok, mee eens. Al was de gang van zaken ook bizar te noemen. Maar das weer een andere discussie.Peter schreef:Ik gaf het voorbeeld van Seedorf aan dat je geen conclusies kunt trekken op basis van dat selectiebeleid.
Gedeeltelijk waar, het zegt wel iets over hoe Marco denkt over Davids zijn kwaliteiten. Daar gaat het uiteindelijk om. Wanneer je vervolgens de gekozen alternatieven bekijkt, ga je toch achter je oren krabben. Daarnaast was de communicatie tussen Bassie en Davids, maar ook een Mark van Bommel, barslecht te noemen. Dát mag of moet Marco zelfs verbeteren, eenmaal in dienst bij Ajax. Het zijn persoonlijkheden, spelers met een bepaalde status, waarmee in het vervolg toch met iets meer tact omgesprongen dient te worden...Het is immers zo dat het selecteibeleid niets zegt over de kwaliteiten van Davids. Dat hij niet meer goed genoeg is voor het Nederlands elftal zegt me niet zoveel.
-
- AT Toto winner 15/16
Dat kon je toch zo tussen de regels door horen.. hij wees er ook nog ff op dat MvB geen cv heeft.Thomas schreef:Vooralsnog weten we niet of het iets met Van Basten te maken heeft. Misschien is hij gewoon van plan om te stoppen?Peter schreef:Vind het maar een rare opmerking. Hij heeft nog niet eens met van Basten gepraat of meneer houdt het al voor gezien. Het zou maar zo kunnen dat van Basten een belangrijke positie voor Edgar in gedachten heeft.
- Cluijffert
volgens mij moet je je voral achter de oren krabben als je bedenkt dat Van Geel totaal niet heeft ingespeeld op het logische verval van een 35 jarige.Bertje schreef:Volgens mij moet je je vooral achter je oren krabben als je Davids ziet spelen.Starring schreef:Wanneer je vervolgens de gekozen alternatieven bekijkt, ga je toch achter je oren krabben.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Nou, laat dat nou net het geval zijn geweest bij Ajax. Volgens mij is Lindgren gehaald als vervanger voor zowel Edje als Maduro. Maar goed, ik ben benieuwd hoe Marco het zal gaan invullen. Ik neem aan dat hij vast al een paar versterkingen op het oog heeft, na al die wedstrijden die hij heeft kunnen zien hoog op de tribunes. Hij lijkt overigens fan te zijn van Demy, dus wie weet...Thomas schreef:Je haalt natuurlijk geen speler als vervanger van Maduro, om een paar maanden later hem opeens gehaald te hebben als vervanger van Davids. Je voert beleid of je voert het niet. En beleid valt niet samen door toeval.
Beiden gevallen. Al brengt Davids ook leiderschap, inzet en passie. Dat zijn aspecten die niet aan een voetbal-leeftijd gebonden zijn.Bertje schreef:Volgens mij moet je je vooral achter je oren krabben als je Davids ziet spelen.Starring schreef:Wanneer je vervolgens de gekozen alternatieven bekijkt, ga je toch achter je oren krabben.
Van Basten zou op zijn beurt kunnen zeggen dat Davids sinds zijn tijd bij Barca niets meer heeft laten zien.brigade zuid schreef: Dat kon je toch zo tussen de regels door horen.. hij wees er ook nog ff op dat MvB geen cv heeft.
Edje is grotendeels op. Zou een verstandig besluit zijn om ermee te stoppen.
VolkskrantDavids' geest wil nog, maar het lijf protesteert
AMSTERDAM - De Ajacied overweegt zijn carrière na dit seizoen te beëindigen. Die ontboezeming komt niet als een verrassing.
Edgar Davids (ANP) ‘Aan alles komt een einde.’ Vijf simpele woorden die droefenis en berusting zouden kunnen suggereren, kwamen even kalm als vanzelfsprekend over de lippen van Edgar Davids. Hij had het over zijn eigen voetbalcarrière. Die zou na dit seizoen wel eens voorgoed voorbij kunnen zijn.
In de catacomben van het Rat Verlegh Stadion in Breda, waar Ajax met 3-2 had gewonnen van NAC, deed Davids zondag iets wat hij normaal gesproken nooit doet: hij gaf, voor de camera van RTL, antwoord op een vraag die geen betrekking had op de zojuist gespeelde wedstrijd. Voorts zei hij: ‘Het kan zomaar zijn dat dit mijn laatste seizoen is.’
Technisch directeur Martin van Geel was maandag nog niet op de hoogte van de ontboezeming van Davids. ‘Woensdag heb ik een afspraak met Edgar en dan gaan we eens rustig kijken naar hoe en wat. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen. Als ik hem zie voetballen, zie ik in elk geval 100 procent gedrevenheid. Maar hij is degene die zijn lichaam dagelijks voelt.’
Opmerkelijk kunnen de uitspraken van Davids in elk geval niet worden genoemd. Want zijn terugkeer bij Ajax – eind januari vorig jaar kwam de middenvelder over van Tottenham Hotspur – is vooralsnog niet geworden wat hij ervan had gehoopt.
In de tweede helft van het vorige seizoen vormde hij met Wesley Sneijder en Gabri nog een uitstekend middenveld, dat Ajax net niet naar de landstitel kon leiden.
‘Dankzij de aanwezigheid van Davids had Ajax veel meer power op het middenveld. Hij zweepte het publiek op en vervulde een voortrekkersrol’, zegt Bryan Roy. Begin jaren negentig nam Davids de plaats in van Roy, nadat die was vertrokken naar Foggia. ‘De roep om Davids was vorig seizoen groot en hij stelde het team niet teleur.’
Dit seizoen was voor Davids al verpest, voordat het goed en wel van start was gegaan. In een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles was hij nalatig door geen scheenbeschermers te dragen. Hij brak zijn been, voor de tweede keer in zijn carrière, en had maanden nodig om te revalideren.
Scheidsrechter Dick Jol leidde de bewuste wedstrijd in Deventer en had moeite te geloven dat Davids zo onverstandig was zijn scheenbeschermers achterwege te laten. ‘Hij heeft ze waarschijnlijk afgedaan in de spelerstunnel, nadat hij al was gecontroleerd. Het maximale dat je dan kan gebeuren, is dat je je poot breekt.’
Op 13 januari maakte Davids zijn rentree, in de met 6-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen AZ. ‘Er werd toen van hem verwacht dat hij er gelijk stond, maar dat gaat niet’, weet Roy uit ervaring.
‘Het zijn ook niet de jaren die nu vat op hem krijgen. Paolo Maldini is 39 jaar en doet nog gewoon mee. Het heeft puur te maken met die blessure. Edgar is een op en top professional. Als je dan net terugkomt van een blessure, en je kunt het even niet belopen, ben je in Nederland gelijk oud en versleten. Totale onzin!’
Ajax-teammanager David Endt: ‘Edgar zoekt naar zijn vorm. Daarbij zal hij zelf ook verbaasd zijn dat het lichaam niet meer allemaal uitvoert wat de geest wil.’
De wedstrijd van zondag in Breda telde twee voor Davids karakteristieke momenten. Eerst was er de kinderlijke blijdschap, nadat hij met zijn zwakke rechterbeen Huntelaar in staat had gesteld de openingstreffer achter NAC-doelman Ten Rouwelaar te koppen.
Pijnlijk was het vervolgens te zien hoe Davids een tegenstander wilde passeren met een schaarbeweging. De technisch hoogbegaafde middenvelder van voorheen oogde zelden zo stroef en schilderde daarmee een droevig zelfportret van een artiest op zijn retour.
‘Mij krijg je niet mee in dat geschreeuw dat de jaren voor Davids zijn gaan tellen’, stelt Roy. ‘Hij heeft het zichzelf opgelegd om nog één keer terug te komen op niveau en dat is alleen maar te prijzen. Geef hem wat tijd, zou ik zeggen.’ Het is echter de vraag of Davids, van wie het contract afloopt, zichzelf die tijd gunt. Onder de nieuwe Ajax-coach Van Basten verwacht hij niet meer te spelen.
Jol: ‘Ik denk dat Edgar zich te veel heeft geërgerd dit seizoen. Dat bleek bijvoorbeeld in die wedstrijd tegen PSV, toen hij tot twee keer toe een tegenstander onderuit schopte. Je krijgt hem emotioneel moeilijk terug op aarde. Hij zit snel aan zijn plafond. Ik denk dat het nu wel klaar is voor Edgar.
‘Het zou ook zonde zijn als hij een mooie carrière omlaaghaalt door nu een potje te kutkammen. Jammer blijft het wel: eerst Jaap Stam weg en nu dan Davids.’
Endt: ‘Letterlijk heeft Edgar gelijk, dat aan alles een einde komt. Maar aan de gloed die ik in zijn ziel zie, denk ik niet dat dat eindpunt al bereikt hoeft te zijn.’
Het stinkt aan alle kanten!
'Edgar Davids (Ajax) zet loopbaan voort in horecabranche'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 26-feb-2008 12:06
Edgar Davids stopt waarschijnlijk aan het einde van dit seizoen als profvoetballer. Bang voor het spreekwoordelijke 'zwarte gat' zal de speler niet zijn. De toekomst van de voetballer lijkt namelijk al vast te liggen. Davids gaat in navolging van diverse collega’s (Kluivert en Overmars) de horeca in.
De voetballer heeft volgens De Telegraaf de Amsterdamse restaurant annex cocktailbar Vuong overgenomen. De horecagelegenheid is namelijk sinds 1 januari in handen van de heer Geerlings, de zaakwaarnemer van Davids.
De T